Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bir Düşüşün Anatomisi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Rain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2004
    Şehir
    Tekirda§
    [b]Kaza sonucu, isteyerek ya da yerçekimine karşı koyamadıkları için düşenler... Düşmeyi, hata sonucu oluşan bir kaza anı olarak yorumlayıp geçmeyin. Kimi zaman ufak tefek sıyrıklarla atlatılsa da, ciddi sakatlıklara, ölümcül kazalara yol açmamak için düşmeyi iyi bilmek gerekiyor.
    Peki insanlar neden düşer hiç düşündünüz mü? Vücudun dengede durmasının aslında basit bir mantığı var. İnsanın ağırlık merkezinden geçtiği varsayılan doğrunun, ayaklar omuz genişliğinde açıkken tam orta noktaya denk düşmesi gerekiyor. Bu sayede insanoğlu kendini hayvan türünden ayıran iki ayak üzerinde durabilme yeteneğine sahip oluyor. Böylece vücut dengede duruyor, aksi halde bu denge bozuluyor ve düşme gerçekleşiyor.

    Sporcu psikolojisiyle ilgilenen uzmanların, sporcuların yarışmalarda neden düştükleri üstüne geliştirdikleri kuram çok hayli ilginç. Uzmanlar, sporcuların düşmesini, ailede yaşanan bir tartışmanın ya da başka kişisel sorunların bir tür dışavurumu olarak yorumluyorlar. Öte yandan sporcu, kariyeri için çok önemli olduğunu düşündüğü yarışmalarda bu tip aksilikler yaşamıyor.

    Çünkü tümüyle yarışmaya konsantre olan beyni, bilinçaltını bastırarak motivasyonunu bozacak düşüncelerin ortaya çıkmasını önlüyor. Düşmenin bir başka nedeni ise, vücudun yeterli miktarda su almaması ve susuzluktan kaynaklanan yorgunluk hissi. Bitkin düşen merkezi sinir sistemi bu durumdan öylesine etkilenebiliyor ki, bazen basit bir yürüme hareketini denetleyecek sinyalleri bile vücuda gönderemez hale geliyor.

    Bazen beyni normalden fazla konsantrasyona zorlamak da düşmekle sonuçlanabiliyor. Beyin bu aşırı yüklenmeden kısa zamanda yoruluyor ve en kritik anlarda sporcunun zorlanmasına yol açıyor.

    Düşmenin en sık görüldüğü spor dallarından biri de motor yarışları. Uzmanlara göre motorcuların başına gelen düşmelerin iki nedeni var: hızı artırmak için yanlara normalden fazla yatmak ya da bir dönemecin henüz başındayken yapılan ani fren. Bu hareketlerin sonucunda yerle olan temas kesiliyor ve sürücü motoruyla birlikte kaymaya başlıyor.

    Bu tip düşmeler zararsız olarak nitelendiriliyor. Ancak, motorun aşırı hız yüzünden yoldan çık-tığı durumlarda, denetimsiz bir şekilde oradan oraya savrulmak ciddi sakatlanmalara yol açabiliyor.

    Düşmeyi en az hasarla atlatmanın püf noktası, vücudu içgüdülerin yönlendirmesine bırakmak. Bu nedenle, hemen hemen tüm spor dallarında düşmelere karşı alışkanlık kazanmak için özel egzersizler yapılıyor. Çoğu zaman, hafif düşmeler bile ciddi sakatlanmalara yol açarak, sporcunun kariyerini bitirebiliyor.

    O nedenle, nasıl düşüleceğini bilmek yaşamsal bir önem taşıyor. Paralel bar ya da kayak sporu gibi cambazlık gerektiren spor dallarıyla uğraşan sporcular, yarışma öncesinde antrenman yaparak, düşmelerine yol açan eksikliklerini ve bunları nasıl giderebilecekleri üstünde çalışıyorlar. Asıl amaç, sporcunun vücudunda biriken kinetik enerjiyi bir defada boşaltmasını sağlamak.

