Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

içime kurt düşüren tamirci ; krank mili olayı !

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Nisan 2010
    bugün tamirciye gittim malum kış işleri kesat ! onla ilgisi var mı bilmiyorum ama tamirci direk bana krankı yamultmuşsun gıcır gıcır ses çıkario dedi nasıl yani dedim motorun performansında herhangi bir sorun yok 2 sene önce nasıl gidiosa nasıl çekişi varsa yine aynı aslında ; sordum hangi ses dedim dinliyorum motorun sesini tın tın tın normal motorun sesi ve eksozun pıt pıt pıt sesi haricinde cıngır cıngır diye arkalardan zayıf bi ses geliyor.müzikle ilgili olduğum için sesleri iyi analiz edebiliyorum kask takınca tabi o cıngır tiz bi ses olduğu için duyulmuyor ama tamirci arkadaşın dediğine göre o ses krank milinin ayarsızlığından dolayı geliormuş.cıngır cıngır seside eskiden beri arkadan gelirdi hep sanki !
    ama içime kurt düştü acaba haklı mı diye yaptırmazsan motor kitlenir dedi hatta oysaki motorun bakımlarını hiç aksatmadım bugüne kadar yağsa yağ uleyn benzin'se benzin yemedim yedirdim içmedim içirdim en fazla 1000 KM de bir yağ değiştirdim ;
    arkadaşlar ''krank mili ayarsız''' cümlesi ''bu ses kranktan geliyor'' cümlesi doğru bir tespitmidir sizce bu sorun önceden bu şekilde mi tespit edilir genelde henüz arıza patlak vermemişken.tamirci arkadaşta iyi bir arkadaştır bu arada kazıkçı değil sürekli gittiğim adam patronu biraz diktatör ve para davasında . . .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    ''bu ses kranktan geliyor'' tabiri çook usta adamların bile tek seferde kolay kolay anlayamayacağı ama tabir olarak doğru olan bir kelimedir..
    ancaakkkk;''krank mili ayarsız'' diyen tamircine haaade leeenn de ve bir daha da uğrama...krankın ayarını değil o motosikletin sürücüsünün ayarını yapmaya çalışıyor çünkü...
    ayrıca çok zorlamadıkça,redlineye sürkli dayamadıkça,sürekli tek tekere yada patinaja zorlamadıkça ve de üretim aşamasında bi sorun olmadıkça bakımlı bir motorda ''KRANK MİLİNİN AYARI'' kolay kolay KAÇMAZ...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  3. #3

    Üyelik
    17 Nisan 2010
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ''bu ses kranktan geliyor'' tabiri çook usta adamların bile tek seferde kolay kolay anlayamayacağı ama tabir olarak doğru olan bir kelimedir..
    ancaakkkk;''krank mili ayarsız'' diyen tamircine haaade leeenn de ve bir daha da uğrama...krankın ayarını değil o motosikletin sürücüsünün ayarını yapmaya çalışıyor çünkü...
    çok korkuyorum usta öyle böyle değil adama bir önceki gidişimde kız arkadaşıma kask almaya gittim naber ''3-4 aydır yoksun ortalarda uğramiyorsun'' dedi bende ''napayım motor bozulmuyor'' diye karşılık verdim ertesi birisi gaz kolunun şeysini tersine zorlayarak kırmış(ben bardayım motor kapıda)bide takılı kalmış gaz ; çıktım marşa bastığım gibi uçup düştüm ve gidip kırılan plastik parçaları taktırmak zorunda kaldım yine korkuyorum adam ağzını açtı kesin bi musibet gelicek başıma bugün zaten gittim arka lastikdeki deliğe fitil taktı akşam aşşağı indiğimde aşşağıdaki esnaf çocuk abi motorun lastiği gümledi baktımki lastik fitili mermi gibi fırlatmış yarın yine gideceğim

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:59 ----------

    iki senedir sadece bir kere patinaj yaptım bu motorla onuda hani bende yapabilecekmiyim acaba diye denemek için gecenin köründe tenha bir(utanırım toplum içinde yapmam öyle şeyler) yerde üstünden 7-8 ay geçti ondan bir şey olmuş olamaz

  4. #4
    casillas00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2010
    ustaya bak ya gördüğü motorda bişey oluyo bence o dukkana değil aynı caddenin önünden bile geçme hehehehe

  5. #5

    Üyelik
    17 Nisan 2010
    malsef evime 150 metre mesafede dükkan

  6. #6
    barok34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kymco xciting 250 i
    motorunun tamiri sırasında takip kontrolu bırakma sürekli başında ol tereddüt ediyorsan aslında arkadaşın dediği gibi kurt düşmüşse kemirmeye başlar kurtulmak gerek
    Biz hepimiz, Gök ananın içinde dönen tek bir çocuğuz.

  7. #7
    casillas00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2010
    Bak o gaz kolunu sonuna kadar çevirme işi 1 saat önce m.köyde başıma geldi.
    İnsan demeye utandığım bi yaratık gaz kolunu öyle bir zorlamışkı kutuk bile oynamış.
    Farkında değilim.Marşa bastım motor birden bagırmaya basladı baktım yağ lambası yandı hemen kapattık gozume kutuk takıldı bu bukadar aşagıda mı ya derken gaz kolu takılı kalmış.
    Motoru biyerede bırakıyosun artık.

    Neyse konuyu dağıtmıyım ben.

  8. #8

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Krank yataklarında veya krank-kol yatağıında aşınma olduğunda bilyanın bozulduğu gibi sürtme sesi duyulur hınnnnn hınnnn diye.

  9. #9
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Motorun markası ve modeli ne?
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  10. #10

    Üyelik
    14 Ocak 2011
    Şehir
    ADANA
    krank da bir problem varsa bunu hissedecegini düşünüyorum dönme momentini etkiler cünkü... öyle bir bakıştada krank problemli denmesi cok zor .. house mi ki anlasın

  11. #11

    Üyelik
    17 Nisan 2010
    arkadaşlar en güzel yöntemi buldum nete milletin indirdiği videolardan normal sesleri dinledim ve anladım ki problem yok eksoz'u nispeten sessiz çalışan ve motor etrafında sesi yalıtacak malzemesi olmayan bütün scooter'lar aynı sesi çıkaritıyor

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:47 ----------

    Alıntı casillas00 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak o gaz kolunu sonuna kadar çevirme işi 1 saat önce m.köyde başıma geldi.
    İnsan demeye utandığım bi yaratık gaz kolunu öyle bir zorlamışkı kutuk bile oynamış.
    Farkında değilim.Marşa bastım motor birden bagırmaya basladı baktım yağ lambası yandı hemen kapattık gozume kutuk takıldı bu bukadar aşagıda mı ya derken gaz kolu takılı kalmış.
    Motoru biyerede bırakıyosun artık.

    Neyse konuyu dağıtmıyım ben.
    çok berbat bi şey hocam neysekki sendeki scooter değil vites boşta olduğu için sadece motorun inlemiş ben motorla beraber uçtum kuşlar gibi peki hocam olaydan sonra sen eve nasıl gittin ? ben gaz telini çıkartıp parmağımla çekerek eve kadar gittim ama parmak perişan oldu eve gidene kadar 10 dakikada

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:50 ----------

    Alıntı barok34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorunun tamiri sırasında takip kontrolu bırakma sürekli başında ol tereddüt ediyorsan aslında arkadaşın dediği gibi kurt düşmüşse kemirmeye başlar kurtulmak gerek
    açıkcası şu ana kadar hangi tamir işi olursa olsun ustanın başında beklemişimdir zaten ufak tefek problemleri kendim hallediyorum onlara güvenmediğim için ama aletimin edavatımın ve tabiki bilgi ve tecrübemin yetmediği şeylerde tamirciye gidiyorum.

    bir keresinde başka bir yer deneyeyim dedim kendi eliyle'kazayla kırdığı parçanın yenisini ekledi ama onun parasını işçiliğe yükleyip beni kazıklamaya çalıştı ! bütün tamirciler böyle ;
    hayatımda bir kere hakkıyla düzgün iş yapıp normal bir para alan servis gördüm oda bursa'dan izmit'e gelirken yoldaki bir arıza yüzünden karamürsel'de gittiğim servis benim bobin'de sorun vardı sürekli boğuluodu motor sonra buji yakiodu , benim izmitteki eleman her seferinde buji değiştiriodu sonra biraz devir yapınca gene aynı şeyler oluodu o haldeyken izmit bursa yapmıştım bide
    karamürseldeki adam bütün ateşleme sistemini kontrol etti hata boğulma olayını çözmek için karbüratörü bile temizledi ama sadece bobin ; parası aldı çünkü arızalı olan oydu

  12. #12
    cagriaksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Harley-Davidson XL883R
    Alıntı monte986 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar en güzel yöntemi buldum nete milletin indirdiği videolardan normal sesleri dinledim ve anladım ki problem yok eksoz'u nispeten sessiz çalışan ve motor etrafında sesi yalıtacak malzemesi olmayan bütün scooter'lar aynı sesi çıkaritıyor

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:47 ----------



    çok berbat bi şey hocam neysekki sendeki scooter değil vites boşta olduğu için sadece motorun inlemiş ben motorla beraber uçtum kuşlar gibi peki hocam olaydan sonra sen eve nasıl gittin ? ben gaz telini çıkartıp parmağımla çekerek eve kadar gittim ama parmak perişan oldu eve gidene kadar 10 dakikada

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:50 ----------



    açıkcası şu ana kadar hangi tamir işi olursa olsun ustanın başında beklemişimdir zaten ufak tefek problemleri kendim hallediyorum onlara güvenmediğim için ama aletimin edavatımın ve tabiki bilgi ve tecrübemin yetmediği şeylerde tamirciye gidiyorum.

    bir keresinde başka bir yer deneyeyim dedim kendi eliyle'kazayla kırdığı parçanın yenisini ekledi ama onun parasını işçiliğe yükleyip beni kazıklamaya çalıştı ! bütün tamirciler böyle ;
    hayatımda bir kere hakkıyla düzgün iş yapıp normal bir para alan servis gördüm oda bursa'dan izmit'e gelirken yoldaki bir arıza yüzünden karamürsel'de gittiğim servis benim bobin'de sorun vardı sürekli boğuluodu motor sonra buji yakiodu , benim izmitteki eleman her seferinde buji değiştiriodu sonra biraz devir yapınca gene aynı şeyler oluodu o haldeyken izmit bursa yapmıştım bide
    karamürseldeki adam bütün ateşleme sistemini kontrol etti hata boğulma olayını çözmek için karbüratörü bile temizledi ama sadece bobin ; parası aldı çünkü arızalı olan oydu
    Dostum bende izmitteyim, senin izmitteki bu bahsettiğin ustan kim acaba? ve karamürseldekide tabi kim biraz bahsetsene bu arkadaştan, olmadı bizde gideriz anlattığın kadarıyla herif gerçekten yaptığı işin karşılığını almış, çok hoşuma gitti

  13. #13
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    iki zamanlıda krank yamulsa relantide stop ediyor yada çok bozuk çalışıyor dört zamanlıda olsa mutlaka bir şekilde belli eder bence değişmesini gerektirecek birşey yok


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)