Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Güç = Tehlike denklemi doğrumu ????

    REKLAM ALANI
  1. #61
    mezit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2008
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    Honda cb125e
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Motosiklet ne kadar güçlü ise o kadar tehlikelidir"

    Sizce ???

    Hatta soruyu dahada genelleştirelim,

    Motosiklet tehlikelimidir ??????

    Hemen en kısa yoldan cevap vereyim.

    Motosiklet kesinlikle tehlikeli değildir, hatta biraz daha ileri gideyim icadından bu güne kadar hiçbir motorsiklet kaza yapmadı ,kimseyi yaralamadı ya da öldürmedi.

    Mesela benim motorum yaklaşık 10 gündür garajında uslu uslu oturuyor. Hiçbir komşum bugüne kadar motorumun bir vukuatını görüp bana şikayet etmedi. Motorum bugüne kadar kimseyi ısırmadı , havlamadı ,tırmalamadı hatta ben yokken gıkını bile çıkardığını gören olmadı. ( bu kısım hocalarımdan çalıntıdır )

    Evet doğru tahmin ettiniz , ben çalışmayan ve olduğu yerde duran motorlardan bahsediyorum.

    Peki durduğu yerde kimseye zararı olmayan bir makina nasıl oluyorda bir anda cehennemden fırlamış şeytan muamelesi görecek kadar ölümcül olabiliyor aradaki fark ne ????

    Fark biziz , fark sensin.

    Üzerinde sürücüsü olmayan bir motor ancak olduğu yerde yan yatar grenajını falan çizer başkada kimseye zararı olmaz.

    Kazayı motosikletler değil insanlar, bizler yada en doğru deyişle "sen" yaparsın.

    SS motor tehlikelidir , Cross asfaltta tutunamaz , touringler çok ağırdır , endurolar yüksektir , scooterlar dengesizdir v.s. v.s. gibi şehir efsaneleri sadece yapılan kazalara uydurulan kılıflardır.

    Yetersiz olan bizleriz , sizlersiniz , sensin.

    Hiçbir motor diğerinden daha riskli yada tehlikeli değildir. Sadece kullanım teknikleri farklıdır. Her motor kendi alanında güvenlidir cross ile asfaltta yapılan fren ile SS ile çamurda yapılacak fren arasında hiç fark yoktur ikiside güvensizdir.

    Güç konusuna dönersek , forum içerisinde okuduğum bir konuda yüksek hacimli motoru tercih sebebinin ego tatmini olduğu , aslında hacimin veya gücün çok tehlikeli olduğu , hatta oldukça politize edilmiş bir yaklaşımla yüksek hacim = yüksek yakıt tüketimi ve doğal olarak devlete ödenecek yüksek vergi miktarı ile devleti zengin ettiğimizi ciddi ciddi iddia edip 250cc den daha yüksek hacimli motor kullanmanın nerede ise aptallık ile eşdeğer olduğunu söyleyenlere rastladım.

    Sevgili arkadaşlar,

    Motosiklette güç "herşey" demektir. Evet yanlış duymadınız güçlü motor ,güçsüz motordan daha emniyetlidir amaaaa....... işin içine insan faktörü girdiği anda işler değişiyor maalesef. Eğer motoru kullanan kişi Valentino Rossi ise kendisini güçlü motorun üzerinde güçsüz motordakinden çok daha fazla güvende hissedecektir neden mi ?
    Motosiklet hakimiyeti tam ve ileri sürücü sıfatına sahip kişiler gücü nerede kullanacaklarını bilirler. Hadi size acaip absürd gelecek bir iddiada daha bulunayım.
    "İleri sürücü motoru gaz ile hızlandırır , gaz ile yönlendirir , gaz ile yavaşlatır fren ileri sürücü için motorunu ışıklarda dururken yerine sabitlemek için kullandığı bir aparattır "
    Ve motor ne kadar güçlü ise yukarıda anlatılan iddiayı gerçekleştirmek o kadar kolay olur.

    Bence kaza riskini azaltmak istiyorsanız , motorun hacmini yada gücünü düşürmek yerine motosiklet kullanmaktaki bilginizi , tecrübenizi arttırmayı deneyin. Sonunda göreceksiniz +1000cc veya +200 Hp ler hiçte tehlikeli veya ölümcül değil aksine yerinde ve kitabına uygun kullanıldığında hayatınızı kurtarabilecek özelliklerdir.

