hmmm....
bence bazı mesajlar temizlenmeli ve topic, bilgi paylaşımı ve aktarımı açısından korunmalı.
tartışmamak en iyisi bence
hmmm....
bence bazı mesajlar temizlenmeli ve topic, bilgi paylaşımı ve aktarımı açısından korunmalı.
tartışmamak en iyisi bence
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
prs_bacteria;
Abicim niye bu kadar gicik ve agresifsin?
Ilk mesajina bakiyorum, o kadar içten kompleksiz bir soru sormussun.
Sonra yapilan elestirilere verdigin mesajara bakiyorum,oldukça kompleksli cevaplar veriyorsun.
Hangisi sensin?
Simdi sana gicik olma hakkim sakli kalmak kaydiyla bisey yazayim.
Saçinin teline zarar gelsin istemem.
Sen bizim motosiklet kardesimizsin.
Senin canin bizim için önemli.
Fakat senin siparisine gore yazi yazamayiz.
Bu nedenle kisisel kavgalari birakip olayin özüne odaklanirsan, hem senin için,hem de bu topigi okuyup yararlanabilecek diger arkadaslar için faydali olur kanaatindeyim.
Virajlari istedigin sekilde ve hizli alamadigini tüm samimiyetinle yazmissin.
Isi bilen arkadaslar egitim almani tavsiye etmisler.
Ya da antreman yapman tavsiye edilmis.
Egitim almani isteyen arkadaslara, Urfa'da oxford vardi da biz mi okumadik,seklinde Tatlises tarzi cevap yazmissin.
Teorik bilgi tabi ki önemli.
Ama neyin bilgisine ihtiyacin oldugunu sen kendi kendine bilmeden bulamazsin.
Ne demek simdi bu?
Kafan karisti degil mi?
Sen daha hizli viraj donmek için topic açtin.
Istedigin sey bu.
Peki bütün eksigin bu mu?
Mesela ben simdi sana senin yasadigin veya yasayacagin bazi seyleri yazacagim.
Sen nereden biliyorsun diyeceksin.
Motosikletten indikten sonra bileklerin,omuzlarin ve dizlerin agriyor.
Hatta zaman zaman dizlerin titriyor.(Korkudan degil)
Ellerin, sanki kemiklerinle etin ayriliyormus gibi zangirdiyor ve uyusuyor.
Ayagina kramp giriyor ve zaman zaman ayagini ileri uzatmak zorunda hissediyorsun.
Eger bu teshisler yanlissa, viraj konusmaya devam edelim.
Dogruluk payi varsa, esas sorunu konusalim.
O zaman neden egitim al dedigimizi de anlayacaksin.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
birilerinin kalbini kırdıysam özür...birşeyler öğrenmek istiyordum sadece.......
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:20 ----------
ilk 2-3 parağrafınıza cevabı siz bu satırları yazarken ben çoktan cevap vermiştim zaten
2.si ne kadar değerli bir insan olduğunuz özel mesajlarla iletilmişti ki o değeri de bu mesajınızla hakediyorsunuz yeterince....
3-4 parağraf sonrası yazdığınız paragraflar da beni tanımlıyor ki bu da sizin ne kadar tecrübeli olduğunuzu gösteriyor...ki hakkınızda duyduğum kadarı ile bunu değerlendirmek bana düşmez ... abimsiniz......değerli paylaşımlarınızı bekliyorum....
5$ lık kafan varsa 5$ lık kask al :cat:
kramp ve sızı bende bazen oluyor.
oturuş pozisyonu ile ilgili mi bunlar?
mesela benim en çok ağıran yerim kalçam.
istanbuldan gelirken en çok zorlandığım nokta bu idi ve konsantrasyonumu müthiş dağıttı.
zayıf olmmın da etkisi var mı?
ne yapabilirim bu konuda evden minder mi götürsem yanımda
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Eh gecenin bu saatinde hepimiz relaks olduk anlasilan.
Yürekçe sana gelirken minder getirecegim.
Evet sorunun bir kismi yanlis oturus pozisyonundan, bir kismi da gidonu tutus seklinizden kaynaklaniyor.
Nerede yanlis yaptiginizi bilen birinin gözlemlemesi ve size dogrusunu gostermesi gerekiyor.
O nedenle bu isi bilenler israrla egitim alin diye vurguluyor.
Teori bir yere kadar faydali.
Ama biz buradan teorik olarak yanlislariniz anlatamayiz.
Görmüyoruz ki!!!
Yine de aklinizda olmasi gereken biseyler paylasalim.
sonra da önerilerimizi siralariz.
Ama bir sigara molasi verecegim.
Kendi kendime strese girdim burda.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
AŞK namaz gibidir niyet ettikten sonra sağa sola bakmayacaksin
motor da aynı....bindikten sonra foruma girmeyeceksin
5$ lık kafan varsa 5$ lık kask al :cat:
Benim kramp olayı pek başıma gelmedi.
Fakat ne zaman kask taksam kafam kaşınıyordu.
Üstelik saçlarımda kısadır hani..
Pis bi adam da değilimdir.
Yaz mevsimlerde günde 3-4 defa duş alan adamım.
Kask'ın içliginide sürekli çıkartıp yıkardım makinada.
Ama yinede kaşınırdı kafam..
Gerçi ben seyir halindeyken kafam niyetine başka yerimi kaşırdım..
Tam konsantrasyonla mükemmel bi durum.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Bu viraj olayini yarin konusuruz.
Geç oldu reytingler dustu.
Egitim olayi için bir kaç söz etmek isterim.
Önemlidir!!!
Yanlis oturus pozisyonu,gidonun gereginden sert veya yumusak tutulmasi, yoldan çok, motosikletle ugrasmaniza neden olur.
Bu yorucu bir seydir.
Eger bastan beri bu hatayi yapiyorsaniz, bu durumun duzeltilmesi hayli güç oluyor ve çogu zaman duzeltilemiyor.
çünkü motosiklet kullanicisi boyle kendini rahat hissettigi için, yanlis bile yapiyor olsa, dogru teknikte kendini guvenli hissetmiyor.
Bu nedenle, motosiklet kullanmaya yeni baslayan arkadaslarin, herseyi bir kenara birakip,bir uzman gozetiminde egitim almalari,kesinlikle önemlidir.
geri kalan her sey antreman yapilarak halledilir.
Bakin burada arkadasimiz samimiyetle bir konu açip derdini dokmus.
Ama onun derdi ne biz neyi konusuyoruz.
Neden çunku asil problem motosikleti kullanirken yaptigi yanlislar.
Ben arkadasi tanimiyorum bile ama yaptigi yanlislari taniyorum.
Hepimiz ayni yollardan geçtik.
Nedir bu yanlislar.
Gidonu fazla sıkıyor.
Ayaklar peglere ayalari ile degil, çukur kisimla basiyor.
Dizler depoya bitisik degil,ayrik,hatta hiç degmiyor.
Arkadas, yolla degil daha çok motorla ilgileniyor.
Simdi ben arkadasi tanimiyorum da bunlari nereden biliyorum?
Ulem uzay araci kullanmiyoruz.
Alti üstü iki tekerlekli bir alet.
Sorunlar da ortak haliyle.
bunlarin sonuçlarini yukarida yazdik.
Sorunun çozumu ise daha önce dedigimiz gibi, neleri yanlis yaptigimizi bize söyleyecek bir egitmenle mumkun.
Sunu unutmayin.
Nasil baslarsaniz,öyle gider bu is.
Sonradan bazi seyleri degistirmek,gerçekten çok zor oluyor.
arkasi yarin......
Yarinki programimizda, virajda nasil daha fazla yatacagimizi anlatacagiz ama en önemlisi, viraj içerisinde hiz kontrolü için basit ama yararli bir egzersiz tarif edecegim, parmaklarinizi yiyeceksiniz.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
giacomo agostini, carl fogarty ,,max biaggi , ben bostrom ,, loris capirossi , Colin Edwards, Toni Elias, Valentino Rossi, sete gibernau ve gecenin bu satinde aklıma gelmeyen daha birçok izledigim motosiklet sürücüsü.....
işte bu ögretmenlerden aldım dersleri . her hafta sonu... o zamanlar çok küçüktüm bilgisayar bile yoktu çogumuzda olsada ne yazar video mu izliyebiliyoduk... tv de seyrediyoduk yarışları .. video kasete çektiriyoduk yurt dıuşından .. tekrar tekrar takıyorduk... sonralarda euro sport çıktı ... hercuma cumartesi pazar .. antreman sıralama ve yarış... ne büyük zevkti sabah erkenden kalkmak... pazar gününü yarış heycanı ile yaşamak... o tv den ogrendim diz açmayı .. viraja bakmayı.. girmeyi çıkmayı.
