Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Gazı kullanarak yavaşlamak...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Madem başladık bu konuyuda canlandırmak lazım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Gereksiz genellemeler var bence. Benim motosikletin o devir hesabıyla kullanılamayacağı açık. Onu birak, 4 silindir ve V2 arasında bile deli gibi fark var. Her motor tipi farklı, kendine göre karakteristiği var. Motor zaten nerede mutlu olduğunu söyler tecrübeli sürücüye. O anki yüke ve yakın gelecekteki harekete göre ayarlanır devir. Genel geçer rakamı, numarası, kuralı yoktur.

    Bu konuda genel bir kural uydurmaya çalışmak ta saçma bence. Kural amaca hizmet edecekse amacı anlatın direk. Ne diye kolaylıkla yanlışlanabilecek rakamlara ve kurallara bağlamaya kasıyorsunuz ki anlatacağınız şeyi. İlginç olsun, tartışma olsun diye mi? Gereksiz yere yanıltıcı oluyor bence. Eksik anlatım, hiç anlatmamaktan daha zararlı olabilir. Bir önceki hortlattığınız yazınız da öyleydi.

  3. #43
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    İnanılmaz hort olmuş

  4. #44
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önceki topicte de yazdim.
    Motosiklet kullanmak ile otomobil kullanmak birbirinden farkli seylerdir.
    Bu nedenle surus kalitesi konusundaki hurafeleri bir kenara birakarak konusmak hayat kurtarir.

    Bu topicte bahsedilen seyin özü mecbur kalip frene asilmamakla ilgilidir.
    Ya da ben öyle anliyorum.
    Yoksa bahsedilen sey frenleri kullanmadan da durabilirsiniz degidir.(ki durabilirsiniz)

    Fakat bu olayi fren kullanmak gereksizdir gibi ya da acemi isidir gibi algilayabilecek olan binlerce parlak zekaya sahip bir toplum oldugumuzdan olayi biraz açmak gerek.

    Fakat öncelikle su viraj mevzusunu bir toparlamak gerek.
    Konu oraya gemis çünkü.

    IAM, ROSPA ve hatta CSS viraj konusunda benzer seyleri anlatirlar ama is viraj çizgisine gelince isler degisir.
    Geçtigimiz haftalarda Alfa ile ilgili polemikte de bu degisken gerçeklik damgasini vurdu.

    bunu anlatmak zor.
    Bir asçinin yemek yapmasi gibi.
    Tarif ederken bir tutam tuz,bir tutam karabiber diye tarif ediliyor ama hiç bir asçinin tutami digeri ile birbirini tutmuyor.
    Dolayisiyla ayni malzemeden yapilan yemeklerin tadi birbirinden farkli oluyor.

    Fakat lezzet ayni olmasa da gidilen yol ayni.

    Bir kere viraj mevzusunda atiacak belli adimlar var.
    Oncelikle viraja dalmadan önce vitestir,gazdir, frendir bütûn islerin halledilmesi lazim.
    Ikincisi, bahsedilenin aksine, gazla oynamak gerekiyor.
    Viraja giren motor yatar.
    Yatan motor yavaslar.
    O nedenle hizi sabit tutmak gerekiyor ve bu ancak gazla oynayarak mümkündür.

    Tüm ileri sürüs egitimcileri,virajlarda devri yüksek tutmanin gerekliliginden söz eder.
    Bunun teorik tartismalari halen surse de mantikli açiklamalari vardir.

    Bunlarin disinda frenaj ile ilgili egitim ögelerinin gelisen teknolojiye gore kendilerini bir gözden geçirmeleri ve olgulari yeniden degerlendirmeleri gerçegi gözden uzak tutulmamasi gereken bir konudur.

    Ben motosiklete basladigimda janti disaridan sikan ve kampana frenler vardi.
    Sonra disk frenler icat oldu.
    Simdi Abs var.
    Bu üç fren sistemi birbirinden bagimsiz ve farkli kullanim aliskanliklari gerektiren sistemler.

    Yine kompresyon olayi da bu konuda yeniden ele alinmasi gereken seylerden biri.
    Motor freni olarak da bilinen bazi konular, yeni debriyaj sistemleri ile tarihe gömülmek üzere.
    Yani ben motor freni yaparim üzerine kurgulanmis bir sürüs sitili bir kaç yil içerisinde geçerliligini yitirecek.
    Tipki bizim limon sikar gibi progresif fren yapin kültümüz gibi.
    2017 yiindan itibaren tüm avrupada ABS standart olacak ve biz bundan sonra ABS ile nasil fren yapilir onu konusacagiz.


    Yani bu kadar laf salatasindan sonra gelmek istedigim nokta su.
    Tek dogru yok ama o dogrulara giden dogru yollar var.

    Bu nedenle nitelemelere takilmayip, isin aslini ogrenmek gerekiyor.
    Fakat neyi ogrenmeniz gerektigi genel olarak bu forumda yaziabilse de kisisel, olarak gelisiminizin ihtiyaç duydugu nüanslar ancak bir gözetmen esliginde ortaya çikarilabilir.
    Siz ileri surus tekniklerini antreman ederek gelistirebilir ama neyi yanlis yaptiginizi asla kendi kendinize ögrenemezsiniz.
    O zamanda hangi eksiginizi gelistirmeniz gerektigini de asla bilemeyeceksiniz demektir.

    Uffff!!!
    Yoruldum.
    Devami sonra...
    abi buraya yazdığını okurken !!!
    bilmem inanırmısın !!!
    tv yi kapattım
    belki birşeyler öğrenebilirim diye
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  5. #45
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ÖNEMLİ UYARI: Aşağıda anlatılacak olan teknik "İleri Sürüş" sisteminin sadece bir parçasıdır. İleri sürüş teknikleri eksiksiz bir bütün halinde kullanılmadıklarında yarardan çok zarar getirebilirler. Bu nedenle sadece teorik olarak anlatılmaya çalışılan bu tekniği eğitmen gözetimi ve yönlendirmesi dışında lütfen denemeyiniz.

    Daha önce açmış olduğum bir konuda "Gazı kullanarak motoru yavaşlatmak" ile ilgili bir iddiada bulunmuştum , şimdi bu konuyu biraz daha derinleştirelim.

    Aslında bu konunun İleri Sürüşdeki karşılığı "GAZ HASSASİYETİ" dir.

    Sürücüsüne göre çeşit çeşit gaz kullanımı sözkonusudur. Mesela pekçok sürücü sadece iki kademeli olarak gaz kullanır ya tam açık / ya tam kapalı , bazısı sadece düşük devirlerde giderek yakıt ekonomisi yaptığını düşünür.
    Özellikle agresif sürücüler bir anda gazı açar hızlanır sonra sert bir fren ile son anda yavaşlar , frene katkı olduğunu düşündüğü için kademeli vites küçültür kompresyon kullandığını zannederken debriyajın ve transmisyon un annelerini gözyaşlarına boğar.

    İleri sürüşte durum biraz farklıdır ,

    Sürücü motorun devrini , devir saatinin ortasından 1000 devir yukarıdan başlayarak Redline da sonlanan alanda tutar. İstisnasız bütün motorlar için bu alan en efektif devir aralığıdır.

    -Motorunuzun bu alanda gaza cevabı maksimumdur (hem yavaşlarken , hem hızlanırken)

    Bu devir aralığında gaz üzerinde yapacağınız milimetrik oynamalar dahi motorunuz tarafından anında cevaplanacaktır. Gazı hafifçe açtığınızda atağa geçen makina , gazı milimetrik olarak kıstığınızda sanki arkasından çekiliyormuş gibi yavaşlamaya başlayacak gazı sabitlediğiniz noktaya kadar kararlı olarak süratini düşürüp orada sabitleyecektir.

    İleri sürücü sadece gaz üzerindeki ayarlamalar ile süratini istediği seviyeye kolayca çeker.Bu teknik ileri sürüşte fren kullanımının azaltılmasında ciddi katkı sağlamaktadır.

    FREN KULLANIMININ AZALTILMASI SADECE GAZ HASSASİYETİ İLE SAĞLANAN BİR DURUM DEĞİLDİR , BU TEKNİK İLERİ SÜRÜŞ SİSTEMİNİN SADECE BİR PARÇASINI OLUŞTURMAKTADIR.
    SİSTEM ,
    ANCAK BÜTÜN BİLEŞENLERİ İLE EKSİKSİZ UYGULANDIĞINDA FREN KULLANIMI ASGARİ SEVİYEYE İNMEKTEDİR.
    çok ufacık bir ayrıntı kaçmış gibi. makinanın maksimum tork verdiği devirin biraz yukarısı ve çok az aşağısı efektif desek daha yerli olur çünkü pistonun en boy oranları değiştikçe bu alt ve üst devir çekiş oranı da değişiyor.

    bir ss makinede ortadan yukarı devirler tepki verirken bir çapır motorda ise yukarı devirler fazla tepki vermez.

    ss makinelerin pistonları daha çok kısa boylu ve geniş olur, çapır tarzı motorlarda ise piston uzun boylu ve enine zayıf olur. çapırlarda piston kollayı uzun olur ve ss lerde ise piston kolları biraz dah kısa olur. fazla devir çevirmeye daha çok ss makinelerin piston yapıları uygun.

  6. #46
    Yiğit_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2014
    Motosikleti
    Yzf r125
    Bu mantığa göre gaz ile yavaşlatabiliyorsak fren ile de hızlanması lazım.
    Motor hareket halindeyken freni biraz sıkıyoruz freni aniden bıraktığımızda motorun hızlandığını göreceksiniz

  7. #47
    aonal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2012
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    YBR125 esd idi
    Bu siteye kayıt olup ilgili bölümleri okumayanlara ehliyet vermemek lazım gerçekten çok faydalı bilgiler paylaşmışsınız teşekkür ederiz...
    Alan O Veren O, Nedir Senden Gidecek, Görende Can Senin Zannedecek...

  8. #48
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ama burda yazmış ki ikiparmağınız frende olsun !!!!

    http://www.vstromturkiye.org/viewtopic.php?f=56&t=15812


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)