Nedendir bu yüksek cc'li motor isteği.
Reklamlar
-
logaritma adlı üyeden alıntı
istanbul için konuşuyorum artık yüksek hacim motor sürmek araba sürmeyle eşdeğer yüksek hacim motorlarda arabalar gibi bekliyor çok denk geliyorum öyle adam benim geçdiğim yerlerden benim yaptığım kıvrak manevraları yapamıyor kalıyor öyle araba gibi ışıklarda bekliyor.. motor sürmenin bir avantajı kalmıyor onun için araba alsa sürse aynı şey..
Siz motosiklet kullanmayı bilmeyen büyük cc lilere denk gelmişsiniz ya da yan çanta fetişlerine.Fazer yılan gibi kıvrılıyor sıkışık trafikte de he tabi cruiser kullanıyorsa bekleyecek yapacak birşey yok.
Arkadaşlar büyük cc tamamen zevk meselesidir.hobi amaçlı kullanılır.küçük motosikletimi de satacağım.büyük cc motosiklet kullanacak gücüm olmazsa bir gün hiçbir kuvvet bana saçma sapan 250 liklere 15-20 bin tl verdirtemez.125 lik alacağıma da yürümeyi tercih ederim bundan sonra.yazdıklarım 250 lik enduro kros türevleri için geçerli değil.
Reklamlar
-
-
logaritma adlı üyeden alıntı
istanbul için konuşuyorum artık yüksek hacim motor sürmek araba sürmeyle eşdeğer yüksek hacim motorlarda arabalar gibi bekliyor çok denk geliyorum öyle adam benim geçdiğim yerlerden benim yaptığım kıvrak manevraları yapamıyor kalıyor öyle araba gibi ışıklarda bekliyor.. motor sürmenin bir avantajı kalmıyor onun için araba alsa sürse aynı şey..
"Öyle araba gibi ışıklarda beklemeyen" kaç rahmetli gördü bu forum. Gerçi o zaman da "motor sürmenin bir avantajı kalmıyor onun için araba alsa sürse aynı şey.."
2006 Honda Activa (2006-2009) > 1996 BMW F650 (2007-2008) > 2016 Mondial RX3i Evo (2016-2017) > 2006 Yamaha XT660R (2017 - 2020) > 2017 Honda CRF 250L ABS (2020 - 2021) > 2022 Mondial X-Treme Maxx 200i (2022-...)
-
Deadly Sto(R)m adlı üyeden alıntı
"Öyle araba gibi ışıklarda beklemeyen" kaç rahmetli gördü bu forum. Gerçi o zaman da "motor sürmenin bir avantajı kalmıyor onun için araba alsa sürse aynı şey.."
ben kırmızıda geçsin demedim yazıyı iyi okuyun .. dediğim biz yeşilde geçerken o bizim gibi kolidordan gitmediği için araba gibi şeritlerde normal bekliyorlar ancak kolidor çok geniş olucakda o zaman geliyorlar ondan araba gibi ışıklarda bekliyorlar orda dediğim budur..
burda kırmızıda geçiyorlar gibi bir ifadede bulunmadım..zira geçicek adam hacimemi bakar 50cc ilede geçer 1200cc ilede geçer...
RamonRojo adlı üyeden alıntı
Siz motosiklet kullanmayı bilmeyen büyük cc lilere denk gelmişsiniz ya da yan çanta fetişlerine.Fazer yılan gibi kıvrılıyor sıkışık trafikte de he tabi cruiser kullanıyorsa bekleyecek yapacak birşey yok.
Arkadaşlar büyük cc tamamen zevk meselesidir.hobi amaçlı kullanılır.küçük motosikletimi de satacağım.büyük cc motosiklet kullanacak gücüm olmazsa bir gün hiçbir kuvvet bana saçma sapan 250 liklere 15-20 bin tl verdirtemez.125 lik alacağıma da yürümeyi tercih ederim bundan sonra.yazdıklarım 250 lik enduro kros türevleri için geçerli değil.
burda tek faktör motor değil arabalarda var artık..bir iki modeli kast ederek yazmadım genel olarak yazdım..
yoksa bende biliyorum elbetki aralardan geçen yüksek hacimli modellerde var az sayıda ..
bin tane model sayarım araba gibi şeritlerde bekleyen ama yan çanta ama cruiser ama touring ama grenajların çok iri aynaların dışarda koruma demirinin uzun olmasından v.b liste uzar gider.. tabiki fazer gibi modellerde var bazı super sport modellerde var onlarda yılan gibi kaçıyor fakat istisnalar kaideyi bozmaz.. kaldıki çıkıntıları çok olan araçlarda var kolidor açık olsada altınızdaki ufak motor olsada motorun aynasını dizinizi falan geçerken vurabiliyorsunuz çok rahat..
geçen gün misal adam navaraya öyle bir basamaklık taktırmışki araba şeritte fakat basamaklık arabadan 40-50cm dışarda kolidor bomboş geçerken bir şey ayağıma sürttü neyse geçdim ışıklarda durdum pantalonda çizik kirlenmiş nerden oldu neye sürttüm diye kafayı çevirdim ayaklığı gördüm zaten ilk araba şeritte basamaklık kolidorun ortasında duruyor..
istanbulda kolidorlar iyicene daraldı artık minübüs araçlar bile kolidorları işgal ediyor pcx,cbf gibi motorlar bile sıkıştırılıyor arabalar tarafından .. mantıklı akıllı yüksek hacim süren insanlar o riski almıyor bekliyorlar şeritlerinde araba gibi buda onlar için doğru olan ..
-
Bu kullandığın motora göre değişir , şehir içinde en rahat olduğum motor duke390 dı , rx3i evo 250 cc ama şehir içinde işkenceydi. Şimdi mt07 var bu duke390 kadar kıvrak değil ama daha önce kullandığım rx3i den ve ybr125 den daha rahat şehir içinde ☺
-
konu hortlamış bir konu, tarihe sonradan baktım ve tarihi görmeden önce farklı üye isimleri gördüm ve "bu ne be? yeni üyeler türemiş" dedim kendi kendime ve tam sayfa 2 ye geçecek iken 2011 tarihini gördüm.
konu ile ilgili sadece şunu yazmak istiyorum.
ben 4 silindir 600cc bir motor istiyorum ve bunu istememin 3 sebebi var. 1-ses, 2-max torq değerini sonradan veren bir motor, 3-150 km hızı geçmeyecek olsam dahi serilik istediğim için(hızlanması iyi olacak).
yani yüksek cc motor niye isterler diye sormak bence aklı başında birinin soracağı soru değil.
-
Yuksek hacim, buyuk olmak zorunda degil... Bi defa scooter park yerine park etmek zorunda kalmistim eski Hondami. Etrafindaki 50cc scooter'lardan cok da buyuk degildi acikcasi. Bi defa akusu bittiginde, elciklerden tutup bisiklet gibi yanimda yuruttuydum. Ornek:
250cc Suzuki Inazuma:
Boy: 2145mm
En: 760mm
919cc Honda CB900F:
Boy: 2125 mm
En: 750 mm
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
konu hortlamış bir konu, tarihe sonradan baktım ve tarihi görmeden önce farklı üye isimleri gördüm ve "bu ne be? yeni üyeler türemiş" dedim kendi kendime ve tam sayfa 2 ye geçecek iken 2011 tarihini gördüm.
konu ile ilgili sadece şunu yazmak istiyorum.
ben 4 silindir 600cc bir motor istiyorum ve bunu istememin 3 sebebi var. 1-ses, 2-max torq değerini sonradan veren bir motor, 3-150 km hızı geçmeyecek olsam dahi serilik istediğim için(hızlanması iyi olacak).
yani yüksek cc motor niye isterler diye sormak bence aklı başında birinin soracağı soru değil.
inşallah nasip olur.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Yuksek hacim, buyuk olmak zorunda degil... Bi defa scooter park yerine park etmek zorunda kalmistim eski Hondami. Etrafindaki 50cc scooter'lardan cok da buyuk degildi acikcasi. Bi defa akusu bittiginde, elciklerden tutup bisiklet gibi yanimda yuruttuydum. Ornek:
250cc Suzuki Inazuma:
Boy: 2145mm
En: 760mm
919cc Honda CB900F:
Boy: 2125 mm
En: 750 mm
ben italya turunda beverliy 500 kullanmışdım dışardan baksan 150cc lik makina dersin .. istisnalar her zaman var ama kaideleri bozmuyor..
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
konu hortlamış bir konu, tarihe sonradan baktım ve tarihi görmeden önce farklı üye isimleri gördüm ve "bu ne be? yeni üyeler türemiş" dedim kendi kendime ve tam sayfa 2 ye geçecek iken 2011 tarihini gördüm.
konu ile ilgili sadece şunu yazmak istiyorum.
ben 4 silindir 600cc bir motor istiyorum ve bunu istememin 3 sebebi var. 1-ses, 2-max torq değerini sonradan veren bir motor, 3-150 km hızı geçmeyecek olsam dahi serilik istediğim için(hızlanması iyi olacak).
yani yüksek cc motor niye isterler diye sormak bence aklı başında birinin soracağı soru değil.
hocam bizim motorumuz şehir içinde yeter sanki yalnız e5 e çıkınca sorun yaşadım halk otobüsü bile üstüme çıkıcaktı az daha
-
Ses görüntü hikaye. Motorun küçük olunca sinyal de versen ağzınla kuş da tutsan seninle yarışmak isteyip köşeye sıkıştırmağa çalışan çok haset var. Bana göre çift silindirli en az 400cc olacak bir makine şart.
NOT: Gerekli tecrübeler edindikten sonra...
-
her motorun bir kullanım yeri vardır öyle olmasa firmalar bu kadar çeşitte ve çeşitli hacimlerde motor üretmezdi standart 600 lük 1000 lik üretip geçerlerdi.. bu kadar çok çeşit varsa o kadarda çok kullanım alanı ve yeri vardır ondan üretiyor fabrikalar.
istanbulda %90 şehir içi ve yoğun trafiğin olduğu yerde 50-60 dan yukarı çıkamadığın bir trafikde dur kalkın içinde 600 lük alsan ne ifade eder 1000 lik alsan ne ifade eder.. 150 lik 250 lik motorla aynı hızlarda aynı koşullarda gidiceksin hatta onlar kadar kıvrak çevik de olamıycaksın..
onlarda uzun yolda tabiki bir 600 lük 1000 lik makina gibi asla olamazlar.. neticede her motorun bir yeri bir amacı var..
adamın işi evi dümdüz yol yokuşsuz 3 km dir misal.. adam almışdır 50cc lik motor sadece iş ev arası git gellik .. şimdi bu adama bu motoru niye aldında diyemessin amacı var çünkü ve bir amaç doğrultusunda almış.
Adam vardır işi gücü yoktur emeklidir falan almışdır 1000cc lik makina o makinanın keyfinide uzun yol gezi turları atarak karadeniz turu ege turu falan gibi motorunda hakkını veriyordur kendide o motorun keyfini yaşıyordur ..
kullanım alanı amacı önemli..
tekrar ediyim istanbulda heleki iş dağılış 5 trafiğinden 8-9 a kadar heleki köprü trafiğine direk yada dolaylı yoldan katılıyorsanız 20 den 40 dan fazla hıza çıkamassınız.. ben maslakdan beşiktaşa iniyorum saat 6 da 20-30 dan yukarı çıkamıyorum çok çok nadir 40-50 yi görüyorum tekrardan trafiğin kucağına düşüyoruz tekrar dur kalk..
her yer felç aralar dereler iki şerit aralarında bile minübüsler taksiler gidicek boşluk bile olmuyor bazen olduğunuz yerde sayıyorsunuz dakkalarca.. bu trafikde 600 lük alsanız ne 1000 lik alsanız ne 150cc lik alsanız ne hepsi aynı..
işte o yüzden böyle trafikde yaşayan insanların önceliği hacimden ziyade yakıt ve ufak tefek manevra kabiliyeti yüksek sincap gibi aralardan kaçabilen motorlar oluyor..
tekrar o yüzdendirki maddi durumu iyi olup yüksek hacimi olup şehir içi'de yoğun kullanımı olan insanlar genelde kapılarına ikinci bir vespa yada o tarz düşük hacimli tarzı falan olan bir scooter alıyorlar.. vespa kullanıcılarının çoğuna bakın yüksek hacim bir ikinci motorları vardır.
Herşey bir amaca hitap ediyor. benzin olmuş 6 tl nerdeyse 600lük yada 1000lik makina alıp bunu %80 yada %90 kullanımını şehir içinde yapıcaksan bu genel gider doğrultusunda bir israfdır.
-
saintofdream adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Merhaba ;
Ben 1 yıldır motosiklet sürüorum cok aktif bir şekilde. 10 000 km yaptım. Motorum suzuki inturder vl 250 2004 model 39000'de. Ciddi kazada yaptım ufak kazada ege turuda yaptım. Tecrübe kazandım yeterince anlayacağınız. Motorumdan cok ama cok memnunum şehir içinde olsun şehirler arası olsun. Ayrıca motorum cok ilgi çekior üstüne oturup fotograf cekenler flam flam
Dönüp bakanlar flam.
Herkezde bir 250 den sonra 650 cc ye geçme modu (Dragstar,Shadow,Intruder 800) var. 650 cc daha zorluk cıkartmaz mı İstanbul Trafiğinde. Daha fazla benzin yakmaz mı. (100 kmde 3 yakıor benimki)Ayrıca ben motorumla rahatca 130 a cıkabiliyorum. Nedendir yüksek cc isteği. Nedir avantajı söyliyebilirimisiniz? Bide bu suzuki intruder vl 250 ile sizce kaç km giderim daha 250 000 ni bulurmu ? Ne zaman yeni motor alma zamanı gelir.
Konuyu açan arkadaşta şu an xt660 tenere kullanıyor
-
Tek silindir 250+ cc. İst. gibi büyük şehirlerde, şehir içinde en mantıklı motor.
Bazı arkadaşlara dikkat ediyorum, 250 cc. den bahsediyorlar ama çift silindir diyorlar. Bulundukları yerler genellikle İstanbul gibi kalabalık şehirler.
Aynı hacimde tek silindir, torkunu düşük devirde verir ve kullanımı daha kolaydır.
Daha az vites değiştirmeye, yakıta ihtiyaç duyar.
İstisnalar vardır tabii.
-
büyük hacimli motosiklet istiyoruz çünkü insanın doğasında var. Herkes gücü, gösterişi sever. Araba sürenlere bakın İstanbul'da gemi gibi bilmem kaç bin tl'lik lüks araçların, jiplerin ne mantığı var. Ya da ev dediğin 4 duvardan oluşan bi yaşam alanıyken neden 10 sene 20 sene krediyle yüzbinlerce liralık rezidanslara sitelere giriliyor. Yahu WhatsApp, instagram, YouTube dan başka bişey kullanmayan bi dünya insan iPhone 7'sini satıp X olanını alıyor ya da hayalini kuruyor. Bu bi ihtiyaç meselesi değil ihtiras meselesi bence.
-
ozan1991 adlı üyeden alıntı
hocam bizim motorumuz şehir içinde yeter sanki yalnız e5 e çıkınca sorun yaşadım halk otobüsü bile üstüme çıkıcaktı az daha
dur hele biraz kullan, ben 2016 yılının 3 ayının 18. gününden bu güne kullanıyorum yani 22 ay 19 gün oldu ben bu apaçiyi alalı ve 0-100 hızlanmasının en azından 4 saniye olmasını isterdim fakat son gücünde anca 4.1 san,yede 60 km hızı görebildim ve 100 km hızlanması ise 12 saniyelerdedir ve hiç denemedim.
zaten 80 km hızdan sonra sollamaya çıkmak kolay olmuyor ana yollarda.
bir tane suzuki gsr 600 sahibi olsam kime ne zararım olurdu ki? bende motorumun kıymetini bilen nadir kullanıcılardanım. motorumu üzmeden kullanıyorum ve fırsat buldukça seviyorum onu.
bir tane gsr 600 sahibi olsaydım yol almak çok daha zevkli olurdu ve hayat benim için daha güzel olurdu.
neyse bırakın şimdi 4 silindir 600cc motoru, yağ değişim zamanı geldi ve ben daha maaşımı alamadım ve doğalgaz faturası ile ev kirası var sırada. 392 lira doğalgaz(203 lirası güvence bedeli) ve 600 lira ev kirası var yani toplamda 5 şubata kadar 1000 tl ödemem var. 150 lira türk telekom borcu var onuda ödemem gerek.
bilmeyenlere bilgi olsun: doğalgaz abonelik ücreti 800 lira civarı ve 4 aya bölüp faturaya yansıtıyorlar.
-
Fatih Allah sabrını versin, sağlık sıhhat oldukça hepsi çözülür. Rabbim hepimizin gönlüne göre versin.
sana soracağım bir konu var. Er5 kullanmışlığın varmı. Bu bahardan itibaren iş değişikliği nedeni ile bol bol zamanım olacak ve kısmetse anadoluyu gezmek istiyorum. Bendeki inazuma bilirsin. Çok memnunum ancak otobana çıktığında dediğin gibi konrollü bir gücün altında olması yol emniyeti açısından gereklilik arz ediyor. Aklımda her ne kadar 2006 civarı olsada bakımlı bir Er5 var. Deli makinesi diyen çok duydum ama deneme fırsatım olmadı.
Konu başlığı ile de alakası olduğunu düşünürsek Fikrini almak isterim.
Benimde bir diyeceğim var diyen olursa buyursun lütfen.
-
Şehir ici güzel bir triumph naked ,uzun yol içinde gsxs 1000,duke 1290 veya mt10 dan biri olsa fena olmazdı
-
VATAN TOPRAĞI KUTSALDIR, KADERİNE TERK EDİLEMEZ
-
01 Şubat 2018, 00:36
#140
BLUERAY adlı üyeden alıntı
Fatih Allah sabrını versin, sağlık sıhhat oldukça hepsi çözülür. Rabbim hepimizin gönlüne göre versin.
sana soracağım bir konu var. Er5 kullanmışlığın varmı. Bu bahardan itibaren iş değişikliği nedeni ile bol bol zamanım olacak ve kısmetse anadoluyu gezmek istiyorum. Bendeki inazuma bilirsin. Çok memnunum ancak otobana çıktığında dediğin gibi konrollü bir gücün altında olması yol emniyeti açısından gereklilik arz ediyor. Aklımda her ne kadar 2006 civarı olsada bakımlı bir Er5 var. Deli makinesi diyen çok duydum ama deneme fırsatım olmadı.
Konu başlığı ile de alakası olduğunu düşünürsek Fikrini almak isterim.
Benimde bir diyeceğim var diyen olursa buyursun lütfen.
iyi dileklerin icin tesekkur ederim. 250cc uzerinde motor kullanmadim. Dedigin motor iki silindir ve 4 silindir makinelerin verdigi ses onda yoktur. Alma bence suzuki gsf 600 vardi 14 bin lira. 6 bin pesin ve kalan para senet yapiyorlardi. Onu almak isterdim ben ama kismet degil su anda.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)