Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Motosiklet tehlikelidir üstadım. Önce bunu kabul edeceksiniz. Eğitimle kendimizi mükemmelleştirebiliriz, paramızla daha güçlü bir makina edinebiliriz. Ancak trafiği , fizik şartları, yol şartlarını % 100 kontrol etmeniz hiç bir zaman mümkün değildir.
Şu forumun unutmadıklarımız bölümünde çok kıymetli arkadaşlar var, bir çoğu kontrol edemedikleri şartların kurbanı oldular. Bizzat arkadaşım tem de dökülen yağ yüzünden kaza yaparak vefat etti. Otomobille belki sadece bariyerlere çarparak ya da bir kaç slalom yaparak atlatabileceği bir parça yağ, motorcu için ölüm kalım mücadelesine dönüşen bir kazanın sebebi...
O yüzden motor tehlikelidir. Motorda bahsettiğiniz şekilde geliştirilen sahte özgüven ise ikarus sendromunun başlangıcıdır.
O yüzden yazdıklarınıza katılmıyorum. Motorsiklet başlı başına ister scooter olsun ister ss olsun tehlikeli bir alettir. Motoksiklete binen insan bu tehlikenin farkında olmalı ve bunu azaltmak için kılı kırk yarmalıdır. Eğitim şart demenin başka yolları da var...
yani bunca basit mevzuyu bile kabullenmemekte ayak diretiyorsak bu denklem çözülmez.
motosiklet tehlikeli.
motosiklet kullanmak tehlikeli.
artçı olmak tehlikeli.
ha bu riskleri düşürebilirsin kendince.
ama "eğitimli ve bilinçli olursanız motosikletle güvende yaşarsınız" vaadi gerçekçi değil.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
bence, yolda giderken yolu sürekli tarayarak devam edilseydi, göremeyeceği noktalar olduğunda hızını düşürseydi, sürekli sağ şeridinde gitseydi sonuç farklı labilir miydi? ( takdiri ilahi) olabilirdi...
ben,
şehir içinde çok hızlıydım, gördüm-duramadım-çarptım-sürüklendim
şehir içinde oldukça sakindim-gördüm-yavaşladım-hatalıydı, geçti gitti.
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
abi zaten devamlı pür dikkatiz eyvallah da dikkat dağılmasıda doğanın kanunu. konuyu bütün olarak incelemek lazım, robot değiliz elbet ve riskleri en azından araba düzeyine indirmek bile uzak ihtimal.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:51 ----------
mükemmel misin?
bu bir yolsa yolun başında olmak hata mı?
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
maalesef öyle ama, yine de etken tamamen bizleriz.
atom bombası bile durduk yerde tehlikesizdir.
neyi, nerede, nasıl kullandığın önemlidir bence.
sen de çok ama çk tecrübelisin. işret ettiğin yeri görebilyorum ama konu esasen tek başına "motosikletin tek başına, insan faktörsüz tehlikesi"
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Sayın ocan o bir örnek, tartışmanın özü ise motosikletin tehlikeli olduğu...
Kaldı ki saatte 150 km hızla giderken saniyede kaç metre yol alıyorsunuz. Hangi zemin kontrolünü yapıyorsunuz , kaç metre ilerisini net görüyorsunuz vs. vs.
Ben sizin yaklaşımınızı doğru bulmadım. Eğitim şart çünkü motosiklet tehlikelidir. Sonuç itibari ile iki tekerin üstünde üzerinizde sizi bir nebze rahatlatan birkaç parça plastik koruma ile km hızla yol alıyorsunuz. Bu tehlikeyi eğitimle ortadan kaldıramaz sadece azaltabilirsiniz.
Mükemmel değilim , başladığımdan beri sadece basit bir kurala uydum,
"GÖRDÜĞÜN KADAR GİT , GÖRMEDİĞİN YERE ASLA GİTME"
Burada görülmesi gereken en önemli şeylerden biride asfaltın yüzeyidir. Eğer bu kuralı bilmiyorsa evet yolun çok başında , bu bir hata değil ama büyük bir eksiklik.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Motosiklet tehlikelidir.Arabadaki gibi emniyet kemeri hava yastığı yoktur.Ayrıca asr esp gibi savrulmaya karşı tedbirler 2 tekerle alınamaz.Motorda kaportamız etten ve kemikten oluşan kendi bedenimizdir.Ayrıca ülkemizde bulunan katil bariyerler motosikletler için giyotin gibidir.Kendimizi kandırmıyalım..........
Sizede aynısını yazayım ki pekişsin.
150 km hıza göre zemin kontrolü yapmıyorum. Yaptığım zemin kontrolüne göre hızımı belirliyorum yani gördüğüm kadar gidiyor , görmediğim yere gitmiyorum.
Aramızdaki temel fark bu ,ben yolun benim hızıma uymasını beklemiyorum , konumumu ve hızımı yola uyduruyorum. Bu nedenle motosiklet tehlikeli değil ,ben tehlikeliyim yapacağım bir yanlış kazaya sebep olacaktır.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:04 ----------
Dersine biraz daha çalışmalısın sevgili kardeşim.
Emniyet kemeri ve hava yastığı kapalı bir ortam olan araç içerisinde kaza anında sağa sola çarpmanı engelleyen faktörlerdir motosiklette böyle bir durum sözkonusu değildir. Kaldıki Yeni nesil montlarda ve yeni Goldwinglerde hava yastığı seçeneği sunulmaya başlamıştır. ASR ve ESP benzeri sistemler yıllardır pekçok modelde mevcuttur ve gayet iyi işlemektedirler.
