14 yaşımdayken il sürdüğüm motosiklet caska idi ( ben öyle biliyorum galiba CZ de diyorlar ) çok sevdiğim bir abimin motoru idi .ateşleme sistemi manyetolu idi galiba ateşleme sistemini tamir etmiştim. sonra bir kaç tur atmak istemiştim. o zamana kadar bisikletten başka bir şeye binmemiştim . bir iki tariften sonra bir kaç stop ettirip çalıştırdıktan sonra 2. viteste ağır ağır 5 yada 6 km sürmüşümdür. tabiii hemen bir motor sevdası oldu bir hışımla almak istedim ama benim tatlı annem 35 yaş sınırı koyunca her şey yattı. aradan yılar geçti ben 35 yaşımıda geçtiim ve şimdi bir deel iki tane motorum var..
kim tutar seni be abiii....
cocuklugumdan beri motor sevdalisiyim.
ama kucuk yasta baslamadim/ allah nasip ederse de hep surecegim
"Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972
gecen sene basladım yas 34 olcak inşallah cocukluktan hevesimiz vardı kısmet bugunlereymiş
benide motor sevdasından vazgeçiyim diye opel corsa aldılar:D..hala vazgeçmiş değilim sadece hayallerim ertelendi:D
2020 'Tracer 900 İcon Blue
motosiklet bilincinin 2005 ten sonra oluştuğunu düşünürsek aslında 2005 yılı hepimiz için dönüm noktası oldu...çin malı motorlar piyasayı işgal edince motosiklet hayatın içinde farkedilmeye başlandı...bizlerde bu forumlar sayesinde ne kadar kalabalık olduğumuzu farkettik...2005 ten öncesi aslında çoğu şeylerin farkında değildik...
1987-88-89 ları hatırlayanlar var mı...araba almak Türk İnsanının ilklerindendi...ev ve arac fiyatları birbirine çok yakındı...herkesin ev alabildiği ama araba alamadığı o dönemler kimselerin hayallerini motosiklet süslemezdi...Alman MZ ler bile piyasada değildi...bazı Kawa modelleri vardı mahallenin zenginlerinin garajlarında...gpz serileri...murat 131 lerin yanında pek motosiklet göremedim...babalarımızın hayallerinde otomobiller vardı...
ben 1992 yılında Sıemensde iş hayatıma başladım ...ssk numaram 34031992 olarak başlar...ilk maaşımla mobilete geçiş yapmıştım....bu konuyla ilgili konu başlığım şöyleydi...
Şubat 2008 de paylaştım ben bunu mezitcim...
neden bunu almıştım...1990 öncesinde rahmetli dayımın Tariş fabrikasında çalışırken motorunu çalıp durmuşum...öyle mazilerim var...bir keresinde zincirli motoru yürütmeye çalışırken düşünce motoru kaldıramadım çok ağırdı oradan kaçtım tabi...çok benzin akmış yere dayım fena azarlamıştı...bunları hatırlıyorum...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
naaber millet
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
ve o yıllarda arabamızda vardı...bazı şeyleri gördük yaşadık dostum...şimdi Q7 ile Bağdat Caddesinde geziyorum...ulan diyorum Mete seni para bozmaz...bozamaz... işte bu yüzden hayabusa hayalleri kurmuyorum...büyük hedeflerim yok...benim için 2 teker beni bir yerden bir yere götüren mekanik alet...bu...
bu kelamlar motosikletinin hacmiyle diplomasıyla kendisini yukarılarda görüp adam sayan eşşekler içindi...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Q7 felan ne iş hacıı..senet işinemi girdinn
kişisel neyimiz varki iletimiz olsun...
mete_han Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
motosiklet bilincinin 2005 ten sonra oluştuğunu düşünürsek aslında 2005 yılı hepimiz için dönüm noktası oldu...çin malı motorlar piyasayı işgal edince motosiklet hayatın içinde farkedilmeye başlandı...bizlerde bu forumlar sayesinde ne kadar kalabalık olduğumuzu farkettik...2005 ten öncesi aslında çoğu şeylerin farkında değildik...
1987-88-89 ları hatırlayanlar var mı...araba almak Türk İnsanının ilklerindendi...ev ve arac fiyatları birbirine çok yakındı...herkesin ev alabildiği ama araba alamadığı o dönemler kimselerin hayallerini motosiklet süslemezdi...Alman MZ ler bile piyasada değildi...bazı Kawa modelleri vardı mahallenin zenginlerinin garajlarında...gpz serileri...murat 131 lerin yanında pek motosiklet göremedim...babalarımızın hayallerinde otomobiller vardı...
Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/moto...#ixzz18sXytX00
eline sağlık güzel yazmışsınız. çinliler sağolsun onların sayesinde kaliteyi alabilir duruma geldik,malum markalar yoksa bu milleti daha çok düdüklerdi,en azından rekabet oluyor.trafikteki motorların belki %95 çinli .kıytırık mobilet en son 1500-1700 tl lerden satılıyordu yanılmıyorsam
Hocam bende o eşşeklerden biriyim anlaşılan...
Hacimli motorları ve diploma diye nitelendirdiğiniz eğitimleri artık sadece zenginler almıyor motora gönül verip hayatı onun üzerinde yaşamak isteyen benim gibi eşşekler Q7 ye binmek yerine motorunu büyütebilmek için eşşekler gibi çalışıp para biriktirmeye çalışıyor.
Sizi yukarıdaki cümleniz için kınıyorum
Ulem dogru tespit yapiyon ama gicik atma.
88 senesinde bir tane GPZ 305 vardi bende de itiraf ediyorum.
Ama zengin falan degildim.
Fakat insani zengin hissettiriyordu hakkaten.
Bizim mahallede oturan bir Deniz amca vardi.(soyadini soylemeyeyim)
Japon motosikletlerini hep ilk onda gorduk.
Sanzumanli BMW'lere binen amcalara inat Japona binerdi.
Ilk Goldwing'i falan hep onda gördüm.
Bu amca çok zengindi.
Bana selam bile vermezdi.
GPZ'yi aldiktan sonra bir gün bir mesire yerine gitmistim.
O da oradaymis.
Kosarak yanima geldi.
Iste soyle motordur, boyle motordur falan muhabbet etmistik.
Sonra kanki olduk.
Drag yarislarinda sponsorum olmustu.
Bütün kupa madalya ne varsa, adamin bürosunda duruyor, el koydu adi herif.
Ama olsun, beni çok zengin gösteriyordu.
Dur ben biraz aglayip geliyorum.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
senet değilde sepet işine girdim...
sektörde denge unsurları Çin mallarının istilasıyla oluşmaya başladı diyebilirim...
yanlış anladın bence...ben servet düşmanlığı yapmam...ama motoruyla övünen ve aldığı eğitimi şurdan burdan diplomam var şeklinde lanse edip ortamlarda yer edinmeye çalışılmasından rahatsızlık duyuyorum..."motor hacmin kadar konuş yabancı" havasındaki kişileri ortamlarda görmüşsünüzdür... kastım bu sonradan görme kişiler...garajında 5 tane motoru olan baba parasıyla nam salan bazı kişilerden duyduğum rahatsızlığı dile getirdim...hem eşşek yazmışım hata olmuş...EŞEK olacaktı...
halen ısrarla neye alındığınızı anlamadım...anlayışımda kıt değil...IQ oranımda düşük değildir...
yanlış anlaşıldıysa affola...
o zamanlar tüm motorların kawasakı olduğu zamanlardı...her 2 tekerlek kawaydı...uçanda kawa kaçanda kawa...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)