Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Gazı kullanarak yavaşlamak...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    ÖNEMLİ UYARI: Aşağıda anlatılacak olan teknik "İleri Sürüş" sisteminin sadece bir parçasıdır. İleri sürüş teknikleri eksiksiz bir bütün halinde kullanılmadıklarında yarardan çok zarar getirebilirler. Bu nedenle sadece teorik olarak anlatılmaya çalışılan bu tekniği eğitmen gözetimi ve yönlendirmesi dışında lütfen denemeyiniz.

    Daha önce açmış olduğum bir konuda "Gazı kullanarak motoru yavaşlatmak" ile ilgili bir iddiada bulunmuştum , şimdi bu konuyu biraz daha derinleştirelim.

    Aslında bu konunun İleri Sürüşdeki karşılığı "GAZ HASSASİYETİ" dir.

    Sürücüsüne göre çeşit çeşit gaz kullanımı sözkonusudur. Mesela pekçok sürücü sadece iki kademeli olarak gaz kullanır ya tam açık / ya tam kapalı , bazısı sadece düşük devirlerde giderek yakıt ekonomisi yaptığını düşünür.
    Özellikle agresif sürücüler bir anda gazı açar hızlanır sonra sert bir fren ile son anda yavaşlar , frene katkı olduğunu düşündüğü için kademeli vites küçültür kompresyon kullandığını zannederken debriyajın ve transmisyon un annelerini gözyaşlarına boğar.

    İleri sürüşte durum biraz farklıdır ,

    Sürücü motorun devrini , devir saatinin ortasından 1000 devir yukarıdan başlayarak Redline da sonlanan alanda tutar. İstisnasız bütün motorlar için bu alan en efektif devir aralığıdır.

    -Motorunuzun bu alanda gaza cevabı maksimumdur (hem yavaşlarken , hem hızlanırken)

    Bu devir aralığında gaz üzerinde yapacağınız milimetrik oynamalar dahi motorunuz tarafından anında cevaplanacaktır. Gazı hafifçe açtığınızda atağa geçen makina , gazı milimetrik olarak kıstığınızda sanki arkasından çekiliyormuş gibi yavaşlamaya başlayacak gazı sabitlediğiniz noktaya kadar kararlı olarak süratini düşürüp orada sabitleyecektir.

    İleri sürücü sadece gaz üzerindeki ayarlamalar ile süratini istediği seviyeye kolayca çeker.Bu teknik ileri sürüşte fren kullanımının azaltılmasında ciddi katkı sağlamaktadır.

    FREN KULLANIMININ AZALTILMASI SADECE GAZ HASSASİYETİ İLE SAĞLANAN BİR DURUM DEĞİLDİR , BU TEKNİK İLERİ SÜRÜŞ SİSTEMİNİN SADECE BİR PARÇASINI OLUŞTURMAKTADIR.
    SİSTEM ,
    ANCAK BÜTÜN BİLEŞENLERİ İLE EKSİKSİZ UYGULANDIĞINDA FREN KULLANIMI ASGARİ SEVİYEYE İNMEKTEDİR.
    umurcan bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Sürekli kullandığım, özellikle virajda gayet etkili bir yöntem.
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Ocak 2011
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Xciting250i,Accent Era 110 HP
    Usta şoför freni en az kullanandır.

  4. #4
    clemenze - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2007
    Okan abi, dediğin gibi dünkü konudan buraya geçiş oldukça etkili olduğu kanaatindeyim. Açıkçası bu yönde ne zaman yazı yazar diye de beklemedim değil.

    Bende artık çok fren kullanmadan, uzun süreler motosiklet kullandığımın farkına varmaya başladım. Tabi bunun için ne eğitim nede herhangi bir direktif aldım. Benim için gayri ihtiyari, kendiliğinden oturan bir sürüş biçimi oldu. Motosikletin ve kendi tepkilerimin önemli olduğunu, bu yazın ile daha da iyi anlamış oldum. Anneler ağlamasın ne olur

  5. #5
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı AmonRA34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Usta şoför freni en az kullanandır.
    Iste bu mantıkla trafik kazaları geliyorum der.Nedenmi

    Her surucu kendine ustalik mertebesini yakistirir. Ustalar ne yapiyor ise aynisini yapmaya calisir ki onlardan biri oldugunu hisetmek ve hissettirmek icin. Aralarindaki tek fark egitimtir.

    Bunu ispatlamak icin virajda , donemeclerde son dakikaya kadar frene basmaz, yada minimal basarak spin atmaya ramak kalacak sekilde virajlara girerek az fren kullanarak ustalik egosunu tatmin etmeye calisir.

    Bu sekilde eninde sonunda gidecegi yer hastanenin ortepedi bolumudur.

    Frenin az yada cok kullanimi diye bir sey yoktur. Hepsi gerektiginde ihtiyac duyuldugu kadar kullanilir. Ustalik trafik kurallarina uyan ve motoru en duzgun bicimde kullanan kisidir.

    Yoksa viraja yatmak , gaz ile durmak , fren ile kontra yapmak bunlar zorunlu degil sadece daha konforlu bir surus icin yapilan hareketlerdir.

    Siz zaten trafik kurallarina %100 uyar iseniz otomatikman gereksiz gaz ve frenajlar ortadan kalkar,
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  6. #6
    zalim17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2011
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    660 tenere
    öndekine fazla yaklaşmayın viraja girmeden bura kaçla dönülür diye hesabınızı yapın viraj ortası gazla oynamayın . gerisi gerçekten tecrübe işi
    xt125r>xt660r>dl650+ybr125>cbf1000>660 tenere

  7. #7
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Frenin az yada cok kullanimi diye bir sey yoktur. Hepsi gerektiginde ihtiyac duyuldugu kadar kullanilir. Ustalik trafik kurallarina uyan ve motoru en duzgun bicimde kullanan kisidir.

    Yoksa viraja yatmak , gaz ile durmak , fren ile kontra yapmak bunlar zorunlu degil sadece daha konforlu bir surus icin yapilan hareketlerdir.

    Siz zaten trafik kurallarina %100 uyar iseniz otomatikman gereksiz gaz ve frenajlar ortadan kalkar,
    Sonuna kadar katılıyorum , anlattığım tekniğin "İleri Sürüş" ile ilgili olduğunu yazma sebebim budur.

    "SÜRÜŞ KONFORU" Konusuna girmeyi çok istiyorum , bu konuyu sen açarmısın ZEDA ? . Bu sefer günah keçisi sen ol , ben fırça yiye yiye babaannemin gümüş kaşıkları gibi parlamaya başladım da

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:01 ----------

    Alıntı zalim17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öndekine fazla yaklaşmayın viraja girmeden bura kaçla dönülür diye hesabınızı yapın viraj ortası gazla oynamayın . gerisi gerçekten tecrübe işi
    Eyvah eyvahhh . Viraja girerken o hesapları yapmaya kalkışırsanız çıkmanız aylar alır. Viraja giriş hızının belirlenmesi için çok daha basit yöntemler var , forumda bu konu açılmıştı araştırırsanız bulabilirsiniz.

    Saygılar
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  8. #8
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonuna kadar katılıyorum , anlattığım tekniğin "İleri Sürüş" ile ilgili olduğunu yazma sebebim budur.

    "SÜRÜŞ KONFORU" Konusuna girmeyi çok istiyorum , bu konuyu sen açarmısın ZEDA ? . Bu sefer günah keçisi sen ol , ben fırça yiye yiye babaannemin gümüş kaşıkları gibi parlamaya başladım da
    Eski ders notlarimi bulup onlari biraz tercume etmem gerekiyor. Konforlu surus dersini hep dikkate almisimdir, cunku yurt disinda ehliyet denklik sinavina girdigimde sinav hocasi aynen soyle yazmisti "Konforsuz ve sarsintili suruyor"

    Tabi egitim ile cok sey degisti. Musait bir anda acmaya calisacagim gorsel ile.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  9. #9
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı zalim17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öndekine fazla yaklaşmayın viraja girmeden bura kaçla dönülür diye hesabınızı yapın viraj ortası gazla oynamayın . gerisi gerçekten tecrübe işi
    Virajda gazla oynamazsaniz, dusebilirsiniz.
    Hesap kitap isi bitene kadar da viraj biter.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  10. #10

    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    Blacksea
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonuna kadar katılıyorum , anlattığım tekniğin "İleri Sürüş" ile ilgili olduğunu yazma sebebim budur.