Sevgiler
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
evet hocam haklısın
Her Ne Kadar Sosyetik Olmasakta Her Genc Kizda Resmimiz Her Yerde Izimiz Vardir Cunku Biz DENİZLİLİYİZ (DENİZLİ MT)
yazılanlar tabi çok güzel, büyük orandada doğru ama büyük oranda. bazı arkadaşlarında söylediği gibi kontrol edemeyeceğimiz durumlar mutlaka var. mesela akşam, hava karanlık, yolun sağ tarafı komple park etmiş araçlarla dolu, haliyle hiçbirinin ışığı yanmıyor, yinede alışkanlıktan ara ara araçların ön tekerlerine bakıyosun yola dönük olan varmı diye ve içlerinden birisi yola birden fırlıyor. buyur kontrol et şimdi.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:23 ----------
tabiki bu durum araba ile de başımıza gelebilir ama sonuçları büyük ihtimalle farklı olacaktır.
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Böyle bir durumdan araba ile kurtulman zordur ama motosiklet ile değil.
Bir abinden küçük bir tavsiye eğer böyle bir sokağa girersen sol kaldırıma iyice yaklaş ve küçük viteste devirli kal , fırlayan olursa reflekslerin herşeyi halledecek sen nasıl geçtiğini anlamayacaksın bile.Asla tekerleklere bakıp vakit kaybetme daima ileri sokağın sonuna bak emin ol biri değil hepsi bile kasıtlı fırlasalar yinede çıkarsın.
Sevgiler.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
sayın eğitimli abicim. hiçbirimiz mükemmel değiliz ve olmayacağız. bu durumda mükemmel olursanız motosiklet güvenlidir demek gerçekçi değil.
çok basit, neden anlaşılmıyor? neden bu başlıklar açılıyor? el cevap; motosiklet tehlikelidir.
hata yapmak, dikkat dağılması insanın doğasında var. olayı bütün olarak göremiyorsun, hep eğitimli ve bilinçli olursak güvende oluruzdasın.
ve bende diyorumki motosiklet garajdan çıktığında riskler başlar ve bu bir arabadan her zaman yüksektir. ve ancak bunun farkında olarak asıl meseleye gelebiliriz. daha ne diyim?
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
oocan hocam, sık dur. yakında 10. köye varacaksın ama olsun. doğru bildiğin, gerçekten doktrin seviyesinde doğru ise asla vazgeçme. çünkü evrensel bir gerçek üzerindesin.
aylardır ve hatta yıllardır sürüş tarzımla uğraşanlar var.
ben gördüğüm kadar hız yaparım;
göz tembelliğim var ( karanlıkta; karşıdan far ışığında göserim kndini normalden 1 sn daha geç toparlıyor )
gözlük kullanıyorum, astigmatım var ( gözlük camı + kask vizörü ile omuzumdan geriye "kör nokta " kontrolümde çift görme veya açı sapması olduğunu biliyorum )
çok ağır kazalardan sonra kendime verdiğim ilk söz : BİLMEDİĞİM, GÖRMEDİĞİM YOLDA HIZ YAPMAYACAĞIM!
en hızlı giden "usta kullanıcı" ile aramda hep 1 sigara içimi zaman oynamıştır. ehh, sigrayı da bıraktığıma göre kafa kafaya gidiyoruz işte
yol şartlarınızı değil ama kendinizi yol şartlarına göre ayarlayabilirsiniz.
kolay yol varken neden zorla uğraşıp zevkimden feragat edeyim ki?
bu bence doğrudur.
yol kaygan, otobanda onlarca tahta, lastik, yağ vs kalıntılar var. gündüz max 100, gece ise 80 i geçmem.
hiç gitmemek yerine, geç gitmeyi tarcih ediyorum.
ne kadar az risk, o kadar sorunsuzluk, o kadar zevk.
EN İYİ MOTORCU EN HIZLI GİDEN DEĞİL, TORUNUNU GEZDİRENDİR ( en ünlü motosiklet atasözlerindendir )
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
başınız sağolsun.
yazdıklarınız doğru fakat yüksek cc'nin tehlikeli olmasıyla (konu başlığı ile yani) ilgisi yok..
buradaki bir çok kişinin ortak fikri kullanıcının eğitimli olup kaza riskini azaltmasıdır. sonunu görmediğin viraja hızlı girme, bilmediğin yollarda ekstra dikkatli ol, gereksiz hızdan kaçın vs..vs.. yol etkenleriyle ilgili olarak kimsenin dikkatli olmaktan başka yapabileceği bir şey yok. bu 4teker içinde geçerli 2 tekeri içinde
ben en büyük etkenin sürücü olduğunu düşünüyorum (bahsettiğiniz kazayla ilgili olarak konuşmuyorum). bir çok insan bir hevesle motor alıp gereksiz işler yapıyor.
kendi geçirdiğim kazadan örnek verecek olursam, sağ şeritten beni makaslayan bir araba çarpması sonucu kaza yapmıştım. düşmedim, bana çarpan arabada haşat oldu ama altımda daha güçlü bir motor olsaydı gaz açıp uzaklaşabilirdim ve kaza yaşanmayabilirdi. (o zaman 125lik bir motor kullanmaktaydım)
demek istediğim bu aletler düşük cc olsada tehlikeli büyük cc'de. eğer hangisinin daha güvenli olduğunu tartışıyorsak, ben yüksek cc'nin daha güvenli olduğunu düşünüyorum
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)