    Sevgiler
    bu yazıların bana sen uyursan herkes ölür sözlerini hatırlattı...
    kişisel neyimiz varki iletimiz olsun...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    30 Aralık 2010
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    honda cbr 600 rr 2007
    güzel paylaşım olmuş üstad

    herkes aynı fikirde illaki olamaz (farklı fikirler de tepkilerini koymuş zaten ) ama ben aynı fikirdeyim
    5$ lık kafan varsa 5$ lık kask al :cat:

  3. #63
    mehmet tufan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2010
    Şehir
    BEŞİKTAŞ / istanbul
    Motosikleti
    BURGMAN
    çevre faktörünü görmezden gelmemek lazım istanbul trafiğinde malesef..
    What goes around, Comes back arround...

  4. #64
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Sana değil Fatih'çim. Genel olarak bıktım artık. Dönemsel bir şey de olabilir, olmayabilirde.

  5. #65
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    vay vay vay... oocan gelmiş yine. yine nadide incilerinden döktürmüş.
    adamımsın oocan

    sen boşver sana laf yerleştiren üyeleri oocan.
    ben egitimle 0 km hızla iki teker üzerinde dengede durulabilecegine inanıyorum

    çok yaşa sen emi

  6. #66
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Hocam yazdıklarınıza katılıyorum. Güçlü motosikletler bilinçli, tecrübeli, amacı hava atmak olmayan kişiler için kesinlikle daha güvenli. Her an tehlikeden kaçabilmek çok önemli. Ancak hava atmak, ego tatmin etmek, yersiz kullanmak bu gücü tehlikeli kılıyor. İnsanların çoğu bu gücü böyle kullandığı için güç=tehlike yargısı ortaya çıkıyor.
    2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125

  7. #67
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sana değil Fatih'çim. Genel olarak bıktım artık. Dönemsel bir şey de olabilir, olmayabilirde.
    abi yaralamadan derinlemesine tartışalım diyorum, ama hiç gelemiyoruz oralara. bende de vardır eyvallah

    güç herşeydir meselesi masaya yatırmalık mevzudur.

    "ben kötü sürücüyüm, hafiftende kalın kafalıyım" diyen kimse görmedim.

    teorilerde bu gerçek üzerinde şekillenmeli diyorum.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  8. #68
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Isten gucten birde yeni bir kulustur aldim onunla ugrasmaktan yazamiyordum.

    Oocan arkadasimiza paylasimi icin tessekurler ama sanirim bazi kelimeler yanlis anlasilmis.

    Motosiklet guvenli olup olmadigini savunmak bence gereksiz bir konu. Coq un eskinden yazdigi ve bence guzel olan bir cumlesi vardi. Durdugu yerde dahi dengede duramiyan bir aracin guvenliligini savunmak yersiz.

    Force Major denilen "Kontrol disi olaylar" Bir aractan firlayan cisim size carpti, ne biliyim yada yildirim carpti , surus esnasinda tansiyonunuz dustu bayildiniz.Bunlari dahil edemezsiniz.

    Yine bu mantikta motoru susan hic bir ucak havada kalamiyacagi icin ucak ta guvenlidir diyemeyiz. Bir ucagi motorunu yerinden cikardigin an, dusme eylemi baslar.

    Ama neden insanlar, ucaklar en guvenli tasima aracidir diyor peki?

    Bunun sebebi sakin , cok agir ve kapsamli egitilen pilotlar olmasin?

    Frenaj kismina ise bende tam katilamiyacagim ama belkide Oocan bize biraz daha aciklar, belkide ben yanlis anliyorum. Sonucta Frenaj surus tekniginin kacinilmaz bir parcasi.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  9. #69
    anaconda84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ocak 2011
    Şehir
    Akhisar/Manisa
    Motosikleti
    Mondial Z-One S 180
    ellerinize sağlık çok güzel bi yazı olmuş ama benim anlamadığım bir nokta motorda gazla nasıl yavaşlayabilir insan. yanlış anlaşılmasın gerçekten anlamadığım için soruyorum yani bilmiyorum daha ilk kez duydum böyle bişeyi. saygılarımla.
    TAKARIM KASKIMI GİYERİM MONTUMU VERİRİM GAZIMI ALIRIM YOLUMU

  10. #70
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı Nemrut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vay vay vay... oocan gelmiş yine. yine nadide incilerinden döktürmüş.
    adamımsın oocan

    sen boşver sana laf yerleştiren üyeleri oocan.
    ben egitimle 0 km hızla iki teker üzerinde dengede durulabilecegine inanıyorum

    çok yaşa sen emi


    Al sana yeterince eğitimle 0 km/sa hızla dengede duranlar.


