Kronik Gösterge sorunu????
Reklamlar
-
Arkadaşlar Windy S 2010 motosikletimin km ve devir göstergeleri arızalı!
İlginç bir biçimde arızalanıyor ve acaba burda konuya açıklık getirebilecek arkadaşlar var mı?
şimdiden söyliyim üzerindeki gösterge ya 3. ya da 4. sefer değişimin sonunda takıldı
Öncelikle motoru yeni aldığımda devir göstergesi titreme yapıyordu, hatta sallanıyordu(ilk motorum olduğu için ben normal zannediyordum). Normal olmadığını farkedip(2hafta), servisten yeni gösterge paneli isteyip takmamız(1hafta daha) ancak 5600 km sonrasında gerçekleşti. ikinci arıza anını da hatırlıyorum, 4. vites 10500rpmDe 100km/h 'yi geçtim, tam 5. vitese geçeceğim sırada km göstergesi 95-->>100 gibi gitti-geldi, ondan sonra motosiklet hızlanmasına rağmen 100'ü geçmedi, motor kesiciye girdiğinde de birden 120-125km ye çıkmaya başladı. 1-2 gün sonra da devir göstergesi...
titiz birisi olduğum için bu şekilde kullanmadım ve servis garantiden tekrar yeni gösterge paneli istedi. Bu arada dikkatimi çeken, arıza olmadan önce ve sonra yakıt göstergesinin durumu. kontağı açınca yakıt göstergesi yavaş yavaş yükseliyor. ama arızadan hemen sonra o da bozuluyor. kontağı açtığımda birden tavan yapıyor, kapadığımda da anında düşüyür. neyse, gösterge değiştikten sonra neden acaba diye kendim bulmaya çalıştım, mekanik bir sorun olsa(km-devir teli vs.), herikisi birden ve yakıt göstergesi neden bozulsun? ikinci değişimden sonra birkaç ay kullandım, göstergelerin maşallahı var, km göstergesi ikinci tura falan çıkacak nerdeyse, uzun bir süre(birkaç ay) kullandıktan sonra garantisinin bitmesine az kaldığını, 30000 e yaklaştığımı düşünerek, SON bir defa arıza için servise gittim, 2000-2500km de bir yağ değişimi için gittiğimden zaten kanka olmuştuk uzun uzun konuştuk, bir yandan Kanuni Satış sonrası hizmetler'de Saliha hanımla defalarca konuştum...
SON defa değişim yapacaklardı ve benim aklıma şu geldi, Motoru alır almaz xenon far taktırmıştımve gece-gündüz açık dırıyordu. onun, elektrik sistemine zararı olduğunu düşündüm, çünkü diğer Windy S lerde böyle bir problem yoktu.
Isparta da serviste iken Saliha Hanım ı aradım, km göstergesinin tekrar değiştirildiğini, arzalandığında ilk ona haber vereceğimi söyledim
finale geliyoruz,
Gösterge değişti, ilk defa farımı açmadan Manavgat a doğru yola çıktım, Serik e yaklaştığımda birden yakıt göstergesinin sallandığını farkettim Bu da bozuldu dedim. kontağı kapatıp açtım, evet bozulmuştu, tam Serik e girerken km göstergesinin de arızalandığını farkettim yapacak birşey yoktu.
daha 1.5-2 saat önce görüştüğüm KANUNİ'yi aradım, tam 165nci km de göstergenin bozulduğunu söyledim, "sizi başka bir servise yönlendirelim" vs vs bişeyler söylediler.
Boşverdim, motorun sağını-solunu kurcalayıp elime verecekler, varsın göstergeler sallansın dedim. ama hala merak ediyorum! Belki sebebini bilen arkadaşlar vardır!...
Reklamlar
-
-
konu çok geride kalmış
Güncel diyelim:D
-
Güncelll)
Gül Dediğin Nedir Senin? Üç Beş Diken Biraz Yaprak, Ömür varya Ömür Çok Sevdiğin Üç Beş Nefes Sonra Toprak. . .
-
Arkadaşlar teknik yönden bu konuya açıklık getirebilecek kimse yok mu?
Benzin deposundan göstergelere gelen bir kablo var. Problemin ondan kaynaklandığı konusunda ciddi şüphelerim var. Ne dersiniz?
-
emin abi hala sorunun devam mı ediyor bir türlü düzelmedi mi :(
-
elektronik ateşlemsi olmayan motorlarda buji ateşlemesi motorun devrine göre olur yani motor devri ne kadar yüksekse o kadar voltaj artar fakat amper düşer diye biliyorum sende 10500 devirden bahsediyorsun yani kıritik. yüksek devirden kaynaklanan bir arızaya benziyor yani sen bunu 10 kez de değiştirsen o yüksek voltaj yada düşük amperden dolayı standart olan gösterge paneli her seferinde arıza yapabilir bunda far değişiminin etkisi de olabilir. konuya tam ehil değilim yanlışım varsa düzeltilirse çok sevinirim
YZFR 125 2011-2012 16.000 KM / SYM WOLF SB250Ni 2012-....
-
Kocaeli İl Temsilcisi
-
Devir saati, Km/h saati ve yakıt göstergesi aynı anda yada sırayla arızalanıyor. Arıza kesinlikle elektrik kaynaklı! neden?:
kontağı açınca yakıt çubuğu yavaş bir şekilde seviyeyi buluyor ve orada sabit kalyor. Arızalandığında ise kontağı açmamla tavan yapıyor(Tak! diye seviyeyi buluyor.) Aynı şekilde kontağı kapatınca yavaşça düşmesi gerekirken birden iniyor. Sorun tellerde olsa saatlerden birisi arızalanır veya öyle gözükür. İki kez şöyle oldu; gösterge değişti, xenon fardan şüphelendiğim için hiç açmadan yola çıktım ve(bir sefer 27. km'de bir sefer 160. km'de) bir anda benzin göstergesi sallanmaya başladı. Kontrol etmek için kontağı kapatım açtım ve bozulduğunu anladım. yolculuk bitmeden km göstergesi, birkaç gün sonra da devir göstergesi arızalandı.
-
göstergelere giren kabloları bir kontrol edin; ezilme, ısı etkisiyle yanma gibi sebeplerden kısa devre yapıyor olabilir. tüm göstergelerin kablolarının ezilmesi düşük ihtimal, fakat kabloların topluca geçtiği bir yerde ezilme olabilir.
ikincisi, motorun alternatör ve konjektörünü kontrol ettirin. motor devirlendikçe voltaj aşırı yükselip arızaya sebep olabilir.
-
soketlerde teller şase yapıyor olabilir. önce soketlere bakarsın. imkan varsa multimetre ile voltaj ve akım ölçülmeli, sağlam bir gösterge ile de kontrol edilmeli bence.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)