Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Gazı kullanarak yavaşlamak...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Sağ baş parmak nelere kaadirdir. (şapkalı A ile yazılır ama)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önceki topicte de yazdim.
    Motosiklet kullanmak ile otomobil kullanmak birbirinden farkli seylerdir.
    Bu nedenle surus kalitesi konusundaki hurafeleri bir kenara birakarak konusmak hayat kurtarir.

    Bu topicte bahsedilen seyin özü mecbur kalip frene asilmamakla ilgilidir.
    Ya da ben öyle anliyorum.
    Yoksa bahsedilen sey frenleri kullanmadan da durabilirsiniz degidir.(ki durabilirsiniz)

    Fakat bu olayi fren kullanmak gereksizdir gibi ya da acemi isidir gibi algilayabilecek olan binlerce parlak zekaya sahip bir toplum oldugumuzdan olayi biraz açmak gerek.

    Fakat öncelikle su viraj mevzusunu bir toparlamak gerek.
    Konu oraya gemis çünkü.

    IAM, ROSPA ve hatta CSS viraj konusunda benzer seyleri anlatirlar ama is viraj çizgisine gelince isler degisir.
    Geçtigimiz haftalarda Alfa ile ilgili polemikte de bu degisken gerçeklik damgasini vurdu.

    bunu anlatmak zor.
    Bir asçinin yemek yapmasi gibi.
    Tarif ederken bir tutam tuz,bir tutam karabiber diye tarif ediliyor ama hiç bir asçinin tutami digeri ile birbirini tutmuyor.
    Dolayisiyla ayni malzemeden yapilan yemeklerin tadi birbirinden farkli oluyor.

    Fakat lezzet ayni olmasa da gidilen yol ayni.

    Bir kere viraj mevzusunda atiacak belli adimlar var.
    Oncelikle viraja dalmadan önce vitestir,gazdir, frendir bütûn islerin halledilmesi lazim.
    Ikincisi, bahsedilenin aksine, gazla oynamak gerekiyor.
    Viraja giren motor yatar.
    Yatan motor yavaslar.
    O nedenle hizi sabit tutmak gerekiyor ve bu ancak gazla oynayarak mümkündür.

    Tüm ileri sürüs egitimcileri,virajlarda devri yüksek tutmanin gerekliliginden söz eder.
    Bunun teorik tartismalari halen surse de mantikli açiklamalari vardir.

    Bunlarin disinda frenaj ile ilgili egitim ögelerinin gelisen teknolojiye gore kendilerini bir gözden geçirmeleri ve olgulari yeniden degerlendirmeleri gerçegi gözden uzak tutulmamasi gereken bir konudur.

    Ben motosiklete basladigimda janti disaridan sikan ve kampana frenler vardi.
    Sonra disk frenler icat oldu.
    Simdi Abs var.
    Bu üç fren sistemi birbirinden bagimsiz ve farkli kullanim aliskanliklari gerektiren sistemler.

    Yine kompresyon olayi da bu konuda yeniden ele alinmasi gereken seylerden biri.
    Motor freni olarak da bilinen bazi konular, yeni debriyaj sistemleri ile tarihe gömülmek üzere.
    Yani ben motor freni yaparim üzerine kurgulanmis bir sürüs sitili bir kaç yil içerisinde geçerliligini yitirecek.
    Tipki bizim limon sikar gibi progresif fren yapin kültümüz gibi.
    2017 yiindan itibaren tüm avrupada ABS standart olacak ve biz bundan sonra ABS ile nasil fren yapilir onu konusacagiz.


    Yani bu kadar laf salatasindan sonra gelmek istedigim nokta su.
    Tek dogru yok ama o dogrulara giden dogru yollar var.

    Bu nedenle nitelemelere takilmayip, isin aslini ogrenmek gerekiyor.
    Fakat neyi ogrenmeniz gerektigi genel olarak bu forumda yaziabilse de kisisel, olarak gelisiminizin ihtiyaç duydugu nüanslar ancak bir gözetmen esliginde ortaya çikarilabilir.
    Siz ileri surus tekniklerini antreman ederek gelistirebilir ama neyi yanlis yaptiginizi asla kendi kendinize ögrenemezsiniz.
    O zamanda hangi eksiginizi gelistirmeniz gerektigini de asla bilemeyeceksiniz demektir.

    Uffff!!!
    Yoruldum.
    Devami sonra...
    Sevgili Coq ,

    Yine bütün herşeyi bir anda yazıp , eklenecek hiçbirşey bırakmamışsın. Bırakta şurada ağzımızın tadı ile tartışalım , sataşalım , hatta oocan ın kuklasını yakıp stres atalım diye bekleşen kardeşlerimizin hevesleri kursaklarında kaldı.

    Cezalısın , bundan sonra teknik konular 40 mesaja ulaşmadan cevap yazmanı 1200 cc ve 130 tane safkan Alman beygirine dayanarak yasaklıyorum.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  3. #23
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Coq ,


    Cezalısın , bundan sonra teknik konular 40 mesaja ulaşmadan cevap yazmanı 1200 cc ve 130 tane safkan Alman beygirine dayanarak yasaklıyorum.
    Eh abicim sen madem kasiniyon ben zaten zevkle seyrediyorum olanlari.
    Canima minnet yani.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #24
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özellikle agresif sürücüler bir anda gazı açar hızlanır sonra sert bir fren ile son anda yavaşlar , frene katkı olduğunu düşündüğü için kademeli vites küçültür kompresyon kullandığını zannederken debriyajın ve transmisyon un annelerini gözyaşlarına boğar.

    kırmızı renkli olan kısmı açıklayabilirmisiniz?

    fren yaparken kompresyon yapmanın zararlı olduğunu mu demek istediniz yoksa kompresyonun nasıl yapılması gerektiğine mi değinmek istediniz?

    eğer nasıl yapılması gerektiği ise bunu açabilirmisinz?

    genelde yazılar arasından böyle üç beş satırı kesip almaktan hoşlanmıyorum (yazının bütünlüğünü bozuyor) ama bu kısım aklımı karıştırdı

    yanlış anlaşılmasın doğruyu öğrenmek adına sormak istedim.
    F54 bunu beğendi.
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  5. #25
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı overcloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kırmızı renkli olan kısmı açıklayabilirmisiniz?

    fren yaparken kompresyon yapmanın zararlı olduğunu mu demek istediniz yoksa kompresyonun nasıl yapılması gerektiğine mi değinmek istediniz?

    eğer nasıl yapılması gerektiği ise bunu açabilirmisinz?

    genelde yazılar arasından böyle üç beş satırı kesip almaktan hoşlanmıyorum (yazının bütünlüğünü bozuyor) ama bu kısım aklımı karıştırdı

    yanlış anlaşılmasın doğruyu öğrenmek adına sormak istedim.
    Olduğunuz vitesten düşmeden yaptığınız kompresyonun zararı olmadığı gibi sürüş konforunuzu yükseltir.
    Ama sert kompresyon uğruna 1. vitese kadar peşpeşe düşülerek yapılan motor freni motorumuz için oldukça yıpratıcıdır ve aslında frene destek falan değildir. Fren kullanıyorsanız kompresyona ihtiyacınız yoktur sadece fren yapın yeter.
    F54 bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  6. #26
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oocan ın kuklasını yakıp stres atalım diye bekleşen kardeşlerimizin hevesleri kursaklarında kaldı.
    fikrimizi beyan ettik önceki günlerde. tartışma kıvamında mesajlaşmalar oldu. ama ayıptır, bu ne sevimsiz tabirler. valla eğitimli olabilirsin, sertifikalarınıda gözümüze gözümüze soktun ama sevimsizlik baki kalmış.
    selametle.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  7. #27
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olduğunuz vitesten düşmeden yaptığınız kompresyonun zararı olmadığı gibi sürüş konforunuzu yükseltir.
    Ama sert kompresyon uğruna 1. vitese kadar peşpeşe düşülerek yapılan motor freni motorumuz için oldukça yıpratıcıdır ve aslında frene destek falan değildir. Fren kullanıyorsanız kompresyona ihtiyacınız yoktur sadece fren yapın yeter.

    örnek vermek gerekirse (ani fren hariç) hızımı 100km'den 70'e düşürmek için hafif fren ile destekleyerek vitesi 5'ten 4'e düşürmek bu durumda doğru bir uygulama mıdır?
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  8. #28
    casillas00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2010
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olduğunuz vitesten düşmeden yaptığınız kompresyonun zararı olmadığı gibi sürüş konforunuzu yükseltir.
    Ama sert kompresyon uğruna 1. vitese kadar peşpeşe düşülerek yapılan motor freni motorumuz için oldukça yıpratıcıdır ve aslında frene destek falan değildir. Fren kullanıyorsanız kompresyona ihtiyacınız yoktur sadece fren yapın yeter.
    Peki hızımızla eş değerli olarak vites düşürmek örnegin 7-8bin rpm ivmelenme ve gazla yavaşlatma için uygun olan devir varsayarsak.
    Normal frenimizle 4.500-5000rpm'lere düştügünde vites düşürüp biraz daha kompressorden yararlanma doğru mudur?

    Demek istediğimi anlatabildim mi bilmiyorum.

  9. #29
    mehmet tufan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2010
    Şehir
    BEŞİKTAŞ / istanbul
    Motosikleti
    BURGMAN
    motor vitesi
    What goes around, Comes back arround...

  10. #30
    mayildiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 abs
    Alıntı overcloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    örnek vermek gerekirse (ani fren hariç) hızımı 100km'den 70'e düşürmek için hafif fren ile destekleyerek vitesi 5'ten 4'e düşürmek bu durumda doğru bir uygulama mıdır?

    Konu üstüne mürekkep yalamış değilim ama tecrübe olarak 100'den herhangi
    bir hıza inmek için vites küçültmeden gazı kesmek ve motor vitesteyken
    ihtiyaç varsa hafifçe fren yapmak yeter derim. Özellikle enjeksiyonlu
    motorlarda, gazı kesmek belirli bir devrin üzerindeyken motora giden benzini
    tamamen keser (cut off) oldukça hızlı yavaşlatır frene dokunmazsınız bile.
    Karbüratörlü motorlarda cut off olmadığından gazı kapattığınızda bile motora
    rölanti devrini sağlayacak kadar benzin gider.
    Peş peşe vites küçültmek ve bu sayede yavaşlamak öyle çok pratik ve
    kullanışlı bir şey değil. Örnegin 100 km ve üzeri bir hızla giderken epey
    yavaşlamamız gerekecekse benim kullandığım yöntem şu; gazı progresif
    kapatırken frene aynı yöntemle basmaya başla, yeterince yavaşlayınca gerek
    hissedersen 3'e yada 2'ye tak. Sonrası boşta. Tabi yoldayken herşey değişken.
    Birkaç kez tehlikeli bir durumda çok ani fren yapmıştım ve dikkatimi çeken şu
    oldu; anlık bir tepki olarak motor kompresyonunu çoğunlukla kullandım.
    Ön arka fren birlikte ve motor kopmresyonu üçlüsü fren mesafesini
    azaltmasada daha güvenli kaymadan durmanızı sağlıyor. Oysaki katıldığım
    eğitimlerde (hiçbiri ileri düzey değildi) özellikle debriyaj sıkılı fren tekniği
    kullandık. Kişisel kanaatimce ABS fren sistemi içermeyen motorlarda fren
    yaparken motoru viteste bırakmak arka tekerleğin tutuşu yitirmeye başladığı
    anlarda tekerleğimizin yinede dönmesini sağlar. Düz yolda bunun bize bir
    faydası olmaz çünkü motor düz ilerlerken bakışı ilerde tuttuğun sürece arka
    tekerleğin kaymasının mahsuru yoktur. Motorun durana kadar kaydırabilirsin
    ama virajda fren yapmak zorunda kalmışsanız faydasını görürsünüz.


    Virajdaki hızı sabit tutmakla alakalı bir öneride bulunmak isterim.
    Yakın zamanda forumda yine tekrarlanmıştı bu konu. Motorsikletin virajda
    yavaşlamasının iki sebebi var;

    1. sebep: araçlarda da olduğu gibi doğrusal bir hızın yönünü değiştirmek güç
    kaybına yol açar. (Buna çare yok)
    2. sebep (Bizimle alakalı olan bu): motorsiklet lastik tabanlarının yuvarlak
    olması. Dönüş sırasında motorumuzu yan yatırırız ve döneriz. Bu esnada
    tekerlek çapımız azalmış olur. Tekerleğin tur başına kat ettiği yol azalır ve
    dönüş bizi yavaşlamaya zorlar. Bu sanki az miktarda frene basıyormuşuz
    etkisi yapar. Ancak esas önemli nokta şu devir ve km saatleriniz aynı
    değerleri gösterir. Çünkü ikiside tekerleğin tur sayısını ölçer. Güvenlik için
    virajda hızınızı sabit tutun denir. Viraj içinde hızınızı km saatine bakmadan
    sabit tutun. Yatmaya başladığınız andan itibaren gazıda hafifçe açmaya
    başlayın, yatış açınız arttıkça gazı yine orantılı miktarlarda arttırın. Virajda
    hızınızın sabitliğini süspansiyonların sabitliği ile değerlendirin.
    Süspansiyonlardan herhangi birinde sıkışma yada açılma olmuyorsa hızınız
    sabittir.

    Yazdıklarımın içerisinde kabul görmüş ve eğitimlerde anlatılan teoriler olduğu
    gibi sadece kendi kişisel tecrübelerim de var. Yanlışım varsa henüz
    hayattayken biri düzeltsin.

    Tabi tecrübe kazandıkça hep daha tehlikeli durumlarda buluyorum kendimi.
    O yüzden sık sık fırça atıyorum kendime.
    Amma yazmışım, gece gece iyi gaza gelmişim.
    Haksızlığın önünde eğilmeyin, hakkınızla beraber şerefinizi de kaybedersiniz.

  11. #31
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Oldukça faydalı bir yöntem. ama ben yıllardır motordan indiğimdeki balata kokusuna hastayım abicimaltı üstü bir çift balata yahu hem frenciler nasıl ekmek götürecek evine biraz onlarıda düşünün

  12. #32
    n61l - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Şehir
    Fiyordlar
    Motosikleti
    jawa 638
    motorun en verimli çalıştığı aralık max tork ile max beygiri verdiği devirler arasıdır. öyle "1000 devirden bi barmak yuharısı redlayn'a kadar allah ne verdiyse" gibi koca karı tarifleri verip gençleri yanlış bilgilendirmeyelim lütfen





    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:44 ----------



    hesap kitap yapmaya gerel yok
    olayın özü şudur: motoru yavaşlatmak için debriyaj manetini kullanmayacağız... illa kullanmak isteyen kullansın tabiki ama "ideal olan" gaz keserek ve fren kullanarak yavaşlamaktır. bu aradada vites düşürüyoruz fakat maneti bırakmak motoru öne doğru yığmıyor ayrıca her bir vites için maneti sıkıp bırakıyoruz, öyle hepsini birden çat çat çat bi sıkışta indirmek yok tabi bu yine diyorum "ideal olan". ha bu arada elbet her vites küçültmede hafif ara gaz veriyoruz...
    "yorgunum cok yorgun"

  13. #33
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı n61l adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun en verimli çalıştığı aralık max tork ile max beygiri verdiği devirler arasıdır. öyle "1000 devirden bi barmak yuharısı redlayn'a kadar allah ne verdiyse" gibi koca karı tarifleri verip gençleri yanlış bilgilendirmeyelim lütfen
    Önce şunu bi halledelim ikinci satıra sonra bakacağız...

    Şimdiiii mesela benim 2011 Model Kawasaki ZX-10 um var

    max tork : 114.3 Nm @ 11.500 dd
    max güç : 209,9 Ps @ 13.000 dd

    Demekkiii 11.500 ile 13.000 dd arasında kalan sadece 1500 devirlik kısımda kullanmalıyım.

    ZX-10 un daha 1. viteste 11.500 dd da 150-160 km süratlere ulaştığını düşünürsek 2. vitese neden gerek varki

    Birde YBR ye bakalım.

    max. tork 6500 dd da gelirken max güç 7600 dd da oluşuyor . Öyle ise kullanabileceğim sadece 1100 dd lık bir bandım var.


    Sevgili dostum ,

    1- Biz motorun verimli olduğu alandan değil gaz koluna en rahat cevap verdiği alandan bahsediyoruz.
    2- Dünyadaki bütün motosiklet motorlarının değişmez ortak özellikleri geniş bir devir bandına sahip olmalarıdır motosiklet kullanımı için cadde tabiri ile "uzayabilmek" aranılan bir özelliktir .
    3- Eğer bahsettiğiniz 1000-1500 dd lık bant motosiklet kullanımı için yeterli olsaydı etraf diesel motosikletler ile kaynıyor olmalıydı . Diesel motorlarda çözümlenemeyen tek sorun kullanılabilir geniş devir aralığına sahip olmamalarıdır.
    4- Yukarıda kocakarı tarifi olarak nitelediğiniz teknik önerme şahsıma ait olmayıp gayet bilimsel dayanakları olan bir konudur.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:47 ----------

    Alıntı n61l adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olayın özü şudur: motoru yavaşlatmak için debriyaj manetini kullanmayacağız... illa kullanmak isteyen kullansın tabiki ama "ideal olan" gaz keserek ve fren kullanarak yavaşlamaktır. bu aradada vites düşürüyoruz fakat maneti bırakmak motoru öne doğru yığmıyor ayrıca her bir vites için maneti sıkıp bırakıyoruz, öyle hepsini birden çat çat çat bi sıkışta indirmek yok tabi bu yine diyorum "ideal olan". ha bu arada elbet her vites küçültmede hafif ara gaz veriyoruz...
    Sadece frenle yavaşladıktan sonra tek debriyaj sıkışı ile blok vites düşmenin nesi yanlış anlayamadım . Her vites için maneti sıkıp bırakıyorsak debriyajın ısınması ve çok kısa sürede yıpranmasına sebep oluyoruz demektir. Fren balatası her zaman debriyaj setinden daha ucuza malolmaktadır.

    Dostlar ,

    Doğru fren ,sakince dozlanan sürekli ve kararlı frendir. Vites düşmek , debriyaj maneti ile durmadan oynamak , ara gazı vermek gibi yüklü hafriyat kamyonu varyeteleri sadece arka tekerleğinizin yer ile temasını bozar ve vakti saati geldiğinde motorunuzun arkasını bırakarak sizi asfalt ile yakından tanıştırır.

    Sakince ve tek hareketle fren yapın , yavaşlamanız gerektiğinde her saliseye ihtiyacınız olacak , ne debriyajı ne vitesi ne de ara gazını düşünün . Sadece yavaşlamaya odaklanın. Motosikletinizin frenlerinden daha çabuk sizi durdurabilecek hiçbirşey yoktur.

    Saygılar
    F54 bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  14. #34

    Üyelik
    08 Şubat 2011
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    黑穆拉特 chinese cub
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Iste bu mantıkla trafik kazaları geliyorum der.Nedenmi

    Her surucu kendine ustalik mertebesini yakistirir. Ustalar ne yapiyor ise aynisini yapmaya calisir ki onlardan biri oldugunu hisetmek ve hissettirmek icin. Aralarindaki tek fark egitimtir.

    Bunu ispatlamak icin virajda , donemeclerde son dakikaya kadar frene basmaz, yada minimal basarak spin atmaya ramak kalacak sekilde virajlara girerek az fren kullanarak ustalik egosunu tatmin etmeye calisir.

    Bu sekilde eninde sonunda gidecegi yer hastanenin ortepedi bolumudur.

    Frenin az yada cok kullanimi diye bir sey yoktur. Hepsi gerektiginde ihtiyac duyuldugu kadar kullanilir. Ustalik trafik kurallarina uyan ve motoru en duzgun bicimde kullanan kisidir.

    Yoksa viraja yatmak , gaz ile durmak , fren ile kontra yapmak bunlar zorunlu degil sadece daha konforlu bir surus icin yapilan hareketlerdir.

    Siz zaten trafik kurallarina %100 uyar iseniz otomatikman gereksiz gaz ve frenajlar ortadan kalkar,
    tamamen katılyorum
    'He who laughs last, was too slow to get the joke'::146::::145::::piloot::

  15. #35
    n61l - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Şehir
    Fiyordlar
    Motosikleti
    jawa 638
    oocan bey ben biraz espiriyle karışık sataşmıştım -gereksiz bir tansiyon var- ama madem bu kadar ciddi bir cevap verdiniz bana ki aslında gerek yoktu, ben de mümkün olduğunca ciddi bir cevap vermeye çalışacağım.



    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [B][COLOR="Red"]

    Sürücü motorun devrini , devir saatinin ortasından 1000 devir yukarıdan başlayarak Redline da sonlanan alanda tutar. İstisnasız bütün motorlar için bu alan en efektif devir aralığıdır.

    -Motorunuzun bu alanda gaza cevabı maksimumdur (hem yavaşlarken , hem hızlanırken)
    bakın buralarda neler demişsiniz "en efektif devir aralığı" bu motorun en verimli olduğu aralık demek değil midir? gavur buna "power band" der (http://en.wikipedia.org/wiki/Power_band)

    sonra da "gaza cevabın maximum" olduğu yani motorun "peak performance" verdiğinden bahsetmişsiniz işte bu tepe performans da yine gucun ve torkun tepe noktalarının arasıdır onun sağı solu değil, ha sağında solunda da iyi gider ama bu maximum değildir

    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önce şunu bi halledelim ikinci satıra sonra bakacağız...

    Şimdiiii mesela benim 2011 Model Kawasaki ZX-10 um var

    max tork : 114.3 Nm @ 11.500 dd
    max güç : 209,9 Ps @ 13.000 dd

    Demekkiii 11.500 ile 13.000 dd arasında kalan sadece 1500 devirlik kısımda kullanmalıyım.

    ZX-10 un daha 1. viteste 11.500 dd da 150-160 km süratlere ulaştığını düşünürsek 2. vitese neden gerek varki

    Birde YBR ye bakalım.

    max. tork 6500 dd da gelirken max güç 7600 dd da oluşuyor . Öyle ise kullanabileceğim sadece 1100 dd lık bir bandım var.
    sapla samanı biribirine karıştırmayalım. power band abc diye motoru o aralıkta kullanmak zorunluluğu yoktur, ayrıca ybr'nin ki 2000 civarıdır. bu nedemektir? müyendiz ybr'yi en çok bu devir aralığında mutlu olacak şekilde ayarlamıştır. sen de o aralıkta kullanırsan mutlu olursun demektir. ayrıca bir motorun guc bandı ne kadar genişse o kadar makbuldur. demek ki neymiş zx-10 almaycağız



    Sevgili dostum ,

    1- Biz motorun verimli olduğu alandan değil gaz koluna en rahat cevap verdiği alandan bahsediyoruz.
    sayın oocan bey,
    motorun gaz koluna "en rahat cevap verdiği" aralık güç bandıdır. eğer burada "en rahat" gibi bir ifade yerine rahat gider deseniz, eyvallah ama öyle demiyorsunuz ki.

    2- Dünyadaki bütün motosiklet motorlarının değişmez ortak özellikleri geniş bir devir bandına sahip olmalarıdır motosiklet kullanımı için cadde tabiri ile "uzayabilmek" aranılan bir özelliktir .
    devir bandı diye bir şey yoktur, güç bandı vardır. motosikletlerin misal otomobillere göre iyi uzamasının nedeni geniş güç bant'ları değil ağırlık/güç oranının motosikletler lehine olmasıdır.

    3- Eğer bahsettiğiniz 1000-1500 dd lık bant motosiklet kullanımı için yeterli olsaydı etraf diesel motosikletler ile kaynıyor olmalıydı . Diesel motorlarda çözümlenemeyen tek sorun kullanılabilir geniş devir aralığına sahip olmamalarıdır.
    4- Yukarıda kocakarı tarifi olarak nitelediğiniz teknik önerme şahsıma ait olmayıp gayet bilimsel dayanakları olan bir konudur.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:47 ----------



    Sadece frenle yavaşladıktan sonra tek debriyaj sıkışı ile blok vites düşmenin nesi yanlış anlayamadım . Her vites için maneti sıkıp bırakıyorsak debriyajın ısınması ve çok kısa sürede yıpranmasına sebep oluyoruz demektir. Fren balatası her zaman debriyaj setinden daha ucuza malolmaktadır.
    blok vites düşürürseniz sizin deyiminizle "devir bandında" olduğumuzu nasıl anlayacağız?

    ya yüksek viteste kaldıysak?

    gazı verince motor yığılır kalırsa?

    ya küçük vitesteysek bu sefer debriyajı bırakınca motor yığılırsa?

    aha bu arada ara gaz da vermediysek debriyaj balataları bize küsmez mi?

    akıcı sürüşe ne oldu nice oldu ileri sürüş?

    ayrıca siz burada "ileri sürüşten" bahsetmiyor musunuz da debriyaj balatasının hesabını yapıyorsunuz? öyle ise "ekonomik sürüş" demeniz lazım dahası, vites düşürürken uygun aragazı verir ve motor devri-tekerlek devri uyumunu sağlarsanız balatalar stres altına girmez ve olabilecek en optimum ömrü elde edersiniz. ayrıca motor her zaman atağa hazır olur.



    Dostlar ,

    Doğru fren ,sakince dozlanan sürekli ve kararlı frendir. Vites düşmek , debriyaj maneti ile durmadan oynamak , ara gazı vermek gibi yüklü hafriyat kamyonu varyeteleri sadece arka tekerleğinizin yer ile temasını bozar ve vakti saati geldiğinde motorunuzun arkasını bırakarak sizi asfalt ile yakından tanıştırır.

    Sakince ve tek hareketle fren yapın , yavaşlamanız gerektiğinde her saliseye ihtiyacınız olacak , ne debriyajı ne vitesi ne de ara gazını düşünün . Sadece yavaşlamaya odaklanın. Motosikletinizin frenlerinden daha çabuk sizi durdurabilecek hiçbirşey yoktur.

    Saygılar
    sayın oocan saygılar bizden. fakat kimse pompalayarak fren yapın dedi miki? neyse burada ileri sürüşten bahsetmişsiniz, ben de o nedenle böyle "ileri" bir teknikten bahsettim, yavaşlamak demek her zaman durmak demek değildir, ve gaz kolunu tekrar açmanız gerebilir. panik fren'den gavurca "emergency braking"den bahsediyorsanız onu ayrıca tartışalım.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:39 ----------

    ayrıca eleştrilerden keyif almaya çalışmalıyız -umarım alıyorsunuzdur-, sonuçta hiç birimiz motosiklet guru'su değiliz. motosiklet forumlarının asıl amacı da zaten son harfle başlayan kelime uydurmaca yada güreş vari tart-ışmalar değil fikir alışverişleri olmalı.
    "yorgunum cok yorgun"

  16. #36
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Okuyorum okuyorum okuyorum

    Anlamiyorum bir mok

    Bizim Rainer in deyimiyle
    Ben bildigim gibi kullanayim su mereti..

