Güç = Tehlike denklemi doğrumu ????
-
"Motosiklet ne kadar güçlü ise o kadar tehlikelidir"
Sizce ???
Hatta soruyu dahada genelleştirelim,
Motosiklet tehlikelimidir ??????
Hemen en kısa yoldan cevap vereyim.
Motosiklet kesinlikle tehlikeli değildir, hatta biraz daha ileri gideyim icadından bu güne kadar hiçbir motorsiklet kaza yapmadı ,kimseyi yaralamadı ya da öldürmedi.
Mesela benim motorum yaklaşık 10 gündür garajında uslu uslu oturuyor. Hiçbir komşum bugüne kadar motorumun bir vukuatını görüp bana şikayet etmedi. Motorum bugüne kadar kimseyi ısırmadı , havlamadı ,tırmalamadı hatta ben yokken gıkını bile çıkardığını gören olmadı. ( bu kısım hocalarımdan çalıntıdır )
Evet doğru tahmin ettiniz , ben çalışmayan ve olduğu yerde duran motorlardan bahsediyorum.
Peki durduğu yerde kimseye zararı olmayan bir makina nasıl oluyorda bir anda cehennemden fırlamış şeytan muamelesi görecek kadar ölümcül olabiliyor aradaki fark ne ????
Fark biziz , fark sensin.
Üzerinde sürücüsü olmayan bir motor ancak olduğu yerde yan yatar grenajını falan çizer başkada kimseye zararı olmaz.
Kazayı motosikletler değil insanlar, bizler yada en doğru deyişle "sen" yaparsın.
SS motor tehlikelidir , Cross asfaltta tutunamaz , touringler çok ağırdır , endurolar yüksektir , scooterlar dengesizdir v.s. v.s. gibi şehir efsaneleri sadece yapılan kazalara uydurulan kılıflardır.
Yetersiz olan bizleriz , sizlersiniz , sensin.
Hiçbir motor diğerinden daha riskli yada tehlikeli değildir. Sadece kullanım teknikleri farklıdır. Her motor kendi alanında güvenlidir cross ile asfaltta yapılan fren ile SS ile çamurda yapılacak fren arasında hiç fark yoktur ikiside güvensizdir.
Güç konusuna dönersek , forum içerisinde okuduğum bir konuda yüksek hacimli motoru tercih sebebinin ego tatmini olduğu , aslında hacimin veya gücün çok tehlikeli olduğu , hatta oldukça politize edilmiş bir yaklaşımla yüksek hacim = yüksek yakıt tüketimi ve doğal olarak devlete ödenecek yüksek vergi miktarı ile devleti zengin ettiğimizi ciddi ciddi iddia edip 250cc den daha yüksek hacimli motor kullanmanın nerede ise aptallık ile eşdeğer olduğunu söyleyenlere rastladım.
Sevgili arkadaşlar,
Motosiklette güç "herşey" demektir. Evet yanlış duymadınız güçlü motor ,güçsüz motordan daha emniyetlidir amaaaa....... işin içine insan faktörü girdiği anda işler değişiyor maalesef. Eğer motoru kullanan kişi Valentino Rossi ise kendisini güçlü motorun üzerinde güçsüz motordakinden çok daha fazla güvende hissedecektir neden mi ?
Motosiklet hakimiyeti tam ve ileri sürücü sıfatına sahip kişiler gücü nerede kullanacaklarını bilirler. Hadi size acaip absürd gelecek bir iddiada daha bulunayım.
"İleri sürücü motoru gaz ile hızlandırır , gaz ile yönlendirir , gaz ile yavaşlatır fren ileri sürücü için motorunu ışıklarda dururken yerine sabitlemek için kullandığı bir aparattır "
Ve motor ne kadar güçlü ise yukarıda anlatılan iddiayı gerçekleştirmek o kadar kolay olur.
Bence kaza riskini azaltmak istiyorsanız , motorun hacmini yada gücünü düşürmek yerine motosiklet kullanmaktaki bilginizi , tecrübenizi arttırmayı deneyin. Sonunda göreceksiniz +1000cc veya +200 Hp ler hiçte tehlikeli veya ölümcül değil aksine yerinde ve kitabına uygun kullanıldığında hayatınızı kurtarabilecek özelliklerdir.
Sevgiler
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Reklamlar
-
+1
Birkaç gündür bahsettiğiniz başlığı bende okuyorum mükemmel bir cevap olmuş ellerinize sağlık...
JAWA = ilk aşk , Monster696 = hala kalbimde , hypermotard 1100 = unutulmaz , MT07 = Mantık evliliği , XV950 = güzel ama kesmiyor
-
Doğru sözler..
Bahsi geçen önceki başlıkta da belirttiğim gibi, Güç Herşeydir. İmkanım olsa piyasadaki en güçlü motosikleti almakta tereddüt etmem.
-
Yazılarınızı sürekli okuyorum gayet anlaşılır, doğru tespitlerde bulunuyorsunuz.
Paylaşım için, teşekkür ederim.
Elle tutulabilen , sessizlik vardır..
-
Motosiklet Eğitmeni
Kirmizi yazilar disinda katiliyorum.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Ellerinize sağlık.
"Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972
-
coq adlı üyeden alıntı
Kirmizi yazilar disinda katiliyorum.
Kırmızı yazılarda yazılanlar yanlış değilki
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
oocan adlı üyeden alıntı
Kırmızı yazılarda yazılanlar yanlış değilki
Taze dimağlar için yanlış anlaşılabilecek, kafa karıştırıcı bilgiler olduğundan öyle demiştir coq..
-
kısacası eğitim şart . ona buna (karıya kıza) hava atacam diye motosiklet alan sürücüleri de biliyoruz
-
oocan adlı üyeden alıntı
Bence kaza riskini azaltmak istiyorsanız , motorun hacmini yada gücünü düşürmek yerine motosiklet kullanmaktaki bilginizi , tecrübenizi arttırmayı deneyin. Sonunda göreceksiniz +1000cc veya +200 Hp ler hiçte tehlikeli veya ölümcül değil aksine yerinde ve kitabına uygun kullanıldığında hayatınızı kurtarabilecek özelliklerdir.
Sevgiler
ben toplum içersindeki davranış stilleriyle motosiklet kullanımı arasında bir bağ kurarım hep...
cc si ne olursa olsun beyefendi bir kişilik motoruna hükmeder...o cc ağırlığı altında kalmaz...gaza dokunurken bile mütevazıdır...
hayatı yaşamayı seven eğitim almış düzgün karakterli kişilerin apaçilik yapmadıkları ve çevrelerine saygılı bir sürüş tarzı oldukları aşikar...
egosuna ve motosikletinin torkuna yenik düşen kişilerin de muhtemelen geçmişlerinde ailelerinden alamadıkları sevgi terbiye yoksunluğuyla kendi hayatlarını riske attıklarını düşünmekteyim...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
abi yine kitabın ortasınan konuşmuşsun evet kullanmasakta bacaklarımız arasında güç olmalı her düşük cc sahibi arkadaşın karşılaştığı bir durumdur kamyon sollarken mide ağrılarının girmesi acaba deriz hep ,acaba kurtarırmı ? oysa güçlü bir motorla birkaç saniyede önümüzdeki aracı geçip normal hızda şeridimizde ilerlemeye evam edebilsek gayet güvenli olurdu. ama o gücü saçma sapan yerlerde saçma sapan şekilde kulanırsak hayatımız bir kaza haberinden ibaret olacaktır.
-
mete_han adlı üyeden alıntı
ben toplum içersindeki davranış stilleriyle motosiklet kullanımı arasında bir bağ kurarım hep...
cc si ne olursa olsun beyefendi bir kişilik motoruna hükmeder...o cc ağırlığı altında kalmaz...gaza dokunurken bile mütevazıdır...
hayatı yaşamayı seven eğitim almış düzgün karakterli kişilerin apaçilik yapmadıkları ve çevrelerine saygılı bir sürüş tarzı oldukları aşikar...
egosuna ve motosikletinin torkuna yenik düşen kişilerin de muhtemelen geçmişlerinde ailelerinden alamadıkları sevgi terbiye yoksunluğuyla kendi hayatlarını riske attıklarını düşünmekteyim...
