Eğer ağırlığı sorun olmayacaksa tek seçenek BMW f60. 2011 modeli standart yüksekliği 82cm , alçak sele opsiyonu ile 79cm e düşüyor , amortisör ayarı ile 76,5cm e kadar alçalabiliyor. Eski modelleride benzer değerlerdedir sanırım.
http://cycle-ergo.com/ sitesinden motosiklet marka ve modelini seçip , boy ve bacak boyunuzu girdiğinizde motosikletin üzerinde nasıl duracağınızı görebiliyorsunuz , fikir vermesi açısından iyi bir uygulama.
1,65 boy ve 75cm bacak boyu ile bmw f650gs üzerinde şu şekil gözüküyorum
Alçak sele ve amortisör ayarıyle ise şu şekil , eh gayet iyi gibi
Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
Pardon vallaha o kadar yüksek görünmüyordu.
Bağlantı linkleri var arka maşa ile arka suspansiyonun arasında demir çubuk gibi,iki tarafından cıvata geçiyor.
Bu parça uzadıkça motorun arkası yere oturuyor,ön çatalları da 2-3 cm indirince az biraz olabilir gibi.
İşin gerçeği;insan gözünü kararttıktan sonra sele yüksekliği isterse 1 metre olsun yine biner.
Tabii ki ağır yükle yapılan seyahatleri,şehir içi dur-kalkları da hesap etmek lazım.
Yamaha Xt ile aynı motor aksamına sahip TT 600 E vardır.
Bu motorun selesi bariz şekilde daha alçaktır.
Temizini bulmak da çok kolay değildir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:53 ----------
Hem daha ufak cüsseli bir motosiklet,xt'den daha rahat kullanırsınız.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:55 ----------
Cezerye ;
Enduro motosikletlerin tümü senin için sıkıntı yaratacaktır. 2+2 = 4 Uzun yol yapacağım diyorsun, güvenliğini el üstünde tutman gerekli. Pantalonunun ağ kısmından ayak tabanına kadar olan kısmı ölç. Kaç cm geliyor ? Ona göre bir motosiklet bulmak durumundasın. Yoksa dost acı söyler ciddi kazalar yaparsın.
Ayrıca; ne kadar arazi yapacaksın ki, GS bana gelmez diyorsun. Ağır arazi hariç Gs le gayet güzel arazi yapılabilir. Ama burada temel konulardan biri de motosikletin ağırlığı. Anlattığın fiziğinle ne CS i, ne XT yi, ne de TT yi arazide zapt etmen mümkün değil.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:20 ----------
Abi sen o boyla nasıl öyle oturuyor gözüküyorsun GS üzerinde ? Ben 190 boy ile şöyle gözüküyorum. Bacaklarımı bu kadar mı farklı sadece
YOU WILL NEVER WALK ALONE
Tamam, hepsini dikkate alacam.
Uploaded with ImageShack.us
Ayaklar da boyle duruyo. Bu arada ayagımdaki ayakkabı degisince belki birkac santim fark eder.
Wanna see my Bannnnnnnkai?!?!!!
uzun yol düşünmüyorsan 250 lik endurolar fazlasıyla yeterli gelecektir.
hatta 125 cc ler bile olabilir
yamaha xt125 baya kısa boyludur mesela
XT'de de en iyi ihtimalle bu şekilde duracaksın farklı olan kontrolünün daha zor olması. İmkan oldugu sürece F650 GS tam senlik.(abs,elcik ısıtma 750 mm sele,uzun yolda daha konforlu sürüş, düşük yakıt tüketimi vs... )
BMW F650 GS
BMW F650 GS‘i ilk gördüğümde sanki durduğu yerde bile gidiyormuş gibi görünmesi yüzünden yerinde bir türlü duramayan afacan bir ifade sezmiştim. Kullanmaya başlayınca hiç de yanılmadığımı anladım. Bir enduronun olabileceği kadar kıpır kıpır, yerinde duramayan bir motor F560 GS, ama bir o kadar da sürücüsüne karşı sıcak kanlı, dost bir motor. ‘Sıcak kanlı motor mu olur?’ demeyin. Sürücüsüne pek çok konuda yardım eden, onun yolda giderken bazı şeyler için tedirgin olmasını engelleyen, rahatını düşünen bir motor olduğu için sıcak kanlı. Bir kere ‘780 milimetrelik sele yüksekliği’ demek orta boylu insanların rahatlıkla ayaklarını yere basabilmesi anlamına geliyor ki pek güven veren bir durum bu. Benzin deposu alışıldık yerinde değil, selenin altında olduğu için ağırlık merkezi iyice aşağıda ve ayrı bir ağırlık merkezi oluşturmuyor. Zaten kuru ağırlığı 175 kilogram olan BMW ile dar alanlarda manevra yapmak hiç sorun olmuyor. Pek haşarı mı haşarı motoru var ki yerinde durmuyor. Alt devirlerde biraz huysuzlanıp, kıpırdanan 6500 devirde 50 beygir güç üreten motor üst devirlerde otomatik olarak sürücüsünün dudaklarını kulaklara yaklaştıran bir mekanizmaya sahip. Bakmayın afacan falan diyorum, ama aslında sahibinin sözünü her zaman dinleyen ve harfiyen yerine getirmeyi seven bir motosiklet. Özellikle, virajlarda sunduğu esneklik çok farklı. Yanlış çizgiden de girseniz, devir düşük de girseniz, hızlı da girseniz her zaman size gerekli düzeltmeyi yapacak zaman sunuyor. Biraz viraj ustası iseniz virajdan viraja, sonu gelmez bir histeriyle kendinizi evinizden çok uzaklarda buluvermeniz işten değil. Ayrıca pek de teknolojik. Mesela bu hacimdeki motosikletler içinde sadece F650’de ABS sistemi var ve pek çok defa ‘İyi ki ABS vardı!’ dediğimi hatırlıyorum. Pek de kıskanç bu afacan. Kışın, yolculuk sonrasında eşiniz ya da sevgilinizin ellerinizi ısıtmasını falan istemez. Yolda giderken ‘Bas düğmeye ben ısıtayım sıcacık’ deyiverir. Hani hiç mi hoşa gitmeyecek bir huyu yok derseniz, tek silindirli olması yüzünden alışana kadar biraz titreşimli çalışması bir de eğer fabrika çıkışı rüzgarlığı kullanırsanız uzun sürüşlerde rüzgar manyağı yapması diyebilirim. Alışınca onlar da nazarlık olsun deyiveriyor insan. Kısacası F650 GS afacan, ama bir o kadar da sahibini düşünen heyecanlı, deli dolu bir motosiklet.
