otomtik jiklenin normalinden farkı ne benim motorum ramzey t-d benimkindede otomatik jikle mi var??
otomtik jiklenin normalinden farkı ne benim motorum ramzey t-d benimkindede otomatik jikle mi var??
Tüm scooterlarda otomatik jikle vardır....
Buraya muhtemelen bir dünya doğru - yanlış yorum gelecek...en iyisi elinin altındaki niğmeti....yani bilgisayarını kullan ve netten otomatik jikle...jiklle nasıl çalışır..jikle gibi ara
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
Evet motorunda ve diğer tüm scooterlarda otomatik jikle var. Normalinden farkı, adı üstüne otomatik. Benim motoru ilk çalıştırdığımda çektiğim, motor ısındıktan sonra kapattığım jikleyi, basit bir motor yardımıyla otomatik olarak yapıyor.
Motor değil. Isı duyarlı bir selenoid var..motor suğuk iken emiş klapesi kapalı olur ve zengin karışımı sağlar.Rölanti devri yaklaşık 2000 d/d olur. Motor ısındıkça da devir düşer. Bu işleyiş kulakla da rahatça duyulur.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:22 ----------
Evet...bu günlerde hava bir hayli soğuk. Motoru çalıştırdıktan sora biraz dinle...hemen gaz verip yürüme. Motor ısındıkça devirin nasıl düştüğünü duyarsın.
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
Arabamdaki benzer işi yapan parça ufak bir elektrik motoruyla yaptığı için öyle olduğunu düşündüm. Yoksa jiklenin içini açıp bakmışlığım yok
Ayrıca şimdi aklıma takıldı. Jiklenin ısıya duyarlı olarak sadece ihtiyaç olduğunda (yani motor soğukken) çalıştığını biliyorum. Ama motora bağlı değilken boşta elektrik verildiğinde de çalışıyor. O zaman neye göre çalışıyor? Yazın ortam sıcaklığı (25+ derece) jikle için soğuk sayılıyorsa ve devreye girerse yazın motor ilk çalıştırıldığında motor boğulup daha zor çalışmaz mı?
evet aynen dediğin gibi olur. ama otomatik jiklelerin devreye giriş ile devreden çıkış sıcaklıkları farklıdır. yani öreneğin 40 derecede devreden çıkıyorsa devreye girmesi için 40 derece olmasını beklemez. 25 derecede otomatik jiklenin devreye girme olasılığı yoktur yani. bu arada yanlış bilmiyorsam süre ayarlı jiklelerde var motor çalışmıyorsa buna elektrik akımı geliyor ve devreye giriyor belli bir süre kalıyor hatta onlarda kış ayarı felan da var. ama emin değilim.
o parçanın adı, "IACV-idle air control valve". bir tür stepper motor ve asıl görevi zannettiğin gibi jikle işi yapmak değil. rölanti durumundaki hava akışını tamamen bu motor kontrol ediyor. ECU yani beyinden aldığı bilgiye göre rölanti yolunu açar ya da kapatır. böylece rölantinin sürekli aynı seviyede kalmasını sağlar. ECU sensörlerden aldığı bilgiye göre o motora komuta eder ve ne kadar açılıp ne kadar kapanması gerektiğini belirler. kontağı açtığından itibaren kontağı kapatana kadar çalışır. bu nedenle motora bağlı değilken de yani yerinden çıkartır ve kontağı açıp kapatırsan da hareket ettiğini görürsün.
bu asıl işlevi dolayısıyla da otomatik jikle işi de doğal olarak bu stepper motor üzerinden yaptırılır. o stepper rölanti yolunu ne kadar açarsa, hava beslemesi o kadar artar. hava beslemesi arttığı oranda da ECU enjektörlere kumanda ederek yakıt beslemesini artırır. dolayısıyla hava-yakıt dengesi korunmuş olur. işte otomatik jikle işlevi bu yöntemle kontrol edilir. ısı sensöründen motorun soğuk olduğu bilgisini alan ECU stepper'a enerji verip rölanti yolunu açtırır. dolayısıyla rölanti yükselir ve yüksekte çalışır. motor suyu ısısı arttıkça kademeli olarak stepper kapatılıp normal rölanti devrine çekilir...
enjeksiyonlu innovalardada otomatik jikle var
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
peki hava soğukken motoru tek marşta çalıştırıtmı bu otomatik jikle?
Tek marşta çalıştırır, ama kimse diyemez tek marşta motor hemen çalışacak diye yazında tek marşta çalışmayabilir herhangi bir motor.İlk çalıştırmada normalde gaz verilmeden jikle çekikken veya otomatik olarak çekilmiş jikleyle motor çalışır bazen biraz gaz açmakta gerekebilir ama jikle çekik hemde gaz verince motor boğulabilir fazla benzin çekildiğinden.
bunu ciddi mi yazdınız? mesajın sonundaki smile'lara bakmadan yazdınız herhalde. sadece sizinki değil, piyasada bir çok motorun besleme sistemi halen karbüratör, bunu biliyoruz zaten.
kaldı ki, sizin motorunuz enduro. onda zaten enjeksiyonlu besleme olması yanlış olur. arazi için tasarlanan bir motorda enjeksiyon gibi hassas sistemin sorun çıkarması ihtimali daha yüksek olacağından halen elektronikten uzak mekanik sistemler yani karbüratörler kullanılmasından daha doğal ne olabilir?
Evet bu havalarda normal ama senin motorunda otomatik jikle varsa ilk çalışmada yüksek devir gibi çalışmıyorsa o jikle sistemi arızalanmış olabilir.Arızalı değilse çalışıyorsa normaldir ama bujiye veya karbüratör ayarına tekrar baktırsan fena olmaz.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:44 ----------
Sizin motordaki jikle sistemi motorlumu bilmiyorum ama eski ford arabamızda otomatik jikle termostat gibi çalışıyordu yani burgulu tel var ısınınca jikle kolunu geri bırakırmışsın gibi tekrar açılıyordu sizinkide öyle bir sistemse doğruda çalışıyorsa bazen o sistemde takılma vs. olabilir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)