    Dik bir şekilde gelişen düşme hareketine yön vermeye çalışmak seri hareketler gerektiriyor. Ayrıca biraz da anatomi bilmekte yarar var. Denetimli bir düşüş için, vücutta bazı organların diğerlerine göre yerle temasta önceliğe sahip olduğunu bilmek gerekiyor. Örneğin, yere önce sırt değerse, düşme daha kolay denetleniyor
    [b]

    Hafif ya da ağır yaşanan bir düşüş öyküsünün sonuçları ne olabilir hiç düşündünüz mü? Sporcular için düşmek, çoğu zaman spor yaşamlarının bitmesi anlamını taşıyor. Özellikle rakip takımın ördüğü etten duvarı aşmaya çalışırken, ciddi sakatlıklar geçiren Amerikan futbolcuları, bazen o kısacık düşüş anında yaşadıklarının faturasını yaşam boyu ödemeye mahkûm olabiliyorlar.

    Darbelere karşı korunmak için giydikleri zırhı andıran giysilere rağmen, Amerikan futbolcularının büyük bir kısmı baş bölgesine ilişkin ciddi rahatsızlıklar yaşıyor. Amerikan Nöroloji Derneği'nin bir araştırmasına göre, spor kariyeri boyunca en az bir kere beyin sarsıntısı geçirdiğini belirten oyuncuların oranı %60 iken, üç ve üç kereden fazla sarsıntı geçirenler %26 oranında.

    1.100 eski Amerikan futbolcusu arasında yapılan araştırmanın bir başka aşamasına göre, kask kullanmasına rağmen, şiddetli bir sarsıntı sonrasında, oyuncuların kısmi hafıza kaybı, kon-santrasyon bozukluğu, işitme zorluğu, el ve ayaklarda titreme gibi sinirsel kaynaklı başka rahatsızlıklardan da yakındığı ortaya çıkmış.

    Bu araştırmanın sonucunda ulaşılan ciddi veriler nedeniyle, sarsıntıların insan vücuduna olan zararlarını daha iyi teşhis edebilmek amacıyla, halen spora devam eden kişiler üzerinde testler uygulanıyor. Öte yandan, Amerikan futbolcularının kendi aralarında geliştirdikleri farklı bir yorum da var: Düştükten sonra kendi başına kalkıp yürüyebiliyorsan sorun yok demektir; ama, sedyeyle sahanın dışına taşınıyorsan, işte o zaman kendin için endişelen-meye başlayabilirsin... [/img]
    Cikolota disLeriMizi.. Hayat DusleRimizi curutuyoR...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Rain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2004
    Şehir
    Tekirda§
    Yaf kimse düşmemiş heralde bugüne kadaR.... inş.düşmesiniz bu arada bu yazı Focus dergisinden uyarayım..ben düştüm motorlan hiç zevkli değil bişey olmuyo ama tabi ben düşmeyi iyi biliom çok güzel düşerim
    Cikolota disLeriMizi.. Hayat DusleRimizi curutuyoR...

  3. #3
    muRRat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR1000RR
    Valla güzel düşebilmek için çok düşmüş olmak gerek. mümkünse almayayım. Motordan bir kere düştüm. Arkadan çarpan duramayan dangalak bir araba sayesinde öndeki araca çarpıp üzerinden uçtum. Ve pek bilmekle alakası olduğunu sanmıyorum
    DBTYSG

  4. #4
    Rain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2004
    Şehir
    Tekirda§
    Hepinİz bir güN düşeçeksiniz...!!
    Cikolota disLeriMizi.. Hayat DusleRimizi curutuyoR...

  5. #5
    Oytun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motordan bir kere düştüm. Arkadan çarpan duramayan dangalak bir araba sayesinde öndeki araca çarpıp üzerinden uçtum.
    Yuh yani ammada dikkatsiz adamlar var ya.
    ...Oytun...
    ..Ainador..

  6. #6
    Kingston - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2004
    Şehir
    Mersin-Aydınlıkevler
    Motosikleti
    110 ft simdilik [mz den sonra ii gelmedi]
    şu ana kadar düştüğümü hatırlamıyorum ama bi gün bu kız işi yüzünden düşüp gebercem işte o zaman kıymetim anlaşılacak
    Kingston in Aksaray
    (niye diye sormayın :((()

  7. #7
    Rain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2004
    Şehir
    Tekirda§
    yuh kız için nasıl düşücen kızı deponun üstündemi taşion?
    Cikolota disLeriMizi.. Hayat DusleRimizi curutuyoR...

  8. #8
    Kingston - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2004
    Şehir
    Mersin-Aydınlıkevler
    Motosikleti
    110 ft simdilik [mz den sonra ii gelmedi]
    abi bir kızın hayatımı nsl yıktığını bir bilsennn motor sürerken kafamdan 50 tane mevzu geçiyor
    Kingston in Aksaray
    (niye diye sormayın :((()

  9. #9
    burakusa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2004
    Şehir
    Atlanta,USA
    guzel bir yazi. Dikkat edilecek bir sey var. Dustukten sonra kendinizi yavaslatmak icin kollarinizi yada bacaklarinizi yana acmayin. Bu kirilmalarin en buyuk sebeplerinden biri. Eger tutabiliyorsaniz kollarinizi birlikte tutmak en iyisi. Fakat,50-60 km nin ustundeki kazalarda bunu yapmak cok zor. En son dustugumde ki suratim inanilmaz yuksekti(pistte) bunlarin hicbiri aklima gelmedi. Onumdeki motsiklete carptiktan sonra ,motorun ustunden uctum ,havada takla attiktan sonra yerde(asfaltta) yaklasik 7-8 takla daha attim. Kesinlikle durana kadar kalkmayi denemedim(bu cok onemli). En son olarak emekleyerek pistin uzerinden pistin kenarindaki kum golune dogru surundugumu hatirliyorum...Yuvarlanma esnasinda motor sirtima carpmis ve bu da omugalarimda buyuk zedelenmelere yol acti. Bu nun icinde yapilacak pek fazla birsey yok. Ben zaten yapilacakin en iyisini yapip en kalitelisinden bir sirt koruyucusu almistim kendime...
    Burak 03 R6
    WERA #996

  10. #10

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı burakusa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    guzel bir yazi. Dikkat edilecek bir sey var. Dustukten sonra kendinizi yavaslatmak icin kollarinizi yada bacaklarinizi yana acmayin. Bu kirilmalarin en buyuk sebeplerinden biri. Eger tutabiliyorsaniz kollarinizi birlikte tutmak en iyisi. Fakat,50-60 km nin ustundeki kazalarda bunu yapmak cok zor. En son dustugumde ki suratim inanilmaz yuksekti(pistte) bunlarin hicbiri aklima gelmedi. Onumdeki motsiklete carptiktan sonra ,motorun ustunden uctum ,havada takla attiktan sonra yerde(asfaltta) yaklasik 7-8 takla daha attim. Kesinlikle durana kadar kalkmayi denemedim(bu cok onemli). En son olarak emekleyerek pistin uzerinden pistin kenarindaki kum golune dogru surundugumu hatirliyorum...Yuvarlanma esnasinda motor sirtima carpmis ve bu da omugalarimda buyuk zedelenmelere yol acti. Bu nun icinde yapilacak pek fazla birsey yok. Ben zaten yapilacakin en iyisini yapip en kalitelisinden bir sirt koruyucusu almistim kendime...
    En önemlisi o zaten durana kadar kalkmamak ..bu arada geçmiş olsun ..

  11. #11
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Nostalji mi yapıyorsun Logaritma?
    espresso bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nostalji mi yapıyorsun Logaritma?
    Eskileri okuyordum eskiden ne kadar dolu güzel paylaşımlar varmış eskiden tanıdığım iki kişide bu forumdan vefat etmiş okurken fark ettim çok üzüldüm bir astsubay arkadaş vardı Emrah vefat etmiş 2008 de yeni öğrendim ..

  13. #13
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eskileri okuyordum eskiden ne kadar dolu güzel paylaşımlar varmış eskiden tanıdığım iki kişide bu forumdan vefat etmiş okurken fark ettim çok üzüldüm bir astsubay arkadaş vardı Emrah vefat etmiş 2008 de yeni öğrendim ..
    Mekanları cennet olsun, Allah rahmet eylesin. Evet, eski konuları ben de ara ara okuyorum, güzel konular açılıp yorumlar yapılmış. Zaten forumu mok eden ben dahil 2015 ve sonrası girişliler.
    espresso ve ufoz bunu beğendiler.

  14. #14

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mekanları cennet olsun, Allah rahmet eylesin. Evet, eski konuları ben de ara ara okuyorum, güzel konular açılıp yorumlar yapılmış. Zaten forumu mok eden ben dahil 2015 ve sonrası girişliler.
    Yok ya ne alakası var adam gibi motorcu adamsın son mohikan gibi geziyorsun bol bol gezilerini paylaşıyorsun falan ne güzel işte ..
    espresso ve tommygun bunu beğendiler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler