Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Endişelerim Cesaretimi Geçmeye Başlayacak Yardım Edin :)

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Mart 2011
    Arkadaşlar öncelikle sitenin yeni üyesiyim ve sizlere Merhaba demek istiyorum.

    Bu gelişi bir konuyla pekiştirmek istedim,


    Biraz ilginç bir durumla karşı karşıyayım ve aklımdan geçenleri sizlerle paylaşmak belki de beni bir nebze olsun rahatlatıcak veya daha da sıkıştırıcak

    Evimin garajında bana ait bir cbr900 var ve bundan sonra motor kullanacağım.
    Acemiyim, yeterli deneyimim yok fakat siz, höyt sakın ne yapıyorsun, bilmeden etmeden onunla başlanmaz, kendini mi öldüreceksin gibi sözler sarfetmeden ki bu yazıları çok okudum o yüzden çekiniyorum yazarken..

    Genel ve detaylı bir araştırma yaptım 125lik veya 250lik motorla iyi bir deneyim ve tecrübe kazanmadan 600ve üzeri motor kullanmanın hazır tabutta gitmekle bir kıyaslayan çok kişi var tecrübelerine saygım sonsuz bende şu şekilde bir yöntem düşündüm ve uygulamaya koydum.

    Haftanın 3 günü her gün için 4-5 saat özel ders almaya başlıyorum ve dersi vericek kişi gerçekten profesyonel şekilde motor eğitimi veren birisi. ilk olarak 125 lik birkaç gün sorna 250lik ve yaklasık bir ay boyunca 250 likle devam ettikten sonra iki haftalıkta 600lük motorda eğitimim olucak. Eğitim bununla kalmayacak kendi 900luk motorumada direk atlayıp gazlamayacağım elbette teknik ve pratik eğitimlerimi tamamladıktan sonra kendi motorum üzerinde de eğitim almaya devam edicem yaklasık bir hafta. Ama gelin görün ki inanılmaz derecede korkutan aman yapma sakın olmaz en az soyle boyle diye temkinlemelerde bulunulmuş ve ben o kategoriye kendimi koymalımıyım ? acemiyim evet ama sürücülük konusunda tecrübeli hatta profesyonel kişilerle öğrenmek yeterli olacak mı bana ? Bir not eklemek istiyorum eğitimim sürecinin sonunda toplamda motorla 3.000km yolu kendim yapmış olacağım. Hız tutkunu bir insan değilim çok hassas gelirse gerekirse gaz kısıp bile kullanabilirim..
    Nacizane yorumlarınızı bekliyorum özelliklede tecrübesi olan abilerim ve kardeşlerimden aynı şekilde öğütlerinizide elbette..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    09YBR125, 08DYLAN
    o motor evinizin garajına nasıl geldi. siz mi satın aldınız yoksa birinden mi kaldı size?

  3. #3

    Üyelik
    16 Mart 2011
    Alıntı jack hammer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o motor evinizin garajına nasıl geldi. siz mi satın aldınız yoksa birinden mi kaldı size?
    Bana borcu olan birisi nakit çıkamadığı bir dönemde borcuna karşılık verdi yaklaşık 2009 ağustostan beri motor bende duruyor satmaya bir türlü kıyamadım.. her hafta temizlerim 2 ayda bir cilasını yaparım lastikleri biraz kötü durumdaydı onları değiştirdim bide kuyruk grenajları kırıktı alır almazda onları yaptımıştım geçen haftada yeni zincir taktım şu anda servisteki arkadaş hiçbir eksiği olmadığını soyluyor tamamen yatmadı motor haftada bir honda servisindeki arkadaşım turluyor

  4. #4
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Bu kadar kendini analiz edebilen ve eğitim planını çıkartan birisi 900 cc motora biner bence. Lakin;
    Her ne kadar 3 bin km insana gerçek bir tecrübe kazandırmanın yanından bile geçmese de, risk büyük olsa da alınmış bir motor var ortada.

    "600 lükle başlayacağım, hız yapmam, çok okudum yazılanlar, ne dersiniz?" türünden bir mesajdan çok daha mantıklı gelse de..

    Ama ısrarla yazacağım; Risk büyük.

    150 cc scooter ile başlayan, sırasıyla 250 cc bir cruiser sonra gene 250 cc ama yüksek beygirli bir cruiser daha ve şuanda 250 cc çok daha fazla beygirli bir naked motorla hayatına devam eden biri olarak direk 900 cc lik ve yüksek devir çeviren bir makine ile motosikletle başlamak, şans oranını benden daha fazla kullanmaktır. Bu sıralamama rağmen ben bile sadece 250 cc lik ama devirli olan bu makinemle zaman zaman ne oluyoruz diyebiliyorum.

    O nedenle ben hayır derim.. İşi şansa bırakma oranının yüksekliğini farkında olun..

  5. #5
    pendikli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2010
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX 1300 B-KİNG
    ders alacağım demişsin al işte dersini bin motoruna elinde ne varsa o.
    Bu ayar iyiiii

  6. #6

    Üyelik
    16 Mart 2011
    Osbourne öncelikle teşekkür ederim peki senin tavsiyeni düşünürken aklıma bir fikir daha geldi 900 e geçmeden eğitimler bittikten sonrasından bahsediyorum bir çok motor kiralayan yer var 250lik bir motoru bir aylığına kiralamam ve bu bir ay boyunca onu kullanmamın bir faydası olur mu ?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:28 ----------

    Alıntı pendikli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ders alacağım demişsin al işte dersini bin motoruna elinde ne varsa o.
    İlk 10 yaşımda araba kullanmaya baslamıstım 18 yasıma geldiğimde ehliyetimi aldım ve bi yıl utanmasam markete bile arabayla gidicektim kısacası üstünden inmedim yılların verdiği tecrübe vardı.. Ehliyet alıcak arkadaşlarıma direksyon dersi bile verdim fakat araba kullanma konusunda aldığım tek ders silivri yolunda maxinin karşı şeridinde 6 takla attığımda aldığım dersti araba audi olduğu halde konserveye dönmüştü Allah korudu denicek türden çizikler ve çürükler haricinde ciddi bir hasar almadan çıktım o araçtan. Demek istediğim 10 yıllık bir araba tecrübem olmasına rağmen aldığım tek ders yaptığım kazaydı ve araba kullanmayı o kazadan sonra öğrendim açıkça konuşmak gerekirse.. ama bahsi geçen şey 900lük bir motor ki hızlı gitmesem bile bir motor kazasının kötü bir şekilde gelişmesi iki çizik üç morluk olmayacaktır bundan eminim sizlerinde fikirlerinizi alma sebebim bu aslında..

  7. #7
    sherrnova - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Honda CRF250L & Kawasaki Versys 650
    Öncelikle hoşgeldin aramıza.

    {Motosikletinin altında "küçüldüğü" hissetmek}

    Ben bu konuya bu açıdan bakıyorum. Yaklaşık 8 ay önce bir 125 lik aldım ve şu ana kadar onunla 3000 km yaptım. İlk bayii'e gittiğimde inanırmısın üstüne oturmaya korktum ve bir abimden rica ettim geldi aldı motoru. Bana bir otoparkta 3 gün 1'er saatlik eğitimler verdi ve ben motoiskletimin üstüne çıktım. Önce arka yollar sonra ana yollar derken son olarak uzun yola çıktım. Ve 3000 km'nin sonunda motosikletim gözümde biraz küçüldü ama hala ikimizde eşitiz. Ne zamanki bu motosikler benim bir parçam uzvum haline gelir o zaman vedalaşma vakti gelir diye düşünüyorum. Sonra mı? Sonrası bir 250 cc olucak ve sonra 500-650 cc arası bir Enduroyla son noktayı koymayı düşünüyorum. Almayı düşündüğün eğitimlerin katkısı yadsınamaz ama tecrübe denen sihirli kelime GORA'da ki gibi kasetle yüklenen Kunkfu değildir kanımca.

    Saygılar.Sevgiler.

  8. #8

    Üyelik
    16 Mart 2011
    Alıntı sherrnova adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle hoşgeldin aramıza.

    {Motosikletinin altında "küçüldüğü" hissetmek}
    Hoşbulduk, bu güzel yorumun için teşekkür ederim. Önümde uzun bir zaman ve daha da uzun bir yol var gibi..

  9. #9
    pendikli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2010
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX 1300 B-KİNG
    ben dersini alıcaksın derken yanlış anlama hocadan alıcam demişsin onu kastetmiştim usta ters bir şey yok.
    Bu ayar iyiiii

  10. #10

    Üyelik
    17 Mart 2011
    Şehir
    beykoz
    Motosikleti
    yamaha dragstar650
    merhaba arkadaşlar bende sansal arkadaşımız gibiyim 1 hafta içerisinde yamaha dragstar650 lik bir makine alıcam ve endişelerim var geçen yaz 125 lik scoter ile başladım çok mu açele ediyorum? ama şunuda biliyorum yapılan yorumlara rağmen bu motoru alıcam yaklaşık 1 hafta eğitim alıcam umarım iyi yapıyorumdur şimdiden teşekkür ederim yorumlarınız için

  11. #11

    Üyelik
    16 Mart 2011
    Alıntı pendikli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben dersini alıcaksın derken yanlış anlama hocadan alıcam demişsin onu kastetmiştim usta ters bir şey yok.
    Bende zaten onu dediğini biliyorum araba kullanmanın ne olduğunu kaza yaptıktan sonra anladığımı ve bunun iyi bir ders olduğunu söyledim fakat motor kullanmak için alacağım dersler ve eğitim yeterli olacak mı acaba ?

  12. #12
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı Sansal_Acar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Osbourne öncelikle teşekkür ederim peki senin tavsiyeni düşünürken aklıma bir fikir daha geldi 900 e geçmeden eğitimler bittikten sonrasından bahsediyorum bir çok motor kiralayan yer var 250lik bir motoru bir aylığına kiralamam ve bu bir ay boyunca onu kullanmamın bir faydası olur mu ?
    Alıntı Sansal_Acar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hoşbulduk, bu güzel yorumun için teşekkür ederim. Önümde uzun bir zaman ve daha da uzun bir yol var gibi..
    Üsttek mesaj soru, alttaki ise cevap olmuş..
    Bana iş düşmüyor

    Gerçekten, bu iş sadece ve sadece eğitim + tecrübe ile oluyor..Eğitim şart. İmkanlar dahilinde teorik, pratik, görsel..
    Ama tecrübe..Adı üstünde işte, tecrübe etmeden olmaz. O nedenle şans faktörünü arttırmadan tecrübeyi arttırmak en güvenlisi..

    Umarım herşey iyi olur..

  13. #13

    Üyelik
    02 Ocak 2010
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    VN 800
    hoşgeldin... sana şu kadarını söyliyeyim. arada bir kullanmalar hariç doğru dürüst motor kullanmamıştım. ama içimdeki aşka engel olamadım ve gittim direk olarak başlangıç için 600 cc makina aldım. 1 yılı aşkın süredir kullanıyorum. şükür bi sıkıntı yaşamadım. önemli olan altındaki canavarın seni değil, senin onu hükmetmen. eğitimini al, kendine güven ve daima soğuk kanlı ol... kazasız sürüşler...

  14. #14

    Üyelik
    27 Mayıs 2010
    Motosikleti
    HusaberG Sf650
    herşey tamamda tecrübe?
    fren kullanma?
    amenna eğitim payı çok fazla ama tecrübenin payıda azımsanmayacak kadar fazla...

  15. #15

    Üyelik
    14 Mart 2011
    Şehir
    Izmir / Karsiyaka
    Motosikleti
    Takashi Pioneer
    Merhaba, benim hic trafik tecrubem yok ama dag, tas dersen istedigin heryere giderim, ve hic tecrubem olmadan 200`luk Takashi/Pioneer ile basladim. 2 Yildir dag/tas biniyorum hic sikinti yasamadim fren kontrolu, tasa carpinca ne olur, on tekerlek yandan cukura girince nasil dusulur hepsini tecrube ettim. Ancak devri dusuk bir makine ve seri degil, max. 110 km/s yapiyor malum kros motor. Ama mukemmel tecrube kazandiriyor insana, Turkiye yollari ortada her an bir tumsek, bir tas, bir limon kasasi onune cikabilir. O yuzden kross bana cok sey kazandirdi. Ancak yinede hala once bir 250`lik alayim 1-2 yil bineyim birazda trafik tecrubesi kazanayim ondan sonra 600`luke geceyim diyorum.

    Tabi bu kullaniciyada bagli, ben hiz severim ve bunu iyi bildigim icin 600`luk ten cekiniyorum. O yuzden once cok iyi tecrubelenmek istiyorum. Ki araba ile takla atmak icin hizli kullaniyor olman lazim... O yuzden cok dikkatli ol, Kazasiz Belasiz gonlunce gazlaman dilegiyle...
    A.Cenk Tuzun
    Karsiyaka / Izmir

  16. #16

    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    önce sl150 şimdi S&T gt250r

    en güzeli...

    sen en güzeli Honda rider academy'e git hem teknik,teorik hemde pratik olarak bilgilen.... zaten motorları bile onlar temin ediyor... iki ders sonra hafiften çıkarsın... zaten gerisi gelir...

