tank slapping neden olur?
tank slapping neden olur?
Buradan cevabını fazlasıyla bulabilirsin..
http://www.google.com.tr/#hl=tr&sour...44d23e18f130c5
http://www.motosiklet.net/forum/moto...-slapping.html
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
genelde kullanıcının gerizekalı ve motosikletten ve kendi motosikletinin ayarlarından anlamayan biri olduğunun ıspatıdır
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
Biraz ağır bir tabir olmuş. Kendimi gerizekalı olarak görmüyorum çünkü.. Motosiklet ayarlarının yanısıra acemilik , hava şartları, yol durumu da neden olur.. Hiç birini gerizekalılık olarak görmüyorum ?
Eğer siz yaşamadıysanız uuuv ileri zekasınız dememizi mi bekliyosunuz?
Konum:
http://www.motosiklet.net/forum/moto...tokatlama.html
33 KDC 64
Mustafa YERLİKAYA B rh+ /İTÜ Uçak Mühendisliği-2009
Düz yolda hiçbir yol kusuru yokken ve düz hiçbir riske girmeden kullanıyorken başıma geldi. (kymco venox ile) Ağır ve oturaklı motor lastiklerde michelin di. Yol tutuşta ve ön takımda hiçbir sorun yoktu. Hiçbir ön belirtisi olmadı... Şimdi benim hatam nedir. Ben hala bulamadım.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
Alkol kötülüklerin anasıdır Ben de kaybederim ama foruma yazmam o esnalarda.Tavsiye olunur.
Tank tokatlamada kullanıcının yapabilceği ayarlamadan kaynaklanan hatalar
1-Amortisör ayarı
2-Lastik havasıdır(Benim bildiğim..Başka varsa ekleyin)
(Balans, cant eğikliği.ön maşa eğikliğini demiyorum kontrol ederim gözle genelde)
Hyosung modellerinde yine benim bildiğim kadarıyla amortisörlerde ayar vidası yok. Sabit sertlik değerinde. Hatam sadece lastik havası olabilir o da 2 kişiyle binmediğim için..Normalde artçılı çıkarım. Sizin elinizde olan birşey değildir tank tokatlama.. Düz yolda sizin farkedemediğiniz bir engebe tank tokatlamaya yol açabilir özellikle yüksek hızdayken.. Her şey ayarlı olsa dahi..
33 KDC 64
Mustafa YERLİKAYA B rh+ /İTÜ Uçak Mühendisliği-2009
Balansa bakmadım çünkü buz motor lastik takınca balansınıda yapıyor.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
bilginiz güncel değil hyosunglarda hem sönümleme hem tepme ayarı için vida var
lastik havası ayarı en çok tank slaping nedenlerinden biridir bundan emin olabilirsiniz
(bu arada hanım yok evde fırsat bu fırsat bidaha içemem)
600 cc makinelerin en büyük sorunu gidon amartisörü olmayışıdır genelde gidon amartisörü kullanıcı hatalarını (kaba söylemle eşşek eşşek kullanmasını) bi nebze olsada karşılar ve süspanse eder ama bu amartisör olmadığından özellikle 600 cc motorlarda 120 ve üstü hızlarda çok sıkıntı çıkarır ki 250 cc hyosunglarda daha fazladır o cüsseye düşük ağırlık feci sonuçlar doğurur
abi bence baktır çünkü ben kendi ustam harici hiç bir servise güvenmiyorum çok kazıklarını yedim
bu arada teker hava ölçümü için benzin istasyonu şeylerine güvenmeyin ben üç farklı yerde ölçüyorum üçüde farklı değer veriyor
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
viraj çıkışlarında özellikle hafifte eğimler varsa gaza çöktüğünde tekere gelir gidonun boşta olduğunu hissedersin o gidon kalkıp indiğinde eğer doğru açıda değilse mesela arka tekerden farklı bir açıda inerse kafandan aşşağı kaynar sular dökülür şansın varsa yırtarsın
Bu konu bikaç yıl önce açılmıştı zaten
Buyrun link
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...s-okumali.html
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
Çok göz ardı edilip konu hep gidona yorumlanır fakat en büyük sebeplerden bazıları :
Şase nin zayıflığı
arka maşanın masfalında boşluk olması ve yanal hareket oluşması.
Arka amortisör bağlantılarında boşluk oluşup yine yanal hareket oluşması.
Ön mesnetlerde ki zayıflıklar.
Ön gidon bilyalarında ki boşluklar.
Jant göbek bilyalında ki yıpranma ve yaşlanmaya bağlı boşluklar. vs vs vs
Tüm bunlar viraj çıkışı gibi lastik üzerindeki yanal gücün arttığı noktalarda ön ve arka lastiğin aynı çizgiye oturmasını zorlaştırıp denge kaybına neden olur. En hareketli ve ağırlığın daha az olduğu ön lastiğin, doğru çizgiyi bulmaya çabalaması sonucunda yalpalayarak tokatlama denilen olaya neden olması...........
Aslın ve önemli nedenlerin başında bunlar gelir. Daha sonra balans , lastik havası vs bunların yanında hafif nedenler olarak gösterilebilir. Birçok slapping olayında videolara dikkatli bakarsanız ön ve arka lastiğin seyir çizgisine oturmadığı bariz olarak görülebilir.
Ayrıca aşırı gaza yüklenme tepe üstleri yol eğimindeki ani düşmeler de motosikletin yer ile temasını azalttığı durumlarda ön lastik yere oturacağı zaman çizgiyi kaybedebilir.
En önemlisi altınızdaki makineyi tanıyıp sınırlarını ve limitlerini zorlamadan kullanmaktır.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)