Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

otamatik jikle nasıl çalışıyor

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Aralık 2010
    otomtik jiklenin normalinden farkı ne benim motorum ramzey t-d benimkindede otomatik jikle mi var??


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Tüm scooterlarda otomatik jikle vardır....

    Buraya muhtemelen bir dünya doğru - yanlış yorum gelecek...en iyisi elinin altındaki niğmeti....yani bilgisayarını kullan ve netten otomatik jikle...jiklle nasıl çalışır..jikle gibi ara
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  3. #3

    Üyelik
    25 Aralık 2010
    Alıntı Özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüm scooterlarda otomatik jikle vardır....

    Buraya muhtemelen bir dünya doğru - yanlış yorum gelecek...en iyisi elinin altındaki niğmeti....yani bilgisayarını kullan ve netten otomatik jikle...jiklle nasıl çalışır..jikle gibi ara
    yani mmarşa bastığımda jikle direk çalışıyor doğrumu?

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Evet motorunda ve diğer tüm scooterlarda otomatik jikle var. Normalinden farkı, adı üstüne otomatik. Benim motoru ilk çalıştırdığımda çektiğim, motor ısındıktan sonra kapattığım jikleyi, basit bir motor yardımıyla otomatik olarak yapıyor.

  5. #5
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet motorunda ve diğer tüm scooterlarda otomatik jikle var. Normalinden farkı, adı üstüne otomatik. Benim motoru ilk çalıştırdığımda çektiğim, motor ısındıktan sonra kapattığım jikleyi, basit bir motor yardımıyla otomatik olarak yapıyor.
    Motor değil. Isı duyarlı bir selenoid var..motor suğuk iken emiş klapesi kapalı olur ve zengin karışımı sağlar.Rölanti devri yaklaşık 2000 d/d olur. Motor ısındıkça da devir düşer. Bu işleyiş kulakla da rahatça duyulur.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:22 ----------

    Alıntı ahmet77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani mmarşa bastığımda jikle direk çalışıyor doğrumu?
    Evet...bu günlerde hava bir hayli soğuk. Motoru çalıştırdıktan sora biraz dinle...hemen gaz verip yürüme. Motor ısındıkça devirin nasıl düştüğünü duyarsın.
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı Özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor değil. Isı duyarlı bir selenoid var..motor suğuk iken emiş klapesi kapalı olur ve zengin karışımı sağlar.Rölanti devri yaklaşık 2000 d/d olur. Motor ısındıkça da devir düşer. Bu işleyiş kulakla da rahatça duyulur.
    Arabamdaki benzer işi yapan parça ufak bir elektrik motoruyla yaptığı için öyle olduğunu düşündüm. Yoksa jiklenin içini açıp bakmışlığım yok
    Ayrıca şimdi aklıma takıldı. Jiklenin ısıya duyarlı olarak sadece ihtiyaç olduğunda (yani motor soğukken) çalıştığını biliyorum. Ama motora bağlı değilken boşta elektrik verildiğinde de çalışıyor. O zaman neye göre çalışıyor? Yazın ortam sıcaklığı (25+ derece) jikle için soğuk sayılıyorsa ve devreye girerse yazın motor ilk çalıştırıldığında motor boğulup daha zor çalışmaz mı?

  7. #7

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki en500
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arabamdaki benzer işi yapan parça ufak bir elektrik motoruyla yaptığı için öyle olduğunu düşündüm. Yoksa jiklenin içini açıp bakmışlığım yok
    Ayrıca şimdi aklıma takıldı. Jiklenin ısıya duyarlı olarak sadece ihtiyaç olduğunda (yani motor soğukken) çalıştığını biliyorum. Ama motora bağlı değilken boşta elektrik verildiğinde de çalışıyor. O zaman neye göre çalışıyor? Yazın ortam sıcaklığı (25+ derece) jikle için soğuk sayılıyorsa ve devreye girerse yazın motor ilk çalıştırıldığında motor boğulup daha zor çalışmaz mı?
    evet aynen dediğin gibi olur. ama otomatik jiklelerin devreye giriş ile devreden çıkış sıcaklıkları farklıdır. yani öreneğin 40 derecede devreden çıkıyorsa devreye girmesi için 40 derece olmasını beklemez. 25 derecede otomatik jiklenin devreye girme olasılığı yoktur yani. bu arada yanlış bilmiyorsam süre ayarlı jiklelerde var motor çalışmıyorsa buna elektrik akımı geliyor ve devreye giriyor belli bir süre kalıyor hatta onlarda kış ayarı felan da var. ama emin değilim.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arabamdaki benzer işi yapan parça ufak bir elektrik motoruyla yaptığı için öyle olduğunu düşündüm. Yoksa jiklenin içini açıp bakmışlığım yok
    Ayrıca şimdi aklıma takıldı. Jiklenin ısıya duyarlı olarak sadece ihtiyaç olduğunda (yani motor soğukken) çalıştığını biliyorum. Ama motora bağlı değilken boşta elektrik verildiğinde de çalışıyor. O zaman neye göre çalışıyor? Yazın ortam sıcaklığı (25+ derece) jikle için soğuk sayılıyorsa ve devreye girerse yazın motor ilk çalıştırıldığında motor boğulup daha zor çalışmaz mı?
    o parçanın adı, "IACV-idle air control valve". bir tür stepper motor ve asıl görevi zannettiğin gibi jikle işi yapmak değil. rölanti durumundaki hava akışını tamamen bu motor kontrol ediyor. ECU yani beyinden aldığı bilgiye göre rölanti yolunu açar ya da kapatır. böylece rölantinin sürekli aynı seviyede kalmasını sağlar. ECU sensörlerden aldığı bilgiye göre o motora komuta eder ve ne kadar açılıp ne kadar kapanması gerektiğini belirler. kontağı açtığından itibaren kontağı kapatana kadar çalışır. bu nedenle motora bağlı değilken de yani yerinden çıkartır ve kontağı açıp kapatırsan da hareket ettiğini görürsün.

    bu asıl işlevi dolayısıyla da otomatik jikle işi de doğal olarak bu stepper motor üzerinden yaptırılır. o stepper rölanti yolunu ne kadar açarsa, hava beslemesi o kadar artar. hava beslemesi arttığı oranda da ECU enjektörlere kumanda ederek yakıt beslemesini artırır. dolayısıyla hava-yakıt dengesi korunmuş olur. işte otomatik jikle işlevi bu yöntemle kontrol edilir. ısı sensöründen motorun soğuk olduğu bilgisini alan ECU stepper'a enerji verip rölanti yolunu açtırır. dolayısıyla rölanti yükselir ve yüksekte çalışır. motor suyu ısısı arttıkça kademeli olarak stepper kapatılıp normal rölanti devrine çekilir...

  9. #9
    cagriaksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Harley-Davidson XL883R
    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o parçanın adı, "IACV-idle air control valve". bir tür stepper motor ve asıl görevi zannettiğin gibi jikle işi yapmak değil. rölanti durumundaki hava akışını tamamen bu motor kontrol ediyor. ECU yani beyinden aldığı bilgiye göre rölanti yolunu açar ya da kapatır. böylece rölantinin sürekli aynı seviyede kalmasını sağlar. ECU sensörlerden aldığı bilgiye göre o motora komuta eder ve ne kadar açılıp ne kadar kapanması gerektiğini belirler. kontağı açtığından itibaren kontağı kapatana kadar çalışır. bu nedenle motora bağlı değilken de yani yerinden çıkartır ve kontağı açıp kapatırsan da hareket ettiğini görürsün.

    bu asıl işlevi dolayısıyla da otomatik jikle işi de doğal olarak bu stepper motor üzerinden yaptırılır. o stepper rölanti yolunu ne kadar açarsa, hava beslemesi o kadar artar. hava beslemesi arttığı oranda da ECU enjektörlere kumanda ederek yakıt beslemesini artırır. dolayısıyla hava-yakıt dengesi korunmuş olur. işte otomatik jikle işlevi bu yöntemle kontrol edilir. ısı sensöründen motorun soğuk olduğu bilgisini alan ECU stepper'a enerji verip rölanti yolunu açtırır. dolayısıyla rölanti yükselir ve yüksekte çalışır. motor suyu ısısı arttıkça kademeli olarak stepper kapatılıp normal rölanti devrine çekilir...
    Tabi bütün bunlar enjeksiyonlu motorlarda gerçekleşiyor

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    Alıntı cagriaksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabi bütün bunlar enjeksiyonlu motorlarda gerçekleşiyor
    karbüratörlü motor mu kaldı yahu?

    nerde o weber'ler, solex'ler...

  11. #11
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karbüratörlü motor mu kaldı yahu?

    nerde o weber'ler, solex'ler...
    Bende var XT 600 E

  12. #12
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    enjeksiyonlu innovalardada otomatik jikle var
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  13. #13

    Üyelik
    25 Aralık 2010
    peki hava soğukken motoru tek marşta çalıştırıtmı bu otomatik jikle?

  14. #14
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı ahmet77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki hava soğukken motoru tek marşta çalıştırıtmı bu otomatik jikle?
    Tek marşta çalıştırır, ama kimse diyemez tek marşta motor hemen çalışacak diye yazında tek marşta çalışmayabilir herhangi bir motor.İlk çalıştırmada normalde gaz verilmeden jikle çekikken veya otomatik olarak çekilmiş jikleyle motor çalışır bazen biraz gaz açmakta gerekebilir ama jikle çekik hemde gaz verince motor boğulabilir fazla benzin çekildiğinden.

  15. #15

    Üyelik
    25 Aralık 2010
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek marşta çalıştırır, ama kimse diyemez tek marşta motor hemen çalışacak diye yazında tek marşta çalışmayabilir herhangi bir motor.İlk çalıştırmada normalde gaz verilmeden jikle çekikken veya otomatik olarak çekilmiş jikleyle motor çalışır bazen biraz gaz açmakta gerekebilir ama jikle çekik hemde gaz verince motor boğulabilir fazla benzin çekildiğinden.
    benim şöle bi sorunum var motor soğukken marşa basıyoru motor çalışıyor fakat gaz vermessem istop ediyor biraz gaz verdimmi 2 dk falan rolantide sayıyo istop etmiyo bu normalmi?

  16. #16
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek marşta çalıştırır, ama kimse diyemez tek marşta motor hemen çalışacak diye yazında tek marşta çalışmayabilir herhangi bir motor.İlk çalıştırmada normalde gaz verilmeden jikle çekikken veya otomatik olarak çekilmiş jikleyle motor çalışır bazen biraz gaz açmakta gerekebilir ama jikle çekik hemde gaz verince motor boğulabilir fazla benzin çekildiğinden.
    kusura bakma ama...
    Yazdığını anlamak ya da anlam verebilmek için 4 kez okumak zorunda kaldım
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende var XT 600 E
    bunu ciddi mi yazdınız? mesajın sonundaki smile'lara bakmadan yazdınız herhalde. sadece sizinki değil, piyasada bir çok motorun besleme sistemi halen karbüratör, bunu biliyoruz zaten.

    kaldı ki, sizin motorunuz enduro. onda zaten enjeksiyonlu besleme olması yanlış olur. arazi için tasarlanan bir motorda enjeksiyon gibi hassas sistemin sorun çıkarması ihtimali daha yüksek olacağından halen elektronikten uzak mekanik sistemler yani karbüratörler kullanılmasından daha doğal ne olabilir?

  18. #18
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı Özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kusura bakma ama...
    Yazdığını anlamak ya da anlam verebilmek için 4 kez okumak zorunda kaldım
    Evet biraz karmaşık olmuş düşündüğün gibi yazınca böyle oluyor

  19. #19

    Üyelik
    25 Aralık 2010
    Alıntı ahmet77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim şöle bi sorunum var motor soğukken marşa basıyoru motor çalışıyor fakat gaz vermessem istop ediyor biraz gaz verdimmi 2 dk falan rolantide sayıyo istop etmiyo bu normalmi?
    cevap verecek yokmukaç gündür buna cevap arıyorum

  20. #20
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı ahmet77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cevap verecek yokmukaç gündür buna cevap arıyorum
    Evet bu havalarda normal ama senin motorunda otomatik jikle varsa ilk çalışmada yüksek devir gibi çalışmıyorsa o jikle sistemi arızalanmış olabilir.Arızalı değilse çalışıyorsa normaldir ama bujiye veya karbüratör ayarına tekrar baktırsan fena olmaz.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:44 ----------

    Sizin motordaki jikle sistemi motorlumu bilmiyorum ama eski ford arabamızda otomatik jikle termostat gibi çalışıyordu yani burgulu tel var ısınınca jikle kolunu geri bırakırmışsın gibi tekrar açılıyordu sizinkide öyle bir sistemse doğruda çalışıyorsa bazen o sistemde takılma vs. olabilir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)