Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Tank slapping

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Temmuz 2010
    tank slapping neden olur?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  3. #3
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    genelde kullanıcının gerizekalı ve motosikletten ve kendi motosikletinin ayarlarından anlamayan biri olduğunun ıspatıdır
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  4. #4
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    genelde kullanıcının gerizekalı ve motosikletten ve kendi motosikletinin ayarlarından anlamayan biri olduğunun ıspatıdır
    Biraz ağır bir tabir olmuş. Kendimi gerizekalı olarak görmüyorum çünkü.. Motosiklet ayarlarının yanısıra acemilik , hava şartları, yol durumu da neden olur.. Hiç birini gerizekalılık olarak görmüyorum ?
    Eğer siz yaşamadıysanız uuuv ileri zekasınız dememizi mi bekliyosunuz?

    Konum:
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...tokatlama.html
    33 KDC 64
    Mustafa YERLİKAYA B rh+ /İTÜ Uçak Mühendisliği-2009

  5. #5
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    genelde kullanıcının gerizekalı ve motosikletten ve kendi motosikletinin ayarlarından anlamayan biri olduğunun ıspatıdır
    Düz yolda hiçbir yol kusuru yokken ve düz hiçbir riske girmeden kullanıyorken başıma geldi. (kymco venox ile) Ağır ve oturaklı motor lastiklerde michelin di. Yol tutuşta ve ön takımda hiçbir sorun yoktu. Hiçbir ön belirtisi olmadı... Şimdi benim hatam nedir. Ben hala bulamadım.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  6. #6
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    valla arkadaşlar üç duble vodkadan sonra düzgün yazma yetimi yitiriyorum genelde
    ciddi manada biraz ağır olmuş özür dilerim
    ama motosikletin ayarlarından anlamama konusunda ısrarlıyım

    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düz yolda hiçbir yol kusuru yokken ve düz hiçbir riske girmeden kullanıyorken başıma geldi. (kymco venox ile) Ağır ve oturaklı motor lastiklerde michelin di. Yol tutuşta ve ön takımda hiçbir sorun yoktu. Hiçbir ön belirtisi olmadı... Şimdi benim hatam nedir. Ben hala bulamadım.
    hiç balansına baktın mı?
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  7. #7
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla arkadaşlar üç duble vodkadan sonra düzgün yazma yetimi yitiriyorum genelde
    ciddi manada biraz ağır olmuş özür dilerim
    ama motosikletin ayarlarından anlamama konusunda ısrarlıyım


    hiç balansına baktın mı?
    Alkol kötülüklerin anasıdır Ben de kaybederim ama foruma yazmam o esnalarda.Tavsiye olunur.
    Tank tokatlamada kullanıcının yapabilceği ayarlamadan kaynaklanan hatalar
    1-Amortisör ayarı
    2-Lastik havasıdır(Benim bildiğim..Başka varsa ekleyin)
    (Balans, cant eğikliği.ön maşa eğikliğini demiyorum kontrol ederim gözle genelde)
    Hyosung modellerinde yine benim bildiğim kadarıyla amortisörlerde ayar vidası yok. Sabit sertlik değerinde. Hatam sadece lastik havası olabilir o da 2 kişiyle binmediğim için..Normalde artçılı çıkarım. Sizin elinizde olan birşey değildir tank tokatlama.. Düz yolda sizin farkedemediğiniz bir engebe tank tokatlamaya yol açabilir özellikle yüksek hızdayken.. Her şey ayarlı olsa dahi..
    33 KDC 64
    Mustafa YERLİKAYA B rh+ /İTÜ Uçak Mühendisliği-2009

  8. #8
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Balansa bakmadım çünkü buz motor lastik takınca balansınıda yapıyor.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  9. #9
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı my91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alkol kötülüklerin anasıdır Ben de kaybederim ama foruma yazmam o esnalarda.Tavsiye olunur.
    Tank tokatlamada kullanıcının yapabilceği ayarlamadan kaynaklanan hatalar
    1-Amortisör ayarı
    2-Lastik havasıdır(Benim bildiğim..Başka varsa ekleyin)
    (Balans, cant eğikliği.ön maşa eğikliğini demiyorum kontrol ederim gözle genelde)
    Hyosung modellerinde yine benim bildiğim kadarıyla amortisörlerde ayar vidası yok. Sabit sertlik değerinde. Hatam sadece lastik havası olabilir o da 2 kişiyle binmediğim için..Normalde artçılı çıkarım. Sizin elinizde olan birşey değildir tank tokatlama.. Düz yolda sizin farkedemediğiniz bir engebe tank tokatlamaya yol açabilir özellikle yüksek hızdayken.. Her şey ayarlı olsa dahi..
    bilginiz güncel değil hyosunglarda hem sönümleme hem tepme ayarı için vida var
    lastik havası ayarı en çok tank slaping nedenlerinden biridir bundan emin olabilirsiniz
    (bu arada hanım yok evde fırsat bu fırsat bidaha içemem)
    600 cc makinelerin en büyük sorunu gidon amartisörü olmayışıdır genelde gidon amartisörü kullanıcı hatalarını (kaba söylemle eşşek eşşek kullanmasını) bi nebze olsada karşılar ve süspanse eder ama bu amartisör olmadığından özellikle 600 cc motorlarda 120 ve üstü hızlarda çok sıkıntı çıkarır ki 250 cc hyosunglarda daha fazladır o cüsseye düşük ağırlık feci sonuçlar doğurur

    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Balansa bakmadım çünkü buz motor lastik takınca balansınıda yapıyor.
    abi bence baktır çünkü ben kendi ustam harici hiç bir servise güvenmiyorum çok kazıklarını yedim
    bu arada teker hava ölçümü için benzin istasyonu şeylerine güvenmeyin ben üç farklı yerde ölçüyorum üçüde farklı değer veriyor
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  10. #10

    Üyelik
    24 Aralık 2008
    Şehir
    Mordor(orta dünya)
    Motosikleti
    ZX6-R
    viraj çıkışlarında özellikle hafifte eğimler varsa gaza çöktüğünde tekere gelir gidonun boşta olduğunu hissedersin o gidon kalkıp indiğinde eğer doğru açıda değilse mesela arka tekerden farklı bir açıda inerse kafandan aşşağı kaynar sular dökülür şansın varsa yırtarsın

  11. #11
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Bu konu bikaç yıl önce açılmıştı zaten
    Buyrun link
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...s-okumali.html
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  12. #12
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilginiz güncel değil hyosunglarda hem sönümleme hem tepme ayarı için vida var
    2008 model motorum ve yok diye biliyorum.. Yanlış mı biliyorum ki?Varsa nerdedir?Ön amortisörlerde yok diye biliyorum ben.Ki sebep olan da ön amortisördür.Ortadaki yani arka amortisörün pek bir etkisi yoktur.
    33 KDC 64
    Mustafa YERLİKAYA B rh+ /İTÜ Uçak Mühendisliği-2009

  13. #13
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Çok göz ardı edilip konu hep gidona yorumlanır fakat en büyük sebeplerden bazıları :
    Şase nin zayıflığı
    arka maşanın masfalında boşluk olması ve yanal hareket oluşması.
    Arka amortisör bağlantılarında boşluk oluşup yine yanal hareket oluşması.
    Ön mesnetlerde ki zayıflıklar.
    Ön gidon bilyalarında ki boşluklar.
    Jant göbek bilyalında ki yıpranma ve yaşlanmaya bağlı boşluklar. vs vs vs

    Tüm bunlar viraj çıkışı gibi lastik üzerindeki yanal gücün arttığı noktalarda ön ve arka lastiğin aynı çizgiye oturmasını zorlaştırıp denge kaybına neden olur. En hareketli ve ağırlığın daha az olduğu ön lastiğin, doğru çizgiyi bulmaya çabalaması sonucunda yalpalayarak tokatlama denilen olaya neden olması...........

    Aslın ve önemli nedenlerin başında bunlar gelir. Daha sonra balans , lastik havası vs bunların yanında hafif nedenler olarak gösterilebilir. Birçok slapping olayında videolara dikkatli bakarsanız ön ve arka lastiğin seyir çizgisine oturmadığı bariz olarak görülebilir.

    Ayrıca aşırı gaza yüklenme tepe üstleri yol eğimindeki ani düşmeler de motosikletin yer ile temasını azalttığı durumlarda ön lastik yere oturacağı zaman çizgiyi kaybedebilir.

    En önemlisi altınızdaki makineyi tanıyıp sınırlarını ve limitlerini zorlamadan kullanmaktır.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)