    Stop&Go (Dur&git) eğitimi. Motora hakimiyeti arttırmaya yarar. Fazer'ımla ışıklarda 4-5 saniye kadar ayağımı koymadan durabiliyorum. Tabii bu pratiğin amacı ışıklarda ayak koymadan beklemek değil, fren-debriyaj-gaz üçlüsünü doğru kullanmaya alışmak.

    Motosikleti yavaş kullanmak çok zor bir iştir, ciddi yetenek ve pratik ister. Laf çakacağınız konuyu dikkatli seçiniz.

  11. #71
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Millet tartışmaya yer arıyor, gayette doğru bir yazı.
    www.motorumla.net

  12. #72
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Oocan, bildiklerini bizlerle paylasiyor.
    Ben bugüne kadar yazdiklarinda ukala bir tavir falan göremedim.
    Bu didismenin neden kaynaklandigini da bu yüzden anlayamiyorum.
    Bir kaç sivri cümle kullandi ama ayni sekilde sivri sorulara verdigi cevaplar bunlar.
    Bir hatasi varsa, bizim milletin araç kullanma ve cinsel hayati konusunda hiç bir elestiriyi kaldiramadigini anlayamamis olmasi.

    Bunun disinda, eksikleri oabilir, yanislari olabilir, burada tartisir konusuruz.
    Mesela fren kullanimi konusunda yazdiklarina itiraz etmistim.
    Nedenini açiklayayim.
    Oocan'in orada bahsettigi seyin özü dogru gaz kullanimi aslinda ama cümlenin ucu açik kalmis.

    Eskiler iyi soför fren kullanmaz diye bir sey söylerler hakikaten.
    Fakat bu sözün motosiklet kullaniminda geçerliligi yoktur.
    Bunun en önemli nedeni fark edilmekle ilgilidir.
    Trafikte motosikletinizi kullanirken, arkadan takip eden araçlar sizin için büyük tehlike arz ederler.
    Arkanizdaki araçlari uyarmanin ve surekli dikkat etmelerini saglamanin en iyi yolu fren lambanizi sik sik yakmaktir.
    Trafikte belli bir suratte ilerlerken, frensiz yavaslamayi tercih ederseniz,arkanizdaki araç sizin yavasladiginizi fark etmeyebilir,ya da fark ettiginde çok geç olabilir.
    Bu nedenle fren lambanizi ara sira yakarak arkanizdaki surucuyu surekli dikkatli olmaya davet etmelisiniz.
    Buraya kadar olani tartisalim, sonra yazacak bir seylerim daha var.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  13. #73
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eskiler iyi soför fren kullanmaz diye bir sey söylerler hakikaten.
    Fakat bu sözün motosiklet kullaniminda geçerliligi yoktur.
    Bunun en önemli nedeni fark edilmekle ilgilidir.
    Trafikte motosikletinizi kullanirken, arkadan takip eden araçlar sizin için büyük tehlike arz ederler.
    Arkanizdaki araçlari uyarmanin ve surekli dikkat etmelerini saglamanin en iyi yolu fren lambanizi sik sik yakmaktir.
    Trafikte belli bir suratte ilerlerken, frensiz yavaslamayi tercih ederseniz,arkanizdaki araç sizin yavasladiginizi fark etmeyebilir,ya da fark ettiginde çok geç olabilir.
    Bu nedenle fren lambanizi ara sira yakarak arkanizdaki surucuyu surekli dikkatli olmaya davet etmelisiniz.
    Buraya kadar olani tartisalim, sonra yazacak bir seylerim daha var.
    Tam da bu sebepten vites küçülterek yavaşladığımda veya arkamdaki araç bana fazla yaklaştığında arka frene hafifçe dokunurum, fren lambasını yakıp arkamdakini ikaz ederim.

  14. #74
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Al sana yeterince eğitimle 0 km/sa hızla dengede duranlar.


    Stop&Go (Dur&git) eğitimi. Motora hakimiyeti arttırmaya yarar. Fazer'ımla ışıklarda 4-5 saniye kadar ayağımı koymadan durabiliyorum. Tabii bu pratiğin amacı ışıklarda ayak koymadan beklemek değil, fren-debriyaj-gaz üçlüsünü doğru kullanmaya alışmak.

    Motosikleti yavaş kullanmak çok zor bir iştir, ciddi yetenek ve pratik ister. Laf çakacağınız konuyu dikkatli seçiniz.
    vay bana rakip gelmiş, yoksa oocan'ın avukatı mı desem
    ben cahilim ya anlat bana 2-3 saniye ayagını koymadan 0 km hızla dengede durmayı. ben de 0 km hızla dengede durmayı 10-15 dakika değil de 2-3 saniye'den ibaret oldgunu belirtmeliymişim

    süleyman demirel gibi yazınca da karşımdaki hiçbir şey bilmiyormuş hissine kapılıp hemen beni tırmalama atagına geçiyor.
    ne yapacagımı şaşırdım vesselam...

    şimdi ben sana bana verdigin tarzda bir cevap vereyim;
    senin 0 km hızdaki denge süreni 2-3 saniyeden 4-5 saniyeye çekmeyi anlatacam.
    50-60 km hız ile giderken ön freni bir kilitliyorsun, sonra gevşetip yavaş yavaş sıkmaya devam ediyorsun bu sırada motosikletin arka tekeri havalanan bir motosiklete sahip oldugunu düşünüyorum.
    hızın ön teker üstünde 0'a yaklaşırken freni öyle bir ayarlıyorsun ki (tabi bu işler eğitimle olur. öyle kuru kuruya olmaz) hızın 0 oldugunda bir bakmışın 4-5 saniyede 0 km hızla hem de ön teker üstünde havada asılı kalmışın.
    fakat bu işler eğitimle olur

    hey Allah'ım ya. ne günlere kaldık.


    "sayın eğitimli abicim" lafına takılan fakat kendi dedigi "Dersine biraz daha çalışmalısın sevgili kardeşim." lafına normalmiş gözüyle bakan saygı deger vatandaşın fikirdaşı;
    bu platforma cevap yazarken 1000 kere düşünüp 1 kere yazın. yoksa daha çok laf çakarlar sizin gibilere

  15. #75

    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MV Agusta Brutale gitti.... :(
    Yerinde, güzel, açıklayıcı ve düşündürücü bir yazı. Elinize sağlık. +100...

  16. #76
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    bu yazıyı hiç beğenmedim. yazılanlarda doğruluk payı olduğunu kabul ediyorum, fakat motosiklet sitesi için son derece sakıncalı buluyorum.
    sayın oocan, siz son derece yetenekli, doğuştan motosiklet kullanmaya yatkın olabilirsiniz. 21 yıldır ve 250.000 kilometredir motor kullandığınızı söylemişiniz. muhtemelen sinirleriniz de çelik gibi, kendinizi çok iyi kontrol edebiliyorsunuz. inşallah günün birinde bir kaza yaşamazsınız, yağ birikintisine girip kaza yapanları küçümseyen, o eşsiz özgüveniniz ve karizmanız çizilmez.

    ben sıradan bir insanım, zaaflarım var. iki senede 1.000 km yol yapmış acemi bir kullanıcıyım. sıradan, normal bir insan için motosikletin çok tehlikeli bir araçtır. sıradan bir motosiklet kullanıcısı için yüksek cc.li ve yüksek güçlü araçlar daha büyük tehlike demektir.

    bu foruma yazdıklarınızla ilgi toplayabilir, hatta bir hayran kitlesi oluşturabilirsiniz; ancak büyük bir sorumluluk altına girdiğinizi de aklınızdan çıkarmayınız. nitekim öyle de olmuş; birileri gaza asılıp hangi kazadan nasıl kurtulduklarından, altlarında hızlı bir makine olsa hangi kazayı nasıl kurtarmış olacaklarından bahsetmeye başlamışlar. babasına "bak hızlı motorlar daha emniyetli diyorlar, n'olur CBR1000 alalım" diyen 17 yaşındaki gençlerin vebalini taşıdığınızı unutmayın.

    trafikte senin kontrol edemediğin binlerce faktör vardır. çok bilen, çok yanılır.

  17. #77
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    trafikte senin kontrol edemediğin binlerce faktör vardır. çok bilen, çok yanılır.
    Yaziyi tekrar okuyun derim, yorumunuzla yazida bahis edilen durum bagdasmiyor. Yazinin hic bir yerinde 1000RR al hayatini guvene al. Daha cok gazla daha guvende ol imasi dahi yok.

    Hatta ozelikle ustune ustune basa basa kusur her zaman insandadir, tehlikeli kaza 1000rr da yapilir scooterda deniyor. Bu isin en iyi guvencesi dogru egitimleri almak oldugu belirtiliyor.


    Birde su son lafiniz. Boyle bir cumle kullanilmayacak kadar mantiksiz. Su seviyeli ve duzgun Turkceniz ile kurdugunuz kelimelerinize dahi yakismamaktadir.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  18. #78
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oocan, bildiklerini bizlerle paylasiyor.
    Ben bugüne kadar yazdiklarinda ukala bir tavir falan göremedim.
    Bu didismenin neden kaynaklandigini da bu yüzden anlayamiyorum.
    Bir kaç sivri cümle kullandi ama ayni sekilde sivri sorulara verdigi cevaplar bunlar.
    Bir hatasi varsa, bizim milletin araç kullanma ve cinsel hayati konusunda hiç bir elestiriyi kaldiramadigini anlayamamis olmasi.

    Bunun disinda, eksikleri oabilir, yanislari olabilir, burada tartisir konusuruz.
    Mesela fren kullanimi konusunda yazdiklarina itiraz etmistim.
    Nedenini açiklayayim.
    Oocan'in orada bahsettigi seyin özü dogru gaz kullanimi aslinda ama cümlenin ucu açik kalmis.

    Eskiler iyi soför fren kullanmaz diye bir sey söylerler hakikaten.
    Fakat bu sözün motosiklet kullaniminda geçerliligi yoktur.
    Bunun en önemli nedeni fark edilmekle ilgilidir.
    Trafikte motosikletinizi kullanirken, arkadan takip eden araçlar sizin için büyük tehlike arz ederler.
    Arkanizdaki araçlari uyarmanin ve surekli dikkat etmelerini saglamanin en iyi yolu fren lambanizi sik sik yakmaktir.
    Trafikte belli bir suratte ilerlerken, frensiz yavaslamayi tercih ederseniz,arkanizdaki araç sizin yavasladiginizi fark etmeyebilir,ya da fark ettiginde çok geç olabilir.
    Bu nedenle fren lambanizi ara sira yakarak arkanizdaki surucuyu surekli dikkatli olmaya davet etmelisiniz.
    Buraya kadar olani tartisalim, sonra yazacak bir seylerim daha var.
    Haklı bir nokta. Genelde Vites düşürerek yavaşlarım fakat ön fren manetine 3-4sefer dokunarak selektör gibi kullanırım.
    112ciyiz

  19. #79
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben toplum içersindeki davranış stilleriyle motosiklet kullanımı arasında bir bağ kurarım hep...

    cc si ne olursa olsun beyefendi bir kişilik motoruna hükmeder...o cc ağırlığı altında kalmaz...gaza dokunurken bile mütevazıdır...


    hayatı yaşamayı seven eğitim almış düzgün karakterli kişilerin apaçilik yapmadıkları ve çevrelerine saygılı bir sürüş tarzı oldukları aşikar...

    egosuna ve motosikletinin torkuna yenik düşen kişilerin de muhtemelen geçmişlerinde ailelerinden alamadıkları sevgi terbiye yoksunluğuyla kendi hayatlarını riske attıklarını düşünmekteyim...
    +1

    ben küçükken hep büyük motorlardan korkardım çünkü ilk bindiğim vitesli motor, (artçı) ben ilkokula giderken MZ301 di. mopetden sonra bana çok korkunç gelmişti, bir ara boş bulunduğum için arkasından düşüyordum ondan sonra çok korkarak binmiştim babam hep derdi "büyük motordan korkma" diye

    yüksek devirli yani racing tarzı motorlar gerçekten tehlikeli çünkü yapı itibariyle yavaş gitmemek için tasarlanmışlar zaten yavaş giderseniz hararetleri yükseliyor, onların tehlikeli olması için apaçi olmamaya gerek yok o motora binen zaten herşeyi göze alıyor zevkide başka tabi...
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  20. #80

    Üyelik
    01 Kasım 2010
    Şehir
    nevşehir/avanos
    Motosikleti
    honda cg 125 ' 91 | Honda cbr 125 r ' 2012
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Motosiklet ne kadar güçlü ise o kadar tehlikelidir"

    Sizce ???

