22 yaşındaki biri için gayet düzgün cümleler kurabiliyorsun, tebrik ederim
22 yaşındaki biri için gayet düzgün cümleler kurabiliyorsun, tebrik ederim
Bence doğru bir eğitimle Harley ile başlayabilirsin, ancak özellikle ilk dönemde motorun ağırlığı yüzünden ciddi zorluk yaşayacaksın.
şimdi konuyu açan arkadaşımız 1.83 boyunda ve 86 kg. olduğunu belirtmiş, bu durumda eğitim aldıktan sonra sporster iron kullanmaması için hiçbi sebep yok. iron denilen motoru inceleyin, ince yapısı ile cruisera başlamak isteyen sürücüler için üretildiğini göreceksiniz. 1.65 boyundaki sürücü bile ayaklarını tam olarak yere basıp dengede tutabilir bu modeli.harleyin giriş seviyesi ve başlangıç motoru adı üzerinde.
motora başlangıç cc'si diye bişey yoktur arkadaşlar. motosiklete başlanacak motor gücü vardır. 50 hp civarında güç üreten motosiklet , otomobille trafik tecrübesi olan bilinçli bi sürücü tarafından eğitimle gayet rahat kullanılabilir.
Bakınız BMW f650. boy sorunu olmayan kullanıcı için başlangıç motorudur. Motosikletin ağırlığı da önemli olmakla birlikte sürücünün fiziki yapısına göre tolere edilebilir.
ayrıca mesajının içeriğinden 22 yaşında olmasına rağmen ne istediğini bilen bilinçli ve düzgün bir sürücü adayı olduğu belli konu sahibi arkaşın.
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
Ducati'yi aklınızdan çıkarın.
Madem cruiser kullanmak istiyorsunuz Ninja'yı da hiç düşünmeyin.
Harley 883 kanımca, iyi bir eğitim aldıktan sonra size başlangıç motoru olabilir; fakat tavsiye etmem.
En mantıklısı 250 cc'lik bir cruiser alıp bir sezon kullanmanız olacaktır. Benzer yapıda, daha hafif olduğu için hükmetmesi, kontrol etmesi daha kolay; gücü düşük olduğu için bazı risklerden sizi uzak tutacak bir seçenekle acemiliğinizi atlatın.
Kymco'nun ve Hyosung'un 250 cc'lik gayet güzel cruiser modelleri var. İkinci elde Suzuki ve Yamaha'nın 250'lik cruiser modellerini de bulabilirsiniz.
cruiserların yapısı itibariyle zaten ayağınızı yere tam olarak basabilmek enduro ya da diğer yuksek motorlara göre nispeten daha rahat olabilir tabiki.
sürücü ne kadar bilinçli olursa olsun yinede 250kg'lik bu kadar güçlü bir motor ile başlanılmasını doğru bulmuyorum. f650'yi de asla başlangıç motoru olarak görmüyorum. başlangıç cc'si yoktur olayına gelince, 250cc 4 silindirli bir motordan bahsediyor olsaydık yine aynı şeyleri söylerdim.
Bana göre kullanıcının bir motoru sadece dış görünüşü itibariyle değerlendirmesinden ziyade, sürüş tarzına, gerçekten ne kadar güçlü bir motora ihtiyaç duyacağına ve bu güce hakim olup olamayacağını tecrübe edinerek alacağı modele karar vermelidir.
Herneyse konu daha fazla sapmasın, fikir paylaştığınız içinde teşekkürler
Dediğiniz gibi arkadaş bilinçli biri, şimdiden hayır olmasını dilerim.
Hedeflenen modelde gerçekten güzel. Bazen Kadıköy'de bu modeli görüyorum.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Başlangıç için naked makinelerde Honda CBF500, Suzuki GS500 ya da Kawasaki Er5 i öneririm. Bu motorlarla başlayabilirsin. Ama biraz daha dikkatli olman lazım. Kawasaki er6N-F bu motorlara göre biraz daha seridir. Bu sebeple önermem.
Keway SS250 - Honda CBF250 - Honda CBF500 - Honda CBF600SA (Enj) - Honda XL650 Transalp - BMW F800GS - CBF1000
bu siteye açılmaması gereken tek konu başlangıç hangisini alayım, biri der alma biri der ağır tutamazsın biri der hp fazla kafan çok karışır abi.
Bu ayar iyiiii
amacı nightster kullanmak olan birinin ninja 250 ile başlaması F1 pilotluğuna hazırlanan birinin ATV ile antreman yapması gibi bişey 27 yıldır motor kullanıyorum inan bana 1200 nightster i kontrol etmesi ninja250 den çok daha kolaydır. tarzları arasında çok fark var 1200 cc deki güç seni ürkütmesin yere yakın ağırlık merkezi düşük oturaklı bir motor nightster. İlk başlarda acemilik çeksen bile çok kolay adapte olacağına eminim. nightster alacak bütçen olduğuna göre BMW veya Honda dan alacağın eğitim bütçeni sarsmayacaktır.
Deneyimi olmadan sırf okudukları ile kafa veren tayfaya bakma sen ..1200 nightsterle bal gibi motor hayatına başlanır.
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
Sanırım maddi sıkıntıdan açın yok dostum, o yüzden en mantıklısı gidip bir 250'lik almandır.Daha sonra geçersin
3 sene scooter kullandim , gittim 50 beygirlik en500 aldim la dedim bu nasi bi guc ne oluyoruz ,1 hafta sonra alisinca cok rahat kullanmaya basladim , 883 le rahat baslarsin fiziki yapin itibariyle o motoru kontrol sorunu asla yasamassin .
Fikirlere Kurşun İşlemez .
çok açtığım bir konu idi 1-2 ay öncesinde
kimseyi dinlemeden bmx ten sonra 600 rr ile girdim olaya şükür sorun yok
iyi ki de yapmışım
bu haftasonu ustalar 250 yaparken :SSS 80-90 km ye razı gitmeyi uygun buldum va hala yaşıyorum
yaşın itibari ile beni örnek alma derim sen olsan gaza gelirdin diye düşünüyorum
boy 184 kg 90
5$ lık kafan varsa 5$ lık kask al :cat:
Zeda bana yazılacak pek birşey bırakmamış sonuna kadar katılıyorum. İlave edeceğim tek şey "Chopper yatmaz" diye birşey yoktur. Her motor biryerleri yere sürtene kadar yatar . Bkz. aşağıdaki resim. Resimdeki arkadaş profesyonel falan değildir motor hayatının 3. günü ve eğitiminin ilk günüdür yani tam anlamı ile acemilik günlerinde çekilmiştir.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
düz giderken bir sorun olmayacaktır muhtemelen. ağırlık fazla ama ağırlık merkezide aşağıda. beygirgücü az diye rahat kullanırım diye düşünme. o tarz motorlarda ağırlık transferi çok önemli. virajda yatırmak kadar kaldırmakta zor olacak emin ol. ben iyi bi eğitim ve kendini bilirsen kullanılabilir diyenlerdenim. tüm koruma ekipmanları, iyi bi eğitim ile neden olmasın. yine de çok rahat bi kullanım bekleme derim. o ağırlık az deil çünkü
dünyada her erkeğe 4 kadın düşüyor. benim hakkımı her kim yiyosa haram zıkkım olsun elinde patlasın
883 bir HD ile belki başlanır motor kullanmaya. Ama o motoru öğrenirken düşürürse insanın içi yanar. Ne kadar da zengin olursa olsun.
Keway SS250 - Honda CBF250 - Honda CBF500 - Honda CBF600SA (Enj) - Honda XL650 Transalp - BMW F800GS - CBF1000
Cevaplar da benim aklım gibi biraz parçalanmış halde ama "hd olabilir" görüşü cogunlukta (saymadım ama öyle anlamak da istiyorum tabi). olabilir diyenlerin sahip oldugu modeller de motosiklet konusunda yeni olmadıklarını söylüyor. sordugum soruyu yazmaya karar verdiren BBRR ın bir yazısı vardı yine aynı tavrı sürdürmüş kendisi nightster bile olur demiş altına da 27 yıl imzasını atmış cesaretlendim ama risk katsayısını yükseltmeyip alabilirsem eger iron alırım heralde ondan sonra da drag bars, vance&hines shortshots, bobber tipi tampon için hangi usta..sorularıyla fikrinizi alacağım.. katsayı demişken, başka bi başlıkta güç agırlık oranları konuşuluodu iron da ben binince kabaca 53/336=0.157 ediyor hp acısından. tork fazlası var biliyorum ama kilosuyla ne kadar alıp başını gider bilmiorm tabi.
dragstar fena gelmiyor bana aslında ama bi yerlerde okumuştum ki üretimde ihmal edilen bazı noktalar yüzünden tehlikeli bi motor muadillerine göre diye, ne kadar dogru bilmiyorum. mesela hala iç lastik kullanıldıgı için patladığı zaman birden patlayıp lastiğin yavaş yavaş inmemesi gibi..
virago ya bi daha baktım ama yok.. sinmedi içime kanuninin 250 lik cruisier ından bi tanıdıkta vardı ve her yolculukta bir yerinin bozuldugunu duymuştum, yok gaz teli kopmuş yok debriyaj arızası..
ducatiye (egitimle bile) olabilir diyeniniz cıkmadıgına göre unutuyorum.. zaten ögrenmesi belki kolay olabilir kıvrak hafif abs li oldugu için diye düşünüp sormuştum.
125 lik ile sezondan 3 ay kaybetmek cok cazip gelmiyor tabi , hem al sat yapmak da o kadar kolay değil onu satıp temiz ikinci el iron bulmak zaman alabilir..(0 km alamam zaten. eğitim ekipmana da bütce gerek..) gerci yamaha 125lik cok pahalı oldugunu, hondanın 125 liğinin cok kolay satılabildiğini.. okumuştum forumda
iron ı yatırınca insanın içi cok acır tabi o konuda haklısınız da başka başlıklarda birkaç üye yazmıştı bir kere yatırmışlığım yok diye. demek ki böyle de olabiliyormuş diye düşündüm tabi koruma demiri kullanırım heralde bir süreliğine, yatarsa onun üstüne devrilsin..
Cevaplarınız için teşekkür ederim.
Saol BBRR.
Şöyle bir durum var.Sizin istediğiniz motosiklet nerden baksanız 15.000 TL'nin üstündedir sanırım.Tabi tam olarak bilmiyorum fiyat durumunu.Açıkçası ben de 20 yıllık imzamı atıyorum ki bu motosikletle üzülebilirsiniz.
Ben gücü torku falan geçtim, hocam nasıl bir ağırlıktır o.Ben alışık değilim, zorlanırım.Önemli faktörlerden birisi nerede kullanacağınız.Yani şehir içinde trafikte kullanacaksanız cidden motosiklet sürmek sizin için eziyete dönüşebilir.250 kg, çeyrek ton, dile kolay.
Şu 600 ile başlayanlar var ya hani, tamamen ego meselesi bence.Yani onun 600 cc ile 1 yılda öğreneceği şeyleri siz bir 125 ile 2 ayda öğrenebilir ve motosiklete hakim olabilirsiniz.Bu ciddi bir farktır.Yani motosikletiniz aşık atamayacak olsa bile sürüşünüz o arkadaşı katlayacak düzeyde olacaktır.Tabi bunlar şahsi fikir ve tecrübelerimdir.Yanlış anlaşılmasın lütfen...
Sonuç olarak, şahsi fikrim 250 bir Virago veya Dragstar almanız yönünde.Hafif olacak ve gücü korkutmayacak.En azından kenarda paranızı tutarsınız, bu işi öğrenirsiniz ve ondan sonra büyük paralar verip vermeyeceğinize karar verirsiniz.Belli olmaz, belki sevmeyeceksiniz bu işi.Üşüyeceksiniz motosiklette ve 4 tekere geri döneceksiniz.İyi kötü bir araba alınabilir o paraya...
Ducati'ye değinmedim bile.
Kolay gelsin...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)