Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
9. sayfa BirinciBirinci ... 78910 SonuncuSonuncu

Eyvahhhhh sağdan fırladı yola !!! Ne yapabilirim.

    REKLAM ALANI
  1. #161
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kıvırmaca : yada teknik adı ile "engelden kaçış manevrası" 50 km ve altındaki süratlerde uygulanabilir ama siz 90 km ile gidiyorsunuz .
    siz engelden (fırlayan objeden ) mi yanasınız yoksa bizden mi?
    "HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #162
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    anladım ve ilkay abi ( coq) bundan bahsetmişti bizlere.
    sabırsızlıkla bekliyorum...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:01 ----------

    Alıntı aparat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gaza getirme beni bu karda kışta bin küsur kilometre yol yaptırma
    başımız üstünde yerin var. pikaçuyu da unutma gelirken
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  3. #163
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Konuya bir nokta koymanın zamanı geldi .

    Sağdan yada soldan önünüze birşey fırladı ve siz bunu farkettiğinizde durabilmek için yeterli mesafeniz yok.
    Öncelikle söylemeliyimki panik yapmanızın size hiçbir faydası olmadığı gibi olayı çok daha vahim şeylere neden olabilir . Sakin olun bu anda nefes çok önemlidir bu konu ile daha önce yazılmış çok güzel ve bilimsel bir yazı var eğer burada yayınlanmadı ise alıntı yapıp yayınlayacağım.

    -İlk yapmanız gereken şey "fren" doğru ve soğukkanlı yapılmış fren size zaman kazandıracaktır. Vites , debriyaj v.b. herşeyi unutun sizi en çabuk durduracak şey frendir.
    -Ne yaparsanız yapın ama sakın önünüze atlayan objeye kilitlenmeyin. Amacınız fren ile zaman kazanırken aynı anda bir çıkış deliği bulabilmek . Periferik bakışın önemi burada başlıyor işte. Düşününki evde TV seyrediyorsunuz ve ekrana kocaman bir sinek konmuş veya önünde uçuyor. Sineğin orada olduğunu bilirsiniz sizi rahatsız eder ama arkadaki filmi izlemeye de devam edersiniz. İşte önünüze fırlayan engel o sinek olmalı ve siz hala yola ve geçebileceğiniz noktaya odaklanmış olmalısınız.
    - Süratinizi engelden kaçış manevrasına başlayabilecek kadar düşmüş ise korkmayın kurtuluş çok yakında. Çıkış noktasına doğru motorunuzu yönlendirmek için elinizden geleni yapın. Yüksek ihtimal ile kurtarıcaksınız .

    Birkaç değerli ipucu.

    - Araçlar yola dik açı ile girdilerse gidiş yönleri asla değişmez , sizi farkederlerse yapabilecekleri tek şey panik fren ile duraksamaktır. Aracın gidiş yönünün tersine odaklanın kaçış noktası orada ....
    - Yola fırlayan hayvanları korna ile uyarmakla zaman kaybetmeyin tersine sizi ne kadar geç farkederse o kadar iyidir. Korna ile paniğe soktuğunuz hayvan ani yön değişiklikleri yapabilir ve kaçış planınızı suya düşürebilir. İkinci bir plan yapmaya vaktiniz olmayacaktır.
    - Motordan atlamak veya yatırarak motoru terk etmek sizi asla fren kadar yavaşlatamaz , son ana kadar fren ile yavaşlattınız motoru , kaza kaçınılmaz ise bile son ana kadar yaptığınız fren kaza şiddetinin asgari düzeye inmesini sağlayacaktır
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  4. #164
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuya bir nokta koymanın zamanı geldi .

    Sağdan yada soldan önünüze birşey fırladı ve siz bunu farkettiğinizde durabilmek için yeterli mesafeniz yok.
    Öncelikle söylemeliyimki panik yapmanızın size hiçbir faydası olmadığı gibi olayı çok daha vahim şeylere neden olabilir . Sakin olun bu anda nefes çok önemlidir bu konu ile daha önce yazılmış çok güzel ve bilimsel bir yazı var eğer burada yayınlanmadı ise alıntı yapıp yayınlayacağım.

    -İlk yapmanız gereken şey "fren" doğru ve soğukkanlı yapılmış fren size zaman kazandıracaktır. Vites , debriyaj v.b. herşeyi unutun sizi en çabuk durduracak şey frendir.
    -Ne yaparsanız yapın ama sakın önünüze atlayan objeye kilitlenmeyin. Amacınız fren ile zaman kazanırken aynı anda bir çıkış deliği bulabilmek . Periferik bakışın önemi burada başlıyor işte. Düşününki evde TV seyrediyorsunuz ve ekrana kocaman bir sinek konmuş veya önünde uçuyor. Sineğin orada olduğunu bilirsiniz sizi rahatsız eder ama arkadaki filmi izlemeye de devam edersiniz. İşte önünüze fırlayan engel o sinek olmalı ve siz hala yola ve geçebileceğiniz noktaya odaklanmış olmalısınız.
    - Süratinizi engelden kaçış manevrasına başlayabilecek kadar düşmüş ise korkmayın kurtuluş çok yakında. Çıkış noktasına doğru motorunuzu yönlendirmek için elinizden geleni yapın. Yüksek ihtimal ile kurtarıcaksınız .

    Birkaç değerli ipucu.

    - Araçlar yola dik açı ile girdilerse gidiş yönleri asla değişmez , sizi farkederlerse yapabilecekleri tek şey panik fren ile duraksamaktır. Aracın gidiş yönünün tersine odaklanın kaçış noktası orada ....
    - Yola fırlayan hayvanları korna ile uyarmakla zaman kaybetmeyin tersine sizi ne kadar geç farkederse o kadar iyidir. Korna ile paniğe soktuğunuz hayvan ani yön değişiklikleri yapabilir ve kaçış planınızı suya düşürebilir. İkinci bir plan yapmaya vaktiniz olmayacaktır.
    - Motordan atlamak veya yatırarak motoru terk etmek sizi asla fren kadar yavaşlatamaz , son ana kadar fren ile yavaşlattınız motoru , kaza kaçınılmaz ise bile son ana kadar yaptığınız fren kaza şiddetinin asgari düzeye inmesini sağlayacaktır
    çok teşekkürler.
    kendimi inceleme ve eksiklerimi görme fırsatı buldum.
    yeni konuyu bekliyorum
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  5. #165
    abolgi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CBF 150 (GRİ)
    teşekkürler oocan sıradaki konuyu sabırsızlıkla bekliyorum.
    Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]

  6. #166
    ferad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2010
    Şehir
    K.K.T.C
    Motosikleti
    Kawasaki Klx 250 D`Tracker
    ana avrat soverim :D 1 defa basima gelmisti

  7. #167
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Sıfır tecrübe ile cevabı hemen hemen bildiğime göre teorik bölüme iyi çalışmışım artık bir motor alıp uygulamaya geçme zamanım gelmiş
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!

  8. #168
    onur35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir/Çeşme
    Motosikleti
    YAMAHA XT660X
    başımı az gelmedi hani,+100 km hızla ilerlerken yola fırlayan köpeği santimlerle teğet geçmişliğim çoktur bir keresinde yolu yarılayıp tekrar aynı istikamette geri dönmeye kalkmıştı da istemeden stoppie yaptırmıştı hayvanoğluhayvankornaya basmak,telaş yapmak bana denge kaybı yaşatacağını yaşayarak tecrübe edinmişliğim var şükür ama saldıran köpeğin üzerinden uçup hastanede yatmışlığımda var malesefdikkat etmek iyidir ben genelde yol kıyılarını hep süzerim hatta ön hizamdan daha çok istikametimde ki çevreye bakarım desem yeridir. oocan abimizinde dediği gibi panik yapmadan yavaşlamak çarpışma yaşansa bile en yavaş hızlarda çarpmak o hızda düşmekten daha iyidir denize düşen yılana sarılırmış misali

  9. #169
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuya bir nokta koymanın zamanı geldi .

    -Ne yaparsanız yapın ama sakın önünüze atlayan objeye kilitlenmeyin. Amacınız fren ile zaman kazanırken aynı anda bir çıkış deliği bulabilmek . Periferik bakışın önemi burada başlıyor işte. Düşününki evde TV seyrediyorsunuz ve ekrana kocaman bir sinek konmuş veya önünde uçuyor. Sineğin orada olduğunu bilirsiniz sizi rahatsız eder ama arkadaki filmi izlemeye de devam edersiniz. İşte önünüze fırlayan engel o sinek olmalı ve siz hala yola ve geçebileceğiniz noktaya odaklanmış olmalısınız.
    Bu maddeyi araba sürerken 4-5 defa yaptım ve bunların 2sinde ciddi kazalardan kurtuldum. Çok az km tecrübem olmasına rağmen araba ile soğuk kanlı olabildiğimi farkettim.

    Geçen gece motor ile giderken ise bir taksici fırladı önüme. Nasıl fren yaptığmı ben bilmiyorum, motorun her yeri kaydı, ayaklarımı yere bastım/vurdum ve sanırım ön tekeri kaybetmemeyi kıl payı bu şekilde başardım. Bildiğin panikledim hatta kalbim duruyordu nerdeyse. Motosiklette nedense soğuk kanlı olamadım. Sanırım çok fazla korkutuyorlar beni "önüne araba çıkarsa vs..vs.." felan diye. Kafamda öyle yer edinmişki sanki canavar çıktı önüme, neredeyse altıma yapıyordum çarpacam diye. Arabayla böyle olmuyor, aklımdan çeşitli çözümler geçiyor frenleme anında. Tecrübe ile gidericez inşallah motordaki bu eksikliğimiz.

    Herkese kazasız sürüşler
    #sürenadam

  10. #170
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    sert bir kontra sonrası büyük ihtimalle lastiklerim saolsun yerde sürükleniyor olarak bulurum kendimi.ama sonrasında o keçiye nemi olur? onu boşverin
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  11. #171

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Bende tamamen bilinçsiz olarak bir keresinde , alt geçite yaklaşıyordum süratli bir şekilde , alt geçite girmeyip sağ şeritten gidecektimki yola sağ şeritten alt geçite atlamak isteyen bir ayı taksici denk geldi , o sırada yapabildiğim kadar fren yaptım yavaşladım baktım motor durmayacak birden taksinin soluna yani alt geçidin en sol şeridine kadar yatırdım motoru öyle kurtardım , şimdi düşünüyorumda farkında olmadan kurallara uygun bir iş yapmışım.

  12. #172
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Ağustos 2011
    basit vurucagın nesneye bakmadan kaçıcagan istikamete gözlerini çevirerek kaçarsın çünkü vurucagın nesneye bakarsan ona vurursun

  13. #173
    MrSandman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    Girne/KKTC
    Motosikleti
    Sattı
    Motosikletle yaptığım tek kazam gibi olmuş sorunuz.
    2 şeritli bir yolda ilerlerken (sağ şeritte ağır ilerleyen bir okul servisi vardı ben sol şeritteydim) servisin tam yanından geçtiğimde birden yol kenarındaki benzinciden bir araba yola dik şekilde fırladı. Amacı yolun geliş istikametine geçmek(miş)!
    Hızım 50-60 olmasına rağmen durmam imkansız gibi birşeydi. Arkamda kız arkadaşım vardı ve o an nasıl yaptığımı tam olarak hatırlamıyorum ama arabaya çarpıp üzerinden uçmaktansa motoru çevirmeye karar verdim.
    Aracın sol arka kapısına sağ dizliğim gelecek şekilde çarparak uçmamızı engelledim. Ayrıca sağ elcik ve sağ elim aracın sol arka camından içeri girdi. Allahtan motorumda elcik koruma vardıda hiçbirşey olmadı elime.
    Tabi gelen polisler araç sürücüsünü "hatalı şerit değiştirme" yüzünden 8'de 8 suçlu buldular ve tüm masrafı ödedi. Eğer dik bir şekilde çarpsaydık neler olurdu hiç bilemiyorum.
    Herşey yeniden yollarda olabilmek için...

  14. #174
    Chymera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2011
    Motor büyükse duramazsan asıl gaza

  15. #175

    Üyelik
    08 Kasım 2011
    merhaba arkadaslar panik freni nasil oluyoo acaba ?? daha yeniyimde kusara bakmayın

  16. #176

    Üyelik
    16 Mart 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Triumph Street Triple
    peki ya kaçacak yerimiz yoksa. yola dik çıkan bir araç aniden bizim şeridi komple kaplarsa,karşı şeritten arabalar akıyorsa ve arada güvenli geçecek mesafe yoksa, aracın arkasında da geçebileceğimiz herhangi bir açıklık yoksa.

  17. #177
    cbr125cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul-Beylikdüzü
    Motosikleti
    CBF150'2011 Kırmızı
    Alıntı picapau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaslar panik freni nasil oluyoo acaba ?? daha yeniyimde kusara bakmayın
    Konuyu baştan sona okudun mu ?

  18. #178
    ayktcnknyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2010
    Şehir
    Gölcük - KOCAELİ
    Motosikleti
    Kısmetse
    Bu gün aynı olay başıma geldi şehir içi tek şeritli çift yönlü yoldayım arabaların sürekli sağdon soldan fırladığı bir yer ama gece 12 felan olduğu için kimse olmaz diye düşünüyorum ibreme baktım 80 i gösteriyordu ve sol taraftan sarı renkli doblo tarzı bir araba baktım yola atlayacak gibi atlar mı atlamaz mı derken atlıcağını fark ettim ve öylede oldu tam 10 m mesaf kalmıştı ki frenlere bastığım anda o ıslak yolda yerde olucağımı düşündüm hafifçe ön arka ve ön frene dokundum ve sağ tarafına doğru bir manevra yaptım arabanın ve sıyırararak geçtim ama önceki kadar heycanlanmadım çarpama garantiydi önce frenler aklıam geldi ve ardından ben motorum kaçabilirim frenler bu hızda işe yaramaz diye direk en sağa girdim çok şükür kurtardım daha bikaç saat önce oluyor bu olay bu anlattıklarım da maximum 2 saniye sürdü bakmayın bu akdar uzun analttığıma
    Asla pes etme !

