Motosiklet Sürücüleri !!Yağmurlu Havalara Dikkat !!!
Reklamlar
-
17 Ağustos 2004, 14:44
#1
Reklamlar
-
17 Ağustos 2004, 17:21
#2
Sağolasın bilgiler için. Bu tip şeyleri devam ettirirseniz sevinirim. Çünkü araştırmaya fazla vaktim olmuyor ne yazıkki. Tekrar sağol.
-
17 Ağustos 2004, 17:31
#3
Oytun adlı üyeden alıntı
sağol.
Estağfirullah sen sağol..
Çok mühim bir konu aslında.. Hangimiz yağmurda zorlanmadan motor sürebiliriz.?
Islak zeminde motor kullanmak bir hayli beceri istiyor. Çünkü yağmur yağarken altında ıslanarak motor kullanmak biraz konsantrasyonun kaybına neden oluyor ve motorsiklet sürücüsü kendisini yola veremiyor. Tecrübe edenler daha iyi bilir..
Bilgi;kucuk adami kibirlendirir,vasat adami sasirtir ,buyuk adami ise mutevazi yapar..
-
17 Ağustos 2004, 18:26
#4
Admin
Yağmurlu havalarda önünüzdeki aracı sollarken dikkatli etmek gerek. Yoldaki bütün çamuru size fırlatıp görüşünüz engelleyebilir. Su birikintileride dikkat edilmeli.
Bazı eldivenlerde kaskın camını silmenizi kolaylastıracak silecek tarzında parcalar varmış ben bulamadım ama
-
18 Ağustos 2004, 01:04
#5
aslında bu konu gerçekten tecrübe kokuyor!özellikle yağmurlu havalarda ön fren kullanımı oldukça az ve dikkatli olmalı en azından benim için böyle,vesselam...
sessiz olun ve dinleyin;”lm,geliyor!
-
24 Ağustos 2004, 14:52
#6
Yağmurlu bir hava. Yolda gidiyorsunuz. Lastiğinizin yola tutunup tutunmadığını nasıl anlarsınız? Aracı ani sağa sola yalpalatarak derseniz bir yerlere yapışırsınız. Bunun testi yada denemesi yoktur. Ancak aniden durma yada ani bir manevra ihtiyacı duyduğunuz takdirde anlayabilirsiniz ki bu da geç olacaktır. Bu yüzden yağmurlu bir havada mümkün olduğunca daha yavaş hareket etmelisiniz. Aynadan baktığınızda lastiklerinizden çıkan su bulutu, lastiğinizin yol ile arasında kalan suyu ne kadar iyi tahliye edip etmediğini size bildirecektir. Aynadan bakarken diyorum bu genelde zor da olsa görünür. Ama çok fazla görmeye de çalışmayın. Güvenlik her zaman ön plandadır. Bunun yerine öndeki bir araca da bakarsanız o su bulutunu göreceksiniz. İşte lastiğin yere tam ve doğru teması için arasında hiçbir şekilde su kalmamalıdır. Ancak bu sayede yola güvenli tutunabilir. Bunun dışında yol tutunmasının azalıp azalmadığını didonun hafiflemesi yada otomobil ise direksiyonun hafiflemesi de gösterir.
Aracımız yola yeterli tutunmuyorsa, sanki bir yumuşak tabaka üstünde gidiyormuş gibi hafifler. Yolun kaygan olup olmadığını anlamaya çalışmak için ASLA FREN YADA GAZA FAZLA YÜKLENEREK DENEMEYE ÇALIŞMAYIN. Lastiklerinizde bulunan kanallar, zemin ile lastik yüzeyi arasında kalan suyun tahliyesini sağlamakla görevlidir. Bu sayede aracınız zemine daha sağlam basar. Lastikleriniz ne kadar yeni olursa olsun, ne kadar taze olursa olsun, kanalların tahliye edebileceği miktardan fazla su kütlesine girerseniz aquaplaning denilen olay olur.
Yolda giderken bir su birikintisine girdiniz. Ne yapmalısınız?
* Eğer gazı aniden kesersek, aracımızın ivmelenmesi düşer. İvmelenme düşünce, aracımız öne doğru yığılma yapar. Öne yığılan aracımız, ön lastiklere yük bindirir. Ön lastiğin ezilmesi ile kanalların arası daralır. Bu da yeterli su tahliyesini yapamamasına sebep olur. Lastik ile zemin arasında sıkışan su, lastiğimizi ne yöne savurursa aracımız o yöne doğru ani sürüklenme yapar. Bu da dengemizi kaybetmemize neden olur.
*Eğer gaz verirsek, aracımızın önü hafifler arka lastiğe fazla yük biner. Ön lastiğin yeterli miktarda yere basınç vermemesi nedeniyle, lastiğimiz ile zemin arasında tutunma zorluğu olacaktır. Bu da yine savrulmaya sebep olabilir. Arka lastik gerekli tutunmayı yapamayabilir ve lastik patinaja düşebilir. Bu da dengemizin kaybolmasına neden olur.
Bunların yerine, gazı yavaş yavaş keserseniz, didonu düz tutup, asla ağırlığınızı sağa sola kaydırmazsanız, motoru kendi ataletine bırakırsanız, bu sorunu daha kolay atlatabilirsiniz.
SİZ SİZ OLUN, YAĞMURLU HAVALARDA ASLA KURU HAVADA GİTTİĞİNİZ GİBİ GİTMEYİN. MUTLAKA DAHA YAVAŞ VE TEMKİNLİ KULLANIN.
Aynı durum kuru hava için de geçerli. Bu sefer su yok. Ama hava var. Doğal olarak lastik ile yer arasındaki havayı da tahliye etmesi gerekir bu kanalların. Aksi takdirde lastik ile yer arasında bir hava tabakası olacak. O zamanda tutunma yeterli olmayacak ve aracımız yola tutunma sorunu yaşayacak. Hani derler ya, önümüz yaz. Yazı bu lastikle geçir. Yanlış bir düşünce. Havayı tahliye edemezse de aracınız kayar ve kaza yaparsınız. Bazılarınız diyecek ki pistlerde yarış arabalarının ve yarış motorlarının lastiklerinde hiç desen yok.(SLICK Lastik) Onlar nasıl tutunuyor? Nasıl oluyor da havayı tahliye edebiliyor? Dikkat ederseniz, yarış arabalarının, yarış başlamadan önce özel ısıtıcılarla lastikleri ısıtılır. Bu ısıtılma sebebi, özel alaşımlı lastik yüzeyinin yapışkanlığını artırır. Belli bir ısı değerinde bu lastikler yapışkan özelliğine sahip olurlar. Tutunmayı da bu yapışkanlık özelliği sağlar. Ancak en ufacık su, bu lastiklerin tüm sihirini bozar. Bu yüzdendir ki bu lastikler sadece kuru hava ve yarış pistlerinde kullanılır.
Kaynak: http://www.motosiklet.net/showarticle.php?articleID=233
Bilgi;kucuk adami kibirlendirir,vasat adami sasirtir ,buyuk adami ise mutevazi yapar..
-
24 Ağustos 2004, 19:17
#7
Artık aynı sitenin içinden forumuna taşıma yaptığına göre kaynaklar tükenmiş olmałi :geek:
-
24 Ağustos 2004, 19:26
#8
oktay adlı üyeden alıntı
Artık aynı sitenin içinden forumuna taşıma yaptığına göre kaynaklar tükenmiş olmałi :geek:
Konu ile alakalı oldugu ıcın koydum
Yoksa arkadaşlar site içinden de okumus olabilirler...
Göz çıkarmaz i:
Bilgi;kucuk adami kibirlendirir,vasat adami sasirtir ,buyuk adami ise mutevazi yapar..
-
24 Ağustos 2004, 22:23
#9
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler