Güç = Tehlike denklemi doğrumu ????
Reklamlar
-
Harika !!!
Konu aslinda cok guzel iki konu daha dogurdu.
1- Kaza yapmamiza sebep olan kontrol edemedigimiz dis etkenler varmidir ,varsa bunlar nelerdir.
2- Motorumuzu gaz ile yavaslatmak mumkunmudur , mumkun ise emniyetlimidir ???
Bu gece en azindan bu konulardan birini acmaya calisacagim. Sizin icin oncelik arzeden var ise belirtiniz onu one alalim.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Reklamlar
-
İlk konu uzun tartışmalar doğurur, sonuç çıkmaz.
İkinci konunun cevabı "evet" olur, emniyeti konusunda karşıt görüşler olur, kan çıkar
-
oocan adlı üyeden alıntı
2- Motorumuzu gaz ile yavaslatmak mumkunmudur , mumkun ise emniyetlimidir ???
trafikte çok az fren kullanan biri olarak neyi doğru neyi yanlış yaptığım konusunda bana yol gösterecekse bu konuda vereceğiniz bilgileri okumak isterim
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
-
oocan adlı üyeden alıntı
Harika !!!
2- Motorumuzu gaz ile yavaslatmak mumkunmudur , mumkun ise emniyetlimidir ???
hmm motoru gaz ile yavaşlatmak...
freni niye koymuşlar o zaman ?
motor gaz ile yavaşlıyorsa fren ile hızlanıyordur o zaman.
teknoloji bayagı ilerlemiş yav. biz çok cahil kalmışız.
arkadaşım ben geçen açtıgın başlıgında da yazmıştım; kendini dogru bir şekilde tam olarak ifade etmeyi ogren.
sonra senin yandaşların burada trial-bike videoları koyuyor ornek olarak.
yarın bir gün örnek olarak ip cambazı videosu koyarlarsa hiç şaşırmam
uyeler açıgını tespit edince de mızıkçılık yapıyorsun (hani sen kaza yapmazsın ya, olur da yaparsan sana gelecek olan ambulansın başka hastaya geç gitmesine veya gitmemesine neden olmazsın ya)
-
burda kimse gaz VEREREK yavaşlatılır demiyor!
Viraja yaklaşırken 10000 rpm deki motosiklette gazı kapatırsın, frenden daha güvenli bir yavaşlama olur. Buna gaz ile yavaşlatmak yerine başka şeylerde denebilir ama kesin ona da bir kulp takarsınız.
Abicim bir laf söylüyorsun, adamlar alıyor eline, sağına soluna altına üstüne bakıyor, nerde bir delik buldularsa ordan okuyorlar........
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:38 ----------
aklıma gelmişken frenle de nasıl hızlandırılır soyliyım:
Scooterla uzun bir rampadan inerken max hıza ulaşacaksın, gazı kesip arka freni 0,5 sn kilitlersin, motor boşa düşer.(eskiden yakıtım biteceği birgün denenmiştir)
Ne yaptık, sırf fren kullandığımız için o motor max hızını 20-30 km aştı.
Buyrun yoruma açık.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:44 ----------
aklıma gelmişken frenle de nasıl hızlandırılır soyliyım:
Scooterla uzun bir rampadan inerken max hıza ulaşacaksın, gazı kesip arka freni 0,5 sn kilitlersin, motor boşa düşer.(eskiden yakıtım biteceği birgün denenmiştir)
Ne yaptık, sırf fren kullandığımız için o motor max hızını 20-30 km aştı.
Buyrun yoruma açık.
-
Acil112 adlı üyeden alıntı
burda kimse gaz VEREREK yavaşlatılır demiyor!
[/COLOR]aklıma gelmişken frenle de nasıl hızlandırılır soyliyım:
Scooterla uzun bir rampadan inerken max hıza ulaşacaksın, gazı kesip arka freni 0,5 sn kilitlersin, motor boşa düşer.(eskiden yakıtım biteceği birgün denenmiştir)
Ne yaptık, sırf fren kullandığımız için o motor max hızını 20-30 km aştı.
Buyrun yoruma açık.
@Acil112 :
@oocan :Yazınızda aklıbaşında okuduğunu anlayabilme kapasitesine sahip herkes için faydalı olabilir. Elinize sağlık.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
gazı KAPATARAK da yavaşlatılır demiyor !
gaz ile yavaşlamaktan bahsediyor.
valla ben bu tarzı oocan'dan ogrendim. nerede bir delik varsa oradan okuyup anlama tarzı
-
Mersin İl Temsilcisi
Nemrut adlı üyeden alıntı
gazı KAPATARAK da yavaşlatılır demiyor !
gaz ile yavaşlamaktan bahsediyor.
valla ben bu tarzı oocan'dan ogrendim. nerede bir delik varsa oradan okuyup anlama tarzı
hocam, bari sen yapma yaaa...
ortada bir konu var. doğru veya yanlış.
ama sadece o konuyu tartışalım. işimiz gücümüz dal budamak yerine gövdeyi baltalıyoruz.
diyelim ki, oocan yanlış söylemiş. doğrusunu anlatıno vakit.
zararın neresinden dönersek kardır.
yeni kullanıcılara da yol gösterir bu açıklama.
hepinizi seviyorum
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
Nemrut adlı üyeden alıntı
hmm motoru gaz ile yavaşlatmak...
freni niye koymuşlar o zaman ?
motor gaz ile yavaşlıyorsa fren ile hızlanıyordur o zaman.
teknoloji bayagı ilerlemiş yav. biz çok cahil kalmışız.
arkadaşım ben geçen açtıgın başlıgında da yazmıştım; kendini dogru bir şekilde tam olarak ifade etmeyi ogren.
sonra senin yandaşların burada trial-bike videoları koyuyor ornek olarak.
yarın bir gün örnek olarak ip cambazı videosu koyarlarsa hiç şaşırmam
uyeler açıgını tespit edince de mızıkçılık yapıyorsun (hani sen kaza yapmazsın ya, olur da yaparsan sana gelecek olan ambulansın başka hastaya geç gitmesine veya gitmemesine neden olmazsın ya)
tartışma yaratmaya ne kadar meraklısınız..
burda kimse kimsenin yandaşı değil. ortada yandaş olacak bir "çıkar" yok..
siz kendinizi çok iyi ifade etmişsiniz, nasıl biri olduğunuz bu yazınızdan anlaşılıyor.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
-
overcloud adlı üyeden alıntı
tartışma yaratmaya ne kadar meraklısınız..
burda kimse kimsenin yandaşı değil. ortada yandaş olacak bir "çıkar" yok..
siz kendinizi çok iyi ifade etmişsiniz, nasıl biri olduğunuz bu yazınızdan anlaşılıyor.
tartışma yaratma becerisini de oocan'dan ogrendim.
ben tamamen kendisini ornek alıyorum. hedefim 250.000 km
benim kendimi ifade etmek gibi bir derdim yok ama yine de iltifatın için teşekkür ederim. aynaya baktıgımda kendimi oocan'mış gibi hissediyorum, bu bana yeter de artar.
-
Güçlü bir motosikletin bence tek artısı vardır. O da araç sıkıştırmalarından rahatlıkla kaçabilmektir. Başka bir artısının olmadığını düşünüyorum. Eksilerinden bahsetmek bile istemiyorum... Bence bir motosiklete 60-70 hp yeterli(en fazla)...;)
-
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
başlığın tam tersine bir düşünceye sahibim ne kadar güç o kadar güvenlik hiç bir kuş sürüsü kamyon otobüs cart curt la muhattap olmuyosun kapanıp gidiyosun sadece biraz su kaybı=)))))) bilinçli bir sürücüyü baz alaraktan söylüyorum tabiiki
-
kimseyi gaza getirmek istemem, 250 cc kâfi
-
T = Tehlike
G = Güç
B = Bilinç-Tecrübe
T = G x ( 1 - %B )
* Bilinç % 50 diyelim . G = 30 Beygir .
T = 30 x ( 1 - %50 ) = 15 .
* Bilinç % 80 diyelim G = 30 Beygir .
T = 30 x ( 1 - %80 ) = 6 .
Gördüğünüz gibi Bilinç-Tecrübe arttıkca Tehlike katsayısı düşüyor. Peki Bilinç-Tecrübeyi sabit tutup beygir gücünü arttıralım . G= 125 Beygir olsun
T 125 x ( 1 - %80 ) = 25 çıkıyor .
-
bilinç %100 olduğunda güç kaç olursa olsun tehlike 0 oluyor.
T =125 x(1-%100)
T =0
Burada motosiklet, yol, diğer trafik elemanları, çevre faktörlerini de koymak gerekmez mi?
Sürücü %100 bilinçli olsa bile
Ayı çıkabilir, keçi çıkabilir
-
Acil112 adlı üyeden alıntı
bilinç %100 olduğunda güç kaç olursa olsun tehlike 0 oluyor.
T =125 x(1-%100)
T =0
Burada motosiklet, yol, diğer trafik elemanları, çevre faktörlerini de koymak gerekmez mi?
Sürücü %100 bilinçli olsa bile
Ayı çıkabilir, keçi çıkabilir
Evet bilinç : %100 olunca formül çöküyor .
Çevre faktörü sabit etkisiz eleman.
yani yoldaki bir yağ birikintisi , çevre , Yol bozukluğu ,Toplumun Trafik kurallarına uyma eğilimi, sabit unsurlar.
Bir yerde Yağ birikintisi varsa hayabusa da olsa Mopet de olsa aynı yerde aynı oranda riske tabi. Sabit elemanlar formülü değiştirmiyor.
-
Son günlerde ,
"Abi sen sanki gazlamıyormusun yani , kocaman motor kullanıyorsun hiçmi hızlı gitmiyorsun ?"
benzeri tepkilere maruz kaldığım için , bu ve buna benzer ithamlara cevaben kendi yazmış olduğum bu konuyu hortlatıyorum umarım yönetim açısından sorun olmaz.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Okudum konuyu. Bazen ayrıntıların içinde kaybolup bütünü görmez insan, ya da görmek istemez. Ben sizi bu durumdan kurtarayım Motosiklet kesinlikle tehlikelidir. Bu tehlike dikkat ve eğitimle belli oranlarda azaltılabilir tabiki doğrudur. Ama sonuçta bu makine tehlikeli hiç kendimizi kandırmayalım.
-
28 Kasım 2011, 18:01
#100
Kontrolsüz güç, güç değildir.
@luthier, motosikletin tehlikeli olduğu su götürmez bir gerçek. Sonuçta araba gibi bizi koruyarak bir kafes, hatta o kafesin içine bizi sabitleyen kemer, darbeleri emen hava yastıkları yok; kask var, zırh var.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)