►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
eline koluna emeğine sağlık çok güzel ve faydalı olmuş.
Başkalarının düşünceleriyle akıllı olacağıma, kendi adıma deli olmayı yeğlerim.
bu konu sabitlense ya?
Bu başlık altında benim gibi bu işe daha yeni atılmak isteyenler, çoğu şeye fransız kalanlar için motor ve motorcu terimlerinden, kelimelerinden bahseder misiniz? Mesela artçıyı yazılardan zor çıkarmıştım
"Misyonerler Afrika'ya geldiklerinde onların elinde Incil, bizim elimizde toprağımız vardı. Bize gözlerimizi kapayarak dua etmeyi öğrettiler. Gözümüzü açtığımızda bizim elimizde Incil, onların elinde topraklarımız kalmıştı."
Rodaj: motor parçalarının birbirine alışması ve düzenli bir şekilde sağlıklı çalışabilmesi için dikkatli kullanım gerektiren uyum süreci diyim
2M is my life
Music & Motorcycle
Debriyaj gibi motor parcalarinin ince ayrintilarina girmeye gerek var mi?
abi bu kaç basıyo
HONDA
CBF 150-CBF 500-CBF 1000
yardırmak. Tekerin düz bassın. Goovermek(buralara ait galiba) ciğeri sağlam motor, çin çan çon, gidon (dreksiyon değil. Biçok yeni motorcu bilmiyor) titreşim (kıpraşım) ehliyet(eğliyet) eksoz, eksozt, ekzoz, egzozt, egzoz, egsoz, egzozt, (daha çoğaltılabilir) karbıratör (karburatör) teneke (çin çan çon) vs falan. Böyle şeylermi?
motor yatak sarmis :D hala anlayamadigim olay :D
motorun arkasına yapısıp,sısırmek,doldurmak.
"Misyonerler Afrika'ya geldiklerinde onların elinde Incil, bizim elimizde toprağımız vardı. Bize gözlerimizi kapayarak dua etmeyi öğrettiler. Gözümüzü açtığımızda bizim elimizde Incil, onların elinde topraklarımız kalmıştı."
Tapa gaz,
Yardırmak,
Gaz çevirmek
allah ne verdiyse basmak
Yol yapmak
100.000 devirmek
Gibimi?.....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Aynen saydıklarınız gibi
"Misyonerler Afrika'ya geldiklerinde onların elinde Incil, bizim elimizde toprağımız vardı. Bize gözlerimizi kapayarak dua etmeyi öğrettiler. Gözümüzü açtığımızda bizim elimizde Incil, onların elinde topraklarımız kalmıştı."
Motorun şişmesi: motorun fazla ısınıp pistonun genleşip silindir içinde hareketinin zorlaşması, bunun sonucunda motorun zorlanıp güçten düşmesi, çekişinin azalması.
Tubeless lastik: İç lastiksiz lastik. Tubeless özelliği taşımayan tel jantlara takılmaz, genelde çoğu çelik, alüminyum janta takılır.
Enduro motor:Asfalt ve hafif bozuk yola uygun uzun gezi motorlarıdır, yerden yüksek ve genelde tel jantlı olurlar, lastikleri hem yola uygun hem toprak zemine uygun hafif dişlidir. Örn. Transalp, Bmw R1200 GS
Naked motor:Adı üstünde, grenajı minimum olan motor, motor bloğu açıktadır.
Slip-on egzoz: Tüp kısmının kolayca iki yayın çıkarılmasıyla ve takılmasıyla montajı yapılan pratik egzozlardır.
Power commander: Egzoz değişimi farklı hava filtresi takıldığında motorun sıkıştırma ayarı değişir. PC bunu ayarlar, sıkıştırma oranının ideal seviyede olmasını sağlar, tabi dynoda ayarlanmalıdır.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)