Arkadaşlar bu iş kontak kapatıp açmak gibi birşey değil.
Gerekli gereksiz faydalı zararlı bırakın hepsini bir kenara.Yapılınca oluyor ve öyle böyle değil. İki eksoz patlaması gibi birşey değil.
Mantık kısaca şu. Bir butonla bastığınız anda ateşlemeyi kesip aynı anda eksoz borusuna taktığınız bujiyi ateşleme mantığına dayalı. Butona bastığınızda ( yüksek devirde iken) motorun ateşlemesi kesildiğinden ve devri de yüksek olduğundan hala benzin alıp eksozdan yanmamış olarak göndermeye devam ediyor. Bu arada yanmamış vazıyette eksozdan kaçmaya çalışan benzin hava karışımınıda eksoz borusundaki buji o anda zaten devreye girmiş olduğundan eksozun ağzında enseleyip veriyor odunu
tabiki ateşle barutun bir araya gelmesinden mütevellit eksozunuzdan bir kaç metre geriye doğru maviye çalar hoş bir renkte ve fazla dağılmadan ilerleyen bir alev çıkmasına neden oluyor. (Bakınız ışın kılıcı )
Motora zarar verirmi derseniz bence vermez. Yani bu sistem olmasa da yüksek devir motorunuza ne yapıyorsa bunda da aynısı olur.
Ayrıca bir yerde bir basınç oluşmuş sa bu basınçta eksoz sa o eksozun açık duran ağzı varken zaten hala basınçlı bir kompresyonun gelmeye devam ettiği silindir kısmına doğru değilde tabiki ap açık gel burdan çık diyen eksozun ağzına yönelecektir...
Ben basınç olsam eksozdan çıkardım mesela. Ne uğraşçam yırtıncam zoraki tekrar silindirin içine girmeye çalışıcam. Çıkar eksozdan karışırdım atmosfere.
Umarım anlaşılır olmuştur