    "SÜRÜŞ KONFORU" Konusuna girmeyi çok istiyorum , bu konuyu sen açarmısın ZEDA ? . Bu sefer günah keçisi sen ol , ben fırça yiye yiye babaannemin gümüş kaşıkları gibi parlamaya başladım da
    OOCAN , paylaşım yaptığın konular son derece faydalı bilgileri içermektedir.

    '' Her yiğidin farklı yoğurt yeme tarzi vardir '' misali , ben, senin tarzını agresif

    bulmuyorum.. Hatta fazlasıyla sakin olduğunu bile söyleyebilirim..

    Yanlış anlaşılmasın, bu demek değildirki aksi tavır sergile.. Asla !..


    Herkesin bilgi,deneyim ve aktardığı görüş farklı olabilir, önemli olan

    optimum noktayi yakalayabilmek ve kişilere fayda sağlamaktir..

    Bu faydayi'da senin, fazlasiyla kompanse ettiğin görüşündeyim..


    Fırça sonrası gümüş kaşık gibi parlamandan ziyade, meyveli olduğundan

    dolayı, bir miktar taşa maruz kalmış olabilirsin belki de !..

    Yazdıklarını biraz daha detaylandırman halinde, o taşların da gelmeyeceğini

    ve müşterekte birleşileceğini umut ediyorum..

    Konu paylaşımların için teşekkür..
    ...garip... bunu beğendi.
    [B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Ocak 2011
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Xciting250i,Accent Era 110 HP
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Iste bu mantıkla trafik kazaları geliyorum der.Nedenmi

    Her surucu kendine ustalik mertebesini yakistirir. Ustalar ne yapiyor ise aynisini yapmaya calisir ki onlardan biri oldugunu hisetmek ve hissettirmek icin. Aralarindaki tek fark egitimtir.

    Bunu ispatlamak icin virajda , donemeclerde son dakikaya kadar frene basmaz, yada minimal basarak spin atmaya ramak kalacak sekilde virajlara girerek az fren kullanarak ustalik egosunu tatmin etmeye calisir.

    Bu sekilde eninde sonunda gidecegi yer hastanenin ortepedi bolumudur.

    Frenin az yada cok kullanimi diye bir sey yoktur. Hepsi gerektiginde ihtiyac duyuldugu kadar kullanilir. Ustalik trafik kurallarina uyan ve motoru en duzgun bicimde kullanan kisidir.

    Yoksa viraja yatmak , gaz ile durmak , fren ile kontra yapmak bunlar zorunlu degil sadece daha konforlu bir surus icin yapilan hareketlerdir.

    Siz zaten trafik kurallarina %100 uyar iseniz otomatikman gereksiz gaz ve frenajlar ortadan kalkar,
    İşte burada ince bi nüans var."Usta şoför en az fren yapandır" sözü benim kulağımdaki küpedir.Babamın 16 sene önce ehliyet almadan önce bana söylediği sözdür ve hiç aklımdan çıkmadı.Peki benim bu sözden çıkardığım anlam neydi dersen gereksiz yere agresif kullanma yapmamak anlamına gelir.İleride yolun bittiğini ve dönmen gerektiğini bile bile gaza yüklenmemek demektir.Kırmızı ışığa yaklaştığında erken gazı kesmek , viraja geldiğinde iyice yaklaştığın halde gaza basmaya devam etmemektir.Gaz pedalının milimlerini ustaca kullanmak demektir.Eğer bu söz bu şekilde yorumlanıp kulağa küpe yapılırsa çok faydalı bir bilgidir.Ama tersinden anlıyanlar olursa yapacak bişeyimiz yok malesef.Allah rahmet eylesin.
    F54 bunu beğendi.

  12. #12
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı AmonRA34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte burada ince bi nüans var."Usta şoför en az fren yapandır" sözü benim kulağımdaki küpedir.Babamın 16 sene önce ehliyet almadan önce bana söylediği sözdür ve hiç aklımdan çıkmadı.Peki benim bu sözden çıkardığım anlam neydi dersen gereksiz yere agresif kullanma yapmamak anlamına gelir.İleride yolun bittiğini ve dönmen gerektiğini bile bile gaza yüklenmemek demektir.Kırmızı ışığa yaklaştığında erken gazı kesmek , viraja geldiğinde iyice yaklaştığın halde gaza basmaya devam etmemektir.Gaz pedalının milimlerini ustaca kullanmak demektir.Eğer bu söz bu şekilde yorumlanıp kulağa küpe yapılırsa çok faydalı bir bilgidir.Ama tersinden anlıyanlar olursa yapacak bişeyimiz yok malesef.Allah rahmet eylesin.
    sen ve zeda'nın söyledikleri aynı zaten( gerektiği kadar gaz ve fren demiş). tersinden anlayan yok ki. daha sakin olursak, sakinleşmeye zaman ve güç harcamak yerine, anlamaya güç ve zaman bulabiliriz değil mi? aynı fren ve gaz meselesi burada da geçerli

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:55 ----------

    Alıntı zalim17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öndekine fazla yaklaşmayın viraja girmeden bura kaçla dönülür diye hesabınızı yapın viraj ortası gazla oynamayın . gerisi gerçekten tecrübe işi
    tecrübesiz olanlar bunları yapsa da, virajı tamamlayamaz demek mi bu?

    değil elbette.

    gördünüz mü yaaa, istenirse cümle nasıl da sağa-sola çekilebiliyor.

    ortada bir teori varsa, ve sizce kaynaklı olarak farklı bir teori varsa ve diğerin geçersiz ve hatalı kılıyorsa paylalşmalıyız. aksi halde "mundar" demek en basit iş.

    ancak, sürüş tekniği, teorisi tek değildir ama en geçerli olanı, bizler gibi basit kullanıcılar ( şimdi kavga çıkmasın - pist vs kulanıcıları ileri düzeydedir-) ancak en basitini yaparak zaten fazlasıyla yorucu şehir içi trafiğiyle mücadele ederken, bir de kendi kendimizle ve üstüne de motorla da boğuşursak bu iş tad almaktan çıkar. şıkış-tıkış belediye otobüsleri bile onca virüssel hastalığa rağmen daha çekici hale gelir.
    Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok bence.

    üstadlar anlatsın, ben de faydalanayım istiyorum.
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Ocak 2011
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Xciting250i,Accent Era 110 HP
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen ve zeda'nın söyledikleri aynı zaten( gerektiği kadar gaz ve fren demiş). tersinden anlayan yok ki. daha sakin olursak, sakinleşmeye zaman ve güç harcamak yerine, anlamaya güç ve zaman bulabiliriz değil mi? aynı fren ve gaz meselesi burada da geçerli

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:55 ----------



    tecrübesiz olanlar bunları yapsa da, virajı tamamlayamaz demek mi bu?

    değil elbette.

    gördünüz mü yaaa, istenirse cümle nasıl da sağa-sola çekilebiliyor.

    ortada bir teori varsa, ve sizce kaynaklı olarak farklı bir teori varsa ve diğerin geçersiz ve hatalı kılıyorsa paylalşmalıyız. aksi halde "mundar" demek en basit iş.

    ancak, sürüş tekniği, teorisi tek değildir ama en geçerli olanı, bizler gibi basit kullanıcılar ( şimdi kavga çıkmasın - pist vs kulanıcıları ileri düzeydedir-) ancak en basitini yaparak zaten fazlasıyla yorucu şehir içi trafiğiyle mücadele ederken, bir de kendi kendimizle ve üstüne de motorla da boğuşursak bu iş tad almaktan çıkar. şıkış-tıkış belediye otobüsleri bile onca virüssel hastalığa rağmen daha çekici hale gelir.
    Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok bence.

    üstadlar anlatsın, ben de faydalanayım istiyorum.
    Arkadaşım ben tersinden anlıyan olursa derken zeda'yı kastetmedim.Bi an için zedanın yazdıklarına hak verdim ve acemi şoförlerin tersinden anlama ihtimali geldi aklıma.Genç ve tecrübesiz kişileri yanlış yönlendirmeyelim diye açıklama getirme gereği duydum.

  14. #14

    Üyelik
    23 Ekim 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    PCX
    Alıntı AmonRA34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Usta şoför freni en az kullanandır.
    +1
    Aynı zamanda yakıtı en az tüketendir, aracını en uzun süre eskimeden kullanandır. Bütün mesele freni mümkün olduğunca kullanmamaktır. Yada daha doğrusu kendisini fren yapmak zorunda bırakacak durumlara sokmayandır.
    ...garip... bunu beğendi.

  15. #15
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Önceki topicte de yazdim.
    Motosiklet kullanmak ile otomobil kullanmak birbirinden farkli seylerdir.
    Bu nedenle surus kalitesi konusundaki hurafeleri bir kenara birakarak konusmak hayat kurtarir.

    Bu topicte bahsedilen seyin özü mecbur kalip frene asilmamakla ilgilidir.
    Ya da ben öyle anliyorum.
    Yoksa bahsedilen sey frenleri kullanmadan da durabilirsiniz degidir.(ki durabilirsiniz)

    Fakat bu olayi fren kullanmak gereksizdir gibi ya da acemi isidir gibi algilayabilecek olan binlerce parlak zekaya sahip bir toplum oldugumuzdan olayi biraz açmak gerek.

    Fakat öncelikle su viraj mevzusunu bir toparlamak gerek.
    Konu oraya gemis çünkü.

    IAM, ROSPA ve hatta CSS viraj konusunda benzer seyleri anlatirlar ama is viraj çizgisine gelince isler degisir.
    Geçtigimiz haftalarda Alfa ile ilgili polemikte de bu degisken gerçeklik damgasini vurdu.

    bunu anlatmak zor.
    Bir asçinin yemek yapmasi gibi.
    Tarif ederken bir tutam tuz,bir tutam karabiber diye tarif ediliyor ama hiç bir asçinin tutami digeri ile birbirini tutmuyor.
    Dolayisiyla ayni malzemeden yapilan yemeklerin tadi birbirinden farkli oluyor.

    Fakat lezzet ayni olmasa da gidilen yol ayni.

    Bir kere viraj mevzusunda atiacak belli adimlar var.
    Oncelikle viraja dalmadan önce vitestir,gazdir, frendir bütûn islerin halledilmesi lazim.
    Ikincisi, bahsedilenin aksine, gazla oynamak gerekiyor.
    Viraja giren motor yatar.
    Yatan motor yavaslar.
    O nedenle hizi sabit tutmak gerekiyor ve bu ancak gazla oynayarak mümkündür.

    Tüm ileri sürüs egitimcileri,virajlarda devri yüksek tutmanin gerekliliginden söz eder.
    Bunun teorik tartismalari halen surse de mantikli açiklamalari vardir.

    Bunlarin disinda frenaj ile ilgili egitim ögelerinin gelisen teknolojiye gore kendilerini bir gözden geçirmeleri ve olgulari yeniden degerlendirmeleri gerçegi gözden uzak tutulmamasi gereken bir konudur.

    Ben motosiklete basladigimda janti disaridan sikan ve kampana frenler vardi.
    Sonra disk frenler icat oldu.
    Simdi Abs var.
    Bu üç fren sistemi birbirinden bagimsiz ve farkli kullanim aliskanliklari gerektiren sistemler.

    Yine kompresyon olayi da bu konuda yeniden ele alinmasi gereken seylerden biri.
    Motor freni olarak da bilinen bazi konular, yeni debriyaj sistemleri ile tarihe gömülmek üzere.
    Yani ben motor freni yaparim üzerine kurgulanmis bir sürüs sitili bir kaç yil içerisinde geçerliligini yitirecek.
    Tipki bizim limon sikar gibi progresif fren yapin kültümüz gibi.
    2017 yiindan itibaren tüm avrupada ABS standart olacak ve biz bundan sonra ABS ile nasil fren yapilir onu konusacagiz.


    Yani bu kadar laf salatasindan sonra gelmek istedigim nokta su.
    Tek dogru yok ama o dogrulara giden dogru yollar var.

    Bu nedenle nitelemelere takilmayip, isin aslini ogrenmek gerekiyor.
    Fakat neyi ogrenmeniz gerektigi genel olarak bu forumda yaziabilse de kisisel, olarak gelisiminizin ihtiyaç duydugu nüanslar ancak bir gözetmen esliginde ortaya çikarilabilir.
    Siz ileri surus tekniklerini antreman ederek gelistirebilir ama neyi yanlis yaptiginizi asla kendi kendinize ögrenemezsiniz.
    O zamanda hangi eksiginizi gelistirmeniz gerektigini de asla bilemeyeceksiniz demektir.

    Uffff!!!
    Yoruldum.
    Devami sonra...
    aonal bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  16. #16
    DaBEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2010
    Şehir
    İst..
    Motosikleti
    KTM 125 Duke... bide 250 cc ögrenci akbili..
    güzel bi konu olmuş... ayrıca coq üstadımızın teknoloji ile sürüş tarzlarının değişimi bence başlı başlına girilmesi, konuşulması gereken bi konu.. devamını beklicegiz..

  17. #17
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı zalim17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öndekine fazla yaklaşmayın viraja girmeden bura kaçla dönülür diye hesabınızı yapın viraj ortası gazla oynamayın . gerisi gerçekten tecrübe işi
    Ugrasamam okadar hesap kitap isiyle..
    Zaten bildigim iki viraj var..
    Sag
    Sol
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  18. #18
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    31 Ekim 2009
    Şehir
    istanbul/bostancı
    Motosikleti
    Honda Hornet 900
    özelliklede viraja girdikten hemen sonra etkili ve güvenli bir viraj için yükünüzü viraja dogru werin gidonunuzu ise virajın ters istikametinde çok az yöneltin.gerçekten çok etkili oluyor.
    ben bu şekilde cbf 150 ile pegleri 1 2 kere yere değirdim
    En iyi sürücü, kendini karşısındakinden koruyabilendir.

  19. #19
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Yahu arkadaslar tartismalar iyi güzel...
    Konulari bende takip ediyorum cok kere yazmasamda...
    Ama benim bildigim bunlari bilmedende trafikte hayatta kaliniyor..
    Sadece dikkatli olarak...
    Trafik kurallarina uyarak..

    Benim bir Alman arkadasim var(Birden cok varda)
    Bizim Rainer..
    Kendisi benden yasli.. Yalan olmasin 56 yada 57 yasinda..
    Ve cocuklugundan beri motor tepesinde..
    Genclik hikayelerini anlattigi zaman yerlere yatarim gülmekten...

    Ben 2 sene önce Mt ye kaydolup sonrada ehliyetimi yaptiktan sonra bu kontra olayini falan okuyup yuttum..

    Motorumu aldim ve deli gibi bu kontra dalgasini denemekteyim..

    Bir aksam Rainer ile sohpetteyiz...
    Gegenlenken(kontra) olayi nasil falan diyorum bizim Alaman a..
    Ögrenmisimya ben..
    Ne kontrasi diyor bana..
    Abi iste Gidon u disari kirma falan olayi..
    Remzi ben cocuklugumdan beri motor kullaniyorum ve bilmiyorum kontra falan.
    Viraj lara bildigim gibi giriyorum
    diyor


    Acilan topigi karalamak falan degil niyetim..
    Kesinlikle... Böyle bir niyetim olamaz..

    Ama motorda hayatta kalmak icin bunlari bilmeye gerek yok sanirim..
    Bilmekte kesinlikle fayda var.. Bundan eminim..

    Trafikte hayatta kalmak icin gözünü 4 acmak herseyden önce geliyor sanirim..
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  20. #20
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    anlaşıldı, şimdi sıra ilkay abinin teknolojik gelişimde frenaj-kompresyon olayına kafa yorayım ben. içinde olduğumuz ama farkına varamadığımız bir konu.
    ben de en on bu bmw yi kullnırken baz değişen şeyleri çöümlemeye çalışıyordum ki, kafamda led ( ampül demiyom çünkü ampullere gıcığım var. bknz: coq imzası) parladı.

    benim acilen bir usta eğitmene ihtiyacım var :(
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)