F 650 GS kısaca, katıksız eğlence demek. Genç, dinamik, kentte de, tali yollarda da, kısa turlarda da kendinden emin. Neler sunuyor? En iyisini!
Düşük ağırlık merkezi nedeniyle olağanüstü sürüş karakteri. Tatmin üstü performansın ve motorun düşük ses seviyesinin mimarı yüksek teknolojinin kullanımı, örneğin doğrudan BMW M3’ten türetilen silindir kapağı. F 650 GS dünyanın ilk kapalı devre katalizatörlü ve ABS’li tek silindirli motosikleti. BMW F 650 GS – özetle dolu dolu eğlence.
BMW F 650 GS TEKNİK ÖZELLİKLERİ
Motor
Tipi : Su soğutmalı, 4 zamanlı, tek silindirli motor, üstten çift eksantrik, kuru karter tipi yağlama
Çap/strok : 100 mm x 83 mm
Silindir hacmi : 652 cm2
Motor gücü : 6500 d./d.’da 50 bg (37 kW) (5000 d./d.’de gücün 34 bg’ye (25 kW) düşmesi mümkündür
Azami tork : 60 Nm / 4800 d./d. (performans düşüşü: 4000 d./d.’da 51 Nm)
Kompresyon oranı : 11.5 : 1
Karışım kontrolü / motor yönetimi : Emme manifoldundan elektronik enjeksiyon / BMW motor yönetimi sistemi çift ateşleme
Emisyon kontrolü : Kapalı çevrim, 3 yollu katalitik konvertör
Performans /Tüketim
Azami hız : Yaklaşık 170 km/s (güç düşüşü ile: yaklaşık 145 km/s)
90 km/s sabit hızla 100 km’de yakıt tüketimi : 3.2 l
120 km/s sabit hızla 100 km’de yakıt tüketimi : 4,3 l
Yakıt tipi : Minimum 91 oktan kurşunsuz normal benzin
Elektrik sistemi
Alternatör : 400 W üç fazlı alternatör
Akü : 12 V / 12 Ah
Güç aktarımı
Debriyaj: Yağ banyolu ve mekanik olarak kontrol edilen çok diskli debriyaj
Şanzıman : Motor bloğuna entegre edilmiş daimi senkromeçli 5 ileri vitesli şanzıman
Tahrik : Arka tekerlek poryasında atlama sönümleyicili sonsuz O-ring zincir
Şasi / Frenler
Şasi : Arka kısmı civatalarla sabitlenmiş köprü tipi çelik şasi
Ön çatal / süspansiyon : Teleskopik çatal, orta askı çapı 41 mm, çatal stabilizatörlü
Arka çatal / süspansiyon : Kutu tipi çift çelik salıncak, kaldırma sistemli merkezi yay ve amortisör, manuel olarak ayarlanabilen yay sertliği, amortisör açılma ayarı
Hareket mesafesi ön/arka : 170 mm / 165 mm
Tekerlekler arası mesafe (normal konumda) : 1.479 mm
Kaster (normal konumda) : 113,3 mm
Gidon açısı (normal konumda) : 60.8°
Jantlar : Telli jant
Ön jant : 2.60 x 19
Arka jant : 3,00 x 17
Ön lastik : 100/90 S 19
Arka lastik : 130/80 S 17
Ön fren : Tek diskli fren, 300 mm çap, çift pistonlu yüzer tip kaliper
Arka frenler : Tek diskli fren, 240 mm çap, tek pistonlu yüzer tip kaliper
ABS Özel donanım BMW Motorrad ABS (devreden çıkarılabilir)
Ebatlar / Ağırlıklar
Uzunluk : 2.175 mm
Genişlik (aynalar dahil) : 910 mm
Yükseklik (aynalar hariç) 1.265 MM
Sele yüksekliği, yüksüz durumda : 780 mm (opsiyonel alçak sele ile 750 mm; opsiyonel yüksek sele: 820 mm)
Boş ağırlık, yola çıkmaya hazır, tam dolu yakıt deposuyla 1) : 192 kg
Kuru ağırlık 2) : 175,4 kg
İzin verilen toplam ağırlık : 380 kg
Yük kapasitesi (standart donanımla) : 187 kg
Kullanılabilen depo kapasitesi : 17,3 l
Yedek depo : Yaklaşık 4,5 l
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)