ben sete gibernau ve valentino rossiden ogrendim motor sürmenin ne demek oldugunu... onların kapışmalarını seyretmeyi viraj içine girmeyi .. geç fren yapmayı..
rossiden ogrendim.. son 3 tur kala gaza yüklenip şampiyon olmayı.. arkadaşlara pizza ısmarlatmayı..
boyle büyüdüm naapiim.. izler atlardım 100 cc hero hondaya.. gider basket sahasında dönerdim.. tam sag tam sol .. düşerdimde.. kalkar bi daha denerdim.. atlar gezerdim.. ataköyde olüm virajına girerdim tekrar tekrar her sefer birazdaha hızlı giriyomuşum gibi hissederdim...
işten eve giderdim motorumla tapa gaz .. yol bitmezdi.. çukuruda vardı tümsegide su birikintiside... kontrayı .. bilmeden ogrenenlerdenim dogrusu ..
bizim zamanımızda bu işler boyleydi... imkan meselesi .. işin dogrusu ..
viraja girecek motor bulamazdık .. boyle sorular soramazdık.. derdikki .. bigün 4 silindirli motorumla buralardan geçip gazlicam.. yıkayıp paklayıp .. önünde çayımı yudumlicam.. bize yetiyomuş demekki..
sevgili 600 rr sahibi arkadaşım .. yada abim ,, yada kardeşim... motorun hayırlı olsun.. almadan önce biraz heves etseydin keşke .. kazasız sürüşler dilerim .. umarım yukarıda arkadaşlarımın soyledikleri işine yarar
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
Çocukken bisikletle bile daha çabuk nasıl dönmenin hevesi içindeydim....
Rulmanlardan yaptığımız (tornet tekeri deriz biz) tahta scoterlarımızla kıç atarak az mı dönerdik taşların arasından?...
sırayla taş koyup süre tutardık en hızlı kim bitirecek 10-12 taş arasını?
Sonra mobilet sevdamız çıktı.... İki kaldırım arasında en kısa mesafeden dönme yarışları....
Azmı düştük... defalarca....
Sonraları daha da ilerleyince düşmelerin şiddeti arttı... Ama aldığım zevk arttı... Bir şeyleri deneyerek kendim öğrenme isteği acıları hafifletiyor..Hatta hissettirmiyor.....
O zamanlar motor mu vardı motorcu mu yoksa motorculuk anlayışımı....
Şeytan aracı derlerdi, ve bize ters ters bakarlardı..Yoktu eğitmen meğitmen... Bu günün eğitmenleri bile daha eğitilmemişti belki.....
Yapacağın en iyi hayırlı şey gidip eğitim alman.... Ben sadece virajı nasıl hızlı dönerim eğitimi istiyorsan bir yarışçıdan eğitim almanı öneririm... Çünkü onlar virajı en iyi bilenler....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Hazır yakalamışken bende soru sorayım bari.
Ani frenler yaptığım ve ara ara çalıştığım zamanlarda sürekli sola doğru çekiyorum.
Yani ayağımı yere koymadan motor sola doğru yatıyor.
Ne gibi bir hata yapıyorum?
(NOT:Ben solağımdır)
konu imbiklendi v saf ilgi damıtılmaya başladı nedense
bari akarken içelim de tadı buruklaşmasın
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
eğitim şart demiş cem yılmaz abimiz
daha 2 haftaya kadar vitesli motor kullanamayan ben (ismi malum)güvenli sürüş 1 eğitimine giderek herşeyin vücutta bittiğini anladım.
eğitimin son gününde verdikleri cbf500le (hızına bakamadım,göstergelere bakmak yasak :D) çok kolay viraj almayı öğrendim.cbf vermelerinin sebebi daha yeni motor alma hevesinde olan arkadaşların(bkz.ben :D)büyük ccli motorları tanımaları amacıyla.
sonucta eğitimde tanıştıgım ayakları motora binince yere bile değmeyen türbanlı bayan arkadasım yapabiliyorsaa herkez yapabilir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)