Hiç uğraşmam, güzelce kazamı yaparken sakat kalmamayı dilerim.
Hiç uğraşmam, güzelce kazamı yaparken sakat kalmamayı dilerim.
Ben 2 sene önce ehliyetimi yaparken bana hocanin yaptirdigini anlatayim bari..
Benim yapmam gereken sey suydu..
Park yerinde duran bir aracin acilan kapisindan kurtulmak.
50 kmh da giderken debriyaji SIKIP frenlere asilmak ve sola kacarak aracin acilan kapisindan kurtulmak.. (ABS vardi bunuda belirteyim)
Ama birkackere acilan kapidan kurtulup karsidan gelen TIR in altina girmistim
SAdece hocanin beyninde olan TIR tabiki..
Aferin Remzi acilan kapidan kurtuldun ama TIR in altina girdin dediydi
Hayatin icin bir saniyeni harca.
Hayatini bir saniye icin harcama.
Yeterli çalışma ile bu manevra refleks haline gelir. Hiç düşünmeden yaparsın .
Motosiklet için şans bir torba içerisindeki misketler gibidir. Her kurtuluşunda bir misketin gider ve eninde sonunda o torba boşalır kaza yaparsın.
Her işimizi Allaha havale eder kolayına kaçarız ama bu yanlıştır. Allah hepimize o kazadan kaçabilecek aklı vermiş , kullanıp kullanmamak senin bileceğin iş.
Tecrübe doğru bilgiler ile donatıldığında işe yarar .
Zaman sadece armudu olgunlaştırır.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:54 ----------
Engelden kaçış manevrası Kural 1- Başladığın çizgiye geri dön , adı üzerinde şerit değiştirme manevrası değil , engelden kaçacak ve çizgine geri döneceksin.
Sen istemesende kaçış manevrasını başlatmak için uyguladığın kuvvete karşılık motorun tepki verip kendiliğinden çizgisine geri dönecektir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:58 ----------
Teslimiyetçi olmayalım.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
1. Lastikleri kitlemeyecek kadar sıkı frene basarim
2. Aynaya bakip serit degistirmenin mumkun olup olmadigini kontrol ederim
3. Arkam serbestse saga sola serit degistirerek kacmayi denerim
4. Arkamda diger seritlerden arac geliyosa ayvayi yedik yola atlayan keci kopek veya bisikletliyse gene biraz sansliyiz carparim motor bi yana keci bi yana ben bi yana ucarim buyuk ihtimalle olumcul darbe almayiz (arkadaki araba ustumuzden gecmesse, ve kaskin takili oldugunu varsayarak)
5. Yanliz yola cikan kamyon ise: motoru yatirip onden kamyonun altina yollamak mantikli gibi gozukuyor (Baska seyleri hayal etmek bile istemiyorum)
6. Otomobil ise carpma esnasinda kendimi biraz seleden kaldirarak otomobilin ustunden ucmayi denemek
Gerci boyle yazmasi kolay onemli olan bunlari o anda dusunebilmek buyuk ihtimalde dusunemem heralde
Ben ozamanlar bu anlattiklarini biliyordum zaten.
Saka saka..
Okadar acemiydimki.
Ben caylak manevra yaparken..
Bütün sayfada burada..
Cok caylakmisim yahu...
http://www.motosiklet.net/forum/moto...iiiiiiiii.html
Hayatin icin bir saniyeni harca.
Hayatini bir saniye icin harcama.
Benim başıma geldi bu olay.Otobanda 3 şerit ikisi dolu bende en sol şeritte 130 km hızla sollama yapıyorum.Ortadaki şeritte giden arabanın önünden benim önüme köpek fırladı.Görmem imkansızdı.Ne yaptın derseniz hiçbişey yapmadım.Sadece saliselerle kurtuldum.Köpeği farkettiğim anda elimin frene gideceği andan daha kısa sürede köpeği sıyırıp geçmiştim.İlk defa bu kadar çaresiz bir durumla karşılaşmıştım.Eğer köpek daha farklı konumda olsaydı elim frene bile gidemeden kaza yapmış olacaktım.
Son adımı söyliyimmi kaçmam gereken yere bakarım kaçmam gereken hedefe değil
Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.
Terminatör abimizin 2:55 ile 3:00 arasındaki hareketini yaparım .
tıkla
You Shook Me All Night Long ..... Kıyamet gelsede kopsak
sizin motorları bilmiyorum ama benim motorun son hızı olan 100km hızda bile sağa sola çok kıvrak bi şekilde kaçabiliyorum onun için fren gerektircek durumlarda frendan önca hep kaçmaya bakıyorum zaten 90kg bişey motor olmadı elime alır geçerim,o derece yani
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
Kaçmaya yetecek hıza kadar frenaj uygulanmalı sonra kaçmalıdır, ama bu 1-2 sn lik bir süreyse geçerli, 100 mt ilerideki bir engel için atlamak kolay, ama anlık tepki doğuracak bir harekette ise yapılabilecek şeyler çok azdır frenleme yapamıyorsanız, motorun üstünden uçmak yerine, motoru önünüze alıp gerekirse tekmeyle uzaklaştıracak şekilde yan yatırın...
Birde polis eğitimlerinde yan dönüp durma eğitimi verilir ki yapılabilirse en garantili yöntemdir, eğitim alınması gerekir, ama bunu bir cruiser motorla yapamazsınız, naked, enduro tarzı motorlar bu duruşa en uygun motorlardır.
100 mt mesafede olan bir şeyi geçersiniz ama 100 km hızla giderken 1 sn içinde önünüze fırlayacak bir şey için ne manevra yapacak ne de frene asılacak tepki düzeyine sahip olabilirsiniz...
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
Daha önce bu konuda hiç bilgim yoktu. Bu tekniğin olduğunu burdan öğrendim demek ki doğru yapıyormuşum.Zor anlarda hep uygularım bu tekniği.Motorun üstünde olmazsa olmaz
Ayrıca bu konuların devamının gelmesini çok isterim. Malesef herkes güvenli sürüş eğitimi alamıyor.Burda az çok bilinçaltında bir şeyler oluşuyor hiç olmassa.Paylaşımlarınız için teşekkürler.
Hayata Vizö'RR'deN Bakmak AyrıcalıktıR...
0 Rh (-)
ben, son tecrüblerimden sonra:
1- önümü görebildiğim kadar hız yaparım. göremediğim yolda veya açıda kendime göre bir yol hızı ve çizgisi belirlerim.
2- ( coq tan öğrendiğim : en kısa kazanın başlamasından oluşmasına kadar en az 5 sn vardır. ) bu kurala göre 5 sn gerçekten önemli bir süre.
şayet periferik açıyı ve 1. maddedeki şartları uygulaşmışsak geriye panik fren antrenmanlarımızdaki gibi frenajımızın dengesini ayarlarken ( yavaşladıkça mesafeye yaklaşım ve hız azalacak. zaman kazanacağız ) ve belki de bir yandan da 5 sn içerisinde kaçabileceğimiz noktayı tespit etmeye çalışmalı ( karşı tarafın verebileceği tepkiyi de hesaplamak ve posizyonumuzu esasen buna göre ayarlamak işin en önemli parçalarından biri ) ve benim genelde vücut ağırlığımla yaptığım "kıvırmaca"yı yapardım.
en son, otobanda yola çıkan bir tilkiyle yaklaşık 140-160 km hızlarda bunu yaşadım.
hayvanı son ana kadar izledim. o bana ben ona bakarken nereye kaçacağını ve o nereye kaçarsa ben nereye kaçacağımı tahmin etmeye çalışıyordum ama mesafemiz en az 50-60 metre idi. erken farketmiş olmam en büyük şansımdı.
artçım arkamda kaskatı kesilmiş, sadece bir çığlık atabilmişti.
AMA
yıllar önce benzer bir kazada panik fren yapıp motoru yatırmış, 80-90 metre sürüklenmiş, kaburgaları ezmiş, 15 gün yatakta işkence çekmiş ve bu süreç içerisinde AMBÜLANS, karakol, zabıt, kasko vs vs uğraşmak zorunda kalmıştım.
o kaza hayatımın dönüm noktasıdır ki; PERİFERİK GÖRÜŞ ve kendini yola değil, yolu kendine uydur mantıkları en baştaki kurllarımdan olmuşlardır.
tabii ki, ben ileri veya güvenli sürüş eğitimleri almdım ama bu forumda bu tip başlıkların bana kattığı bilgilerin değeri büyüktür.
yanlışım varsa düzeltmek isterim.
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Sağdan birşey fırlaması ihtimaline karşı yolun en sağından hiçbir zaman gitmem. Sağ şeridin sol tarafına yakın kullanırım. Bu bana kaçma için gerekli zamanı, mesafeyi ve tepki süresini sağlayacaktır ( hızım fazla değilse tabi). Ayrıca sağdan gidildiğinde beni sollamak isteyen araçlar çok sıkıştırıyor.
+ ve sağa yanaşan dolmuş, otobüs, servis aracı vs varken, sağdan çıkan araçlar yine bolca vardır. acemiyken "hep sağdan git "derlerdi. az daha ölüyordum lan
neyse ki sol şerit icat oldu da ben de rahatladım.
ama senin anlattığın da perifrik görüş denilen şeyle aynı mantıkta.
mesela,
4 tekerli bir aracı takip ederken çok yakınında ve arkasında ortalayarak gidilmez.
neden?
çünkü onun tekerleri sağlı ve sollu. o yoldaki çukurları ortalayarak gider.
yakından ve ortalayarak takip edersek, çukura düşer, tümseğe çıkar; çok ciddi kazalara sebep oluruz.
o yüzden, arada mesafe bırakarak, trafiğe göre; sağ veya sol tekerini takip etmek gerekir.
bu bile gerçekten önemli bir ayrıntıdır bence, ama kolay kolay bahsedilmez.
keyifli sürüşler dilerim
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Eşhedüenlailaheillallah!!!!!!!
ya İlkay abi..gözünüzü kaçıs noktasına biran önce çevirmezseniz gitti keçi.. diyorsun iyi güzel de keçi bu..eğer o da aynı noktaya gözlerini dikmiş ve inat ediyorsa..?? ve aynı anda aynı noktaya aynı şekilde hareket....
keçi eti kokuyor ya..
kuzu olsa iyidi...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
Bazen öyle şeyler oluyorki insan kilitlenip kalıyor.
Olayın nerede ne şekilde hangi şartlarda vsvsv olduğu da çok önemli. Eğitim faydalı fakat bazı durumlarda insan dünyadan kopuyor.
Ben bir keresinde ölümü çok yakından hissettim. O anda gözüm karardı. Hayatım film şeridi gibi önümden geçerken ben hiçbirşey görmüyordum. Sonra önümü görmeye başladığımda nasıl olduysa kendimi alakasız bir yerde buldum ve şaşırdım. Nasıl buraya geçtim diye. Ve o an dahi ne yapmalıyım diye düşünüp. Frene basim bari gibi bir refleksle yolun kenarında durdum. O an yaşananlar anlatılıcak gibi değil. Bazen herşey Allaha kalıyor. Yiyiecek lokmanız varmı ona bakıyor. Ben bu olaydan sonra motosiklete daha sıkı bağlandım. Çünkü kadere daha sıkı inandım. Günümüz saatimiz gelmemişse başımıza bişey gelmeyeceğine inandım. Çünki yaşadığım olay neredeyse bir mucize olarak nitelenebilecek şekildeydi.
Siz 100 km hızla 100 mt mesafe demişsiniz. Ben 90 km hızla giderken 10-15 mt mesafede yaklaşık 70-80 km hızla giden bir minibüsün direk önüme kırdığını gördüğüm anda şoka girdim. beyin fonksiyonları bir anda yok oldu. 1-2 saniye bana birkaç saat gibi gelmişti. Yani dediğim gibi yazılarka anlatılır gibi değil. Allah hepimizi korusun.
Eğitim pratik kural vs çok çok önemli. Fakat birazda kaderimize ksımetimize kalıyor bazı şeyler.
Ne yapardım; son ana kadar frene basıp önüme çıkan şeyin son saniyeye kadar ne yapacağını bekleyip kaçış noktamı belirlemeye çalışırdım. Direk kaçmak bazen sakıncalı oluyor. Buna benzer bir durumu otomabil ile yaşadım ve o anda kaçtığımda otobüste aynı yere kaçtı ve benı altına alıp 20 mt kadar sürükledi. Bu nedenle frenle beraber son anı beklemek ve o arada kaçış noktasını belirlemek gerekli.
Şimdi diyebilirsinizki ne kadar zamanın varda bu kadar hesap yapabiliyorsun. Emin olun dediğim gibi 2 sn bile o anda 2 saat gibi geliyor. Herşey yavaş çekim oluyor sanki. Bu yüzden yeterli zaman oluyor. Yalnız herşey panik yapmamaktan geçiyor. Bunun içinde tecrübe eğitim ve pratik çok önemli.
Uzun oldu kusura bakmayın
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
Evet yola bir canlinin firlamasi mevzusu içinde bir çok degiskeni barindiriyor.
Daha önce yazdigim, canli dedigin sisede durdurgu gibi durmaz cumlesini bu nedenle sarf ettim.
Yola firladiginda dogrusal hareket eden bir tehlikeden kurtulmak mumkundur tabi.
Ornegin bir top yola firladiysa, hareketine devam edecek ve arkasinda size kaçmak için bir alan birakacaktir.
Fakat bir canli, yola firladiginda ve sizi gordugu anda, durabilir, tekrar geriye donmeye kalkisabilir hatta kafaniza tas bile atabilir.
Insan ürkmesi hayvan ürkmesine benzemezmis.
Bütün bu olumsuzluklardan kurtulmanin en iyi yolu, herseye hazirlikli bir surus gerçeklestirmekten geçiyor.
Ornegin yola top firladiysa, arkasindan yaramaz bir velet geliyor demektir.
Bunun gibi bir suru sey var.
Yine de tam olarak önleyemeyecegimiz bir suru sebep var ama hiç kurtulamamaktan sa az hasarli kurtulmayi tercih etmek gerekiyor.
Bunun en iyi yolu da mumkun oldugunca yavaslamak.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Şahsen ben direk vurdum 70 km\h ile giderken köpek çıktı 2 frenin ikisinede asıldım kurtarmadı .Sonrası vizörün önünden geçen taşlar falan.
Motosikletine binmek için acele et ama bindikten sonra etme ...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)