    Hatta soruyu dahada genelleştirelim,

    Motosiklet tehlikelimidir ??????

    Hemen en kısa yoldan cevap vereyim.

    Motosiklet kesinlikle tehlikeli değildir, hatta biraz daha ileri gideyim icadından bu güne kadar hiçbir motorsiklet kaza yapmadı ,kimseyi yaralamadı ya da öldürmedi.

    Mesela benim motorum yaklaşık 10 gündür garajında uslu uslu oturuyor. Hiçbir komşum bugüne kadar motorumun bir vukuatını görüp bana şikayet etmedi. Motorum bugüne kadar kimseyi ısırmadı , havlamadı ,tırmalamadı hatta ben yokken gıkını bile çıkardığını gören olmadı. ( bu kısım hocalarımdan çalıntıdır )

    Evet doğru tahmin ettiniz , ben çalışmayan ve olduğu yerde duran motorlardan bahsediyorum.

    Peki durduğu yerde kimseye zararı olmayan bir makina nasıl oluyorda bir anda cehennemden fırlamış şeytan muamelesi görecek kadar ölümcül olabiliyor aradaki fark ne ????

    Fark biziz , fark sensin.

    Üzerinde sürücüsü olmayan bir motor ancak olduğu yerde yan yatar grenajını falan çizer başkada kimseye zararı olmaz.

    Kazayı motosikletler değil insanlar, bizler yada en doğru deyişle "sen" yaparsın.

    SS motor tehlikelidir , Cross asfaltta tutunamaz , touringler çok ağırdır , endurolar yüksektir , scooterlar dengesizdir v.s. v.s. gibi şehir efsaneleri sadece yapılan kazalara uydurulan kılıflardır.

    Yetersiz olan bizleriz , sizlersiniz , sensin.

    Hiçbir motor diğerinden daha riskli yada tehlikeli değildir. Sadece kullanım teknikleri farklıdır. Her motor kendi alanında güvenlidir cross ile asfaltta yapılan fren ile SS ile çamurda yapılacak fren arasında hiç fark yoktur ikiside güvensizdir.

    Güç konusuna dönersek , forum içerisinde okuduğum bir konuda yüksek hacimli motoru tercih sebebinin ego tatmini olduğu , aslında hacimin veya gücün çok tehlikeli olduğu , hatta oldukça politize edilmiş bir yaklaşımla yüksek hacim = yüksek yakıt tüketimi ve doğal olarak devlete ödenecek yüksek vergi miktarı ile devleti zengin ettiğimizi ciddi ciddi iddia edip 250cc den daha yüksek hacimli motor kullanmanın nerede ise aptallık ile eşdeğer olduğunu söyleyenlere rastladım.

    Sevgili arkadaşlar,

    Motosiklette güç "herşey" demektir. Evet yanlış duymadınız güçlü motor ,güçsüz motordan daha emniyetlidir amaaaa....... işin içine insan faktörü girdiği anda işler değişiyor maalesef. Eğer motoru kullanan kişi Valentino Rossi ise kendisini güçlü motorun üzerinde güçsüz motordakinden çok daha fazla güvende hissedecektir neden mi ?
    Motosiklet hakimiyeti tam ve ileri sürücü sıfatına sahip kişiler gücü nerede kullanacaklarını bilirler. Hadi size acaip absürd gelecek bir iddiada daha bulunayım.
    "İleri sürücü motoru gaz ile hızlandırır , gaz ile yönlendirir , gaz ile yavaşlatır fren ileri sürücü için motorunu ışıklarda dururken yerine sabitlemek için kullandığı bir aparattır "
    Ve motor ne kadar güçlü ise yukarıda anlatılan iddiayı gerçekleştirmek o kadar kolay olur.

    Bence kaza riskini azaltmak istiyorsanız , motorun hacmini yada gücünü düşürmek yerine motosiklet kullanmaktaki bilginizi , tecrübenizi arttırmayı deneyin. Sonunda göreceksiniz +1000cc veya +200 Hp ler hiçte tehlikeli veya ölümcül değil aksine yerinde ve kitabına uygun kullanıldığında hayatınızı kurtarabilecek özelliklerdir.

    Sevgiler
    bence bütün yazılan çok dogru.
    aslında KONTROLSÜZ GÜÇ TEHLİKELİDİR BENCE.
    mondial kanuni benzerlerine inat HONDA.senle daha nice 20. yıllara ...


4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)