    Yada benim anlayacagim sekilde anlatilmiyor..

    Birde sunu söylemek istiyorum...
    Öyle konular aciliyorki sanki yarisci olucaz hepimiz anasini satayim..
    Yok öyle birsey yahu..
    Virajdan yarim saniye erken cikmisim gec cikmisim ne degisir..

    Alman Forumunuda takip etmekteyim..
    Böyle detaylara girmiyor adamlar yemin olsun...
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  17. #37
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    debriyaja basmadan gazı salmak, özellikle yüksek cc motorlarda frenle birlikte yavaşlamaya yardımcı bir etken.
    tabi bunun bir dönüm noktası var, motoruna göre değişen
    o noktadan itibaren hem debriyaja hem frene basmak icap ediyor

    falanca filanca tekniklerden anlamam ama bunu kendim keşfettim ve de kullanıyorum.

  18. #38

    Üyelik
    19 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLE 500
    Tartışılan konuların uygulama alanının neresi olduğunu ben de tam olarak anlayamadım.
    Burada devir seçimi ile ilgili tartışılanlar pistler için olan konular mı yoksa caddede de geçerli midir?

    Olayın konfor ve yakıt ekonomisi konularına hiç değinilmemiş. Bu boyutları da tartışmaya dahil edersek daha kapsamlı ve faydalı bir tartışma olur kanaatindeyim.

    Kullandığım kawasaki KLE 500, 6. viteste 4000 devirde 80, 5000 devirde de 100 km/saat hıza erişiyor ki bu benim sakin, keyfi amaçlı gezilerdeki ortalama süratlerim. Bu devir aralığında hem minimum titreşim, rüzgar direncine maruz kalıyorum hem de min yakıt tüketimi olduğunu düşünüyorum (tabiki hızlanmam gerektiğinde ani gaz açmak yerine yavaş yavaş gazı açıyorum)

    Burada yazılanlara göre, özellikle şehir içi sürüşlerde yani hızımın değişken olduğu durumlarda devri 5000 in üzerinde mi tutmam gerekiyor?

    Motorun verimli olması, performans yanında yakıt kullanımında da verimli olduğu anlamına gelir mi?

    Şöyle ilginç bir durum da yaşıyorum, özellikle trafik ışıklarından kalkarkenki gibi ani hızlanmalarda motoru yeterince devirlendirip 100 km/saat e kadar 1-2-3 viteslerde hızlandıktan sonra "tamam bu kadar hız yeter biraz sakin olayım" diyerek vitesi tık tık tık 6 ya kadar atıyorum ve bu süratte sabit hızla seyre devam ediyorum. Bu da başta azıcık action yapıp, süratlenip, aklım başıma geldiğinde sakin kullanıma geçiş çelişkisi oluyor..

  19. #39
    n61l - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Şehir
    Fiyordlar
    Motosikleti
    jawa 638
    birim zamanda en az tüketim en yüksek viteste gidilebilecek en düşük devirde elde edilir. birim yakıttan en yüksek verim güç bandında elde edilir.

    hobi kullanıcısı hayatta kalma becerilerini ihmal etmeden nasıl seviyorsa öyle kullanabilir. motora binmeye-motor üstünde olamaya meraklı olmakla motor sürmeye meraklı olmak mutlaka üst üste gelmesi gereken konular değildir. üstü üste gelseler bile illaki herkes aynı şekilde vites değiştirecek vs gibi tek-tipçiliğe ihtiyaç yok. motosiklet sürmek zaten rasyonel bir şey değilken onu hobi kullanıcısı için "akılcı" kalıplar içine oturtmaya çalışmak da çok gerekli ve isabetli iş olmamalı diye düşünüyorum.
    "yorgunum cok yorgun"

  20. #40

    Üyelik
    03 Ağustos 2011
    Düşününce mantığa yatıyor.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)