Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

bi xenon far ile iligli yardım lazım bi bakarsanız sevinirim

    REKLAM ALANI
  1. #1
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    motosikletimdeki mevcut aydınlatma yetersiz kaldığı için bi xenon far a çevirmeye karar verdim xenon far bixenon mercek vede şeffar far camı vs herşey tamam ancak bağlantıyı nasıl yapcağıma karar veremedim birde bixenon d2s ampüle göre fakat ben h7 ampül kullanıcağım çünkü d2s ampülün arka kısmı çok daha büyük h7 ye göre fakat merceğe oturtmada herhangi bi sıkıntı olmuyor sadece merceğin motorunu uzunlara nasıl bağlıcağımı bulamadım o konuda yardım lazım sadece
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Fara gelen uzun far için olan kabloyu bulup onu motora bağlayacaksın. Uzunları yaktığında ya da selektör yaptığında normalde uzun farı yakmak için kabloya gelen elektrik motoru çalıştırıp uzun far görevi yapacak. Hayırlı olsun.

  3. #3
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    da şölede bişey var şuan h4 xenon takılı takan akıllı bi kablo eksik dedi ondan uzunlar yanmıyodu şimdi h7 bağlayıncada aynısı olmasın :D
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Nasıl kablo eksik oluyor onu anlamadım. Senin motorunda normalde uzun ve kısa far varsa onların kabloları yeterli. Ana far içine park lambası hariç 3 tane kablo gelir. Kısa far için (+) elektrik kablosu, uzun far için (+) elektrik kablosu, bir de ortak (-) şase kablosu. Bunlar yeterli zaten. Eğer eksik varsa senin motorunda bi sorun var

  5. #5
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    bende onu anlamadım zaten önceden bu armut tip dedikleri far vardı sonradan h4 xenon taktık heralde o beceremedi xenondan önce çatır çatır uzun kısa oluyodu :D h4 taktık hem uzun hem kısa diye artık uzunlar yalan oldu bide istediğim gibi aydınlatma olmadı tabi çok dağılıyodu ışık h4 te bende mercekle takmaya karar verdim ama işte uzunlar yanmadığı için dedim acaba farklı bişey mi var diye soriyim dedim bu sefer kendim yapcam zaten :D
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  6. #6
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    Bide on far cami desenli onu istanbulda nerde duz olarak yaptirabilirim bilen varsa sevinirim
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Onun için iki seçeneğin var. Birincisi, motorun ne bilmiyorum ama mevcut camın yerine uyacak bir far camı uydurmak. İkincisi, bir reklamcıdan düz plexiglass alıp onu far camı şekline getirmek. İkinci seçenek için eğer kendin yapmak istersen nasıl yapabileceğini analatabilirim. Ama peşinen söyleyeyim hiç yapmadım

  8. #8
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Onun için iki seçeneğin var. Birincisi, motorun ne bilmiyorum ama mevcut camın yerine uyacak bir far camı uydurmak. İkincisi, bir reklamcıdan düz plexiglass alıp onu far camı şekline getirmek. İkinci seçenek için eğer kendin yapmak istersen nasıl yapabileceğini analatabilirim. Ama peşinen söyleyeyim hiç yapmadım

    Sen anlat ustad kafama yatarsa yaparim haha
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    yardımcı olmaya çalışayım :



    bu fotoğrafta halojen (flamanlı) bir H4 ampulü ve bağlantılarını görüyorsunuz. bir H4 ampulün içinde 2 adet yanyana flaman vardır. bunlardan biri uzun farınızı diğeri kısa farınızı temsil eder. ampulün ucundaki 3 bağlantı pininden birisi ortak şase iken diğer ikisinden birisi uzun far flamanına, diğeri kısa far flamanına bağlıdır. dolayısıyla bu pinlerden hangisine (+) gerilim uygularsanız o flaman yanar. normalde kısa farınız yanarken, uzun far devresini açtığınızda kısa far flamanı söner, uzun far flamanı yanar.


    gelelim bu devrenin Xenon'a uyarlanmasına :



    bu resimdeki ampul ise bir H4 Xenon ampulü. bunda gördüğünüz üzere 2 adet ampulcük var yanyana. uzun ve ince olan içinde xenon gazı bulunan Xenon ampulcüğü. kısa ve tombul olan ise standart ampulünüzdeki gibi eski nesil flamanlı ampulcük.

    satışta olan H4 Xenon kitleri bu şekilde gelir (bi-xeonon değil, single xenon olanlar). bağlantı uçları ise, araçlardaki mevcut standart sokete takıldığında kısa farda xenon ampulcüğü, uzunlara geçildiğinde ise yandaki küçük flamanlı ampulcük yanacak şekilde düzenlenmiş olarak gelir.

    yani kit geldiği haliyle, eski ampulü söküp, yerine xenon kiti taktığınızda, kısa far devresinde xenon ampulcüğü ışık verirken, uzunlara geçtiğinizde bu xenon ampulcüğü sönüp, hemen yanıbaşındaki tombul flamanlı ampulcük yanar. bu durumda kısalar xenon, uzunlar flaman olmuş olur. yani sadece kısalarınız xenon haline gelir.

    bunu tersine de çevirebilirsiniz isterseniz. kitin ucundaki bağlantı soketindeki canlı uçların yerlerini ters çevirirseniz bu sefer kıslarınız flaman, uzunlarınız xenon haline gelir.


    bu bilgiler ışığında sizin bi-xenon farı uygulamanız oldukça basit. elinizdeki bi-xenon ampulün soket kısmında tıpkı bu single xenon'da olduğu gibi 2 adet canlı bağlantı ucu olmalı. bunlardan birisi ışık verecek ampulüe bağlıdır, diğeri ise, ampulün ucundaki merceği oynatan motora gidiyordur. yapmanız gereken bu uçların hangisinin ampule hangisinin motora ait olduğunu bulup, tesisatınıda kısa far devrenizden gelen canlı ucu ampule giden uca, uzunlardan gelen canlı ucu ise, motora giden uca bağlamak olacak.




    bu sayede kısa farlarınızı açtığınızda gelen (+) gerilim ampulünüzü yakacak ve lambanız ışık verecek. uzunlara geçtiğinizde ise uzun devresinden gelen (+) gerilim ise ampulün ucundaki reflektör motorunu harekete geçirecek ve reflektörün ampulün ucundan çekilerek daha fazla ışığın yola yayılmasını sağlayacak. hepsi bu...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)