  17. #17
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    kesinlikle ufak hacim bir motorla başlamalısın.
    ne zaman ki altındaki (her türlü deneyimi yaşadıktan sonra) motor küçük gelmeye başlar, ozaman bir üst kategoriye geçilir.
    bahsettiğin motoru sürecek kabiliyete hiçbir zaman erişemeyebilirsin de
    o iş herkesin harcı değil.
    kabiliyet sınırlarını, o sınırları aşan bir durumda değil de(cbr900 cidden çok aşıyor olabilir) alt basamaklardan zorlayarak öğrenmekte fayda var.

  18. #18
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    her yorum kendince doğru ama biraz biraz eksik.
    çünkü hepimiz kendi penceremizden bakıyoruz.
    az tecrübeyle dragstar ve vn800 alan ve kullanan arkadaşlar cruiser makina ile başladıklarını ve bu makinelerin düşük devirlerle çalıştığını hesaba katmamışlar.

    ancak 900RR yani süpersport ( ss ) tabir edilen makineler çok daha yüksek devirlerde çalışırlar ya da oralara çok daha rahat ve çabuk ulaşırlar.

    cruiser motorların oturuş pozisyonları motra daha bir hakimdirler, dik oturuş daha az yorar, yolu daha geniş açıyla süzerler.
    ss makinalar eğimli oturuşuyla daha çabuk yorar, boyun ve belde şiddetli ağrılara yol açarak konsantrasyon eksikliğine yol açabilirler.

    yani çok çok farklı öğrenme süreçleri ve teknikleri vardır.
    e basitinden virajlardaki eğim ve kıvraklık göz önüne alınırsa anlatmak istediğim biraz daha net anlaşılır.

    yanlı anlaşılmasın; her yorum kendince doğru.
    ama ben mobylette, suzuki tvs chap, peugeot, mink, jawa, mz, zealsun 125-6, hyosung gv 250, suzuki gs 500, suzuki gsr 600, BMW f 800s, az bişey de kross kullandım ve hepsi ayrı bir tad verdiği gibi farklı şeyler de öğretti.

    öğrenilmeyecek bir şey değil.
    yeter ki acele etme, tadını çıkarta çıkarta öğreniyoruz hepimiz.
    öğrendim, erdim nirvanaya ulaştım diye bir şey yok.
    hata yaptın mı tolere etmek en önemli noktası olduğu gibi, hata yapmamak gibi bir lüksümüz de yok. çünkü insanız ve insan illa ki hata yapar. en az hata yapan ipi göğüsler

    alacağınız dersler için söyleyecek çok şey var ama esas hemfikir olunacak noktaları symak isterim. çünkü, geri kalan noktalar görecelidir.
    genel görüşüm şöyledir :
    - usta bir sürücü bile olsa 20.000km den sonra motosiklete adapte olunabilir ( bunu bir sürücü kursundan bir açıklamada okumuştum yıllar önce.
    -california sürücü kursunu öneren ustaların çokluğu dikkatimi çekti.
    -aramızda ss motosikletlerle başlayanlarımız da var ve hala hayattalar
    -aramızda eskiden yıllarca ss motosiklet kullananlar vardı ama artık yoklar ( ruhları şâd olsun )
    - öğrenme aşamasında hep kendini ana merkezli olarak görür motosikletçi ama trafiğe çıktığı zaman o merkezin kendisi hariç her şey oklduğunu görür. çünkü önemsenmiyordur, sıkıştırılıyordur, yarışılıyordur, özeniliyordur ve ulaşamayanlar tarafından aşırı zor duumlarda bırakılıyordur. o yüzden genel bir trafik tecrübesi, trafiği okuma yetisi şarttır. yani kısacası savaşçı ruhuyla trafiğe çıkarsın
    - her kişi bir aracı ileriye doğru götürebilir ama esas mesele istenildiği anda ve yerde güvenli olarak durmaktır. frenaj hemen hemen herşeydir!!! durmak gitmekten daha önemlidir. önün boşsa bir şekilde gidersin ama önün doluysa her şekilde durabilmeli, yavaşlamalı veya hızlanmalısın.
    -ani refleksler zamanla gelişecektir. o yüzden yukarıdaki arkadaşın bahsettiği GORA örneğindeki 2 kaset yüklemeyle olacak iş değil. zaman herşeydir
    -tüm bunları ben ve diğer kullanıcıların hiçbiri anamızın karnındayken öğrenmedik. hep kullanım tecrübesi, kullanım tecrübesi aktarımı ( kişisel ve motosiklet forumları ) gibi araçlar ve aracılala öğrendik ve öğrenmeye devam ediyoruz....
    - hangi şehirde olduğunu da bilmiyoruz aslında. belki yaşadığın şehirlerde yaşayan arkadaşlar vardır ve saa yol gösterebilirler veya tanıdıkları vardır
    yaşın, şehrin, mesleğin vs de belirtseydin keşke...
    - bir de ikarus endromu vardır. bu da en önemli etkenlerdendir. çünkü trafikte kullanıcılar ilk 2000 - 10000 km arsında en ciddi kazalarını yapmaktadırlar. bu da aşırı ve yersiz güvenden kaynaklanıyor diyor uzmanlar...

