hemen hemen okudum sayılır hocam. çogu arkadaslar panik freni kullanırım yazınca bende merak ettim panik freni nasıl oluyor die bilen bi arkadaslara sorduum. maksatım konu saptırmak degil kusura bakmayıın sadece bilgi alcaktim.
hemen hemen okudum sayılır hocam. çogu arkadaslar panik freni kullanırım yazınca bende merak ettim panik freni nasıl oluyor die bilen bi arkadaslara sorduum. maksatım konu saptırmak degil kusura bakmayıın sadece bilgi alcaktim.
motosikletin kontrolünü kaybettirmeyecek ancak sağlam bir frenleme ve kaçacak bir açık noktaya odaklanmak
bazen de gazı açıp önden sıyırtmak ta bir çözüm lakin oldukça riskli
öte yandan kompresyonun frenlemeye katkısı olduğunu düşünüyorum ve uyguluyorum
bu yöntemde: önce gaz salınır ve fren sıkılır, vites düşürmekle uğraşılmaz, debriyaja bir miktar yavaşladıktan sonra basılır
motoru zıplatıp engelin üzerinden atlasak olurmu
Sağdan geliyosa saga doğru gidonumu ceviriririm soldan geliyosada sola egerki benim ve onun hızları uyumluysa silme bi şekilde kurtulurum fakat dediğiniz gibi motor durmıycak ve kacıcak yerde yoksa motoru deviririm ve kendimi mumkun oldugunca kollarım.
Uçurtma, rüzgardan güç aldığı için değil, rüzgara karşı durduğu için uçar!!
90 km hız demişsiniz 90km hızlanda anlatmak istediğim olay yapılabilir siz 90 km derken 90 km hızın nasıl bi hız oldugunu ve o hızda neler yapılabileceğini düşündüğünü-zden emin misiniz ?
Uçurtma, rüzgardan güç aldığı için değil, rüzgara karşı durduğu için uçar!!
Sevgili kardeşim,
Sözüme güven sakın sakın bu anlattıklarını 90 ile giderken yapma. O süratte motorun gidonu çevirmeye çalıştığın yönün tam tersine gidecektir lütfen kontra tekniğine göz at.
Ayrıca sağlam bir fren motoru yatırmaktan daha çabuk yavaşlatır motoru yatırmak seçeneklerimiz arasında olmamalıdır.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Bi manevra teknigi vardı altın elbiseli adam programında görmüştüm uyguladım gerçekten işe yarıyordu gidonu ters yöne iterek motorun kıvrılmasını saglıyordu ani bi şekilde. Programı takip eden varsa bilir.
zaten 90km/h ile giderken gidonu tutupta çevirirsek kazaya gel demiş oluruz tabiki kontra tekniğinden haberimiz yoksa. çünkü motor aksi yöne yatar yani gidonu sağa çeviriyorsak motor sola doğru yatar bu da bilmeyen biri için kazanın ta kendisidir, bir anda panikleyip daha çok motoru kaydırabilir.
TAKARIM KASKIMI GİYERİM MONTUMU VERİRİM GAZIMI ALIRIM YOLUMU
hızım dusuktu 40 ile 60 arası arabanın u dönüsü yaptıgını fark ettim frene basmadan sol tarafa kactım iyice çarpışmaya engelleyemedim ama şans işte araba yüksek göbekten vursam cama yapısıcam yada camdan iceri giricem vurdugum acı sayesinde arabanın üzerinden uctum. aman arkaşlar mutlaka eğitim almak calısmak lazım kaza anında hiç bişey yapamadım frene bile basamadım sanırım hızmının dusk oldugu halde kac metre uctum depodaki göcüğü göseniz kısır kaldı sanırsınz http://www.motosiklet.net/forum/tazi...-600-kaza.html
benim gözlemlediğim bir durumda şu:
Yola atlayan kedi asla geri dönmüyor hedef aldığı noktaya ulaşmaya çalışıyor.. Kaçış noktası kedinin hareketine başladığı yer,
Köpek ise aracı vs. fark ettiği anda kesinlikle geri dönüyor.. Kaçış noktası köpeğin hareket etmek için hedef olarak seçtiği yer olabilir mi? sizinde böyle bir gözleminiz oldu mu?
Facebook SYM Türkiye: facebook.com/photo.php?v=10150404954988509#!/groups/255250534521200/
Eyvah eyvah, hala kontra tekniğindeyiz :(
Okan hoca, senin işin zor
I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...
Bu durumda 2 seçeneğimiz var 1.si Okan hocamın anlattığı panik fren 2. si ise kıvırma tekniği. Panik freni hocam anlatmış, ben ise kıvırma tekniğini başıma da geldiği ve bunu bu şekilde atlattığım için kısaca anlaatcağım.
Daha öncelerde baska bır konuda daha anlatmışımdır ama belki lazım olur dıye tekrar anlatıyorum.
Köprüden(Anadoludan-Avrupaya) geçiyorum. Hızım yol açık oluğundan 70-80 ve en sağ şeritteyim. (emniyet şeridi değil yanlış anlaşılmasın.) Bilen bilir otobuslere ayrılmış bir yol vardır saü tarafta. Tam onun hizasına 30-40 metre kala sinyal dahi vermeden bir otomobil aniden direksiyon kırarak önüme daldı. 1-2 sanıyelık sürede ilk freni düşündüm ve hafifce yokladım fakat bunun benı durduramayacagını hissettim ve uzman tvden sanırım Cem Tekiner hocanın videosuydu. kıvırma tekniği aklıma geldı. motorumu sağa doğru yatırım gazı açtım ve aracın tamponunu hanı birseye dokunmazsınız ama onu hissedersınızya aynısı bende oldu çünkü aracın tamponun bana en fazla 2-3 parmak uzaktaydı. Ben kesın motor surter dıye dusunmustum. Neyseki dokunmadan atlattım.
Aracı gectıkten sonra sağa cekıp adama bagırdım napıosun dıye ,adam hem suclu hem güçlü ne iin var orda diye oda bana bagırdı. o anı goren 2 motorcuda durdu önce bana ıyımısın dıye sordular sonrada artcı olan bayan adama kufurler yagdırdı.
Biraz uzun oldu ama buda aklınızın bır köşesinde olsun. Eğitime gidemiyorsanız bile en azından görsel eğitim videoları ,bunun gibi birçok olayda hayatımızı kurtarabilir.
---------- Post added at 04:28 ---------- Previous post was at 03:47 ----------
hatta videoyuda buldum. http://www.uzmantv.com/motosikletle-...sil-kullanilir
ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...
sultanbeyliden çıkıp kartal gişelerinden çevre yoluna bağlandıktan bir süre sonra yola ileride bir kedi fırladı.
basitçe kedinin fırladığı yönün zıt tarafına yöneldim. kedi beni farkedip geri döndü. bu sefer diğer yöne döndüm. kedi panikleyip tekrar döndü ve üzerinden geçtim... bir canlıyı ezdiğim için üzüldüm ama, elimden geleni de yaptığım için vicdanen rahatım...
süratim yeterince uygundu aslında, frenleyip durabilirdim de... ancak bazen seçim yapmanız gerekebilir. çevre yolundaysanız ve seyir halinde araçlar varsa, çok gerekmedikçe aniden yavaşlamamak gerekir. Eminim bir kediye çarpmamak için yavaşlasaydım, birileri kediyle birlikte beni de ezmekten çekinmezdi bu güz'ide ülkemizde ...
yola fırlayan canlıların tepkileri çok dengesiz oluyor... en iyisi mümkün olduğunda uzağa manevra planı yapmak.
yazılanları okumaktan sıkıldım şahsen, konuyu kişisel alırsak eğer,
gökten önüme göktaşı, uçak veya ufo düşmüyorsa, ( genelde çok dar sokaklarda ilerlemiyorsam yukarıyı pek kontrol etmem ... )
sürüş prensibim gereği, görüş alanım içerisine giren, yola fırlayabileceğini düşündüğüm birşey varsa süratimi durabilmeye ve manevra yapabilmeye müsait bir hıza indirger, uygun vites ve devirde tehlikeli gördüğüm nesneyi geçene kadar bu hızda kalırım.
şayet fiziksel temas oluşabilecek yakınlığa geldiğimde, ilgili nesne bir tehlike yaratırsa, gerektiğinde kolay durur ( veya manevra yapar ) gerektiğinde de uygun devirde olduğumdan dolayı kolayca hızlanarak tehlikeden uzaklaşırım.
şayet görüş mesafem ve bulunduğum sürat dolayısı ile, algılarım görüş mesafeme giren nesneleri algılamak ve onlarla ilgili bir kanaat edinmek konusunda yavaş kalmışsa, algılarımdan daha hızlı sürmemem gerektiğini kendime hatırlatır, hızımı algılarımdan daha yavaş olana dek düşürürüm. riskli ve tehlikeli gördüğüm yerlerde uygun vites ve devir oranına gelerek gerektiğinde manevra ve hızlanma için yeterli motor gücüm olduğundan emin olurum.
bir çok kişi farklı sürüş tarzlarının doğruluğunu farklı farklı iddia etse de, bana göre doğru sürüş tarzının durumu, o anki olaya göre çok değişir. bazen fren yapmak iyidir. bazen tranmisyonu yüklemek iyidir. bazen arka fren daha iyidir bazen ön fren daha iyidir. çok çeşitli durumlarda olayın ve zihninizin tepkileri de değişkendir.
öncelikli olarak ön %70 arka %30 gibi sözüm ona önemli kurallar yerine insan, önce paniğini kontrol etmeyi öğrenmeli.
paniğinizi kontrol etmeyi öğrenemedikten sonra, istediğiniz kadar yol yordam kural öğrenin, karşınıza birşey çıktığında " hii " yaptığınız o minicik süre, sizin genelde fren şansınız, manevra şansınız veya düşmeye hazırlanma şansınız oluyor... ama siz onu " hiii " yapıp kaskatı kesilerek harcarsınız.
paniğinizi kontrol edin. acil durumda duygusal tepki yerine mantıksal tepkiye odaklanın. unutmayın ki, verebileceğiniz hiç bir duygusal tepki, kaza yapmanızı engellemeyecektir. halbuki vereceğiniz mantıksal tepkiler kaza yapmanızı büyük oranda ve " basitçe " önleyebilir.
bana göre,
Görebildiğiniz mesafedeki yol ile ilişkili herşeyi algılayamıyorsanız, algılayabildiğiniz kadar yavaşlayın.
Algıları riskli bulduğunuzda " tehlike " olarak nitelendirip tehlike henüz başlamadan manevranızı planlayın.
Böylece tehlike aniden oluştuğunda ne yapacağınızı düşünmekle zaman harcamaz, paniklemez ve hata yapmazsınız.
...............
karşıma ne çıkabilir aniden? mesela çevre yolunda seyir halindeyim.
sağımda yada solumda benle aynı hizada bir aracın seyir halinde olmasına müsaade etmem. ya hızlanırım, ya yavaşlarım.
önümde, arkamda sağımda solumda seyir halindeki araçlarla aramda oluşturacağım mesafeler, araçlardan herhangi birisinin ani manevrasında veya oluşabilecek ani bir arızasında üzerime gelmesi durumunda daha az riskli olan ara boşluklara ulaşmamı sağlar.
böyle riskli bir kuşatma altında isem, zaten vites / devir ilişkisi bakımından uygun bir konumdayımdır ve motosikletim hızlanmak istediğimde kolayca tepki vererek manevramı kolaylaştırır...
çevre yolunda birisini geçmekte isem, öncelikle kaçış manevrasını planlamış olduğumdan pek sıkıntı yaşamam.
Şayet çok sıkışık ve hızlı akan trafikte manevra planlayacak vakit yoksa, " extreme mode : on " yapıp, sürekli riskli bir ortamda sürmektense, kısa süreliğine risk alarak manevra planlayabildiğim seyrek veya yavaş bir trafik alanına ulaşırım....
Şayet çok zor durumda kalır da, eşekliğimden dolayı yola benim algım dışında birşey fırlayıp aniden önüme gelirse, ( hayat bu. istediğin kadar dikkat et :D bişeyler sürekli bizim kontrolümüz dışında en nihayetinde... )
Tam kapasite frenaj yaparken manevramı planlarım. manevra yapacak zaman yoksa en düşük süratte çarpışmaya hazırlanırım.
çarpışmaya hazırlanış şeklim, çarpışma ortamı ve çarptığım nesneye bağlı olarak değişir. sürüklenmek için uygun ortam var ise motosikleti en uygun zamanda ve süratte yatırmak çarpışma riskinin getireceği bir çok dezavantajı ortadan kaldırabileceği gibi, bazen en düşük süratte hala fren yaparken çarpmak daha iyi olabilir.
örneğin 70 km süratle giderken karşınıza aniden bir araç fırladığında motosikleti yatırmak, aracın ön veya arka tekerinin altında kalmak gibi çok ciddi bir riski beraberinde getirir. halbuki çarpıp aracın üzerinden yumuşak bir süratte yere düşebilirsiniz...
yine de şartlar ve ortam koşulları o kadar değişken oluyor ki, bunu sabit bir fikre bağlamak bence doğru değil...
doğru olan bence şöyle :
paniğine hakim ol.
motosikletine hakim ol ( fren tepkisi, gaz tepkisi vs. vs. ).
algılarından hızlı sürme!...
bu üçünü birden başarabilen insan zaten bence acil bir durumda ne yapması gerektiğini anlatan bir kurallar dizisi olmadan da tehlikeyi bertaraf edebilir...
Ben böyle düşünüyorum. zira yanlış olabilir. tartışmaya sağdan soldan açıktır. ortadan dalmayın yakarım
!?
konuya forumdan felon kardeşin affına sığınarak bir videosunu eklemek istedim ön amortisörlerinde bir sorundan dolayı frenleri pek iyi tutmasa da 130 gibi bir süratten hızını 90 a indiriyor ve kaçış manevrasını yapıyor video: http://www.bokmavisi.com/?p=547 dakika 2.07
önümüze bir şey çıktığında yapmamız gereken şeyler bu videodaki olay gibi sanırım ama videoda sanki felon kardeş ters tarafa kaçış yapmış gibi fakat başarı ile kurtulmuş bence
Videoyu paylaşmanız talihsizce olmuş bence. 10'dan fazla hatalı davranış var. Gereksiz risk, 6-7 defa hatalı sollama, aşırı sürat gibi. Son sahnedeki yolun sağına sıkıştığı pozisyon ise engelden kaçma manevrası içermiyor. Aslında tam tersi araca kilitlenmiş ve araçla birlikte sağa yaklaşmış ama şansı yaver gitmiş gibi.
Gökhan YAŞDAL
Aynen öyle Gökhancım ama sadece bir minik nüans farkı var , kilitlendiği araç soldan fırlayan değil ondan bir önce yanından geçen ve sola sinyal veren araçta kilitlenmiş durumda eğer o araç sola dönseydi asıl videoyu o zaman görürdük. Tam oh atlattım dediğinde diğer aracı önünde buldu . Bu videoyu muhtmelen ghostrider özentisi olarak çekip youtube da gurur vesilesi yapacakken önüne fırlayan araç sayesinde "nasıl sürülmez" konusunda eğitim videosu haline gelmiş.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
bence de araçla birlikte sağa ilerlemiş kaldırım ve araç arasında mesafe olusu büyük sans yoksa saatte 80 km hız sonucu vahim olabilirdi.
bu arada birkaç kez izlememe rağmen araca kitlenmeden firen yapıp aracın soluna kaçma olasılığı var gibi. karşı şeritten araç gelmediği sürece daha düzgün bir manevra olabilirmiş sanırım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)