  19. #179
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı architect adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki ya kaçacak yerimiz yoksa. yola dik çıkan bir araç aniden bizim şeridi komple kaplarsa,karşı şeritten arabalar akıyorsa ve arada güvenli geçecek mesafe yoksa, aracın arkasında da geçebileceğimiz herhangi bir açıklık yoksa.
    Gerçekten kaçacak bir yer kalmadı ise düz bir hat üzerinde motorunu mümkün olduğu kadar dik tutarak panik frene devam etmelisin bu seni en fazla yavaşlatacak harekettir ve çarpmanın şiddetini azaltacaktır.

    Sevgiler

    ---------- Post added at 10:55 ---------- Previous post was at 10:51 ----------

    Alıntı ayktcnknyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu gün aynı olay başıma geldi şehir içi tek şeritli çift yönlü yoldayım arabaların sürekli sağdon soldan fırladığı bir yer ama gece 12 felan olduğu için kimse olmaz diye düşünüyorum ibreme baktım 80 i gösteriyordu ve sol taraftan sarı renkli doblo tarzı bir araba baktım yola atlayacak gibi atlar mı atlamaz mı derken atlıcağını fark ettim ve öylede oldu tam 10 m mesaf kalmıştı ki frenlere bastığım anda o ıslak yolda yerde olucağımı düşündüm hafifçe ön arka ve ön frene dokundum ve sağ tarafına doğru bir manevra yaptım arabanın ve sıyırararak geçtim ama önceki kadar heycanlanmadım çarpama garantiydi önce frenler aklıam geldi ve ardından ben motorum kaçabilirim frenler bu hızda işe yaramaz diye direk en sağa girdim çok şükür kurtardım daha bikaç saat önce oluyor bu olay bu anlattıklarım da maximum 2 saniye sürdü bakmayın bu akdar uzun analttığıma
    O an insana saatler gibi gelir ama herşey 1-2 saniye içerisinde olup biter.

    Yolda ilerlerken 80km pekçoğumuza çok emniyetli ve yavaş bir süratmiş gibi gelir ama çok azımız o sırada saniyede 24mt mesafe katettiğimizi bilir. 10 metre mesafede sadece 1/3 saniye zamanınız vardır ve böyle bir manevrayı düşünerek değil ancak refleks ile yapabilirsiniz Engelden kaçış manevrasını çalışmak için başınıza birşey gelmesini beklemeyin önceden mutlaka alıştırma yapın.

    Sevgiler
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  20. #180
    anaconda84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ocak 2011
    Şehir
    Akhisar/Manisa
    Motosikleti
    Mondial Z-One S 180
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerçekten kaçacak bir yer kalmadı ise düz bir hat üzerinde motorunu mümkün olduğu kadar dik tutarak panik frene devam etmelisin bu seni en fazla yavaşlatacak harekettir ve çarpmanın şiddetini azaltacaktır.

    Sevgiler



    O an insana saatler gibi gelir ama herşey 1-2 saniye içerisinde olup biter.

    Yolda ilerlerken 80km pekçoğumuza çok emniyetli ve yavaş bir süratmiş gibi gelir ama çok azımız o sırada saniyede 24mt mesafe katettiğimizi bilir. 10 metre mesafede sadece 1/3 saniye zamanınız vardır ve böyle bir manevrayı düşünerek değil ancak refleks ile yapabilirsiniz Engelden kaçış manevrasını çalışmak için başınıza birşey gelmesini beklemeyin önceden mutlaka alıştırma yapın.

    Sevgiler
    saygıdeğer üstadım cidden 80km/h ile saniyede 24m yol katediyormuyuz? gerçekten çok şaşırdım ve öğrendiğimde çok iyi oldu bunu bilmiyordum. hocam Allah razı olsun sizden çok faydalı paylaşımlarınız var her fırsatta okuyorum paylaşımlarınızı. devamını dilerim üstadım. saygılarımla

    panik fren olayı benimde başıma geldi bir kaç defa motoru düz ve dik tutmakta çok fayda var gerçi ister istemez bakışlarım araca kitleniyordu ama duruyordum yinede hem ön hemde arka freni dozajını aşırıya kaçırmadan sıkıyorum arka freni asılabildiğim kadar asılıyorum ön freni kademeli olarak kullanıyorum.
    TAKARIM KASKIMI GİYERİM MONTUMU VERİRİM GAZIMI ALIRIM YOLUMU


9. sayfa BirinciBirinci ... 78910 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)