Öldürmeyen Allah öldürmez
Korkarak yaşıyorsan eğer sende hayatı seyredenlerdensin..
Vitesi unutun kardeşim
Vites , debriyaj , ara gazı derken patlıyorsunuz sağa sola.
Vites mites yok Scooter kullanıyorsunuz ön fren var ,arka fren var bide gidon var . Bu üçünü kullanarak kurtarın.
Önemli Not : Vallahi sinirlenmiş falan değilim sadece konuya gerilim efekti vermek için azıcık diklendim lütfen şahsınıza alınmayınız.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Aslinda bir metod hatasi yapiyoruz.
Bir önceki konu ile bunun birlikte ele alinmasi gerek aslinda.
Ama sadece bir teknik olarak ele alinacaksa, yanlis diyemem.
Yine de trafikte seyir halinde konumlanma,çevresel görüs ve nereye bakmak gerektigi konusunun genis genis anlatilmasi gerekiyor ki forum ortaminda degerini bulsun.
Okuyucunun genellikle ilk yaziyi okuyup ona göre yorum yapmak gibi bir aliskanligi var çünkü.
Araya katilan seylerin çogu kaynayip gidiyor.
Neyse, hala keçiye bakan arkadaslar bir an önce gözlerini kaçis noktasina çevirsinler yoksa gitti keçi.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Sevgili Coq,
Sadece spesifik bir olaya tüm arkadaşların katılımı ile odaklanmayı deniyorum. Burada az bilinen ama uygulandığında ciddi fark yaratan küçücük bir detayı yakalayacağız hep beraber.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Filmin en güzel yerinde elektrikler kesildi gibi hissettim, "database error" yazısını görünce merakla bekliyorum yazılacakları...
Ek: ben kaçabileceğim bir boşluk varsa bir yandan yavaşlamaya çalışırken, ( kaçmak için zaman kazanmaya aslında) diğer yandan da kaçabilme ya da çarpmama gibi bir ihtimal varsa ona odaklanırdım.
Vallahi ben aklıma geleni ve böyle bir durumda yapıcaklarımı yazdım.
Ama ne yapsam sonuç değişmicek patlıcam demek ki.
Kombine fren haricinde yapmamız gereken nedir.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
direk kontağı kapatsak ne olur bu durumda?
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
BUDUR İŞTE :
Zaman kazanmaya çalışmak.
İkinci adımımız zaman kazanmaya çalışmak olmalı . Bunun tek bir yolu var engeli algıladığınız andan itibaren panik fren e (panik fren konusu forumda defalarca işlenmiş kolayca bulabilirsiniz) başlamak.
Amaaaaa.....
İşte en önemli ayrıntı burada arkadaşlar. Yapılan bilimsel çalışmalar gösteriyorki frene başladığınız andan , kaçış manevrasına başlamak zorunda olduğunuz son noktaya kadar ;
DÜMDÜZ GİDİN VE KESİNTİSİZ OLARAK FRENAJA DEVAM EDİN.
KAÇIŞ MANEVRASINA BAŞLAMADAN ÖNCE MUTLAKA FREN YAPMAYI BIRAKIN.
Böylece hızınızı en efektif şekilde düşürmüş olursunuz hemde kaçış manevrasına mümkün olan en düşük sürat ile başlayıp en sert manevrayı kolayca yapabilirsiniz.
Yorumları alalım ondan sonra adım adım en son halini yazıp bırakalım.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Aslında yakın bir şey geldi başıma, cbf 150 ile 90la giderken birden trafik çok yavaşladı, sol şeritteydim ve arkamdaki araç beni yakından takip ettiği için onu kontrol ede ede ön tarafımdaki araç ile takip mesafesini yaklaşık 15-20 mt ayarlamıştım, öndeki araç aniden yavaşlayınca hatta durunca. Ön freni hafif arka freni sert sıkıp hafif motosiklette yükseldim, arka taraf kampana tam kilitlenmedi ama kaymaya başladı, aynı zamanda yalpalamaya. biraz daha hafiflettim frenlerin ikisini de tekrar dengede kalınca yine aynı sertlikte sıktım bir yandan da önümdeki araç hızla büyüyor birkaç saniyede önümdeki aracın sağında yarım metre kala durdum.Bir elim debriyajda sıkı sıkıya kavramış diğer elim ön frendeydi. durduğum yerde ayaklarımı bastım vitesi boşa alıp kendime geldim ( hala sol şeritteyim) sonra tekrar kalkışı yapıp devam ettim.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Panik fren konu değil biliyorum ama çok önemli... Böyle acil bir durumda yapılan en sık hatalardan biri (özellikle de tecrübesiz sürücüler tarafından) ön freni gerektiği kadar sıkamamak ve arka freni fazla sıkıp arka tekerleğin kaymasına sebebiyet vermek.
Böyle bir senaryoda doğru olan gereken hıza düşene kadar düz bir hatta yavaşlamak sonra da kaçış manevrası icra etmek, katılıyorum. Ancak burada "gereken hıza kadar yavaşlama" ve "manevraya başlama" hususları sürücünün eğitimine, tecrübesine, yeteneğine ve sürücüden bağımsız birçok etkene göre değişiklik gösterecektir.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
ben hayvansever bi insan olduğum için (kedim de var adı cırcır) duramıyıcaksam motorla beraber yatardım yavrucağa bişey olmasun diye
Hocam aslında sol şeridin aktığını gören orta şerit şöförleri burnunu sol şeride kırınca, kademeli olarak o orta şeritteki eleman sola geçene kadar arkadaki 5. arabadan sonrası duruyor. (ya da durmak zorunda kalıyor) Birde üç şeritli yolda sağ tarafın sirkülasyonu çok oluyor sağa dönüşler, emniyet şeridine çıkanlar, sağlayanlar falan. Bende hızım yetiyorsa soldan gitmeye gayret ediyorum.
Biraz önce anlattığımda Ağustos akşamı saat 4-5 gibi güneş arkadan vuruyordu. Ben de o kadar dikkat etmeme rağmen önümdeki aracın stop lambalarını görmedim.Adrenalin tavan yapmıştı ama damarlarda ucuz atlattım. ( Hayır benim arkamdaki dikkatsiz olsa tost olurdum arada)
Sevgili Dostum,
İki temel konu varki bunları tam olarak bilmeden motosiklet üzerine çıkmak bence intihar ile eşdeğerdir.
Birincisi panik fren
İkincisi engelden kaçış manevrası
Ehliyet kurslarında sadece bu iki tekniği hakkıyla öğretseler motosiklet kazalarının yarıya düşeceğine dair herşeyimle iddiaya girerim.
Bu iki konu tecrübe , yetenek , eğitim v.b. ile bağlantılı olamaz. Motor üzerine çıkmak için bu iki konuyu bilmek olmazsa olmazdır.
Saygılar
---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:58 ----------
Göstergeye gerek yok motor zamanında durmuşsa oran doğrudur.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
o kaza anında kimse şuan kafasından gecen, şöyle kurtarırım böle kurtarırım dedigimiz şeyleri yapamaz.. 1. ALLAH ın korumasına 2. tecrubeye 3.şansa bakar.. bence
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)