    İkarus Sendromu



    Ucak ve motor suruculerinin, yani pilot ve rider’larin farkinda olmadan birebir karsilastigi ilginc ve tehlikeli bir sendrom ortakligindan bahsedecegim.



    Sendrom, çogunlukla yamac parasutu yapanlarin kullandigi argo deyim olarak havacilikta herkes tarafından bilinen bir kisisel evreyi tanımlar.



    Techizata, tecrubeye ve dolayisiyla kendine duyulan asiri guven sonrasinda risk almak ve kacinilmaz olarak da kaza yapmak anlamina geliyor.



    Bizler gibi amator motor kullanicilarinin birbirlerine sıkca soyledigi bir deyim vardır; “Ne zaman ‘Aha iste; artik ogrendim motora binmesini. Nasıl da donuyorum virajlari’ dediginde kaza yaparsin” derler ya. Iste “Ikarus Sendromu” bu Pilotun ucagina ve dolayisiyla kendine cok guvendigi zamanlarda farkinda olmadan limitlerini zorladigi anlar vardir. Motorda da aynen öyle. Nasil ki evliligin besinci yılı gecilmezi zor bir darbogazsa, motosiklet surucusunun de net bir genelleme olmamakla birlikte cogunlukla bes bininci kilometre civarında bu sendroma iyice kapıldigini bilmek ve kabul etmek gerekir. Bu sendromun biraz daha ustalastiktan ya da kendi eksiklerini tanıdıktan sonra yok oldugunu sanmayip en kucuk boslukta yeniden ortaya cikacagini da bilmek gerekir.



    Bu asamada artik vitesler neredeyse kendiliginden degismekte, arka frenle kaysa bile bahse konu surucumuz kontrolu birakmamakta ve virajlar eskisi gibi korkulası degil, daha da cok yatarak donuldukce keyif alınan surus periyotlari haline gelmistir.



    Sohbet toplantilarinda anlatilasi birkac hikayelik arsiv olusmus ve yeni acemilerin yanında kidem almanin hafifligi egolarimizi sarmistir. Genellikle anlatilan kaza hatiralari bir filmin icerisinde yasanmis gibi gercek disi ve nasil olduguna bir turlu akil sir erdiremedigimiz baskaca yasam detaylaridir.



    Ustelik; kapali kaski taktigimizda hissettigimiz guven duygusu, korumali ceketin arada bir omzuna tik tiklayarak kontrol edip vardigimiz “Beton gibi” sonucu ve belimize sardigimiz korsenin ruhumuzda yarattigi inanilmaz guven ile elimizi yumruk yaparken bile zorlandigimiz eldivenlerimiz bizi hep gerceklerden alip goturur.



    Dizliklerin verdigi asfalt islemez hissi ve uzun konclu cizmelerin ayaklarimizda yarattigi “Uzerinden araba gecse...” benzetmesi de isin icine girince geriye bir tek daha cesur ve atak olmak kalir. Ha, bir de bu kadar kusami aynı anda giymeden aynı hisse kapılanlar var ki bu tanim zaten onlari da kapsiyor.



    Sonra; kamyonlarin yarattigi turbulanslar daha keyifli, araclarin arasindan sivismak cok daha estetik gelmeye baslar. Isikta beklerken goz ucuyla etrafimizda potansiyel gaz tutkunu olup olmadigini algilamaya ve daha o gaza basamadan uzayip gitmeye baslariz. Son viteste giderken cebinden telefonu cikartip kimin aradigina bakmak bile ayrica bir yetenek istemeyen basit olaylar haline gelmistir. Iste tum bunlar ve benzeri hisler; bilinc ustu ve altinda olusturdugu gittikce alisilan, kaniksanan, yadsinmayan ve farkindaliklarindan uzaklastigimiz gerceklerin goz ardi edildigi en tehlikeli doneme girdigimizin tespiti ve tescilidir.



