Güç = Tehlike denklemi doğrumu ????
Reklamlar
-
29 Kasım 2011, 00:57
#121
Harikasınız kardeşlerim,
Konu fikrime katılanlar ve katılmayanlar arasında seviyeli bir fikir tartışması kıvamında tam olması gereken yere doğru gidiyor , hatta bazı arkadaşlar o kırmızı ile yazılan cümlenin aslında tek bir kelimeyi ifade ettiğini dile getirmeye başladılar bile.
Arkadaşlar ileri ve güvenli sürüşün sihirli kelimesi;
"ÖNGÖRMEK" dir. Ne kadar erken öngörebilirseniz o kadar güvendesiniz. Öngörü tecrübeniz ve aldığınız eğitimlerle doğru olarak gelişecektir (biri olmazsa diğeride tek başına sizi geliştirmez)
Ne zamanki , Antalyadan Alanyaya kadar "fren kullanmadan" ve kırmızı ışığa yakalanmadan aynı zamandada kurallara uyarak gidebilirseniz öngörünüz mükemmele yaklaşmış demektir . (O yolu bilenler ne demek istediğimi gayet iyi anlamışlardır sanırım)
Bu arada gaz kullanarak nasıl yavaşlanır merak eden arkadaşlarım için bu konuyu detaylı olarak yazmıştım sanırım gözünüzden kaçmış , buyrun bakalım nasıl oluyor okuyun bi zahmet.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...avaslamak.html
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Reklamlar
-
02 Kasım 2016, 11:36
#122
Aşağıdaki başlığı görünce bu konuyu tekrar canlandırmak gerektiğini düşünmekteyim.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...satiliyor.html
-
02 Kasım 2016, 12:02
#123
omercem adlı üyeden alıntı
Motosiklet tehlikelidir üstadım. Önce bunu kabul edeceksiniz. Eğitimle kendimizi mükemmelleştirebiliriz, paramızla daha güçlü bir makina edinebiliriz. Ancak trafiği , fizik şartları, yol şartlarını % 100 kontrol etmeniz hiç bir zaman mümkün değildir.
Şu forumun unutmadıklarımız bölümünde çok kıymetli arkadaşlar var, bir çoğu kontrol edemedikleri şartların kurbanı oldular. Bizzat arkadaşım tem de dökülen yağ yüzünden kaza yaparak vefat etti. Otomobille belki sadece bariyerlere çarparak ya da bir kaç slalom yaparak atlatabileceği bir parça yağ, motorcu için ölüm kalım mücadelesine dönüşen bir kazanın sebebi...
O yüzden motor tehlikelidir. Motorda bahsettiğiniz şekilde geliştirilen sahte özgüven ise ikarus sendromunun başlangıcıdır.
O yüzden yazdıklarınıza katılmıyorum. Motorsiklet başlı başına ister scooter olsun ister ss olsun tehlikeli bir alettir. Motoksiklete binen insan bu tehlikenin farkında olmalı ve bunu azaltmak için kılı kırk yarmalıdır. Eğitim şart demenin başka yolları da var...
Çok güzel açı. Tamamen katılıyorum.
-
02 Kasım 2016, 12:28
#124
Küçük motorlar ile hızlanmak ve yavaşlamak bana büyük eziyet oluyor.
Yükleniyorsun gitmiyor, taciz ediliyorsun.
Işıklara gelirken yada viraja yaklaşırken gaz kesiyorsun motor hiç oralı değil halen aynı hız devam ediyor.
İllaki frenlere dokunacaksın bazen olmadı çökeceksin.
O zamanda esas sıkıntı başlıyor işte
Büyük motorlarda gazı kesince anında tepkiyi alıyorsun ben duracam arkadaş diyor. Arkaya çapa atılmış gibi hız kesiyor.
Zaten maymun iştahlı değilsen ve uzun bir süredir birlikteliğiniz devam ediyorsa frene dokunmadan nerede duracağını bile kestirip ona göre ayarlama yapabiliyorsunuz.
Gazı açınca zaten uzayıp gidiyor o burada anlatılmaz, o keyif sadece yaşanır
Hacim büyüdükçe rahatlık artıyor ben onu bilirim.
-
02 Kasım 2016, 12:38
#125
Malesef ilk yazıdaki bir çok noktaya ben de katılmıyorum. Aslında genel olarak katılıyorum, niyet iyi, ama çok fazla yanıltıcı ifade var. Yanlış anlayana zararı dokunacak cinsten.
Yarın bi gün ortalıkta "her şeyi hesaplayacam, ön görecem" diye fren yapmaktan imtina eden dengesiz tipler öngörüyorum mesela. Arkadakini uyuz eder, bu türlü gidip adamakıllı durmaz, gıy gıy uğraştırır adamı kendini tatmin edecem diye. Bir gün sabırsızın biri bi dayar arkasına anlar hesabı kitabı.
O hayvan dual disk frenler orada boşuna durmuyor. Gaza basarsın gider, frene basarsın durur. Abuk subuk iddialara ve fetişlere gerek yok. Abim arabayla ilk kazasını birinden duyduğu "iyi şoför fren yapmaz" saçmalığı yüzünden yapmıştı.
-
02 Kasım 2016, 16:03
#126
Hocam gercekten cok guzel bi konu
Ki bende bunu daha yeni yeni kavriyorum ÖZELLİKLE FREN/DURMA KONUSUNU
Daha önce cbf 150 kullaniyorum frenle ilgili hicbir tehlike soz konusu olmadi
2014 yilinda gittim NC 700 aldim
50 hp konbine fren agirlik merkezi assagida asfaltta guzel stabilize de idare ediyor iste kamp gidiyoruz malum yayla yollari bozuk
Nc yola tasarlanmis süspansiyon sistemi eziyet çekiyor
Sattim 660 tenere aldim ( ABS YOk)
Neyse yola ciktim frene basiyorum NC de ki gibi motor durmuyor teker kitliyor kontrolden çıkıyor stabilize de 1 defa düştüm 1 defa da düşme telikesi geçirdim bu arada 3000 km yol teptim ve anladim ki bu motor frenle durmuyor
Bu sefer 60 km stabilize ye girdik 3 motor 1 transalp 1 nc 1 tenere verdik gazi ortalik toz duman
Hızımız yeri geldi 100km\h ( deli cesareti denebilir) birkac köy yolundan da geçtik birsey atlasa önümüze güm
Sonra bolu gerede cankiri ilgaz kastamonu zonguldak düzce gibi bi bati karadeniz turu yaptik ve yollar süper asfal virajli dag yolu ve anladigim tek şey
Bu motosiklet gaz kontrolü ile durdugu mesafeyi frenle durmuyor
Yani sizin KIRMIZI ILE belirtiginiz olayi yaşayarak öğrendim
Bilgiler icin tşk ederim kazasız sürüşler
-
02 Kasım 2016, 22:17
#127
Ben de forum bana kotu davraniyor saniyordum. Adama neler demisler zamaninda oyle yaw.
-
02 Kasım 2016, 22:21
#128
zaferce adlı üyeden alıntı
Ben de forum bana kotu davraniyor saniyordum. Adama neler demisler zamaninda oyle yaw.
Wake up, stand up and dont give up the fight.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
02 Kasım 2016, 23:55
#129
Bu konu hiç kapanmaz sanırım. Ara ara tekrar tartışırız ama bence olumlu bir tartışma.
Ben biraz değişik yöne, trafik ahlakına, azami saygı tarafına çekiyorum, kusura bakmayın.
Genelde motor, bazen de araba kullanıyorum.
İki tarafı da aktif gören birisi olarak şunu söyleyebilirim;
Çoğu zaman (her zaman değil) tehlikeyi oluşturan motorcular, yani bizleriz.
Ben araba kullanırken bile gelen motorcuyu görmedğim, farketmediğim oluyor.
Hatta motor kullanırken, başka bir motor tapagaz yanımdan geçip irkildiğim de çok olmuştur.
Acaba o an azıcık manevra yapsaydım ne olurdu diye düşünmek bile istemiyorum.
Muhtemelen o arkadaş bana hava yapmış oluyor, egosunu tatmin ediyordur.
Bana göre motorcu trafikteki diğer sürücülerin kendisini farketmeyebileceğini de hesaba katmalı,
ona göre kullanmalı.
Maalesef ne araç sürücülerine ne yayalara ne de birbirimize pek saygı göstermiyoruz arkadaşlar.
Genellikle çok hızlı, çok sabırsız ve çok anlayışsız kullanıyoruz.
Çoğu arkadaşımız sinyal kullanmıyor, bazılarının hiç sinyali yok.
Birçok arkadaşımızda kask yok. Kimisinde kask var ama kolunda takılı...
Uzar gider.
-
03 Kasım 2016, 06:44
#130
Çözüm bizim elimizde arkadaşlar.Eğer saygı görmek ve fark edilmek istiyorsanız ona uygun davranacaksınız
-
03 Kasım 2016, 09:31
#131
Şimdi silah taşımak tehlikeli midir, yoksa silah mı tehkikeli ya da insa mı?
İnsan tehlikeli. Duyguları olan bir canlı olduğu için silahı kullanıp başına bela açabilir.
İnsan suçlu silah değil demek mantıklı değil. Silah olmasa insan adamın göğsüne o mermiyi nasıl sokabilir?
Motisklet tehlikeli değil motosiklet kullanmak tehlikeli. Motossiklet kullanırken de elinin altında 1000cc ss makina kadar bir güç olursa eğer, duygularını kontrol edemezsen tabiki senin sonunu hazırlayabilir.
Bunu 100cc motorla da yapabilecek insanlar var tabiki ama oran olarak daha az.
Şimdi ortalama kullanıcı önemli bizim için. Ortalama kullanıcı kendine ne kadar hakim, ya da ortalama kullanıcı ne kadar cc motoru güvenli sürebiliyor? Yorumlar ona göre olmalı.
Bu durumda Türkiye'de 600cc motor teh_li_ke_li.
Senin için veya benim için olmayabilir.
Ama burda hiç tanımadığımız birine yardım ederden, onu ortalamadan Baz alırsak, onun için bu motor tehlikeli işte. Zaten yüksek cc kullanabilecek adam burda kimseye sormaz alayım mı diye. Şu şu motorlardan birini alacağım hangisi?der en fazla.
Sonuç olarak, bu ülke ortalaması için 250cc motosikletin üstü oldukça tehlikeli.
-
03 Kasım 2016, 10:14
#132
kim ne derse desin, gerçekler ortada. sadece 150cc bir makine alın ve bir iki ay trafikte işkence yaşayın diyorum. tehlikeli olan yüksek cc makine değil, onu riske atan insanlar.
-
03 Kasım 2016, 11:20
#133
valla hocam bu işte en kral eğitim bile bi yere kadar,zaten zeki insan kullanarak bi çok şeyin doğruluğunun farkına varıyor ince detaylar hariç ve bilmişlik yapmıyor.Ama motosiklet süren o kadar öküz aynı zamanda çok bilmişler var ki dünyadaki tüm eğitimleri sırasıyla hakkıyla alsalar yine öküz kalır. Bence motosikleti gerçekten kullanmak,doğru şekilde kullanabilmekte kişiliğe bakıyor en başta sonra eğitim.Yani herkesin sorunu eğitimle çözülecek gibi değil.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)