KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Konuya bir nokta koymanın zamanı geldi .
Sağdan yada soldan önünüze birşey fırladı ve siz bunu farkettiğinizde durabilmek için yeterli mesafeniz yok.
Öncelikle söylemeliyimki panik yapmanızın size hiçbir faydası olmadığı gibi olayı çok daha vahim şeylere neden olabilir . Sakin olun bu anda nefes çok önemlidir bu konu ile daha önce yazılmış çok güzel ve bilimsel bir yazı var eğer burada yayınlanmadı ise alıntı yapıp yayınlayacağım.
-İlk yapmanız gereken şey "fren" doğru ve soğukkanlı yapılmış fren size zaman kazandıracaktır. Vites , debriyaj v.b. herşeyi unutun sizi en çabuk durduracak şey frendir.
-Ne yaparsanız yapın ama sakın önünüze atlayan objeye kilitlenmeyin. Amacınız fren ile zaman kazanırken aynı anda bir çıkış deliği bulabilmek . Periferik bakışın önemi burada başlıyor işte. Düşününki evde TV seyrediyorsunuz ve ekrana kocaman bir sinek konmuş veya önünde uçuyor. Sineğin orada olduğunu bilirsiniz sizi rahatsız eder ama arkadaki filmi izlemeye de devam edersiniz. İşte önünüze fırlayan engel o sinek olmalı ve siz hala yola ve geçebileceğiniz noktaya odaklanmış olmalısınız.
- Süratinizi engelden kaçış manevrasına başlayabilecek kadar düşmüş ise korkmayın kurtuluş çok yakında. Çıkış noktasına doğru motorunuzu yönlendirmek için elinizden geleni yapın. Yüksek ihtimal ile kurtarıcaksınız .
Birkaç değerli ipucu.
- Araçlar yola dik açı ile girdilerse gidiş yönleri asla değişmez , sizi farkederlerse yapabilecekleri tek şey panik fren ile duraksamaktır. Aracın gidiş yönünün tersine odaklanın kaçış noktası orada ....
- Yola fırlayan hayvanları korna ile uyarmakla zaman kaybetmeyin tersine sizi ne kadar geç farkederse o kadar iyidir. Korna ile paniğe soktuğunuz hayvan ani yön değişiklikleri yapabilir ve kaçış planınızı suya düşürebilir. İkinci bir plan yapmaya vaktiniz olmayacaktır.
- Motordan atlamak veya yatırarak motoru terk etmek sizi asla fren kadar yavaşlatamaz , son ana kadar fren ile yavaşlattınız motoru , kaza kaçınılmaz ise bile son ana kadar yaptığınız fren kaza şiddetinin asgari düzeye inmesini sağlayacaktır
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
teşekkürler oocan sıradaki konuyu sabırsızlıkla bekliyorum.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
ana avrat soverim :D 1 defa basima gelmisti
Sıfır tecrübe ile cevabı hemen hemen bildiğime göre teorik bölüme iyi çalışmışım artık bir motor alıp uygulamaya geçme zamanım gelmiş
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
başımı az gelmedi hani,+100 km hızla ilerlerken yola fırlayan köpeği santimlerle teğet geçmişliğim çoktur bir keresinde yolu yarılayıp tekrar aynı istikamette geri dönmeye kalkmıştı da istemeden stoppie yaptırmıştı hayvanoğluhayvankornaya basmak,telaş yapmak bana denge kaybı yaşatacağını yaşayarak tecrübe edinmişliğim var şükür ama saldıran köpeğin üzerinden uçup hastanede yatmışlığımda var malesefdikkat etmek iyidir ben genelde yol kıyılarını hep süzerim hatta ön hizamdan daha çok istikametimde ki çevreye bakarım desem yeridir. oocan abimizinde dediği gibi panik yapmadan yavaşlamak çarpışma yaşansa bile en yavaş hızlarda çarpmak o hızda düşmekten daha iyidir denize düşen yılana sarılırmış misali
Bu maddeyi araba sürerken 4-5 defa yaptım ve bunların 2sinde ciddi kazalardan kurtuldum. Çok az km tecrübem olmasına rağmen araba ile soğuk kanlı olabildiğimi farkettim.
Geçen gece motor ile giderken ise bir taksici fırladı önüme. Nasıl fren yaptığmı ben bilmiyorum, motorun her yeri kaydı, ayaklarımı yere bastım/vurdum ve sanırım ön tekeri kaybetmemeyi kıl payı bu şekilde başardım. Bildiğin panikledim hatta kalbim duruyordu nerdeyse. Motosiklette nedense soğuk kanlı olamadım. Sanırım çok fazla korkutuyorlar beni "önüne araba çıkarsa vs..vs.." felan diye. Kafamda öyle yer edinmişki sanki canavar çıktı önüme, neredeyse altıma yapıyordum çarpacam diye. Arabayla böyle olmuyor, aklımdan çeşitli çözümler geçiyor frenleme anında. Tecrübe ile gidericez inşallah motordaki bu eksikliğimiz.
