Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Vites değiştirme devri.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco CK 125 ~ 2005
    Merhaba. Öncelikle soracaklarımı kesinlikle yanlış anlamayın sadece merak ettiğim ve bilgilenmek istediğim için soruyorum.MESELA Birisiyle yarış yapıyorum. Kymco ck 125 motosikletim var. Vites atmak için en uygun devir kaç olmalı sizce.

    Motosiklette 11.000 devir var 11.000 de kesiyor redline 9.000 de başlıyor. Hangi devirde vites atarsam en iyi ivmelenmeyi kazanırım ve en kısa sürede en yüksek hıza ulaşabilirim. Teşekkürler.

    Not: asla yarış yapacak falan değilim sadece merak ediyorum.
    [B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    15 Ekim 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd kırmızı
    ben tam bilmiyorum ama her viteste uzatacaksın.1 de son hızı bulup 2 ye.2 de son hızı bulup 3e.tabi bu süratlerde senin motorunda devir neyi gösterir bilemiyorum.

  3. #3

    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco CK 125 ~ 2005
    Alıntı karaislam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben tam bilmiyorum ama her viteste uzatacaksın.1 de son hızı bulup 2 ye.2 de son hızı bulup 3e.tabi bu süratlerde senin motorunda devir neyi gösterir bilemiyorum.
    Bende öyle düşünüyorum da, mesela kullanım kılavuzunda max güç 11 bg @ 8.500 rpm yazıyo. en fazla 8500 devirde mi veriyo maximum gücünü? karışık bu mesele biraz galiba
    [B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]

  4. #4
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    motorunu hisset, her devirde ivmelenme eşit olmaz en verimli devir bittikten sonra döndüğün her devir boşunadır zaman kaybıdır ivmelenme bitti mi vites bitti demektir işte o noktada at vitesi
    Ninja

  5. #5

    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco CK 125 ~ 2005
    Alıntı sedici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorunu hisset, her devirde ivmelenme eşit olmaz en verimli devir bittikten sonra döndüğün her devir boşunadır zaman kaybıdır ivmelenme bitti mi vites bitti demektir işte o noktada at vitesi
    Kesici de bitiyo ivmelenme, her viteste. Alllahhh naneyi yedik yarış marış yapmayayım ben kol çıkarttırırz valla Acemilik zamanlarımda çok zorlamıştım motoru ordan biliyorum
    [B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]

  6. #6

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    Silifke
    Motosikleti
    2008 R6
    Alıntı Hyp33Rx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende öyle düşünüyorum da, mesela kullanım kılavuzunda max güç 11 bg @ 8.500 rpm yazıyo. en fazla 8500 devirde mi veriyo maximum gücünü? karışık bu mesele biraz galiba
    max verilen 8500 gibi devirin üstüne çıkmak biz tamircileri sevindirir. Alt viteslerin 4 dahil 8500 9000 gibi devirler de kullan. devirin fazlasını uzatmak hızlanmayı yavaşlatır, motor güçten düşer, boş iştir, biliyorum diyeni yanıltır....

  7. #7

    Üyelik
    15 Ekim 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd kırmızı
    sen bu işleri boşver 5-7000 arası viteslerini değiştir motoruna zarar verme.bak ben esd de 5000 de değiştiriyorum mis gibi.rodajım bitsin 6000-7000 arası iyidir.

  8. #8
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    Alıntı Hyp33Rx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende öyle düşünüyorum da, mesela kullanım kılavuzunda max güç 11 bg @ 8.500 rpm yazıyo. en fazla 8500 devirde mi veriyo maximum gücünü? karışık bu mesele biraz galiba
    aynen öyle senin motorun demekki 8500den sonra ivmelenme hızı düşmeye başlıyor ama motorun açılması üzerindeki değişiklikler vs max güç devirini biraz aşağı biraz yukarı çekebilir onu sen bileceksin artık kullandıkça
    Ninja

  9. #9

    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco CK 125 ~ 2005
    Alıntı karaislam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen bu işleri boşver 5-7000 arası viteslerini değiştir motoruna zarar verme.
    Hocam tabiki öyle yapıyorum. Benzin tüketimi de az oluyor da, bilgilenelim maksat.
    [B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    İst/Pendik
    Motosikleti
    ÇaPPıR..../XGJAO-200-8
    redline girmeden her sefer değiş vitesi ben öyle yapıyorum gayette ideal

  11. #11
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    ohv motor fazla yüksek devirlerde kullanma 5. vitesde 7-8bin sınırın olsun, düşük viteslerde fazla bağırtma
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  12. #12
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Shifting timing ingilizce adi ile , Vites degistirme zamani guvenli ve seri bir surus icin onemli bir faktordur.

