şehir içinde büyük makinemi uzak kalsın..
hele trafik varsa ve hava sıcaksa...
gözünüz hep hararet göstergesinde oluyor...
o yüzden en güzeli ufak makine...
şehir içinde büyük makinemi uzak kalsın..
hele trafik varsa ve hava sıcaksa...
gözünüz hep hararet göstergesinde oluyor...
o yüzden en güzeli ufak makine...
ruhsal bir durum sanırım,ssler için tamamen hız tutkusu,customlar içinse ses.bir abimiz var ss hastası r1 var,220den sonra tek tekere kalkıyorum diyor.yani birçok insan için ölüm,intihar hatta saçmalık olan şey bazılarında keyif oluyor,herkesin keyif anlayışı aynı olmuyor.e bu tip atraksiyonlar içinde mutlaka büyük cc lazım oluyor.custom motorlarda bence tamamen cüsse ve ses için alınıyor.
büyük makineler için olumsuz söyleyebileceğiniz şeyler sadece trafikte aşırı ısınma , çok yakma ve trafikte rahat atlayıp zıplayamamak mı ?
küçük hacimliler için eksileri yazmaya başlıyayım mı ?
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
Yolu yediğini hissetmek, elinin altında o gazı o gücü hissetmek, inişmiş , çıkışmış, devirmiş takılmadan gidebilmek, istediğin anda 200 km çıkabileceğini bilmek vs. vs. bunlar anlatmakla bitmez, yaşamak lazım,
bende bunları ancak emanet bir BMW 1200 yaptığım 600 km den sonra anladım. CBF 150 Binmek istemiyor insan o motordan inince ...
eğer dediğin gibi olsaydı bu işler herkes dacia loganla gezer kalan parasını da yatırıma ayırırdı. sokaklar Audiden, BMW den Mersedesten geçilmiyor.
ne kadar büyük hacim o kadar tehlike o kadar masraf o kadar benzin o kadar hava o kadar hız hiçbiri bana göre değil 150cc yeterde artar bile bence
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Arkadaslar ben tek bir sey söylemek istiyorum. Ümmet Perkitan'i herkes asagi yukari taniyordur saniyorum. Tanimayanlarda google da bi aratsin.
Bence cc = bütce ile dogru orantili.
Ümmet abi 150cc 12inch tekerlekli scooter ile 5in üzerinde türkiye turu yapabilmisse hemde ilerlemis yasina ragmen 250cc haydi haydi gider uzun yolda.
Benim motorcu cevremden de bi abimiz 50cc lik scooteri ile Balikesirin Akcay ilcesinden Alanya ya kadar gidip geldi. 3günde gitti 4 günde geldi.
Özetle bence hacim = bütce
kesinlikle katılıyorum. paran sana yetecekten birkaç kat fazla ise, harcayacak hobi arıyorsan büyük hacimli motor seç. günlük 450-500 km'lik yollar sana vız gelip tırıs gidecektir inan (4 silindir naked, trip vs motorlar için ss demiyorum duruşu çok rahatsız olduğu için). haricinde ekstradan harcayacağın para yoksa elindekinin kıymetini bilmende fayda var bence.
AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür
amaç ile araç uyumlu olmalı.
"şehir içinde büyük makine anlamsızdır" önermesi özneldir.
tam anlamı ile motosikletin kıvraklığından faydalanamayabilirsiniz lakin tem gibi yollara çıktığınızda biraz daha rahat olabilirsiniz. bu şehir kavramının içinde sadece istanbul olmadığını varsayıyorum. zira istanbulda motosikletten ziyade helikopter gerekli.
250 cc tek kişilik seyahatlerde kanuni hız sınırlarına riayet eden için hayli hayli yeter.
250 cc üzerine hasıl olamadığımdan fazla kelam etmemek lazım.
ben gibi her dem motor üzerinde iseniz, ağırlıklı kullanım alanınız şehir içi ise 250cc bir scooter ihtiyaçlarınızı oldukça karşılayacaktır.
lakin 600 cc bir naked makinaya hayır demem.
can't be worried about that shit. life goes on man.
valla hızlı motor dikkat çekio herkes bakıo güzel oluyor ama kazasıda güzel olyor :D
ben her zaman sağdan giderim 40 km hızı da geçmem tehlikeden kaçmayı ise bilmem çünkü bu hızla giderken tehlike 240 km hız yapanları kovalıyo olur frenlere fazla gerek duymam gazı kestiğimde motor yeteri kadar yavaşlar yol tutuşu ise lastikle ve benim tecrübemle alakalı sert hamurlu bi lastik tak bakalım senin o büyük cc motorlarla ne kazalara karışıyorsun o yüzden büyük cc bana gelmez daha çok gencim ve gideceğim yere biraz geç giderim ama tek parça gitmeye dikkat ederim nede olsa hayat yaşamaya değer
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
zevkler renkler tartısılmaz
dıyorum zaten motora ne bınıyonuz essege binin az masraflı ve cıkamıcagı yer yoktur yedek parcada gerektırmez
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
The Dude doğru demiş.
Her motor amacına göre kullanılırsa güzeldir. R6 ile enduro yapılmaz, Harley ile trafikte makas atılmaz, KTM EXC'lerle asfaltta gazlanmaz, Honda Today ile uzun yol yapılmaz. Hoş, aslında bunların hepsi yapılır, hepsinin zevki ayrıdır ama yapmamak daha iyi olur
250cc ve altı motorlar uzun yola en uygun makinalar değildirler, ama şehir içinde gayet iyidirler. Büyük hacimli motorlar da şehre değil, açık yollara uygundurlar.
Dolayısıyla en iyi çözüm benim gibi iki motora sahip olmak Trafikte CBF, uzun yolda Fazer en güzeli. CBF artçıyla, Fazer trafikte ve sıcakta işkence.
Param varsa büyük cc bir motor sahibi olmak isterim. onu tadı daha bir başka. ama İŞim görülsün götürsün getirsin dersek maddi imkanların el verdiği sürece motor sevdamızdan taviz vermeden ufak ccli motorlara binmek mantıklı.
Aslında olması gerek şehir içi işe geliş gidşler ufak tekef alışverişler de 125-150cc bir motor. şehir dışı seyahatlerde 600 cc bir motor fazlası ile iş görecektir.
"Fazlası ile iş görecektir" sözümün üzerine felsefe yapacak olursak "Mobilet ile istanbul bodrum. Honda today ile Manisa - izmir gidp gelenler de var" diye bir düşünce ortaya çıkabilir. Böyle düşünenlere Sagopa kajmerden istisnalar kaideyi bozmaz isimli çalışmayı gönderiyorum
Edit: şu anda onu dinliyorum.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
40km ile sağdan gitmen seni tehlikelerden her zaman korumayabilir. zira istanbul trafiğinde her şeritte makas atan, sağ şeritte 80 - 90km hız ile giden şirket araçları ve modifiye hastası trafik magandaları olduğu için bu tarz bir kullanım bizler için güvenli olmaktan çok uzak.
tabi burda motosiklet kullanıcısının yaşadığı şehirdeki trafik yoğunluğunun etkeni dikkate alınmalı.
cbr125'imi üzülerek satmamın tek nedeni beni arkadan sıkıştıran araçlardan yeterince çabuk uzaklayamayışı olmuştur. uzun yolda sollamalarda yeterli olduysa da tehlikeli bir durumda gaz açıp güvenli bir şekilde uzaklaşamıyordu.
tabi bu yazdıklarımdan anlaşılacağı gibi sadece şehir içinde kullanmıyordum cbr125'i.
tabiki bir çok şey kullanıcının beklentisiyle ilgili ama uzun yolda 40km hız ile 800km'lik yol bitmez
yinede şu an sorsanız yeni motor alırken yeterli paran olsa cbr125'i satar mıydın diye, asla satmazdım
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Bende YBR250 var.Şehir içinde çok güzel.Ara sıra otobanda 100-150 km.yol yapıyorum.Maksimum hızım 150 km'ye yaklaşıyor.Bu hızda benim için yeterlidir diye düşünüyorum.Sollamalardada ivmelenmesi yeterli.benim için motoru yükseltmek sorun değil ama biliyorumki güçlü motor+yüksek hız=büyük risk.Biliyorumki motoru yükseltirsem o motor maksimum kaç yapıyorsa bende o hızı yapıcam.Büyük hacimli motor kullanırsam dayanamam alırım diye 250 cc.üstü motorda kullanmıyorum.
250 şehir içi için çok güzel yüksek cc ihtiyacı uzun yok için
ya arkadaşlar 125 lik 150 lik makina ile 130-150 km hızlara çıkıyorsunuz da nasıl güveniyorsunuz anlam veremiyorum. tekerlek kalınlıkları, frenler o hızlara çıkmak için ne kadar güvenli sizce.şehir içinde 50-80 arası hızlarda kullanım için uygun olabilir ama hızınız100 km üzerine çıktığı anda yüksek cc motorlardan daha tehlikeli olursunuz bence.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)