en kısa duayı okurum cunku zamanım yok
en kısa duayı okurum cunku zamanım yok
Motosikletimi aldıktan 2 hafta sonra belki 5 yada 6'ncı trafiğe çıkışımda tamda başlığa yakışır bir durumla karşılatım. Yan yoldan önüme atlayan Dallamayı farkettiğimde bana sadece 4-5 metrelik bir duruş mesafesi bırakmıştı. Bende arka frene ve ön frene asıldım olanca gücümle ve gidonu sola kırdım. Sonuç malum. Motosikletim sola yattı ve beraber 2-3 metre sürüklendik. Durduğumda sağ ayağım tamponun altındaydı. Motosiklette sadece ayna kırılmıştı ben deise hiç bir şey yoktu.
Hemen bir kurye durdu ve bişeyim olup olmadığını, elinden bişey gelip gelmiyeceğini sordu. (Yaşasın motosiklet kardeşliği)
Bu kaza beni paranoyak yaptı ve artık sürüş esnasında her an heryerden bi araç (bi dallama) çıkabilir diye düşünerek dikkatli vede malesef biraz tedirgin sürüyorum.
burada bahsedilen mevzu aslında panik frenajı...öne bu konuya binaen asılırsak muhtemelen yeri öperiz...ki hiç bir insan evladında bu muhteşem refleks yok ve/veya fizik kurallarına aykırı bir duruş olamaz...kaçınılmaz çarpışmayı sadece şanslıysan önleyebilirsen...ben şansa inanırım...ön frenin stratejik ve jeopolitik önemi hakkında çok paylaşım var...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Arkadaşlar üzerine bindiğiniz motordan nasıl bu kadar kolay vazgeçiyorsunuz? yorumların %50 sine yakında atladınız motordan. fizik kuralları gereği atladığınız motor nerelere patlayacak? eğer kontrol edemiyecekseniz o motoru üstünde ne işiniz var?
ön frene %70 arka frene %30 basanlar varmı böyle bişey siz yazdıklarınıza inanıyormusunuz?
bu konuya açıklık getirmek isterim. bir motor yada bisiklette ( arabadada farklı değil aslında) frenlere basıldığında durmada etkili olma yüzdesidir o %70 %30 oranı. sizin basma oranınız değil.
soruya cevap olarak;
tehlike fark edilir edilmez durma mesafesi ( şartları :ıslak-kaygan -kum-çakıl vb) yok ise ilk yapacağım iş hızımı mümkün olduğunca azaltmaktır. frenleme esnasında motor dik konumda olmalı ki sağa sola yatma - kayma vb türde kontrolü elimizden kaçıracağımız durumlar olmasın. aynı zamanda durum değerlendirmesi yapılarak ( eğer motorunuzu tanıyorsanız (bu tür olaylara karşı eğitim alıp çalışma- pratik yapmışsanız) yeterli zaman bulursunuz. kaçış noktası bulduğunuz andan itibaren frenleri bırakarak engele odaklanmadan manevranıza başlarsınız. bu arada hızınız düşeceği için yüksek viteste olduğunuzdan ani gaz açışlarda motor stop edebilir gaz açmayı kontrollü yapmanız bu olayın önüne geçecektir. eğer kaçış noktası bulamadınız ve çarpma kaçınılmaz olduysa da kaportanız vucudunuzdur ve vucudunuz motorunuzdan değerlidir. terketmekten çekinmeyiniz.
vites düşürüp kompresyondan medet umacak arkadaşlar ise vites değişimi için zaman gerektiğini ayrıca debriyaja basıldığı anda motorun kompresyonunun sıfıra ineceğini ve kinetik enerjisinin etkisi ile yolun eğimine göre artan - azalan yada sabit hızda yoluna devam edeceğini unutmasınlar.
polis eğitiminde motoru yan çevirerek durmadan bahsetmiş arkadaşın biri o teknikle(?) 100le giden bir motoru yan çevirip durduran varsa tüm fizik kurallarının yeniden yazılması gerekecek.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
Ben bu anlatılan güzel ve faydalı bilgilerin Yüz Yüze Uygulamalı eğitimler olmadıkça yeterli faydayı sağlayacağını düşünmüyorum. En az bir iki kere bu tip kaza atlatmış olmak ve bilgiler ışığında bunu hayata geçirebilmiş olmak gerekiyor. Tabi o bir iki kazayı atlatabilirsek. Sürücülerin profesyonel eğitimler alması şart.
Forumdaki bilgileri okuyarak iyi bir sürücü olduğumuzu düşünmek bizi ölümcül özgüvenle başbaşa bırakabilir. Bunuda göz ardı etmemek gerektiğni düşünüyorum..
kaç kişi radar aracıyla burun buruna gelince yavaşlayabiliyor? El kaldırsın
112ciyiz
geçenlerde otobanda polis durdurdu ve evrakları istedi.
neden dedim...
limit aşımı, dedi
ama radarın önünden 70'le geçtim dediğimde
160 tan frene bsmışsınız dedi ( ayrıntı bilem veryolar aga, maksat tartışma çıkmasın)
mesafe mi?
max. 30 metredir.
kamyonun birinden fırlayan lastik parçasını farkedip yatığım freni saymıyorum bile
haa, şahit var mı?
elbette
sizde, bir vakit yüksek hızdayken önünüze bir araç çıksa ve "miladi kaza" ( ben hayatımı değiştiren olaylara -miladi-demeye başladım) olmasaydı, bu kadar frenaj ve kıvırmaca çalışmazdım.
önceden okul bahçelerinde çalışıyordum ama aysaklnınca şimdi otobanlarda terkedilmiş park alanlarında veya büyük petrollerin arka sahalarında çalışıyorum
1 defa düşerseniz, bu hatadır
daha sonra aynı şekile düşerseniz,bu aptallıktır
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Ya hızımı arttırır kaçarım yada durur ortalığın sakinleşmesini beklerim ( köpeklerde olduğu gibi :f )
Bir ağaçtan binlerce kibrit çöpü olur, ama unutmayalım ki bir kibrit çöpünden de binlerce ağaç kül olur...
Sen ayaklarini da sürtsen olur Metehan.
Senin,hiçbir insan yapamaz,ya da fizik kurallarina aykiri dedigin sey, sadece bir haftalik ciddi bir çalisma ile her insanin sahip olabilecegi bir meleke.
Bu panik fren tabiri yanlis.
Yani panik kelimesi yanlis.
Eger motor ve panik ikisi bir arada olursa,sizi ancak sans kurtarir.
Sert frenaj diyelim suna.
Yani ön frene sonuna kadar asilabilecek tecrubeyi kazanmaniz gerekiyor ve bunun için de antreman sart.
Yoksa evet düsersiniz.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
tamam da abicim 1.mesaja bakarsak mesafe durmaya yetmeyecek diyor...bende artık frenajdan öte kendinizi nereye atmanız gerektiğinizi hesaplayın dedim...çarmpa anında bedeni atmak gerekir...ayakları ilk drbeden korumak gerekir vs...
ha dersen ki road runner da benim öğrencimdi...1 haftada durmayı ona da öğrettim...eyvallah...
http://www.youtube.com/watch?v=KJJW7EF5aVk
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:02 ----------
hiç lafada gelemiyorsunuz he... kanka çok basit bir mantık debriyaja bastığın an motor boşta oluyor...ve daha fazla frena asılmak zorunda kalıyorsun...aaa ne tasedüf fren balatalarında eriyor İnce Memed gibin...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Bence bu paylaşımın sonucu şu:
1) Trafikte kendilerini insan kılığına sokmuş ama başka gezegenden gelmiş, trafikte bizleri görmeyen uzaylı araç şöförlerinden başka canlılar ve dikkatsiz yayalar var.
2) Onlar görmediği için bizlerin görme özürlüler gibi yolda olası herşeye hazırlıklı olmamız gerekir.