    Ozelikle Tirmanma yada atak surus esnasinda (sollama) dikkatli olunmalidir.

    Yarista limitler ust noktada zorlanilir. Aracin eskime payi hesaba alinmistir o yuzden yuklu maas alan bir muhendisler birligi motoru pit stopta beklemektedir.

    Genlikle Kesiciye girmeden 500rpm once vites degisimi yapilir. Yuksek devir yuksek basinc ve dusuk yaglama demektir.

    Yani 8500rpm de kesiciye giren bir disli icin dogru shifting 7900 - 8000 rpm dir.

    Bunu belirlemek icin o aracin tum vites kutusu disli oranlarini cok iyi bilinmesi ve ayarlanmasi sarttir.

    Ekonomik bir kullanimda motosikletler icin ortalama vites degistirme araligi 4000-5000 devirdir. bu sakin ve yakit tasarufu saglayan bir surus icin idealdir.

    Unutmamak gerken yuksek devir beraberinde daha uzun frenaj mesafesini getirir. Surekli ileri dogru atak yapan motor frenlere daha cok baski yapacaktir.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  13. #13

    Üyelik
    11 Eylül 2010
    bende de aynı motordan var 1. vıtes 10.000 de 2 vts 8000 3vts 8000 de dene.artçın olmadan bı dene :D motorunu hısset aga

  14. #14
    gurkantosun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Shifting timing ingilizce adi ile , Vites degistirme zamani guvenli ve seri bir surus icin onemli bir faktordur.

    Ozelikle Tirmanma yada atak surus esnasinda (sollama) dikkatli olunmalidir.

    Yarista limitler ust noktada zorlanilir. Aracin eskime payi hesaba alinmistir o yuzden yuklu maas alan bir muhendisler birligi motoru pit stopta beklemektedir.

    Genlikle Kesiciye girmeden 500rpm once vites degisimi yapilir. Yuksek devir yuksek basinc ve dusuk yaglama demektir.

    Yani 8500rpm de kesiciye giren bir disli icin dogru shifting 7900 - 8000 rpm dir.

    Bunu belirlemek icin o aracin tum vites kutusu disli oranlarini cok iyi bilinmesi ve ayarlanmasi sarttir.

    Ekonomik bir kullanimda motosikletler icin ortalama vites degistirme araligi 4000-5000 devirdir. bu sakin ve yakit tasarufu saglayan bir surus icin idealdir.

    Unutmamak gerken yuksek devir beraberinde daha uzun frenaj mesafesini getirir. Surekli ileri dogru atak yapan motor frenlere daha cok baski yapacaktir.
    zeda noktayı koymuş.
    Ölmek için degil, Ölene kadar...

  15. #15
    kingcüneyt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2009
    Şehir
    Gaziantep/Merkez
    Motosikleti
    ---
    Alıntı Hyp33Rx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba. Öncelikle soracaklarımı kesinlikle yanlış anlamayın sadece merak ettiğim ve bilgilenmek istediğim için soruyorum.MESELA Birisiyle yarış yapıyorum. Kymco ck 125 motosikletim var. Vites atmak için en uygun devir kaç olmalı sizce.

    Motosiklette 11.000 devir var 11.000 de kesiyor redline 9.000 de başlıyor. Hangi devirde vites atarsam en iyi ivmelenmeyi kazanırım ve en kısa sürede en yüksek hıza ulaşabilirim. Teşekkürler.

    Not: asla yarış yapacak falan değilim sadece merak ediyorum.
    yarışacaksan eğer motorun hakkını verceksin deviri sonla anında vitesi yukselt

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:55 ----------

    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Shifting timing ingilizce adi ile , Vites degistirme zamani guvenli ve seri bir surus icin onemli bir faktordur.

    Ozelikle Tirmanma yada atak surus esnasinda (sollama) dikkatli olunmalidir.

    Yarista limitler ust noktada zorlanilir. Aracin eskime payi hesaba alinmistir o yuzden yuklu maas alan bir muhendisler birligi motoru pit stopta beklemektedir.

    Genlikle Kesiciye girmeden 500rpm once vites degisimi yapilir. Yuksek devir yuksek basinc ve dusuk yaglama demektir.

    Yani 8500rpm de kesiciye giren bir disli icin dogru shifting 7900 - 8000 rpm dir.

    Bunu belirlemek icin o aracin tum vites kutusu disli oranlarini cok iyi bilinmesi ve ayarlanmasi sarttir.

    Ekonomik bir kullanimda motosikletler icin ortalama vites degistirme araligi 4000-5000 devirdir. bu sakin ve yakit tasarufu saglayan bir surus icin idealdir.

    Unutmamak gerken yuksek devir beraberinde daha uzun frenaj mesafesini getirir. Surekli ileri dogru atak yapan motor frenlere daha cok baski yapacaktir.
    sizin bütün yorumlarınızı okyurumda genelde motor kitablarından çıkan sözler gibi yazıyorsunuz tekniği bırakalım birazda sizin nasıl yaptığınınızı ve tecrübelerinzi anlatırsanız daha iyi olur bence lütfen yanlış anlamayın demek istediğimi
    Rx 115 Mavi (2004) Rx 135 King Yeşil (2002), Rx 135 King Yeşil-Siyah (2003) Ford Fiesta Flair Bordo (2000) Ford Fiesta Ghia Gri (2000) Peugeot 206 Xt Gümüş Gri (2005) Ybr Esd Siyah 125 (2012) Ford Fiesta (2006) Ford Fiesta (2009) Yamaha R6 (2013 ) Vınn Vınnn

  16. #16
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    Alıntı Hyp33Rx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesici de bitiyo ivmelenme, her viteste. Alllahhh naneyi yedik yarış marış yapmayayım ben kol çıkarttırırz valla Acemilik zamanlarımda çok zorlamıştım motoru ordan biliyorum
    bu mesajını görmedim de, sanırım ben anlatamamışım ivmelenme derken verimli ivmelenmeyi kastettim, yakında olsan da göstererek anlatabilsem ama baya da uzakmışsın bak ustalar doğrudan söylemiş benim anlatmaya çalıştığımı sen 8500-9000'den yukarı devir dönme performas gerektiren sürüşlerde, sollamada falan mesela... ama onun dışında ekomonik moddayken 8000lere falan gerek yok pek
    Ninja

  17. #17
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Shifting timing ingilizce adi ile , Vites degistirme zamani guvenli ve seri bir surus icin onemli bir faktordur.

    Ozelikle Tirmanma yada atak surus esnasinda (sollama) dikkatli olunmalidir.

    Yarista limitler ust noktada zorlanilir. Aracin eskime payi hesaba alinmistir o yuzden yuklu maas alan bir muhendisler birligi motoru pit stopta beklemektedir.

    Genlikle Kesiciye girmeden 500rpm once vites degisimi yapilir. Yuksek devir yuksek basinc ve dusuk yaglama demektir.

    Yani 8500rpm de kesiciye giren bir disli icin dogru shifting 7900 - 8000 rpm dir.

    Bunu belirlemek icin o aracin tum vites kutusu disli oranlarini cok iyi bilinmesi ve ayarlanmasi sarttir.

    Ekonomik bir kullanimda motosikletler icin ortalama vites degistirme araligi 4000-5000 devirdir. bu sakin ve yakit tasarufu saglayan bir surus icin idealdir.
    Katılıyorum. Ek olarak, motorun en iyi hızlanmasını sağlamak için net bir formül verilemez, her motora göre bu devir farklıdır. Ayrıca vites oranlarına göre de farklar vardır.

    Örneğin CBF150 maksimum gücünü 7.250 devirde veriyor, güç eğrisi 8.000'e kadar en yukarıda devam ediyor, 8.500'de kesici var. CBF'in en iyi vites yükseltme devri 7.900 civarı, ancak 3. vitesin uzun olması sebbiyle en iyi hızlanma 2. viteste kesiciye sokarak yapılıyor.

    Fazer'da ise redline 14.000'de, maksimum güç 12.500'de. Motor 11-13 bin devirler arasında en iyi gücünü veriyor. Performanslı kullanımda motoru 13 binin üstüne çıkartmamak, 10 binin altına düşürmemek gerekli.


    Unutmamak gerken yuksek devir beraberinde daha uzun frenaj mesafesini getirir. Surekli ileri dogru atak yapan motor frenlere daha cok baski yapacaktir.
    Bu kısma katılmıyorum. Frenleme devirle değil, hızla ilgilidir. Fren sisteminin motorun devriyle hiçbir ilgisi yoktur. Tek bağıntı, motorun devri arttıkça hızının artması, frenlerin de hızla başa çıkması gereksinimidir. Yoksa motoru 6. viteste 5.000 devirde 90'la sürmek ile 1. viteste 13 bin devirde 90'la sürmek arasında frenleme açısından fark yoktur.

  18. #18
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bu kısma katılmıyorum. Frenleme devirle değil, hızla ilgilidir. Fren sisteminin motorun devriyle hiçbir ilgisi yoktur. Tek bağıntı, motorun devri arttıkça hızının artması, frenlerin de hızla başa çıkması gereksinimidir. Yoksa motoru 6. viteste 5.000 devirde 90'la sürmek ile 1. viteste 13 bin devirde 90'la sürmek arasında frenleme açısından fark yoktur.
    Haklisin bu kisimda kendimi dogru izah edememisim. Demek istedigim agresif kullanima gecip hizli bir shifting (vites degisimi) yaptigimizda surekli ivmelenme icinde olacagiz. Buda bize frenaji uzatacak bir sebep yaratiyor. Bahsi gecen drag yarisi illegal ise , iki isik arasinda olacaktir. Surucu o esnada maximum gaz verip hizli vites degistirmeye odaklanmis olacak.O anda karsimiza ne cikacagini bilemedigimizden buyuk bir risk aliyoruz aslinda.

    Hatam var ise duzeltin.




    Sevgili King Cuneyt

    Benim surus teknigim ozel degil. Bu isin egitmenleri bize nasil ogretti ise oyle kullaniyoruz. Burda anlatacagim size yeterli gelmez. Cunku her motora gore bir surus ve vites degistirme sistemi vardir. Dogru olanini ogrenmek icin baslangic egitimi alir iseniz , benim anlatacagimdan cok daha hizli ogreneceginize eminim. Hemde hata yapar iseniz sizi uyaracak bir hoca hemen yani basinizda olacaktir.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  19. #19
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    motoru kendin hissetmelisin belli bir devirden sonra çevirlien devir ölü devirdir onun için deviri hissedeceksin mesela benim titanda devir saati yok ama kendim hissetiyorum hatta amca oğlunun ybr ile kapıştık geçtim

  20. #20
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haklisin bu kisimda kendimi dogru izah edememisim. Demek istedigim agresif kullanima gecip hizli bir shifting (vites degisimi) yaptigimizda surekli ivmelenme icinde olacagiz. Buda bize frenaji uzatacak bir sebep yaratiyor. Bahsi gecen drag yarisi illegal ise , iki isik arasinda olacaktir. Surucu o esnada maximum gaz verip hizli vites degistirmeye odaklanmis olacak.O anda karsimiza ne cikacagini bilemedigimizden buyuk bir risk aliyoruz aslinda.

    Hatam var ise duzeltin.
    Doğrudur

    İzahı genişleteyim. İvmelenme sırasında fren yapmanın zorluğu da, motorun dinamik ağırlığının arka tekere binmesinden kaynaklanıyor.

    Motor hızlanırken ağırlığı arka tekere biner, ön amortisör yükselir. Frenleme anında ön amortisör tam kapanışa geçmek için daha uzun yol kat eder, ayrıca rake açısı da hızlanmadan frenlemeye geçişte ciddi biçimde değişerek motorun ön tekerleğinin daha sinirli davranmasına sebep olur.

    Ayrıca dinamik yükün arka tekerden ön tekere aktarımı düzgün yapılmazsa (ön fren limon sıkar gibi sıkılmazsa) ön tekerin kilitlenme olasılığı daha da artar.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)