Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Hızlı olan uzun yaşar

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Acil112 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum neden böyle düşündün anlamadım. periferik görüş sayesinde yolda olup biteni ve olacakları görebiliriz diye düşünüyorum.


    Oocan bu topigi zaten bunun için açti.

    Periferik görüs,sizin etrafinizda görduklerinizi çogaltmak için gerekli olan ve basit antremanlarla sahip olabileceginiz bir yetidir.

    Simdi yazdiklarima dikkat edin lütfen!!!!!

    Siz motosiket kullanirken etrafinizi gözlemler,aynalariniza bakar, gerekirse, omuz üzerinden arkaniza bakar, yani gôrebileceginiz her seye bakarsiniz.
    Ya da bakmalisiniz diyelim çünkü hala ayna kullanmayan arkadaslarimiz var.
    Buraya kadar olan isin olmasi gereken yani.
    Ama tüm bunlarin tanimi periferik görüs kelimesinin içini tamamen doldurmuyor.
    Doldurmuyor çünkü yapabildiginizin çok daha üstünde görüs açisi mümkün.
    Bunun için de bazi egzersizler yapmaniz gerekiyor.
    Bu egzersizleri yanlis hatirlamiyorsam Alfa ya da DD baslik açip paylasmisti.
    Bulamazsaniz ben buraya yine yazarim sorun degil.

    Neyse sadede gelelim.
    Etrafinizi çok iyi gördünüz.
    Görmeniz bir seyi degistirmez.
    Öngörü dedigimiz sey iste burada devreye giriyor.
    Öngörü;
    etrafta gördügünüz seylerden olacaklari kestirebilme yetisidir.

    Periferik bakisla arasindaki fark iste budur.
    Bakar kör olmama durumudur.

    Ben daha sonra açacagim ama aklinizda kalsin diye bir örnek verip bitirmek istiyorum.

    Yolda giderken, asfaltin kenarinda mini etekli frapan giyinmis seksi bir hatunu fark edebilirsiniz.
    Bu periferik görüse bir örnektir.
    Onun yaninda durup merhaba dediginiz andan itibaren bir herifin gelip sizinle pazarlik yapmaya baslayacagini bilmek ise öngörüdür.
    Devam edecegim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    serimotorcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Racer 200 S
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunun için de bazi egzersizler yapmaniz gerekiyor.
    Bu egzersizleri yanlis hatirlamiyorsam Alfa ya da DD baslik açip paylasmisti.
    Bulamazsaniz ben buraya yine yazarim sorun degil.
    Tekrar yazılmasında fayda var diye düşünüyorum Bilgi paylaşıldıkça çoğalır.Öğrenecegimiz cok sey var.
    Değerli paylaşımlarınız için teşekkürler
    Hayata Vizö'RR'deN Bakmak AyrıcalıktıR...

    0 Rh (-)

  3. #23

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    mükemmel bir yazı . tebrik ederim kardeş . ben aynı zamanda otomobil de kullanıyorum . ve otomobillerin kesinlikle motosiklet sürücülerini pek kaale almadıklarını görüyorum. bir olay anlatayım . ışıklı bir kavşak var yeşil kırmızıya dönüyor, ve bir araç kırmızıyı görüyor,fakat geçiş hakkına sahip olan yolda (yeşil yanan yol) bir motosiklet sürücüsü harekete başlıyor.ve kırmızı yanan sürücü motosikletin yola çıkmaya başlamasını bile bile yoluna devam ediyor . çok şükür bir kaza olmadı biraz acı fren sesi ve motosikletin çevikliği sayesinde olay ucuz atlatılıyor. aynı kavşakta motosiklet yerine dört tekerlekli araç olunca işler tamamıyle değişiyor. buna defalarca şahit oluyorum. çünkü aynı kavşağı günde belki 10 kere kullanıyorumdur. ve bende bunu bildiğim için bana yeşil yansa bile hareket halindeki araç ışıkta durmadan asla hareket etmiyorum....

  4. #24
    canekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2011
    Motosikleti
    NC700x
    Alıntı Acil112 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yayalardan herhangi birisi marketteki, kaldırımdaki, evden çıkan...
    Yola atlama, park halindeki arabaların arasına girme gibi hareketlerde kısa bir korna ile orada olduğumuzu göstermeliyiz.
    Sanırım bu kadar ayrıntıyı yakalayabilmek için de periferik görüşü uygulayabiliyor olmamız gerek diye düşünüyorum

    Öncelikle mesajımın doğrudan size yazılmadığını bilmenizi isterim.

    SADECE "Korna" ile yayaları uyarmak yada bu şekilde gönül rahatlığı ile önlem almak biraz türk milletine mahsus bir gelenek.

    Çünkü bu ülkede hemen hemen herkes aynı şeyi düşünerek geçiriyor tüm gününü trafikte (zaman zaman bende). Ama en basitinden araçların arasından çıkmaz üzere olan yaya, ya işitme engelliyse???
    sadece bu bile bizi fark etmemesi için yeterli sebep.

    olası kazayı onun sizi fark ederek azalmak yerine, gerçek trafik kültürüne yaraşır şekilde sadece 3-5 sn için taa ki o yaya geçilene kadar gaz kesilebilir.

    Tabi ki dediğim gibi bu sadece size yazılmamıştır. Şahsınızı lütfen almayın. Genel bir Türkiye eksiği.





    EDİT : buarada açılan bu vb. eğitici başlıkları akıl edenleri tebrik ediyorum.

  5. #25
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Periferik açı ''V'' şeklinde olup olabildiğince sağ ve solunu ileri bakarken görebilmeye denir.Yani gözümüzü yumalım ve dosdoğru ileri bakıcak şekilde gözümüzü açtığımızda göre bildiğimiz açı içerisindeki obejeleri 2sn. içinde beynimize resim etmektir.

    Asıl iş bundan sonra başlar.Şimdi periferik olarak etrafı taradıktan sonra başlıyoruz senaryo yazmaya.

    1-sağımdaki ve az ilerimizde olan kırmızı arabanın arkasında elindeki telefona bakarken kaldırımın ucunda duran kişiyi fark ettik ''etrafına bakmadan yola fırlaya bilir''

    2-kırmızı aracın 3 araç ilerisinde geri ışık lambaları yana bir araç var. ''direksiyonu sağa kırıp park için veya yola dahil olmak için ileri geri manevra yapıcak ve yola taşıcaktır''

    3-solumuzda yolun karşısına geçerken kendisine göre yolun sadece solunu kontrol ederek elindeki ağır poşetlerel ortadaki kaldırıma doğru koşar adımlarla ilerliyor. ''elindekiler ağır olduğu için kendini direk araçların önüne atabilir' (potansiyel intihar girişimi)

    4-önümüzdeki araçta sürücü telefonla konuşuyor. ''kesinlikle %50 dikkat eksikliği demektir ve buna bağlı olarak önünüzde ani manevralar fren-sağa vesola kırmalar-sinyalsiz dönmeler vs.vs.''

    5-önündeki ilk 5 araç sonra yaya geçidi olması ''yayaya yol vermek için trafik yavaşlıya bilir ve bunu farketmeyen arkandaki sürücü kontrolsüz bir şekilde sana yaklaşa bilir veya çarpa bilir''

    Yada yaya geçidinde iken,nede olsa yaya geçidi yol hakkı benim diyip aniden önüne fırlaya bilecek birinin olması.

    6-sağ tarafında yüksek dorseli bir araç var ve onun arkasındaki ilk3 aracı göremiyorsun. ''arkasında neolup bittiğini bilmediğin için kapalı bir kutudur çok dikkatli olmak lazım.

    7-sağında tam yanından geçmekte olduğun otobüz durağı ve durakta yolcu almak veya indirmek için bekleyen otobüz. ''otobüsün önü bu durumda çok ama çok tehlikelidir,dahada kötüsü bineceği otobüsü fark etmiş birisi yolun solundan sağına doğru yani bulunduğun tarafa doğru koşa bilir otobüse yetişmek için,sende otobüsün önünü takip ederken solunu görmeyip önüne ansızın çıkan biriyle karşılaşman an meselesidir.''

    Ben bu durumda ilk önce yolun solunu hatırlarım ve oto büse yaklaşırken yavaşlarım ve otobüsün sol ön tekerin ve sol ön tamponun arası geniş olduğu için o mesafeden ''bu mesafeye bağlıdır'' diz kapak ve ayak bileği olmak kaydıyla otobüsün önünde birisi varmı yokmu onu görmeye çalışırım aynı zamanda olabildiğince sola yanaşırım ki reaksiyon anında yapacağım tepkimede zaman kazana bilim.

    8-bu ve buna benzer durumları ilk 2sn. içinde baktığın anda görmek ve bunları kafanda oluşturmak adına ''hızlı olan uzun yaşar diyorum''

    Aklıma gelenler bunlar.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  6. #26
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Periferik görüsü arattim forumda ve buldum.
    Alpaslan hocam yazmis bu konuda.(Alfa)

    Su linkten okuyabilirsiniz.
    http://www.motosiklet.net/forum/alpa...rik-gorus.html
    Tabi muhtemelen ne yazdigini anlayamayanlariniz olacak.
    Nerden biliyorum?çünkü simdi ben de okudum, tam olarak idrak edebilmek için bir defa daha okumam gerekti maalesef.
    Hocam karisik ve eksik yazmis maalesef.
    ama olsun kargasayi çözeriz, eksigi de elimizden geldigi kadar tamamlariz.
    Alfa hocam link verdigim yazida periferik gorus ve öngörüyü ayni çati altinda ele almis.
    Yanlis degil ama açik anlatilmasi gereken o sekilde geçistirilmeyecek bir konu.
    Ikisi birbirini tamamlamakla beraber farkli antreman ve tecrube isteyen konular,daha önce de yazdigim gibi.
    Fakat buraya kadar yazdiklarimizdan meselenin özü anlasilmistir diye tahmin ediyorum.
    Aslinda simdi düsündüm de eglenceli bir konu açilabilir bu anlamda.
    Mesela;
    "eger!"
    baslikli bir topic açip burada olasi olumsuzluklari ve basa gelebilecek seyleri tartissak mi ne dersiniz?
    Mesela bir örnek vereyim.

    Eger, yola bir top firladiysa, arkasindan gelecek bir çocuk mutlaka vardir.

    Ya da;

    Eger yolun kenarinda koyunlarini otlatan bir çoban gördüyseniz, köpek saldirisina hazir olun..
    gibi!!!
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  7. #27
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    dostum çoban, koyun, keçi... Bunlardan bahsetmeyelim 15gündür yatıyorum:(
    Isterseniz okumayanlar için kazayı saniye saniye yazabilirim
    Köpek ararken keçiyi göremedim.
    112ciyiz

  8. #28
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Acil112 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum çoban, koyun, keçi... Bunlardan bahsetmeyelim 15gündür yatıyorum:(
    Isterseniz okumayanlar için kazayı saniye saniye yazabilirim
    Köpek ararken keçiyi göremedim.


    Geçmis olsun.
    Gülüyorum ama tabi ki gülünecek sey degil.
    Fakat sizin olayinizda bu konuya guzel örnek.

    Sürüyü gôrmek periferik bakisa bir örnek.
    Öngörü ise, o sürünün sizin iradeniz disinda hareket edebilecegini kavrayip, önlem almak.
    Bakin burada çok enteresan bisey aklima geldi.
    çukurlarla dolu bir yolda ilerliyorsunuz.
    Tüm dikkatinizi yoldaki çukurlara vermissiniz.
    Onlardan kaçarak stabil bir sürüs gerçeklestirmeye çalisiyorsunuz.
    ama periferik bir görüse sahipsiniz ve o çukurlu yolun kenarinda bir koyun sürüsü gôrdûnüz.
    Öngörüye de sahip oldugunuz için, o sürûde bir köpek olabilecegini ve size saldirabilecegini düsünüp önlem alirsiniz.
    Tam da tahmin ettiginiz gibi köpek size saldirir.
    Simdi ne oldu?
    Yolda çukurlar var ve onlarla ugarsiyorsunuz.
    Bir de size bir köpek saldirdi.
    Hadi bakalim kolay gelsin.
    Bittimi peki?
    ayni anda karsidan bir kamyon geliyor ve yine ayni anda koyunun bir tanesi de karsiya geçmeye karar verdi.

    Oha!!!
    diyorsunuz biliyorum da,
    maalesef, saglam kalmak için, hepsini hesaba katmaniz gerekiyor.

    Devam edecegiz....
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  9. #29
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Güzel bir topic
    Hosuma gitti..

    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eger, yola bir top firladiysa, arkasindan gelecek bir çocuk mutlaka vardir.
    Coq bunu herkez düsünemiyor iste malesef...
    Ve bu senin bahsettigin olay burada ehliyet sorusu biliyormusun..
    Arabalarin arasindan cikan bir top ve soru
    Burada neleri hesaplamaniz gerek???

    Yada yaya gecidinden gecen yayalar
    Hicbir sebep olmadan geri dönüyorlar. (Bunu yapan genelde cocuklar ve yaslilar)
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  10. #30
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    oof off nerden çıktı bu keçi yaw:(
    Şaka değil Bunu 15gündür kendi kendime söylüyorum. 2ay daha var tedavinin tamamlanmasına, anladım ki kırık zor şey.
    Ne kadar tedbir alsanız da dikkat etseniz de kaza oluyor arkadaşlar ben bunu anladım.
    Kulağımda müzik, sabahın 7.30unda nöbete gidiyorum, görev yerime 25 km kalmış, ilerde yola yayılmış bir keçi sürüsü! Hemen kaskın butonundan müziği durdurdum, olur da köpek falan çıkarsa duyalım diye, hızımı düşürdüm, 3ncü vitese kadar indim, köpek gelirse 2ye düşürüp uzaklaşcm, hız o kadar düşük yani. Sürüye girdim, önüm açık diye hatırlıyorum, yani o kadar çabuk önüme çıkacak hayvan yoktu, çoban sürünün sağ tarafında, benim geliş yönümde idi. Ortalara geldiğimde sanırım sağ aynadan onun olduğu yere baktım, çoban için mi, köpek için mi hatırlamıyorum. tam o sırada sol taraftan rahmetli(hayvandan bi daha haber alınamamış) keçi önüme fırladı/fırlamış
    Çarptım.
    Kendimi yerde buldum, sol bacağım motosikletin arka tarafının altında kalmış çıkaramadım. Çoban yardım etti.
    112 merkezdeki arkadaşlar telefonda baya şaşırdılar
    O arada yoldan geçen başka bir kişiden rica etmiştim çobanla beraber motosikleti kaldırmalarını. Ben tabi yerdeyim. Sürü uzaklaşınca çoban izin istedi sonra dikkat ettim arkadaşlar ben motosikletin arka tekerleğinin yanında yatıyor olmama rağmen motosiklet ayakta olduğu için yoldan geçen kimse durmadı
    Ben bir yandan motosikleti bırakmayı düşünüyorum, bir yandan pantolonum kesilmesin diye uğraşıyorum karışık duygular.
    Sonuç olarak!.. hayvanlara çok dikkat etmek lazım, pantolonlardaki dizliklere güvenmemek lazım...
    112ciyiz

  11. #31
    n61l - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Şehir
    Fiyordlar
    Motosikleti
    jawa 638
    periferik görüş, öngörmek, bunlar kesmez sanki

    şunlar iyimiş

    Force Vision

    Force Seeing

    vb..

    ama bunlarda da gıçı garanlık tarafa kaptırma tehlikesi varımış...
    "yorgunum cok yorgun"

  12. #32
    n61l - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Şehir
    Fiyordlar
    Motosikleti
    jawa 638
    Alıntı n61l adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    periferik görüş, öngörmek, bunlar kesmez sanki

    şunlar iyimiş

    Force Vision

    Force Seeing

    vb..

    ama bunlarda da gıçı garanlık tarafa kaptırma tehlikesi varımış...
    ben espirik yaptıydım yahu topiğin bereketini kaçırdık kusura bakmayın :shame: fakat tehlikelerinin de farkında olmalısınız mesela benim "eğitim" topiği açmam gibi...

    bu arada HA topiği de uçmuş orda cevap veremedim, galiba kulaklarına gitti yazılanlar

    orada hem fikir sayılırız ama şöyleki türkiyede nasıl motorlar ithalse motorculuk da ithaldir. ve motorculuk da en az motorlar kadar alınır-satılır bir şeydir. aksi halde "enduro kaskı" denilen abuk sabuk ne uzun yola ne off-road'a sağını-solunu habire söküp takmadan gelmeycek kaskların satılamaması gerekirdi. öte yandan hafta sonu sert motorculuk oyunu eğer öylelerse sadece HA için geçerli değildir ha belki onlar bunu en şiddetli yaşayanlar olarak nitelendirilebilirler, ama "sert çocuk"çuluk oyununun diğer chopper, enduro vs klüplerinde olmadığını öne süremeyiz. tabi herkes "sertliği" kendince yorumlar ama bu onu ve temelde yatan şeyin ortaklığını ortadan kaldırmaz.
    "yorgunum cok yorgun"

  13. #33
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Arkadaşlar bu yazıya birkaç cevap yazdım ama internetim yeni bağlandığı için mobil'den kurtuldum ve videoları şimdi izledim
    1. 2. ve 3. video için genel bir yorum yapmak istiyorum. Orası kontrolsüz kavşak/dörtyol değil. O kavşak bir "ADA" ve ger girişinde "Ada" tabelası ve "yolver" tabelası var. Her zaman Adaya girmiş araçlar geçiş üstünlüğüne sahiptir. Bunun motosiklet yada otomobil olması farketmez. Fakat genelde tabelalara dikkat ve riayet etmeyen bir millet olduğumuz için kendimizi hala ana yolda seyediyormuşuz gibi düşünüp, ada içersindeki sürücülerin yol vermesini bekliyoruz ve genelde de o noktadaki araçlar yol veriyor maalesef!
    Sonuçta motosiklet sürücüsü olarak oranın bir ada olduğunu bilmemiz ve kavşak içinde yada dışında her sürücünün geçiş üstünlüğü kurallarına uymayabileceğini bilerek daha fazla dikkat etmemiz gerekiyor...
    112ciyiz

  14. #34
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    istanbul gibi çağdaş trafik kültüründen bihaber insanların çoğunlukta olduğu bir curcunanın içinde motosiklet sürmek gibi bir emeliniz var ise, size ne periferik yeter ne de periskop.

    gözün gördüğünü yorumlamak bilinç dışı bir eylemi de barındırıyor. bu betimlemenin ayağının yere basması için algıda seçicilik örneğini verebilirim.

    "Algıda seçicilik, insanın algı sürecinde etkili olduğu kabul edilmiş psikolojik bir kavramdır. Çevrede bulunan uyarıcılardan, olaylardan ya da nesnelerden bir ya da birkaçına dikkati yöneltmektir. Kişinin daha önce yaşadığı deneyimlerin, önyargıların, rüyaların ve benzer her türlü duygulanımın o anki algılama düzeyinde etkili olduğunu ifade eder.

    Algıda seçiciliği etkileyen dış etmenler; uyarıcının şiddeti, aşırı zıtlık, hareketlilik, süreklilik, tekrar, alışılmışın dışındaki uyarıcılar ve tanışıklıktır. İç etmenlerse; beklenti, ilgi, gereksinim ve inançtır."


    yani göz sizin bilinçli olarak algıladığınızı düşündüklerinizden fazlasını görür, beyine gönderir, beyin işler ve size sunar.

    motosiklet üzerindeki tecrübenin anlamı da bu olsa gerek.
    iki şeritli bir yolsa sağ şerittesiniz sol önünüzde boş bir taksi gidiyor, taksici sizi algılasa da önemsemez, önemli olan yolun sağında bulabileceği müşteridir. bu esnasa yolun sağ tarafını da taramak gerekir.
    otobüs yolun solunda olsa dahi otobüs durağına girmeye çalışacaktır. bunu sizi zor duruma sokarak da yapabilir, sizi kollayarak da.

    başımdan geçen ilginç enstantaneler olmuştu,
    bunlardan ilk olarak hatırladığım bahara yakın bir günde, sabah yollar çiğden dolayı sabun gibi iken, şehir içi meskun mahal sayılan bir yerde, sol şeritten yavaşça ilerler iken sağımda giden önünü görmekte zorlandığım bir aracın yavaş yavaş fren yapmaya başlaması ile oldu. kamyonun önünü göremesem de orada sağa giriş olmadığını ama sola giriş olduğunu bildiğimden tebdir ve refleks itkileri yavaşladım, kamyonun önünden bir taksi yola çıktı önümde yerlerin ıslak olmasından sebep patinaj çekti zorla karşı yola girdi gitti.

    zamanla bu tepkilerin içgüdüleştiğini ve yaşama arzusunun bir kolu olduğunu düşünmeye başladım.

    bu sebepten motosiklet kullanacak kişinin yüksek motivasyon ile yolda olması gerekli.

    konuyu biraz dağıtır gibi oldum.

    demem o dur ki ;
    görmek,
    algılamak,
    tepki vermek
    eylemlerinin doğru hız, doğru konumlanma ile daha işlevsel olduğunu düşünüyorum.

    bilgi oldukça önemli. bir ineğin ne kadar atik ve kısa bir mesafeyi ne kadar hızlı gidebileceğini inekle karşılaştığınızda da öğrenebilirsiniz. ama bu bilgiyi önceden bilmek inekle olan diyaloğunuzun daha çağdaş biçimde cereyan etmesini sağlayabilir.

    trafik kurallarına uyalım,
    uymayanları uyaralım.
    can't be worried about that shit. life goes on man.

  15. #35
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Güzel gelisiyor konu.
    Öncelikle sunu söylemek isterim,videolara takilmayin.
    Mesele kimin hakli oldugu degil çünkü.
    Orada geçis üstünlügü sizde olsa dahi, eger o pikap sizin yolunuza dogru gelmekteyse,önünüzü kesebilecegini düsünerek önlem almaniz gerekiyor.
    Aslinda görme ve algilamaya güzel bir örnek.
    Yolda gidiyorsunuz.
    Periferik görüs sayesinde pikabin döner kavsaga dogru hareket halinde oldugunu fark ettiniz.
    Öngörü iste burada devreye giriyor.
    Bu pikap, yoluma çikabilir deyip önlem alacaksiniz.


    The Dude önemli bir noktaya temas etmis.
    Relaks ve motivasyonunuz yüksek sürüs yapmalisiniz.
    Kafa daginik ve stresliyken tehlikedesiniz!!!!

    Ben yöntem konusunda oocan'a itiraz etmistim.
    Konulari kopuk kopuk isliyoruz.
    Bu nedenle bastan anlatmamiz gereken kurallar, satir aralarinda kaliyor.

    Simdi biz burada Amerikayi yeniden kesfetmeye ugrasmadan, gelistirilmis formuller uzerinde konusalim.

    Surus formulune gevur söyle demis.
    SIPDE

    Ne demek bu SIPDE ?
    Anlatacaz tabi ama hazir anlatilmisi var.
    Resat hocam harika bir çeviri yapmisti bu konuda.
    Ben onu bir bulup geleyim.
    Asil konusmamiz gereken bu aslinda.
    Reklamlardan hemen sonra burdayim.....
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  16. #36
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    bende videosu var ama facebookta
    http://www.facebook.com/eminsertkaya...01756&comments
    youtube ye upload etmeye çalışıyorum
    112ciyiz

  17. #37
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Evet Resat hocam SIPDE olayini Türkçe'ye söyle adapte etmis.
    TATOKU

    Yani ne demek bu?

    Tara

    Tanimla

    Ongör

    Karar ver ve

    Uygula

    Resat hocamin yazdiklarini buraya oldugu gibi aliyorum.
    Sonra detaylari konusuruz.


    #1 TARA: Agersif olarak ileriyi, geriyi, sagi solu duyu organlariyla taramak anlamina gelir. Olacak seyleri onceden gormenin baska yolu yoktur, onde giden kamyonun ustundeki yuk iyi baglimi? su ilerde gorulen karalti bir cukurmu? benzinciden cikan arabadaki adam telefonlami konusuyor? arkadan gelen siren sesi ambulansmi yoksa bir arabanin alarmi mi? duydugunuz cig benzin kokusu sizdenmi yoksa onde giden tankerden mi geliyor..vs. vs.



    #2 TANIMLA: Potansiyel problemleri ve tehlikeli karsilasmalari tespit etmek anlamina gelir.



    Diger arac ve motosikletler yolunuza cikabilir (daha once tarama sonucu yakaladiginiz), kazaya yol acabilir. Hayvanlar ve yayalar ani ve beklenmedik hareketler yapar Hareketsiz objeler problematik olabilir...cukurlar, demiryolu raylari, su birikintileri, egilmis bir trafik tabelasi, kirik bir agacin sarkmis dali...vs.



    #3 ONGOR: Hiz, yon, mesafe tahminlerinde bulunarak olusabilecek tehlikeyi gozunuzun onunde canlandirmaktir. Eger o hizla yan yoldan gelen obur motorsiklet beni gormuyorsa nerede carpisabiliriz?



    #4 KARAR VER: Evet acik....yukardaki ongoruye gore karar ver...gaz mi vereceksin, hiz mi keseceksin, serit mi degistireceksin, yandaki kestirme yola mi donuvereceksin. Karariniz muhtemel tehlikeyi minimuma, mumkunse sifira indirme yonunde olmalidir. Strateji tespitidir.



    #5 UYGULA: Verdiginiz karari "kararlilikla" uygulamaktir.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #38
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    112ciyiz


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)