Bence de olay ailede bitiyor ki babam bana küçük yaşta araba sürmeyi öğretmiş ve güvenli olduktan sonra hız yapmak ya da diğer tehlikeli davranışları yanında denetmişti. Bu sayede neyin nasıl sonuçlar açabileceğini bildiğim için arkadaşlarımla arabayla gezerken hiç bir zaman güvenliklerini tehlikeye atacak davranışlar sergilemedim. Motosiklet için de aynısı geçerliydi. 17 yaşımda a2 aldım ve motosikletim vardı. Şimdi 18 yaşıma geldim ve b ehliyetimi aldım ailem bu konularda bana güveniyor ki bu kadar rahatım, ama çoğu aile güveneceği çocuğunu kendisi eğitmesi gerektiğini bilmiyor maalesef. çevremdekiler bana imreniyor keşke bizim ailemiz de motosikletten korkmasa, arabayı her istediğimizde verseler diye.
İnşallah buradaki olayın ciddiyetini henüz anlayamamış kardeşlerimiz de siz büyüklerden tecrübe edinerek kimsenin hayatını tehlikeye atmamayı öğrenir..
-
Paylaşımınız için çok teşekkürler.
-
Bazı bilgiler kağıt üzerinde doğru olsa da hayat içinde farklı oluyor. Bence insan faktörünün yanısıra makinenin özellikleri de çok önemli. Aklıma askerliğimi yaptığım birlikte yaşanan bir olay geliyor. Bir asker dolu olduğunu ve hatta seri ayara getirilmiş olduğunu bilmediği bir G3 piyade tüfeği ile başka bir askerin ölümüne neden olmuştu. Vurulan askere bir tetik dokunuşu ile 3 mermi isabet etmişti. Bu örnekte insan ihmali belirleyici olsa da makinenin özellikleride sonuçları değiştirecek etkiye neden olmuştu. Eğer silah G3 piyade tüfeği değil de bir tabanca olsaydı. Sonuç daha değişik olabilirdi.
Neyse gelelim benim düşünceme; ben ağırlık konusunda takıntılıyım. Maksimum 170-180 kg.dan daha ağır ikitekere binmektense otomobil kullanmayı tercih ederim. Motosikletin ağırlığı ile manevra yeteneği, kaza riski ve hatta sürüş zevki arasında önemli bağlantılar var bana göre.
-
-
acemi60 adlı üyeden alıntı
Neyse gelelim benim düşünceme; ben ağırlık konusunda takıntılıyım. Maksimum 170-180 kg.dan daha ağır ikitekere binmektense otomobil kullanmayı tercih ederim. Motosikletin ağırlığı ile manevra yeteneği, kaza riski ve hatta sürüş zevki arasında önemli bağlantılar var bana göre.
Bu takıntıya neden olan +200 kg motosiklet deneyiminiz ne kadar merak ettim
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
oocan adlı üyeden alıntı
Bu takıntıya neden olan +200 kg motosiklet deneyiminiz ne kadar merak ettim
Hiç yok. Fakat oyuncak gibi oynayamam sanırım.
-
bir noktaya parmak basmak istiyorum..
0 dan 100 e 3-4 saniyede çıkabilecek güce sahip olan bir motosiklet,usta birinin elinde arkadan gelen ve ona çarmak üzere olan dikkatsiz bir sürücüden son anda kaçmasını,yada dikkatsiz yada tehlikeli bir sollamada en kısa sürede önündeki aracı geçerek hayatını kurtarmasını sağlayabilirken......
sitemizde de sıklıkla gördüğümüz başlıkları açan acemi ve kimse kusura bakmasın cahil insanların elinde ise, bir arkadaşına bir kıza hava atmak uğruna bir kamyonun,bir duvarın yada herhangi bir nesnenin herhangi bir yerine patlayarak ölümüne sebep olabilir...
bu düşünceyle; yazdıklarınızın ,akıllı,eğitimli,bilinçli kişiler için geçerli olduğuna inanıyorum..
çünkü yazdıklarınızın ilk motorum R1 istiyorum v.b gibi başlık açanların yanlış anlamasından ,ne yani kim anasının karnından motorcu doğmuş,bizde bununla öğreniriz gibi cümlelere dökülmesinden korkuyorum...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
acemi60 adlı üyeden alıntı
Hiç yok. Fakat oyuncak gibi oynayamam sanırım.
Peşin hükümlerle hareket etmeyin. Mesela Bandit 1200 en az sizin makinanız kadar kıvraktır ve ağırlığı 225 kg dir. GS1200 ise kıvraklıkta pekçok hafif makinaya göre çok ileridedir.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)