    Bu sendroma kapılmıslara sansi varsa, Allah’tan kucuk bir musibet asısı dilemek en iyisidir. Surucumuz akilliysa bunu bir ikaz ve ders olarak alip bunyesinde antikor olusumunu saglar, yok diger gruba giriyorsa “Ehe ehe nasi yirttim ama” yaklasimiyla tam olarak “Ikarus pozitif” evresine sicrar.



    Havacilikta, hic kimse ama hic kimse kokpit partneri ya da meslektasinin bu sendroma kapilmasina izin vermez. Ancak motosiklette olay malumunuz biraz daha farkli.



    “Ben ictikten sonra da kullaniyorum sekiz yildir. Dikkat ettin mi bir sey olmaz” diyen biri için sendromdan bahsetmek yanlıs olur. Belli ki o arkadas artık bizzat Ikarus’la kadeh tokusturuyor. Oysa birgun hastanede, kendisini ya da aglayan dul esini ziyaret etmek zorunda kalacaginiz ise kacinilmaz bir gercek. Ama yine de “Iciyorsan seninle birlikte bir daha motora binmem” demek her nedense hep zor gelir. Tehlikeli sekilde motor kullananlar ise kimi cevrelerde daha tecrubeli ya da super biniciler olarak takdir bile gorurler. Hatta onlari boyle surdukleri icin elestirmenin hafif kıskanclik olarak adlandirilmasi bile mumkundur.



    Kisacasi; tum techizatimiz bizi aslinda sadece yumurtanin peceteye sarilmasi kadar darbelerden korur.



    Demek ki neymis; Ikarus Sendromu’na karsi surekli uyanik olalim ve gerektiginde arkadaslarimizi asilayalim.


    ikarus sendorumu Kaynak: Donald_Duck web sitesi


    bir de sitemizin "demirbaş" mesajını sana ileteyim. eminim sana ve bu yazıyı okuyanlara çok şey katacaktır. ben ilk bu mesajı okumuştum bu siteye ilk girdiğimde ve o gün bu gündür bakış açım değişti

    http://www.motosiklet.net/forum/fayd...a-hitaben.html

    ben kendi fikirlerimi ve ustalardan verilen tavsiyeleri sana ilettim. umarım hepsini tek etek okursun ve başarırsın ;)
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  19. #19
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    arkadaşım işin gerçeği sen bu başlığı için rahatlasın diye açmışsın. gidip o motoru satıp daha küçük hacimli bi motor alacağın yok, planını programını yapmışsın, özel eğitim alacağın kişiyi bulup eğitim gün ve saatlerini, yapacağın toplam eğitim kilometresini bile hesaplamışsın.
    ee o zaman ???
    sen bu motorunla bu işe başlayacaksın demektir.
    Kazasız belasız sürüşler olsun diyeyim ben de. Otomobille trafik tecrüben var ise ve söylediğin şekilde ciddi eğitim aldıktan sonra kendi motorunla trafiğe çıkarsan kendini koruma oranın yüksek olur...
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbf150,(bayan isimlerine inat) CaBBaR VT750 Shadow
    -Motorunuzu borç karşılığı almışsınız ve satmamışsınız
    -Kullanmamanıza rağmen bakımlarını yineden yapmışsınız
    -Özel hoca tutuyorsunuz

    bunlardan çıkardığım kadarıyla maddi olarak motor sizde sıkıntı yaratmıyor
    hocanızı tutun ögrenin tabiki ama büyük motorla kötü bir deneyimi yaşamaktansa küçük birşey alıp birkaç zaman binip tecrube yaşasanız sanırım tamamdır deyip küçük motoru tekrar sattığınızda maddi olarak özel hocaya verdiğinizin ücretin yarısı kadar bile zarar etmezsiniz (Dikkat hoca tutun tutmayın demiyorum) yine dersi alın ama küçükte bir makina alın yanında kaç yıl binmemişsiniz elinizin altındaki motora varın birkaç ay daha binmeyin
    900 rr çok yakın arkadaşımdan tecrübeyle sabittir
    unutmayınki 900 rr camiada katil olarakta anılır canavar olarakta


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler