motorum 125lik scooter iki kişi düzde 50 km yi zor görüyor motor 150 kmde bu normalmi?
motorum 125lik scooter iki kişi düzde 50 km yi zor görüyor motor 150 kmde bu normalmi?
Rodajdaki bi motosiklete 2 kişi biniyorsun ve hız denemesi yapıyorsun öylemi? Bişey demiyorum umarım motoru eline almazsın.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
motorun kullanım kitapcığını oku kardeşim azıcık bilgi sahibi ol rodaj nedir
Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.
ya aslında şöğle oldu arkadaşla yokda gidiyoduk yok arkadan arabalar korna çalıp duruyolar fakat motor 45 le falan gidiyo
Rodajda motoru sıkıştırmamak gerekir, eğer motoru sıkıştırırsanız ileride o sizi sıkıştırır Rodajdayken mümkün olduğunca tek kişi binmeye çalışın. Motoru sakin kullanın hız denemesi yapmayın . Bunlara uyarsanız ileride motorun ömrü ve yakıt ekonomisi olarak size faydası olacaktır
Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
aha rodajdayken bırak tek kişi basmayı bide 2 kişi basıyosun çin scooter hayatta dayanmaz ona eğer sorun rodaj dan çıktığında devam ediyorsa bujide vardır diyicem ama şu şekilde normal gibi.
ohaaaaa ben anlamadım bu yazılan yorumları yuhhhhhhhhhh yani
motor rodajdada olsa bu makina değilmi ya isterse today olsun isterse 5 kmde olsun o motor 50 yapması anormal bişey 50 cc todayle bassan 55 rahat yapar senin o motorunda anormallik var .ha rodajdasın malına kıymet verirsen rodoj kurallarına uyarsın o başka ama en iyi uysan bile 50 km gayet makul ki bu hızı today rahatlıkla aşıyo ne alaka yani rodojtan demek:d:d:d
Mustafa Kemal Atatürk
yaaa remzi, herşey iyi de ya bunu aynı öteki gibi bir motorla çekmeye çalışırlarsa. yine 50 yi geçmez
en iyisi yokuş aşağı salalım di mi
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
ilk 500 km de vites atma devrin 5000rpm'i geçmesin
500-1000 km arası 7000rpm'i geçme
1000-1500 km arası 9000rpm'i geçme
ilk yağını 250 km den sonra yağını / yağ filtreni değiştir. Yağ filtrende metal parça varmı diye kontrol et. Kalın parçalar genelde şanzıman bölgesinden gelir. varsa şüphe duy , kitapçığında yazan tavsiye edilen yağını koy yeni yağ filtresi koy yoluna devam et.
2. yağ değişimi 1000 km yap yağ filtresini her yağlamada değiş
bundan sonra yağlamayı kitapçığındaki talimatlara uy
Rodajı yaparken motora iyi davran, şehir içinde ve uzun yolda rodaj yap. Yukardaki devir bantlarına çabuk getirip vites at. Yani mesela 3. viteste 5000rpm gitmemeye çalış. 200 kmde bir seri bir şekilde vitesleri değiştirip son vitese gelince gazı kapat, devir 1000-2000rpm gibi olunca vites küçültüp motoru kompresore bırak, bir iki kez tekrarla sonra gene normal kullanımına devam et. Bu segmanların yerine oturmasına yardımcı olur. Tabi bunun için trafiğin yoğun olmadığı bi yol bul. Mümkün olduğu kadar motorunu yormadan en güzeli tek seferde rodajı bitir.
mutlaka kullanım kitabındaki rodaj tavsiyesini de oku.
alıntı.
Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...#ixzz1Ak7grqre
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:00 ----------
viper_1 adlı arkadaş sağolsun
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)