Herkese kazasız sürüşler
#sürenadam
sert bir kontra sonrası büyük ihtimalle lastiklerim saolsun yerde sürükleniyor olarak bulurum kendimi.ama sonrasında o keçiye nemi olur? onu boşverin
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
Bende tamamen bilinçsiz olarak bir keresinde , alt geçite yaklaşıyordum süratli bir şekilde , alt geçite girmeyip sağ şeritten gidecektimki yola sağ şeritten alt geçite atlamak isteyen bir ayı taksici denk geldi , o sırada yapabildiğim kadar fren yaptım yavaşladım baktım motor durmayacak birden taksinin soluna yani alt geçidin en sol şeridine kadar yatırdım motoru öyle kurtardım , şimdi düşünüyorumda farkında olmadan kurallara uygun bir iş yapmışım.
basit vurucagın nesneye bakmadan kaçıcagan istikamete gözlerini çevirerek kaçarsın çünkü vurucagın nesneye bakarsan ona vurursun
Motosikletle yaptığım tek kazam gibi olmuş sorunuz.
2 şeritli bir yolda ilerlerken (sağ şeritte ağır ilerleyen bir okul servisi vardı ben sol şeritteydim) servisin tam yanından geçtiğimde birden yol kenarındaki benzinciden bir araba yola dik şekilde fırladı. Amacı yolun geliş istikametine geçmek(miş)!
Hızım 50-60 olmasına rağmen durmam imkansız gibi birşeydi. Arkamda kız arkadaşım vardı ve o an nasıl yaptığımı tam olarak hatırlamıyorum ama arabaya çarpıp üzerinden uçmaktansa motoru çevirmeye karar verdim.
Aracın sol arka kapısına sağ dizliğim gelecek şekilde çarparak uçmamızı engelledim. Ayrıca sağ elcik ve sağ elim aracın sol arka camından içeri girdi. Allahtan motorumda elcik koruma vardıda hiçbirşey olmadı elime.
Tabi gelen polisler araç sürücüsünü "hatalı şerit değiştirme" yüzünden 8'de 8 suçlu buldular ve tüm masrafı ödedi. Eğer dik bir şekilde çarpsaydık neler olurdu hiç bilemiyorum.
Herşey yeniden yollarda olabilmek için...
merhaba arkadaslar panik freni nasil oluyoo acaba ?? daha yeniyimde kusara bakmayın
peki ya kaçacak yerimiz yoksa. yola dik çıkan bir araç aniden bizim şeridi komple kaplarsa,karşı şeritten arabalar akıyorsa ve arada güvenli geçecek mesafe yoksa, aracın arkasında da geçebileceğimiz herhangi bir açıklık yoksa.
Bu gün aynı olay başıma geldi şehir içi tek şeritli çift yönlü yoldayım arabaların sürekli sağdon soldan fırladığı bir yer ama gece 12 felan olduğu için kimse olmaz diye düşünüyorum ibreme baktım 80 i gösteriyordu ve sol taraftan sarı renkli doblo tarzı bir araba baktım yola atlayacak gibi atlar mı atlamaz mı derken atlıcağını fark ettim ve öylede oldu tam 10 m mesaf kalmıştı ki frenlere bastığım anda o ıslak yolda yerde olucağımı düşündüm hafifçe ön arka ve ön frene dokundum ve sağ tarafına doğru bir manevra yaptım arabanın ve sıyırararak geçtim ama önceki kadar heycanlanmadım çarpama garantiydi önce frenler aklıam geldi ve ardından ben motorum kaçabilirim frenler bu hızda işe yaramaz diye direk en sağa girdim çok şükür kurtardım daha bikaç saat önce oluyor bu olay bu anlattıklarım da maximum 2 saniye sürdü bakmayın bu akdar uzun analttığıma
Asla pes etme !
Gerçekten kaçacak bir yer kalmadı ise düz bir hat üzerinde motorunu mümkün olduğu kadar dik tutarak panik frene devam etmelisin bu seni en fazla yavaşlatacak harekettir ve çarpmanın şiddetini azaltacaktır.
Sevgiler
---------- Post added at 10:55 ---------- Previous post was at 10:51 ----------
O an insana saatler gibi gelir ama herşey 1-2 saniye içerisinde olup biter.
Yolda ilerlerken 80km pekçoğumuza çok emniyetli ve yavaş bir süratmiş gibi gelir ama çok azımız o sırada saniyede 24mt mesafe katettiğimizi bilir. 10 metre mesafede sadece 1/3 saniye zamanınız vardır ve böyle bir manevrayı düşünerek değil ancak refleks ile yapabilirsiniz Engelden kaçış manevrasını çalışmak için başınıza birşey gelmesini beklemeyin önceden mutlaka alıştırma yapın.
Sevgiler
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
saygıdeğer üstadım cidden 80km/h ile saniyede 24m yol katediyormuyuz? gerçekten çok şaşırdım ve öğrendiğimde çok iyi oldu bunu bilmiyordum. hocam Allah razı olsun sizden çok faydalı paylaşımlarınız var her fırsatta okuyorum paylaşımlarınızı. devamını dilerim üstadım. saygılarımla
panik fren olayı benimde başıma geldi bir kaç defa motoru düz ve dik tutmakta çok fayda var gerçi ister istemez bakışlarım araca kitleniyordu ama duruyordum yinede hem ön hemde arka freni dozajını aşırıya kaçırmadan sıkıyorum arka freni asılabildiğim kadar asılıyorum ön freni kademeli olarak kullanıyorum.
TAKARIM KASKIMI GİYERİM MONTUMU VERİRİM GAZIMI ALIRIM YOLUMU
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)