3) Güvenlik ekipmanlarımıza şükredip, şurdan şurası 2 dakika yol demeden en azından kaskımızı çıkarmamamız, artçımızı da bu şekilde hazırlamamamız,
4) Fren balatalarımızın, motor ayarlarının, lastik standartlarımızın sürekli takibini yapmamamız,
5) Her boş bulduğumuz yolda motorumuzun maksimum performansını test etmeden en az 3 kere daha düşünmemiz)
6) Frenin, kullandığınızda durdurmak için değil yavaşlatmak için çalıştığını bilmemiz,
7) Denildiği gibi yavaşlamada en iyi çalışan frenin ön fren olduğunu bilmemiz,
8) Panik durumlarda yapılacak vitesi çok düşürmenin de sınırı olduğunu, her hangi durumda bu kompressörle arka tekerin kızaklıyacağını, bizi daha da kötü durumlara sokabileceğini bilmemiz,
9) Bindiğiniz motorun maksimumlarını ve sınırlarını kendinizin kullanımla birlikte kafanızda yerleştirmeniz gerektiği
10)
.
.
.
vb.
Böyle bir sonuç nettir derim ben. Eklenecek şeyleride sizlerden beklerim
Ve hatta ekleme yapayim, Toplarin 2 renk yada seritli olmasinin nedeni gelen ortanin yada sutun ne tarafa dogru faso aldigini secebilmeleri icindir kalecilerin.Ve bunu yapacak kapasitedelerde.
Fakat fark surda. Bu adamlar haftada bilmem kac gun saatler boyunca bunlarin antremanini yapiyorlar.Defalarca.Adam havada topu celmek icin uzanmisken belkide bi gozuyle donen topu gole cevirecek biri varmi kontrol ediyor.Tsubasa hesabi
Motosiklet yarislarinda da ayni sey.. Adamlar ileri yaris teknikleri calismadan once dusme tekniklerini calisiyor.Dustuklerinde ne yapacaklarini yada nasil duseceklerini.
E bu calismalar hangimizde var ? Hangimiz la dur kendimi bi yere atayimda en az hasarla nasil kurtulurum denemeleri yaptik ? Dedigim gibi saniye bile surmeyen olaylar bunlar.Acikcasi ben inanmiyorum yok debriyajsiz vites dusururum hemen, yok atarim motoru altimdan vsvs.Icimizdekilerin %95i on fren kitleyecektir bu durumda..Yalan mi ?
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Dostum forumlarda üçüncü kişi, beşinci kişi, hatta yüzüncü kişi olarak bile lafa girilir ki adı üstünde forum olsun..
Ben art niyetli yada küçümsemek maksatlı yazmamıştım..
Muhabbet olsun diye yazdım..
Agresif biri olduğunu bilseydim (ki bunu bilgisayar başında anlamak mümkün değil) inan sana hiç dokunmazdım..
Konuyu böldüm ama yanlış anlaşılma olduğu için yazma gereği duydum..
Korkarak yaşıyorsan eğer sende hayatı seyredenlerdensin..
oocan abi bugüne kadar yazdığın bütün yazıları devamlı takip ediyorum, gerçekten güzel konular, her motorcunun bilmesi gereken, beynimizde sık kullanılanlar bölümünde yer alacak konular..
Bu konu ile bende bişey eklemek istiyorum.. kimsenin aklına gelmediği bi taktik bu..
Bambaşka bi taktik düşünüyorum
VURKAÇ
çarptığın gibi uzuyacaksın ordan
affına ve hoşgörüne sığınarak yazmak istedim.
Saygılar.
"Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972
Yola çıkan bir arabaysa vurduktan sonra kaçmama gerek yok ki hocam.. o zaman VUR UÇ veya vur YAPIŞ taktiğini uygularım..
VUR UÇ taktiğinde 100 den 0'a inmek için mesafe uzun ve zevkli bir yolculuk olabilir.
VUR YAPIŞ ile de 100 den 0'a inmem max 2 saniye olur..
OHH güvendeyim.. durdum..
"Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)