Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Başlangıç motoru 600lük SS diye tutturmuyorum ama...

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    08 Mart 2011
    Değerli üyeler,

    Öncelikle merhaba.. Bikaç haftadır forumda cbr 600 ile başlamak isteyenleri,600lük ss ile başlamasına rağmen bu işi öğrenenleri üyelerin başlangıç modeli tavsiyelerini, açıklamaları ile okudum. Anladığım kadarıyla işin düğümü yakıt, bakım hususlarını bi kenara bırakırsak ve güvenlik açısından incelersek başlangıç motorunun fazla atak olmaması, kontrolü kolay, hafif, ağırlık merkezinin ve oturuş pozisyonunun bir acemiye uygun olması. Benim racing tarzına hiç hevesim yok, chopper/bobber sahibi olmak istiyorum ancak forumu okuduktan sonra ninja 250r ı başlangıç için olabilir gözüyle bakıyorum.
    22 yaşındayım, 18 yaşımdan beri her gün olmasa da araba kullanıyorum şehir içi/dışı/uzunyol hiçbir sıkıntım yok trafikte. Trafik akış tepkilerine, sürprizlerine alışığım. Hep manuel şanzman kullandım, gaz debriyaj kombinasyonuna da alışığım. Arkadaşımın 125cc vitesli motorunu bir kere kısa mesafe kullandım 10 kere dur kalk yapmam gerekti ve hiçbirinde zorlanmadım, ilk defasında bile.. 3. vitesin başlarına kadar çıktım, 2ye 1 e düştüm.. gerçi yol dümdüzdü ama, vites değiştirmekte sıkıntı yaşamadım.

    Motor alırsam haftada 1-2 gün kullanacağım ama o da 35 gidiş 35 geliş 70 km kadar menzilde olacak, yani cok rahatsız bir motor da bana uygun değil.

    sorum şu:
    Harley davidson 883 iron araştırdığım kadarıyla oturuş pozisyonu racingten rahat ve sadece 53hp (tork ise 67nm, kuru ağırlık 235kg) yani cbr 600 den falan cok uzak. Acaba, motor ile hız merakı hiç olmayan biri olarak hd 883 iron ile başlayabilir miyim? chopperların virajda cok yatamamasını da düşünürsek zaptetmekte zorluk çeker miyim? (boyum 1.83 kilo 86) (esas istediğim 1200 nightster ama onla başlama fikrine cook muhalefet edeceksiniz diye yazmıyorum bile iron ona oldukça benziyor )

    Bir de forumda okuduğum yazılar ninja 250 aklıma sokmadan önce, hd 883 ile başlanmayacağını görürsem ikinci olarak ducati monster 696 vardı aklımda. Gecen hafta fuarda standına gittim bindim cok hafif gayet rahat geldi bindiğim ss ların yanında. sizce bu motor bana biraz küçük gelir mi? daha önemlisi 80hp gücüyle (70nm tork, kuru ağırlık 160kg) başa çıkabilir miyim? ABS seçeneğinin de olması acemilikte büyük nimet değil mi?

    Teşekkürler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul_Büyükçekmece
    Motosikleti
    Borelli LEDOW CXM250A Classic..
    Arkadaşım başlangıç olarak 250cc Üzerini burada hiç kimse tavsiye etmez..
    Hani hiç kullanmamışsan o bile fazla diyen arkadaşlar muhakkak çıkıcaktır..
    2 yıldır 250cc Chopper Kullanıyorum ve SS'e geçmek için hala 250cc Arıyorum çünkü artık iyi öğrendim '' Motosiklet şakaya gelmez '' Senin o bahsettiğin Sadece 53 Hp dediğin motor gaza dokunmanla altından nasıl uçtuğunu anlıyamıcağın bir güçtedir emin ol ;)
    Ve 600RR gaza dokunmaya gelmiyen bir makine heleki ilk başlıyanlar için..

