Yurt dışından ticari amaçlı 2.el getirmek..
-
Almanyadan gelecek olan tırlarımıza Japon, yüksek hacimli motosiklet getirme planım var..
Bildiğim kadarıyla 3 yaşından büyük araçların ülkemize girmesi yasak..
Çoğunluğu 2009 olacak.. yamaha, honda, kawasaki..
Türkiye piyasası, Almanya'ya göre oldukca pahalı.. Tek seferde 5-10 tane araç getirdiğim taktirde maddi kâr etme şansım olurmu?
Herşey meşru ve kanunlara göre gerçekleşecektir.. (vergi,ruhsat,gümrük..)
Teşekkürler..
Reklamlar
-
Yurt dışına çalışan tırlarınız varsa Gümrük müşavirine danış o sana anlatır ne getirip getiremeyeceğini
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR
-
"Getireceğiniz araç için ÖTV ve KDV ödemeniz gerekiyor."
deniyor
linki:
Tıkla
-
Ticari amaçla ikinci el motorlu araç getirmeniz söz konusu değildir. Satmak üzere getirecekseniz, model yılı içerisinde ve kullanılmamış olmak zorunluluğu vardır. Ayrıca getireceğiniz araçlara hem garanti hemde 10 yıl boyunca servis ve yedek parça hizmeti vermek zorundasınız. Yani çok ciddi yatırım ve planlama gerekecektir. 3-5 motor için değecek bir eziyet değildir.
3 yaş sınırı sadece kendiniz için gidip satın aldığınız yalnızca 1 adet araç için geçerlidir ve bu aracı en az 2 yıl satamazsınız.
Hayallerinize turp suyu sıkmış olabilirim, üzgünüm.
-
0 km ve 2011 olmayan aracı getiremezsiniz, olanlarıda sadece gerekli evraklara sahip 10 adet servisle anlaşması olanlar model başına izin alarak getirebilri. Zaten öbür şekilde herkes kafasına göre motosiklet getirirdi
-
yani devlet bütün yolları kapattı
-
Sözde gümrük birliğindeyiz. Yunan istediğini getirip biner, bizim sıfırlar bile eski.
-
aslında inadına, sitem olsun diye bi kamyon motosiklet getirip, evraksız piyasaya cıkaracaksın.. parçalayıp parçalarını okutacaksın.. Gitmediğim ülke kalmadı, bizim sistemlere hayran kalıyorum.. hepinize sabır diliyorum...
-
Haydarpaşa limanında arabalarımızı getiren geminin üst katlarına çıktığımda gördüğüm manzarayı sizde görmeliydiniz.
2 katta Beyrut'a giden tamamı kazalı yaklaşık 2000 otomobil. En dandiği 2 yaşında Golf GTI. Mercedes'ten tutun Porsche'ye kadar hepsi son model çok fena araçlar vardı.
-
avrupa birliği bastırıyor
arkadaşlar avrupa birliği bu konu hakkında bastırıyor. ticari malların serbest dolaşımı diye. hükümetin yapmaya söz verdiği başlıklardan. seçim sonrası avrupada ki herhangi 2. el arabayı satın alıp gelebileceksiniz. yalnız bu durumda 2. el piyasası epey düşecek. herkese iyi akşamlar
-
Bizim komşu isviçre plakalı çok sevdiği opel calbrasını TR plaka yaptı bi kaç sene önce. Ama aracın bedelinden fazla gümrük vergisi verdi. Gümrük bedelini karşılarsan getirebilirsin.
-
drsteel adlı üyeden alıntı
arkadaşlar avrupa birliği bu konu hakkında bastırıyor. ticari malların serbest dolaşımı diye. hükümetin yapmaya söz verdiği başlıklardan. seçim sonrası avrupada ki herhangi 2. el arabayı satın alıp gelebileceksiniz. yalnız bu durumda 2. el piyasası epey düşecek. herkese iyi akşamlar
İnşallah en kısa zamanda gerçekleşir...
-
drsteel adlı üyeden alıntı
arkadaşlar avrupa birliği bu konu hakkında bastırıyor. ticari malların serbest dolaşımı diye. hükümetin yapmaya söz verdiği başlıklardan. seçim sonrası avrupada ki herhangi 2. el arabayı satın alıp gelebileceksiniz. yalnız bu durumda 2. el piyasası epey düşecek. herkese iyi akşamlar
sherrnova adlı üyeden alıntı
İnşallah en kısa zamanda gerçekleşir...
İNŞALLAH GERÇEKLEŞMEZ
Bundan yıllar önce Özal zamanında 2. el otobüs ve kamyon ithalatına izin çıkarılmıştı. O zaman avrupada ne kadar hurda otobüs kamyon varsa getirmişlerdi. Türkiye de hiçbir servisi parçası olamayn abuk subuk markalarda girmişti. Bu araçların çoğu 2-3 yıl içinde Türkiye de de hurdaya ayrılmıştı. Lojmanların servisini yapan firma almanya da hurdaya ayrılmış belediye otobüsünü bile alıp getirmişti. İnşallah 2. el araç ithalatına izin çıkmaz da bu tip olayları tekrar yaşamayız. 3-5 yaşındaki temiz araçlarda beraber görünür görünmez sorunları olan servisi yedek parçası olmayan ne idüğü belirsiz 15-20 yaşındaki araçlarda gelecek. Üstelik düzgün olanların belki 5 belki 10 katı bunlarda gelecek. Siz siz olun elalemin çöpüne hurdasına itibar etmeyin. Belki 2. el piyasası düşecek ama sizin altınızdaki motorların arabaların fiyatıda yarıya düşecek. Elimdekini 3 e satar 5e alırım derken elinizdeki 1 bile etmeyecek. Bu işlerden bir karınız olmadığı gibi eldeki bulgurdan da olabilirsiniz.
-
Acikcasi avrupadan gelecek aracin vergi ve otv sini odemeniz sart. Bunun ithalatini Ticari yapamazsiniz kisi basi bir adet getirme hakkina sahipsiniz.
Bunu satacaksaniz Turkiyedeki raic bedelinin %30 altina satmalisiniz. Cunku motorunuz ikinci el dahi olsa garanti kapsaminda degildir!!!
Ayrica her ulkenin versiyon ve farkliliklari vardir. Mesala Fransada beygir kisitlamalari vardir, Irlandada motorun sinyal isiklarinin boyutlari kanunda acikca belirtilmis boyutta olmak zorundadir.
Her ulkenin motoru her ulkeye uymaz!!!.
Ama hurda alip bunlarin parcasini degerlendirme konsunda calisma yapabilirsiniz. Bunlari eritmek zaman alir. Ayrica Sanayi ve Ticaret odasindan izin almaniz gerekli.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
Bosuna macera arama canın yanar.
Şu anda makul seviyelerde otomobil ve motosiklet bulmak pek kolay değil çünkü doğu bloku ülkeleri ile iran,irak ve suriyeli tüccarlar ne var ne yok topluyorlar...
Araçlar İran,Irak ve Sureye 5-600 adetler şeklinde Ro-Ro ile naklediliyor....
2'nci el de olsa dünya kadar vergi vereceğin muhakkak...yani satamazsın çünkü talep edeceğin paralara daha iyi motosiklet buralarda da bulunabilir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:10 ----------
yucika adlı üyeden alıntı
İNŞALLAH GERÇEKLEŞMEZ
Bundan yıllar önce Özal zamanında 2. el otobüs ve kamyon ithalatına izin çıkarılmıştı. O zaman avrupada ne kadar hurda otobüs kamyon varsa getirmişlerdi. Türkiye de hiçbir servisi parçası olamayn abuk subuk markalarda girmişti. Bu araçların çoğu 2-3 yıl içinde Türkiye de de hurdaya ayrılmıştı. Lojmanların servisini yapan firma almanya da hurdaya ayrılmış belediye otobüsünü bile alıp getirmişti. İnşallah 2. el araç ithalatına izin çıkmaz da bu tip olayları tekrar yaşamayız. 3-5 yaşındaki temiz araçlarda beraber görünür görünmez sorunları olan servisi yedek parçası olmayan ne idüğü belirsiz 15-20 yaşındaki araçlarda gelecek. Üstelik düzgün olanların belki 5 belki 10 katı bunlarda gelecek. Siz siz olun elalemin çöpüne hurdasına itibar etmeyin. Belki 2. el piyasası düşecek ama sizin altınızdaki motorların arabaların fiyatıda yarıya düşecek. Elimdekini 3 e satar 5e alırım derken elinizdeki 1 bile etmeyecek. Bu işlerden bir karınız olmadığı gibi eldeki bulgurdan da olabilirsiniz.
Yucika çok doğrusun.... toplum olarak kötüleri ve kötülükleri çok çabuk unutma özelliğimiz var. İnşallah gerçekleşmez ben şahsen desteklemiyorum çünkü memleketin çöplüğe dönüşeceği kesin.
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
-
Özer adlı üyeden alıntı
Yucika çok doğrusun.... toplum olarak kötüleri ve kötülükleri çok çabuk unutma özelliğimiz var. İnşallah gerçekleşmez
ben şahsen desteklemiyorum çünkü memleketin çöplüğe dönüşeceği kesin.
İyi de memleket zaten çöplüğe dönmedi mi? Çin'den gelen sıfır motorlar daha mı iyi?
-
yucika adlı üyeden alıntı
İNŞALLAH GERÇEKLEŞMEZ
Bundan yıllar önce Özal zamanında 2. el otobüs ve kamyon ithalatına izin çıkarılmıştı. O zaman avrupada ne kadar hurda otobüs kamyon varsa getirmişlerdi. Türkiye de hiçbir servisi parçası olamayn abuk subuk markalarda girmişti. Bu araçların çoğu 2-3 yıl içinde Türkiye de de hurdaya ayrılmıştı. Lojmanların servisini yapan firma almanya da hurdaya ayrılmış belediye otobüsünü bile alıp getirmişti. İnşallah 2. el araç ithalatına izin çıkmaz da bu tip olayları tekrar yaşamayız. 3-5 yaşındaki temiz araçlarda beraber görünür görünmez sorunları olan servisi yedek parçası olmayan ne idüğü belirsiz 15-20 yaşındaki araçlarda gelecek. Üstelik düzgün olanların belki 5 belki 10 katı bunlarda gelecek. Siz siz olun elalemin çöpüne hurdasına itibar etmeyin. Belki 2. el piyasası düşecek ama sizin altınızdaki motorların arabaların fiyatıda yarıya düşecek. Elimdekini 3 e satar 5e alırım derken elinizdeki 1 bile etmeyecek. Bu işlerden bir karınız olmadığı gibi eldeki bulgurdan da olabilirsiniz.
Denetleme görevi vatandaşın mı? Çürük çarık motor yada araçlar bizi bağlamaz. Bir Bmw motosiklete biz fazladan 5000 euro veriyoruz farkında mısınız? İkinci el piyasası bir kereye mahsus bu acıyı çekecek. Buna yapacak bir şey yok. Fiyatlar çok sanal ülkemizde. Resmen sömürülüyoruz...
-
yucika adlı üyeden alıntı
İNŞALLAH GERÇEKLEŞMEZ
Bundan yıllar önce Özal zamanında 2. el otobüs ve kamyon ithalatına izin çıkarılmıştı. O zaman avrupada ne kadar hurda otobüs kamyon varsa getirmişlerdi. Türkiye de hiçbir servisi parçası olamayn abuk subuk markalarda girmişti. Bu araçların çoğu 2-3 yıl içinde Türkiye de de hurdaya ayrılmıştı. Lojmanların servisini yapan firma almanya da hurdaya ayrılmış belediye otobüsünü bile alıp getirmişti. İnşallah 2. el araç ithalatına izin çıkmaz da bu tip olayları tekrar yaşamayız. 3-5 yaşındaki temiz araçlarda beraber görünür görünmez sorunları olan servisi yedek parçası olmayan ne idüğü belirsiz 15-20 yaşındaki araçlarda gelecek. Üstelik düzgün olanların belki 5 belki 10 katı bunlarda gelecek. Siz siz olun elalemin çöpüne hurdasına itibar etmeyin. Belki 2. el piyasası düşecek ama sizin altınızdaki motorların arabaların fiyatıda yarıya düşecek. Elimdekini 3 e satar 5e alırım derken elinizdeki 1 bile etmeyecek. Bu işlerden bir karınız olmadığı gibi eldeki bulgurdan da olabilirsiniz.
çok dogru söylemişsin fakat eksik olmuş. hükümet elin çöpünü hurdasını getirene kadar sıfır km araçlar üzerinden alınan ötv yi kaldırsa elelemin hurdası tr ye gelmez.
birde şu var hurda araçlara ötv indirimi geldi ama ne yaptılar 30 yaş üzeri dediler. inanılır gibi degil. 30 yaşında araca kim biniyor binende aracı antika degeri taşıyor. yirmi yapsalardı piyasada çogu araç temizlenirdi.
-
o 25 yaş değil miydi dostum?? bende çok bu konuyu araştırdım ama ben şöyle 25 yaş üstü klasik merco ya da mustang almak için inçelemiştim.. ayrıca sunu söyliyim bulgaristanda deli bi araba pazarı var.. inanılmaz ucuzlar.. 5 milyara çok temiz araçlar bulabiliyrsunuz... ki arkadaşım 3 hafta kalmak için bulgara gitti adam 3.5 milyara merco c serisi aldı.. bu fiyatı 15 çıkarın deli makinalar alabilirsiniz.. ama motor öyle değil.. orada da pahalıymış.. bulgar göçmeni arkadaşlarım var oradan biliyorum..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)