Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Bellik kullanın.

    REKLAM ALANI
  1. #41
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı overcloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzelmiş ama fiyatı görünce bi düşündüm üstüne koyacağım şey o kadar para eder mi diye


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    Kilo meselesi demişken oldukça fesat birisiyimdir.

    Geçenlerde 1 tam ekmek kokoreç yedim gram bile yaramadı.

    Onun için bellikler zorlasan beni iki kere sarar.

  3. #43

    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bunca zamandır belliksiz bindim, yaz-kış hemde..
    Daha bir gram böbrek ağrısı çekmedim, enteresan geliyor hep bana bu bellik işi.
    Elbette demek değildir ki bellik gereksizdir. Demek ki benim anatomi garip. Gerçi üşümek konusunda anormal olduğumu kabul ediyorum. Şöyle izah edeyim, dışarıda şuan kar var ve sıacklık -3 derecede ama akşamları ateş suyu olmamasına rağmen ben hala battaniye örtüyorum, yorgan terletiyor

    Not: Evim bir fırının üst katı değil..

    bazı motorlar rüzgarı güzel keser bazıları kesemez duruma göre değişir ama şimdi size bişey olmaması ilerdede olmıcak demek değildir bellik takmak gerçekden önemli montunuz çok güzel korumuşda olabilir.

  4. #44

    Üyelik
    08 Mart 2011
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    ninja 250 siyah-2011
    Bel korumasını kasım ayında kullanmıştım sadece.. Soğuk havalarda çok fazla hız yapmasanız bile farkını görüyorsunuz..
    Ama sıcakta ben genelde sırtlık kullanıyorum üstüne korumalı mont giyiyorum..Sanırım belim için de yeterli oluyor bel korumasının eksikliğini yazın hissetmedim hiç..

  5. #45

    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    önce sl150 şimdi S&T gt250r

    bellik

    Belliğin kullanılmasının iki sebebi var

    1. bir kaç kişi söylemiş titreşimi absorbe etmesi.. motordaki titreşim özellikle böbreklerin bağlı bulundukları bölgede baskı yaratıyor.. uzun süreçte olsa ileride böbreklerde probleme yol açıyor... ( yerinden oynama, kanama yapma vs vs..)
    2. motosiklet kullanırken terlediğimizi fark etmeyiz ( özellikle yaz aylarında)..rüzgar terimizi o kadar çabuk kurutur ki biz ohh miss gibi serin serin kullanıyorum deriz... bu sırada aşırı su kaybederiz ve farkında olmadan denge kaybı görüş kaybı hatta baygınlık geçirebiliriz... bir çok kaza bu yüzden olmuştur... ayrıca böbrekler aşırı çalışır ve aşırı terleme nedeniyle susuz kalır ve büzüşür.... ileride onarılamayacak böbrek problemi yaratır

    her iki durumda genelde uzun yol yapan motosikletçileri için sorun olsada en ufak ihtimal dahi önemlidir... sonuçta sağlık ve böbrek işi oldukça problemli sonuçlar doğurabilir ( gençken olmasa bile ilerleyen yaşlar için zemin oluşturur)

    bu yüzden bellik bel bölgesini sarar hareketi-sarsıntıyı absorbe eder ( kemikler tarafından desteklenen bölgelere aksettirir) ve bel bölgesindeki terlemeyi en aza indirir....

    Ucuz bir ekipman kullanmak oldukça faydalı.... herkese sağlıklı ve bilinçli sürüşler dilerim..

  6. #46
    adasel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF1000
    Arkadaşlar Motomax'da (sitemizde reklamları var diye rahatlıkla isim yazdım. Yoksa reklam olmasın diye isim vermezdim) 10-15 tl ye bellik var. Ben kullanıyorum yaz kış. Bu paraya bedava sayılır ;)
    Keway SS250 - Honda CBF250 - Honda CBF500 - Honda CBF600SA (Enj) - Honda XL650 Transalp - BMW F800GS - CBF1000

  7. #47
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Ben bellik kullanıyorum 3 baklalı olanlarından ve çift bantlı.

    Fakat şöyle birşey var yeni kullanıcak olanlar için söylüyorum,sizde benimgibi yapmayın.

    Ben belliğimi belime tam otursun diye biraz fazlaca sıkınca,busefer beni koruması gereken bellik benim hatalı kullanmam sebebiyle gergileri yanlarıma böbreklerime basınç yaptı ve belliği çıkardığımda böbreklerimin olduğu kısım ve belim ateş gibi sıcacıktı fakat fazla sıktığım için böbreklerime ağrı yapmıştı.

    Sonra sonra gerektiği ölçüyü buldum,şimdi çok memnunum.

    Tavsiye ederim,motor üstündeki duruşunuz bile düzeliyor.Bunun birde ful enseye kadar yelek şeklinde olanları ve bunların önden tutturulmak için yapılmış kalın ve iç tarafı pamuklu olan yapışkanları gazete kağıdı vb. şeylere ihtiyaç duyulmasınıda önlüyor.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  8. #48

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Yazılanların tamamını okudum.Halen kafamdaki soru işaretlerini giderebilmiş değilim.

    Otopsici, sen doktorsun, bilimsel bir açıklama yazabilirmisin? Sarsıntıdan kılcal damarlarda çatlak ve kanama olabilir mi gerçekten, mümkün mü böyle bir şey? Bu durumda tüm ralli ve yarış arabası sürücülerinin, pilotların, iş makinası operatörlerinin vs. de bellik takması gerekmez mi?

    Bir arkadaş dehidrayondan, yani terleme ile sıvı kaybından ve bunun böbreklere zararından bahsetmiş.Belliğin buna ne gibi bir faydası var anlamış değilim?

    Motorda dik oturmanın faydalı olduğu bilgisi doğrumudur? Benim bildiğim krosçular tam tersine omuriliği hafif bükerek motor kullanır ki yaylanıp tüm baskı diskler üzerine binmesin diye.

    Bellik ve sırtlık olarak satılan malzemelerin tamamının, düşme esnasında omuriliği çarpmaya bağlı kırıklardan korumak için tasarlanıp satıldığını biliyordum.Yanlış mı biliyorum?

    Ss motor ve deri mont bağlantısını bir klasik olduğu için yazmıştım. Elbette zevk meselesi.Tamamen şekilciliğe yönelik bu tarz motor kullanımında öne doğru uzanıldığı için üzerindeki mont yukarı doğru sıyrılıyor.Bu motorları da genellikle kısa deri montla kullandığı için arkadaşlar, bu sıyrılma daha kolay oluyor.Ben beli ve donu görünerek gazlayan adam çok gördüm.Bu adamın böbreği de hasta olur, kıçı da.Bu ve bunun gibi sürücüler birkaç yıl sonra "motor sürünce böbreklerin hasta oluyor aman sana ders olsun sen şöyle yap böyle yap" diyerek genelleme yapması gerçekçi olmuyor.

    Hayatında endurodan yada commuterdan başka motor kullanmamış, hep uzun mont giymiş adamın böbreği bence donunu göstererek 200 yapan adam kadar risk altında değil.

    Farklı şartların neticeleri de farklı olur sanki. Bu konuda genelleme yapmak bence doğru değil.Bellik takılmasın, faydasız bir şeydir denemez tabi.Ne kadar koruma ekipmanı kullanılırsa o kadar iyi.Ama bellik takmayan herkes böbrekleri eline alır da denemez bence.

  9. #49
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı jawa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazılanların tamamını okudum.Halen kafamdaki soru işaretlerini giderebilmiş değilim.

    Otopsici, sen doktorsun, bilimsel bir açıklama yazabilirmisin? Sarsıntıdan kılcal damarlarda çatlak ve kanama olabilir mi gerçekten, mümkün mü böyle bir şey? Bu durumda tüm ralli ve yarış arabası sürücülerinin, pilotların, iş makinası operatörlerinin vs. de bellik takması gerekmez mi?

    Bir arkadaş dehidrayondan, yani terleme ile sıvı kaybından ve bunun böbreklere zararından bahsetmiş.Belliğin buna ne gibi bir faydası var anlamış değilim?

    Motorda dik oturmanın faydalı olduğu bilgisi doğrumudur? Benim bildiğim krosçular tam tersine omuriliği hafif bükerek motor kullanır ki yaylanıp tüm baskı diskler üzerine binmesin diye.

    Bellik ve sırtlık olarak satılan malzemelerin tamamının, düşme esnasında omuriliği çarpmaya bağlı kırıklardan korumak için tasarlanıp satıldığını biliyordum.Yanlış mı biliyorum?

    Ss motor ve deri mont bağlantısını bir klasik olduğu için yazmıştım. Elbette zevk meselesi.Tamamen şekilciliğe yönelik bu tarz motor kullanımında öne doğru uzanıldığı için üzerindeki mont yukarı doğru sıyrılıyor.Bu motorları da genellikle kısa deri montla kullandığı için arkadaşlar, bu sıyrılma daha kolay oluyor.Ben beli ve donu görünerek gazlayan adam çok gördüm.Bu adamın böbreği de hasta olur, kıçı da.Bu ve bunun gibi sürücüler birkaç yıl sonra "motor sürünce böbreklerin hasta oluyor aman sana ders olsun sen şöyle yap böyle yap" diyerek genelleme yapması gerçekçi olmuyor.

    Hayatında endurodan yada commuterdan başka motor kullanmamış, hep uzun mont giymiş adamın böbreği bence donunu göstererek 200 yapan adam kadar risk altında değil.

    Farklı şartların neticeleri de farklı olur sanki. Bu konuda genelleme yapmak bence doğru değil.Bellik takılmasın, faydasız bir şeydir denemez tabi.Ne kadar koruma ekipmanı kullanılırsa o kadar iyi.Ama bellik takmayan herkes böbrekleri eline alır da denemez bence.
    kardeş ben doktor değilim (harbiden otopsiciyim :D) sağlık memuruyum
    bu arada sorularına gelince
    titreşim ciddi manada böbrekleri etkiler ama böbreği etkileyebilmesi için çok aşırı olması gerekir ki motor o kadar aşırı bir titreşim yaratmaz
    titreşimden damarlarında çatlak veya kanama olabilir ama o da genetik olarak bir hastalığın varsa
    belliğin asıl kullanım amacı düştüğünüzde belinizi ve böbreklerinizi darbeye karşı korumaktır kimisi yok dehidrasyon kimisi yok rüzgar girer filan o işler tamamen şehir efsanesi
    bu ekipmanın satış adı nedir sevgili kardeşim koruma neye karşı darbelere karşı rüzgar korumaları ayriyetten rüzgar koruması diye satılmaktadır
    bu arada o sıvı kaybı diye yazan arkadaşım asıl o kadar çok giyindiğin için sıvı kaybedersin o malzemenin üstündeki kumaş vücudundaki sıvıyı vucuttan uzaklaştırmak için tasarlanmıştır
    ha bu arada böbrekler üşümesin diye işe yarıyor mu diye sorarsanız sizin aldığınız mont da aynı işi görür yok ben ceketle sürüyorum ama böbreklerim üşüyor kardeş diyorsanız orasını bilemem
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  10. #50
    #GECE# - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2011
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    SYM SB250İ WOLF
    Alıntı jawa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayatında endurodan yada commuterdan başka motor kullanmamış, hep uzun mont giymiş adamın böbreği bence donunu göstererek 200 yapan adam kadar risk altında değil.
    .
    Çok güzel yaa,katılıyorum..

    Donu bırak kenara adamın çatalı dışarda yahu..Ya tazmanya canavarlı donunu göstermek istiyor ya çatalı...Belkide çataldan giren hava akımı öne dogru yol alıp ön takımları serinletiyordur ne bilelim..

    Valla biraz ağır gibi oldu ama napayım tutamadım kendimiGözümle görmesem
    inanmazdım..


    Oturuş pozisyonu,kullanılan motorsiklet..v.s. herbiri farklı etken..
    Mobylette Flash 51 1993 PGO G-MAX(BOBCAT) 2005 Motoran Comanche 125Mondial Destro 250Honda cbf 150SYM SB250İ WOLF

  11. #51
    zalim17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2011
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    660 tenere
    sırf üşüme değil arkadaşlar yorgunluk da yapıyor. bellik lazım bişey. orayı dik tutacak destekleyecek bişey lazım
    xt125r>xt660r>dl650+ybr125>cbf1000>660 tenere

  12. #52

    Üyelik
    08 Şubat 2011
    Motosikleti
    Mondial RF 150
    Alıntı kanucan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kilo meselesi demişken oldukça fesat birisiyimdir.

    Geçenlerde 1 tam ekmek kokoreç yedim gram bile yaramadı.

    Onun için bellikler zorlasan beni iki kere sarar.
    1 tam ekmek geçenlerde he? benim o nerdeyse rutin yemeğim sakatat türü şeyler kokoreç döner köfte özellikle döner aşşağa yukarı her gün 1 ekmek yiyorum ama sürekli yiyorum o yüzden daha 17 yaşında 86 kiloyum sende bu işi sürekli bir halee getirirsenn kilo alabilrsinn ama 40 yılda bir 1 ekmek bir şeye fayda etmez ben sana söyleyyim gerçi sürekli yemekte zararlı içlerinde ne old. belli değil ama olsun atın ölümü arpadan olsun hesabı
    Bir İp Koptuğunda Tekrar Bağlanabilir,Ama Eskisi Kadar İyi Çekmez!!!


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)