    Sen iyisi mi SS'le başlamaktan vazgeç..
    Güzel bir 250cc Chopper/Cruzer bul rahaatt rahaatt yoluna bak
    Hem yorulmazsın rahat edersin hemde kontrolü SS'lere göre daha kolaydır gazları çok hassas değildir..
    [I][B]Lastiğini yak evlat! Ruhunu değil.. [/B] :bounce:[/I]

  3. #3

    Üyelik
    08 Mart 2011
    SS le başlayacak olursam ninja 250 den başkasını düşünmem zaten hatta onu sadece ögrenmek için kullanıp ögrendiğime kanaat getirdiğim gün iron ya da nightster a gecerim, SS tarzını cok sevmiorm. Sorumu sormamın sebebi, 53 hp iron, cbr 600 ün 110hp gücünün yarısı. cbr 600 ile az da olsa başlayan var iken, H-D iron ile başlamak daha kolay daha mantıklı cok daha yapılabilir bir şey değil mi?

  4. #4

    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul_Büyükçekmece
    Motosikleti
    Borelli LEDOW CXM250A Classic..
    Ne 600RRla başlamak neden iron La başlamak mantıklı felan değil kardeşim.. O güçteki motosikletleri acemiler kullandıkça motosiklet kazalarının önüne felan geçilmez..
    Ki sen SS sevmiyorum diyosun, Ve sanırım bütçe sorunun pek fazla yok..

    Başlangıç alıyorum sonra değiştiricem dersen,
    Yamaha Virago 250 ye bak derim.. V-twin Motordur Sana gayet güzel Başlangıç motoru olur benim şuanki motorumdur kendileri çokta memnunum..

    Kymco'nun 250cc Cruzer'ı var Modeli şuan aklıma gelmedi onada bir bakmanı öneririm..
    Kymco Japon olmasada kalite motordur..
    [I][B]Lastiğini yak evlat! Ruhunu değil.. [/B] :bounce:[/I]

  5. #5
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    İki arkadaşım var; biri 650 DragStar, biri de 800 Marauder ile başlamış. Iron'da kasmaz sanırım.
    *Bir de güvenli sürüş eğitimi alırsın kullanmaya başlamadan önce!

    @DreaM_34, arkadaş SS'lere hevesim yok zaten diyor.
    www.motorumla.net

  6. #6

    Üyelik
    08 Mart 2011
    Dragstar, shadow, virago.. gibi modelleri inceledim pek hoşuma gitmedi. midnight starı da begeniorm ama 950cc oldugu için düşünmüyorum bile. Yani H-D 883 iron ile olmaz diyorsanız abs li ducati 696 yı oturuş pozisyonu, kullanım kolaylığı, boyutları açısından bir başlangıç motoru olup olmayacağını merak ediyorum. Ama asıl istediğim H-D iron..

  7. #7

    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul_Büyükçekmece
    Motosikleti
    Borelli LEDOW CXM250A Classic..
    Arkadaşım ben 250'nin üzerinde başlangıç motoru olmaz diyorum sen 883 Diyorsun..
    Gecenin bu saatinde başka kimse olmadığı için tepkileri göremezsin ama sabah tekrar bi bak konuya : ) Daha güzel öneriler gelicektir.. İyi geceler..
    [I][B]Lastiğini yak evlat! Ruhunu değil.. [/B] :bounce:[/I]

  8. #8
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Tabi başlayanlar da önermiyorlar, daha ufak makinelerin mantıklı olduğunu söylüyorlar.
    www.motorumla.net

  9. #9

    Üyelik
    08 Şubat 2011
    Motosikleti
    Mondial RF 150
    Alıntı bluesbreaker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli üyeler,

