Nedendir bu yüksek cc'li motor isteği.
-
yukarda bazı arkadaşlarda değinmiş,bende katılıyorum
güç=güç,elinin altında olsun ama yeri geldiğinde kullan.
viraja 160 km hızla girersen motorun suçu ne salaklık sende
paran varsa kaliteli ve yüksek cc (250 cc üzeri )motor her zaman en idealidir.
yollarda en tehlikeli şerit sağ şerittir,bütün belalar sağ şeritten çıkar(tali yol bağlantıları gibi).
şehir içinde kullanım için 150-250 cc yakıt açısından yeterlidir.şu an çoğu 250 cc motor er 6 gibi yeni nesil motorlar'la aynı yakıt oranlarına sahip.
O zaman yakıt sarfiyatını fazla önemsememeli 2 silindir yeni nesil motorlar için geçerli.
ani bir sakat durumlarda elinin altında kullanacağın bir güç olmalı her zaman.
150 cc motorun her tarafı güç olsa ne olur 2 zamanlı asfalt canavarları hariç.
heleki artçı ile motor kullanıyorsanız vay halinize ufak cc motor ile ,aslı gaza asıl dur ne fayda.
birde şehirler arası veya milletler arası yolculuk yapıyor birde artçınız veya bağajınız varsa vay diyorum motorun ve sizin halinize.git git bitmez o yol motorun yarı ömrü o yollarda biter.
bence olaya bu yönden bakmalı bilinçli kullanıcı olup,trafik ve hız kurallarına uymalı ve motordan zevk alıp uzun seneler kullanmalı.
ego meselesi şımarık baba parası yiyen ,emeğin ne oldugunu bilmeyen insanların yaptığı olaydır.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
Reklamlar
-
şunu ayırt edelim motorcu deyince benim hayat görüşüm eşimde olsa tek çıkmakdır kolay kolay arkama kimseyi almam ancak işde şehir içi kısa mesafe bir semtten diğer bir semte sahilde ağır ağır gezmeye falan alırım arkama birini..
uzun seyahetlerde şehirler arası yollarda tek kişi yeni nesil kaliteli bir 250cc lik motor fazlasıyla yeter benim fikrimdir kimse öyle uzun yolda 160 la giderim diye düşünmesin uzun yola çıkmışlar bilir gidemessin..
ama artçım var diyorsanız 250cc lik makine tabiki kesmez bayanlar birazda titiz olur yanlarına her şeyi almak ister motora oda ek yük bindirir şahsi fikrimdirki böyle bir motor yolculuğununda ne tadı çıkar ne keyfi motor sürme ruhu o özgürlüğünüz rüzgar ve siz arasındaki bağ kalmaz.. ama böyle bir yolculuğa çıkıcaksanız tabiki 50 bg lik bir motor şarttır..
bana sorarsanız tek kişi kısa ve uzun yol yeni nesil kaliteli güzel bir 250 lik motor fazlası ile yeter. hep diyorum burası amerika değil istanbuldan antalyaya gitsen 900km altı üstü edirneden hakkariye gitsen 1200km altı üstü..
zaten arkama valiz hanım falan alıcaksam arabayla çıkarım o yola motoru almam motorumla arama kimseyi sokmam
-
zaza dayının parası yokmu ki land rover'a binmesin
kırmızı reno yetiyor "garibime"
tercih meselesi
5$ lık kafan varsa 5$ lık kask al :cat:
-
Şehir içinde 150cc çok çok rahat oluyor, uzun yolda ise yüksek cc tabiki.
Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11
-
Sadece motosiklet konusunda değil hayatın her alanında böyle değil miyiz ?
Herşeyin en iyisi, en yüksek modeli.. En pahalısı, en lüksünde değil mi gözümüz ?
Şahsen vitesli ve yüksek cc bir motorum olduğu zaman yine şehir içinde bir scooter sahibi olmak istiyorum. Bu da mantıklı olan bence.
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
İstek var, var olmasına da, para
Türkçe giderse, Türkiye gider!
-
prs_bacteria adlı üyeden alıntı
zaza dayının parası yokmu ki land rover'a binmesin
tercih meselesi
bizde arasıra KARTAL'a biniyoruz....
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
-
Ben cbf150'ile şehir içinde hangi araç olursa olsun,herzaman avntaj bende,çünki şehir içi trafiği sağlı sollu park yayalar sıkışk trafik vs.vs. hiç biri bu faktörlerin olduğu bir yerde benimle boy ölçüşemez-ölçüşemiyorda
Fakaaat gel gelelimki şehirler arası yola çıktığımda,durum vaziyet bir anda kele dönüşüyor.Peki sakin sakin kenardan kenardan gidelim ozaman neolur sanki denildiğini duyar gibiyim.Sen kenardan kenardan gittiğinde bu şerit zaten sağ şeridin sağı olmak zorunda ee haliyle tamamen sağ şeridin en sağ çizgisinin üstünden gidilmiyor tabiki,çizgiye yarım metre kalıcak şekilde sabitleniyorsun.
Yanından geçen scania bir kamyon 100km. hızla senin 30cm yakınından geçip gittiğinde ''kendi adıma söylüyorum bu kısmını...eşşşedüüü....'' bir ses duyuyorum gayri ihtiyari bu ses benden çıkıyor,bittimi? kesinlikle hayır;kamyon seni100km. hızla geçti ve artık önünde,dayan bakalım şimdi rüzgar sörfüne...
Selavatlarla bunu geçiştirdikten sonra artık rahatladım dediğin bir anda,85model bir toros tam arkana dayanmış ve uzun uzun korna çalarak seni dahada sağa atmaya çalışıyor olucaktır,tam paraleline geldiğinde senin hızına inip sırıtık bir vaziyette ve aklından negeçtiğini anlıyamıyacağın bir yüz ifadesiyle seni kesicektir.Sense bu esnada toroscuya bildiğin bütün rahmet dualarını okuyor olucaksın.
Az ileride dayanamayıp mola verdiğinde motoru yan yatırıp akan benzine bir kibrit çakmak istiyeceksin ''ben öyle oluyorum''
Ahhhhh altımda 600'lük bir makina olucaktı,bu lafı butür gezilerde adının yanına yazacak kadar çok tekrarlıcaksın...
(AT'IM YİĞİT OLSUN VARSIN KAPIDA YATSIN)
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
-
Super Sport ve F sınıfında yüksek cc erkeklerde hormonal duyguların tatmini içindir (şahsi fikrim)
Touring'lerde 'ihtiyaç anında camı kırınız - imdat çekici - misali' gerektiğinde kullanılabilecek güç için, 4 tekerdeki ESP misali aracın hayatı boyunca bikaç kere kullanırsın ama hayat kurtarırsın.
[B][I][COLOR="Black"]Hayat ya 2 kişi yaşanır, ya da 2 teker üstünde yaşanır![/COLOR][/I][/B]
-
m.şanvere katılıyorum. Uzun yola çıktınmı 90-100 az geliyor. Bisüre sonra vızzz kalıyosun sanki bionikle gidiyosun gibi oluyor arkadan araba gelse korkuyosun
-
Kuzenler gibi günübirlik istanbul-ankara,istanbul-karabük yaparsan doğal olarak bizim gibi gözler fazeri arar.
Ama arkadaşların dediği gibi şehir içi kullanıyorsan küllüm zarar yüksek cc motor.
facebook(Fazer Tutkunları)
-
Bazı arkadaşlar güç elinin altında olsun gerektiğinde kullanırsın zorda kalırsan lazım olur ya da kamyonlar arabalar sıkıştıryo zor anlar yaşıyoruz diye yazıyorlar.
Şimdi şunu unutmayın ki elinin altındaki gücü kullanmayacak motosiklet sürücüsü yoktur. Herkes bir kere o gücün köküne kadar gider zaten. Ben basmayacağım diyen sadece kendini kandırır.
İkinci olarakta kamyonlar arabalar sıkıştıryorsa ne yapacaksın. Sürat yapmak mı bunun çaresi? Ne yapalı burada böyle gücü gücü yetene. Kamyon arabayı sıkıştırır, araba motosikleti bu böyle gelmiş böyle gider kolay kolay da değişmez. Sürat yaparak bu durumdan ne kadar süreyle kurtulabilirsiniz?
Tabi 70-80 km nin üstüne çıkamayan bir motorla şehirlerarası yola çıkmak çok zor durumlara yol açabilir ama 120-130 km süratleri gören bir motor herkese yeterli olabilir.
-
yucika adlı üyeden alıntı
Bazı arkadaşlar güç elinin altında olsun gerektiğinde kullanırsın zorda kalırsan lazım olur ya da kamyonlar arabalar sıkıştıryo zor anlar yaşıyoruz diye yazıyorlar.
Şimdi şunu unutmayın ki elinin altındaki gücü kullanmayacak motosiklet sürücüsü yoktur. Herkes bir kere o gücün köküne kadar gider zaten. Ben basmayacağım diyen sadece kendini kandırır.
İkinci olarakta kamyonlar arabalar sıkıştıryorsa ne yapacaksın. Sürat yapmak mı bunun çaresi? Ne yapalı burada böyle gücü gücü yetene. Kamyon arabayı sıkıştırır, araba motosikleti bu böyle gelmiş böyle gider kolay kolay da değişmez. Sürat yaparak bu durumdan ne kadar süreyle kurtulabilirsiniz?.
buraya kadar katılıyorum...
yucika adlı üyeden alıntı
Tabi 70-80 km nin üstüne çıkamayan bir motorla şehirlerarası yola çıkmak çok zor durumlara yol açabilir ama 120-130 km süratleri gören bir motor herkese yeterli olabilir.
ancak max. 120-130 km/h gören bir motor ne süreyle ve konforla gidebilecek...
zevk çileye döner...
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
-
bugün...vatandaşın biri desktop'taki resimi görünce hocam bu senin mi diye sordu?
eee...hocam tehlikeli bu makinalar dedi...bende de 1300 lük vardı sattım...280 yaptım en son dedi
tehlikeli olan sensin dedim
5$ lık kafan varsa 5$ lık kask al :cat:
-
Ufak hacimli motosiklet şehir içinde yakıt ve kıvraklık konusunda harika olsada.
Ana yollarda güçsüzlüğünü baya hissettiriyor.
-
1 aydır vitesli motor kullanıyorum. 125 kros var. 2.gün hızlanmıyor gibi gelmeye başladı para olsa direk bmw k1200s alırım. yanına da günlük bi honda today
---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:27 ----------
madem konu açılmış hayalinizdeki motorlar diye başlık açıcam. herkes istediği model veya modelleri yazsın oraya
xt125r>xt660r>dl650+ybr125>cbf1000>660 tenere
-
merak ediyorum uzun yol yapdım diyenlerin kaçının kaçıncı uzun yolu yada yüksek hacimli bir motorla uzun yol yapmışlarda sonra ufak hacimli bir motorla uzun yol yapınca bunun kıyaslamasınımı yapıyorlar..
yüksek hacimde olsa gene o kamyonlar yanınızdan geçiyor trafik koşullarından yada yol çalışmasından v.b çevresel faktörlerden dolayı gene o çekimi yaşıyorsunuz.. ayrıca nerde kim ne kadar basabiliceğini sanıyor her yer eds otomatik radarlar gizli radarlar çevirmeler kameralar kaynıyor.. türkiye eski türkiye değil..
Genelde uzun yol yapanların çoğu ufak hacimli motorlarla uzun yol yapmışlar ve büyük hacimli olsa şöyle yaparız şöyle gezeriz şöyle basarız diye hayallerini anlatıyorlar.. şyş gzel ama bu arkadaşlar büyük hacimli motorlada çıkdılarmı çok büyük bri fark olmadığını görücekler..
ben xt660 ile istanbul manisa yapdım xv250 ile aynı yolu yapdım aradaki fark neydi derseniz en fazla bir saat erken gitmişimdir tabi makina seri biraz daha rahat gittim inkar edemem ama büyük bir fark yokdu.. altınızdaki motor tabiki 130-140 ı görsün o kadarda değil ufak hacmili demişken öldürmemekde lazım ben hep diyorum benim 250cc kalite çitam artık çok yükseldi eskiden desen 600 lük motor derdim çünkü 250 likler verimsizdi ama şimdi 250 cc lik bir motordan çok rahat 30 beygir güç elde ediliyor.. biz zamanında 600 lük africa twine vay canına 46 beygir nereye sığdırmışlar o kadar beygiri diyorduk şimdi 250 lik motorlar olmuş 30 beygir..
bunları yazarken bunlarında bilince olalım ben eski püskü eski nesil karbiratörlü 10-15 beygirlik 250 lik makinelerden bahsetmiyorum.. bu gün bu devirde modern avrupa bir 250 lik makina şehir içide şehir dışıda fazlasıyla yeter benim fikrim..
-
Gücü kullanmamak zor hakikaten.İleri derecede mental bir hal gerektiriyor.Yolda motosiklet kullanan adamın bu seviyede bir düşünce yapısını tüm yol boyunca koruyabileceğine ben kendi adıma inanmıyorum, kimse kusura bakmasın.
Kendini direksiyon başında tatmin eden bir sürü adam yollarda.Bir sıkıştırır sinirlenmeszin, iki gelir arkana yapışır sükunetini korursun, üç gelir yanından silme geçer, bir de dikiz aynasından bakıp sırıtır. Hadi bakalım gel de sakin ol.Daha klavye başında yazarken sinirlendim.
İşte bu durumda ufak motor olsa istediğin kadar sinirlen.Pek bir şey değişmez.Ama büyük motor oldu mu başlarsın sidik yarışına, kendini ispata.Sonra akşam yatıp yaptıkların aklına gelince, sağ salim eve döndüğün için şükredersin.Bir daha yapmıyacam diye de tövbe edersin.Ama yine olur.
-
Motosikleti arazi ve uzun yolda kullanmayı daha çok seven biri olarak 125-250 ve 600cc motosikletleri hem şehir içi ve arazide yoğun kullandım hemde uzun yollar yaptım. Beklenti motosikletten keyif almaksa bu işin asgarisi 250cc 25-30 hp japon yada avrupa bir model. Uzun yolu keyfe dönüştürmek içinse 45-50 hp herşartta yeterli gelir yinede; şuan kullandığım 45hp 600cclik motorumla otoban yada o kalitede yollara girdiğimde,altımdaki çift silindir 750cc şöyle 70-80 hp bir alet olsaydı diyorum.
Büyük hacimlerin gereksiz olduğunu düşünen arkadaşlar bile yüksek cc deneyimi yaşadıklarında, imkanları varsa hemen gidip bir tane edineceklerine eminim Sonuç olarak yüksek cc motorlar gereksiz değildir.
-
Benim motorla seksene çıktım.Bu hız bile ybr için gayet yeterli,ayrıca motorun altında filan otomatik kanatçıklar filan olsa motor resmen havalanır.Yüksek cc'nin en büyük avantajı ağır olması.Benzini çok olsada ybr ile 100 le gitmek var daha iri motorla 100 le gitmek var.Yani küçük cc yüksek hızda özerklik son hızda bağımsızlık istiyor.))
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)