    Öncelikle merhaba.. Bikaç haftadır forumda cbr 600 ile başlamak isteyenleri,600lük ss ile başlamasına rağmen bu işi öğrenenleri üyelerin başlangıç modeli tavsiyelerini, açıklamaları ile okudum. Anladığım kadarıyla işin düğümü yakıt, bakım hususlarını bi kenara bırakırsak ve güvenlik açısından incelersek başlangıç motorunun fazla atak olmaması, kontrolü kolay, hafif, ağırlık merkezinin ve oturuş pozisyonunun bir acemiye uygun olması. Benim racing tarzına hiç hevesim yok, chopper/bobber sahibi olmak istiyorum ancak forumu okuduktan sonra ninja 250r ı başlangıç için olabilir gözüyle bakıyorum.
    22 yaşındayım, 18 yaşımdan beri her gün olmasa da araba kullanıyorum şehir içi/dışı/uzunyol hiçbir sıkıntım yok trafikte. Trafik akış tepkilerine, sürprizlerine alışığım. Hep manuel şanzman kullandım, gaz debriyaj kombinasyonuna da alışığım. Arkadaşımın 125cc vitesli motorunu bir kere kısa mesafe kullandım 10 kere dur kalk yapmam gerekti ve hiçbirinde zorlanmadım, ilk defasında bile.. 3. vitesin başlarına kadar çıktım, 2ye 1 e düştüm.. gerçi yol dümdüzdü ama, vites değiştirmekte sıkıntı yaşamadım.

    Motor alırsam haftada 1-2 gün kullanacağım ama o da 35 gidiş 35 geliş 70 km kadar menzilde olacak, yani cok rahatsız bir motor da bana uygun değil.

    sorum şu:
    Harley davidson 883 iron araştırdığım kadarıyla oturuş pozisyonu racingten rahat ve sadece 53hp (tork ise 67nm, kuru ağırlık 235kg) yani cbr 600 den falan cok uzak. Acaba, motor ile hız merakı hiç olmayan biri olarak hd 883 iron ile başlayabilir miyim? chopperların virajda cok yatamamasını da düşünürsek zaptetmekte zorluk çeker miyim? (boyum 1.83 kilo 86) (esas istediğim 1200 nightster ama onla başlama fikrine cook muhalefet edeceksiniz diye yazmıyorum bile iron ona oldukça benziyor )

    Bir de forumda okuduğum yazılar ninja 250 aklıma sokmadan önce, hd 883 ile başlanmayacağını görürsem ikinci olarak ducati monster 696 vardı aklımda. Gecen hafta fuarda standına gittim bindim cok hafif gayet rahat geldi bindiğim ss ların yanında. sizce bu motor bana biraz küçük gelir mi? daha önemlisi 80hp gücüyle (70nm tork, kuru ağırlık 160kg) başa çıkabilir miyim? ABS seçeneğinin de olması acemilikte büyük nimet değil mi?

    Teşekkürler...



    oh be para var huzur war
    Bir İp Koptuğunda Tekrar Bağlanabilir,Ama Eskisi Kadar İyi Çekmez!!!

  10. #10
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    arkadaşım çok güzel bi tespit yapmışsın. Iron 883 sadece 53 hp. eğitim aldıktan sonra başlangıç makinesi olabilir.
    ancak şöyle bi sıkıntı var ki cruiser motorlar yapıları rake, trial açılarının farklılığı vb. gibi. nedeniyle farklı kullanım dinamlikleri olan motorlardır, güç değil ama bu yönüyle başlangıçta zorlayabilir. eğer cruisera yönelik profesyonel bi eğitim alırsan iron ile güzel bi başlangıç olabilir.
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  11. #11
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Forumdaki arkadaşların yazdığında haklılık payı çok fakat biraz dozunu kaçırıyorlar bazen.Eğitim aldıktan sonra Harley üzmeyecektir.

  12. #12

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Katılıyorum, cruiser motorlar başlagıç için çok uygun değil. Ben Çin malı curiser ile başlamıştım, U dönüşleri falan acayip zorluyordu. Sonradan cruiser'ın tarzım olmadığına kanaat getirdim. Sportster de sıfırdan başlangıç için biraz fazla bence. Sonuçta 883 cc, torku CBR600'den çok daha yüksek. Kalkarken biraz gazı kaçırsan neler olur düşünemiyorum. Güç olayına çok takılma, asıl sorunu yaratan tork ve ağırlık. Ama gücü düşük olanın hırçın olmama garantisi olur tabi ki. Monster'ı eğitim falan almadan düşünme bile. 80 BG, 70 Nm tork ciddi rakamlardır.

    Bence madem cruiser sürmek istiyorsun hiç değilse daha hafif olan Hyosung (S&T Kanuni) GV250 ile başla. Zaten haftada 1-2 gün 35 km gidip 35 km geleceğim diyorsun, 250 cc makina buna yeter de artar bile.

  13. #13

    Üyelik
    07 Ağustos 2008
    Şehir
    FB
    Motosikleti
    tabanway
    iyi bir eğitimle başlarsın 883 ile,,

    monster ı düşünme hiç

    ama iyi bir eğitimle

    benim ilk motorum 883 tü... ama 30 yaşımda başladım, çok dikkatli kullandım başlarda, çok usta birisinden eğitim aldım bir süre, bol bol boş yollarda takıldım. yavaş yavaş girdim trafiğe,

    çok da keyifli motor iron,
    AT, AVRAT, MOTOR...

  14. #14
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    sadece 53 beygir dediğiniz alet 4 silindirli fazer ile aynı torka sahip farkında mısınız?

    neye göre "sadece 53 beygir" denebiliyor anlayamadım..
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  15. #15
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Cruiser ile başlayacaksanız Virago 250 idealdir.İlk ve en çok keyif aldığım motorlarımdan biri idi.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  16. #16
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Alıntı overcloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sadece 53 beygir dediğiniz alet 4 silindirli fazer ile aynı torka sahip farkında mısınız?

    neye göre "sadece 53 beygir" denebiliyor anlayamadım..
    unutmaki iron'ın ağırlığı 250 kg civarında. emin ol 60-65 nm torkla bumakine öyle başını alıp bi taraflara gitmez.
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  17. #17
    inanck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2008
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cbr 250r
    insanlar tek bir attan düşüp ölüyor sen 53 beygir çok mu diyorsun hocam
    şaka biyana hayati tehlike dahil her türlü riski asgari düzeye indirmek için 250 cc ve altıyla başlayın. biraz işin içine girip öğrenin, tecrube kazanın, yeterli tecrubeden sonra gönlünüzden geçen motora binebilirsiniz.

  18. #18
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    unutmaki iron'ın ağırlığı 250 kg civarında. emin ol 60-65 nm torkla bumakine öyle başını alıp bi taraflara gitmez.

    250kg ağırlığında bir motorun başlangıç motoru olarak önerilmeside ayrı bir konu tabi...

    160kg'lik gt250r / ninja250r'ları devirip ayağını kıran arkadaşlar var aramızda.

    cruisera geçiş için ninja ile başlangıç yapmak uygun olmayabilir - sürüş tarzları farklı çünki. 250'lik bir ss alt devirlerde isteksiz ve yığılan bir motor görüntüsünde olur ama bunun yerine 250kg 67nm'lik bir canavarı tavsiye etmek ne kadar doğru?

    cruiser konusunda tecrübeli değilim ama piyasada guzel 250'lik cruiserlar var. venox - virago - suzuki'ninde bir modeli vardı yanlış hatırlamıyorsam.

    gv250'yi bu listeye eklemiyorum çünki 10bin devir çeviren spor bir motora sahip.
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  19. #19

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    burda senin yapman gereken tek bir şey var. ikinci el temiz 125 lik bir motor al 3 ay bin tecruben artsın yeter. istedigin motoru rahatlıkla kullan. aldıgın 125 liktende zararın olmaz.

  20. #20
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Sectigin modeller cok guzel ama benim sahsi onerim

    Bir adet Virago yada 250 Drag star alman. Bu motor ile surus egitimlerine en az iki basamak bitirecek sekilde yazilman. Buyuk ihtimalle motorun ile dusecek isen yada dusureceksin.

    En azindan hirpaladigin motor gecici bir motor olacak. 6 ay sonunda egitimini bitirmis biri olarak HD nin baslangic modeline gecebilirsin. Fakat unutma. HD yada Ducati olsun bu motorlar torkludur. Dusuk ccleri ve beygirleri seni yaniltmasin gazi actiginda hatiri sayilir bir firlama yasatir surucusune.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler