Kle500 alma sakın! çünkü...
Reklamlar
-
5 gündür neredeyse gece gündüz ilgili modellerin tüm forumlarını baştan sona kadar okudum... sonuç: kafa karışıklığı had safhaya geldi. kimi arkadaşlar sırf kendi motoru diye övüyor, kimisi desteksizce sallıyor... elbette sonuçta kişinin bütçesine, zevklerine ve beklentilerine bağlı birşey ama tarafsız bir yorum görmek sahiden zor oluyor... ama yine de bir çok arkadaş gayet güzel bir şekilde izah etmiş meseleleri... e nedir peki benim olayım? aslında psikolojik de birşey... bişeyi beğeniyorsunuz ve onu doğrulatmak istiyorsunuz... yani duymak istediğiniz şeyleri bekliyorsunuz gibi bir hal... kle500ü gözüme kestirmiştim kendimce... ve buna uygun şeyler bekliyordum bilinç altımda... aslında tersinden bir tarzla "hangisi" yerine mesela "niye kle500 almamalı?" belki daha iyi bi soru olurdu...
Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/moto...#ixzz18hXPt9To
evet bu fikrimi beğendim... onun için artık başlık şöyle olsun da tam olsun: KLE500 ALMA SAKIN ÇÜNKÜ...
Durum gayet net...
Evet arkadaşlar bu cümleyi kurup altını ciddi izahlarla dolduracak arkadaşlar varsa buyursunlar döksünler içlerini...Onlar da rahatlasın biz de rahatlayalım artık...
Reklamlar
-
türkiyede kawasaki suzuki yamaha gibi motorlar kaderine terkedilmişler (bana göre) parça lazım olduğu zaman allah yardım etsin hele hele 5 yaş dan sonrası
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
satoyama adlı üyeden alıntı
türkiyede kawasaki suzuki yamaha gibi motorlar kaderine terkedilmişler (bana göre) parça lazım olduğu zaman allah yardım etsin hele hele 5 yaş dan sonrası
Yedek Parça
-Evet önemli... ama diğer markalarda da sıkıntı oluğu söyleniyor-
-
bu ne uslup ben de anlamadım.. 92 model 40 binde olanını dağa taşa yola vurdum .92 model bir motorun bu kadar dayanması anormal bişey . yine de temizini modellisini almak lazım. 1 sene 10 veya 12 bin km özetle değişenler.. bu değişenleri de ilk ben değiştirdim. 40 bin yazıyordu km de 140 bin olması muhtemel olabilir şuan düşününce.o an 40 bin olduğuna inanıyordum..
marş bendiksi.. motorsal birdurum değil. olabilir
lastikler normal karşılanabilir.
depo altınca çürüme yan ayakta durduğunda köşe taraf kaportacı 80 tl ye boyasıyla hallettti.. normaldir.
senron sübap ayarı bakım olurr
44 litre çanta aldım ihtiyaç
eks gergisi ses yapıyordu. ebaydan zincir gergi aldım.. gergi bitikmiş gergi ile kurtardım..
fren baltası arka değişti.
tamir işlerinden anlarım tamirci arkadaşlarım da var ..
3750 ye aldım 4300 civarı maal ettim.. 10/12 bin gezdim 4 yazdım hemen satıldı sezonda. ayrıca 300 lira ya maal oldu bana ben buna zarar demem.
kazancım arttığı zaman direk 30 binde 22 binde 2006 sını 7 bin 7500 aralığında gözüm kapalı alırım.. tabi denk gelirse.. kısa öz ucuz eski makina almaaaaa.. benim kadar şanslı olmayabilirsin...
ha dersenki çok yakıyor 5 5,5 lt çok. er 6 ile fazerle kıyaslama bunlar teknoljik ama aynı tadı vermiyorlar.. bence alınır..arfika almak isterim ama. şehiriçinde çok büyük. transalp almam 7 litre yakıyor limit gezersen daha çok yakar.. çok pahalı sağlam tamam da honda parça pahalı. ayrıca arazi kabiliyeti 0.. geriye kle kalıyor çift silindir...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:00 ----------
parça var arkadaşlar z motoda her civatası var . ama pahalı. ebay den alın başka yerden alın. 2 ci el parçalardan motor toplanır sahibinden e bir bakın.. 0 parçalar bile düşmüş..
suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer
)
-
gs500inanc adlı üyeden alıntı
bu ne uslup ben de anlamadım.. 92 model 40 binde olanını dağa taşa yola vurdum .92 model bir motorun bu kadar dayanması anormal bişey . yine de temizini modellisini almak lazım. 1 sene 10 veya 12 bin km özetle değişenler.. bu değişenleri de ilk ben değiştirdim. 40 bin yazıyordu km de 140 bin olması muhtemel olabilir şuan düşününce.o an 40 bin olduğuna inanıyordum..
marş bendiksi.. motorsal birdurum değil. olabilir
lastikler normal karşılanabilir.
depo altınca çürüme yan ayakta durduğunda köşe taraf kaportacı 80 tl ye boyasıyla hallettti.. normaldir.
senron sübap ayarı bakım olurr
44 litre çanta aldım ihtiyaç
eks gergisi ses yapıyordu. ebaydan zincir gergi aldım.. gergi bitikmiş gergi ile kurtardım..
fren baltası arka değişti.
tamir işlerinden anlarım tamirci arkadaşlarım da var ..
3750 ye aldım 4300 civarı maal ettim.. 10/12 bin gezdim 4 yazdım hemen satıldı sezonda. ayrıca 300 lira ya maal oldu bana ben buna zarar demem.
kazancım arttığı zaman direk 30 binde 22 binde 2006 sını 7 bin 7500 aralığında gözüm kapalı alırım.. tabi denk gelirse.. kısa öz ucuz eski makina almaaaaa.. benim kadar şanslı olmayabilirsin...
ha dersenki çok yakıyor 5 5,5 lt çok. er 6 ile fazerle kıyaslama bunlar teknoljik ama aynı tadı vermiyorlar.. bence alınır..arfika almak isterim ama. şehiriçinde çok büyük. transalp almam 7 litre yakıyor limit gezersen daha çok yakar.. çok pahalı sağlam tamam da honda parça pahalı. ayrıca arazi kabiliyeti 0.. geriye kle kalıyor çift silindir...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:00 ----------
parça var arkadaşlar z motoda her civatası var . ama pahalı. ebay den alın başka yerden alın. 2 ci el parçalardan motor toplanır sahibinden e bir bakın.. 0 parçalar bile düşmüş..
ilgin için teşekkür ederim inanç... biraz karışık yazmışsın ama tersten sorduğum cevaba sen de tersten cevap vererek, "kle500 al çünkü..." demişsin... duymak istediğim şeyler bunlar tabi ama duymak istemediğim şeyleri duymayı daha çok bekliyorum...
tabii meseleyi sulandırıp "al bi v-strom bitir işi yeğen" tarzı kıyaslamalara hiç girilmemesi beklentimiz... "kle500 mü?" derken aynı fiyata, yaklaşık aynı modellere atıf beklenildiği aşikar...
hörmetler...
-
yanlışım varsa düzeltin. kle 500 ün motoru er-5 ve en-5 ile aynı diye biliyorum. hatta gpz-500 ile de aynı diye biliyorum. bu yüzden yürüyen aksamda parça bulmada hiç sıkıntı çekilmez. e geriye kalan parçalarda z motodan e-bay dan alınır. KLE 500 alma çünkü ülkemizde bir motor 7 yaşını geçince 2. el piyasası ölmeye başlıyor. kalan hiçbirşeyini dert etme bence.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
Alma çok benzin yakıyor
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
-
Kle500 Kawasaki tarafından 17 sene (yanılmıyorsam) aralıksız olarak üretilip satılmış bir model. Enduro piyasasında 17 sene üretim tezgahında kalmış kaç tane motor vardır sizce? İnanç 92 model kullanıcısı, birinci ağızdan anlatmış işte. Kullanıp da "çok kötü" diyenini görmedim. Ülkemizde de hala bilinen, tutulan bir motor. Çoğu modele göre daha hareketli bir 2. el piyasası var. Eğer kısıtlı bir bütçeye sahipseniz ve çift silindirli bir enduro arıyorsanız çok rahatlıkla tercih edebilirsiniz bence.
Yakıt konusunda da çok yaktığı söyleniyor. Bunu da kullanıcılarından dinlemek lazım. Transalp'den daha az yaktığı kesin
gs500inanc adlı üyeden alıntı
...ha dersenki çok yakıyor 5 5,5 lt çok. er 6 ile fazerle kıyaslama bunlar teknoljik ama aynı tadı vermiyorlar.. bence alınır..arfika almak isterim ama. şehiriçinde çok büyük. transalp almam 7 litre yakıyor limit gezersen daha çok yakar.. çok pahalı sağlam tamam da honda parça pahalı. ayrıca arazi kabiliyeti 0.. geriye kle kalıyor çift silindir...
Tabi burada bir Transalp kullanıcısı olarak motorumun 7 lt yakmadığını da belirtmem lazım. 16-17 lt benzin ile 300 km şehir içi/şehir dışı karışık yol yapıyorum. Bence gayet makul
-
Olumsuz yanı arandığına göre bildiğimi yazayım.
Eskiden kle kullanmış bir arkadaş almaya kalktığımda "uzak dur, alternatör sargısı etrafındaki mıknatısları kopar, sargıları da bozar, parçasını da bulamazsın, bu arıza kroniktir" demişti. Motoru almaya kilitlendiğim için önce pek duymamıştım, sonra ilk hevesim geçip araştırmaya başlayınca bunun doğru olduğunu öğrenmiştim. Daha sonra kle kullanan başka birinin mıknatıslarının dağıldığını da kendi gözlerimle gördüm.
Yani bu motorda manyetik volan mıknatısları er yada geç kopuyor. 90'lı modellerin neredeyse tamamı böyle. Sonrakileri bilmiyorum. Bunun bir km'si var mı dersen 30,000 km den sonra beklenmeli deniyor. Manyetik volanı bulmak çok zor. Herkesin ihtiyacı var ama üretimi yok. Ebay'ı aylarca takip edersen düşer belki.Fakat o da çıkma olduğu için fazla kullanamadan parçalanma ihtimali az değil. Diğer alternatif işini iyi yapan bir usta bulup mıknatıs yapıştırtmak. Eğer böyle bir yer bulabilirsen; ki var, millet böyle yapıyor; o zaman hiç korkma. Bence madem kafaya koymuşsun, önce bu iş nerede yapılıyor onu araştır.
Geri kalan mekanik aksamla ilgili hiç şikayet duymadım. Kle çok sağlam makina, kullanıcıları da genelde çok memnun. Deneme amaçlı bir kere kullandım. Dengeli ve rüzgar koruması iyi motor diye hatırlıyorum. Hacmine aldanmamak lazım. Pek hafif ve ufak tefek de değil.Tabi bunlar motorun benim üzerimde bıraktığı hissiyatlardır, kişiden kişiye değişebilir.
-
21 Aralık 2010, 12:46
#10
ilginç gerçekten ilginç paylaşımları takip ediyorum.
-
21 Aralık 2010, 13:07
#11
Böyle başlık olmaz, seviyesizce tartışmalara yol açacaktır
MUTLU OLAMIYORSAN BAHANE ÜRETME, KAFANI DEĞİŞTİRMEYİ DENE..
-
21 Aralık 2010, 13:26
#12
http://www.motorcyclenews.com/MCN/bi...00/_/R-EPI-279
görüşlerine çok önem verdiğim mcn dergisinin kle 500 hakkındaki görüşleri
-
21 Aralık 2010, 13:29
#13
2004 modelini kullandım artı yanı manyak seri ve ucuz ve sınıfının en hızlı endurosu parçasıda çok
Kötü yanı 12 lt depo olmayan benzin göstergesi dar sele 140 tan sonra ön teker havada gitme hissi orta sehpa yok takılacak yerde yok ve bu nedenle hep düşecek korkusu
Geri kalanı manyak bi alet ben hiç ta ya bakmadım bakmamda o motor kessen o para etmez
One Turk .. Against The World .. !!..
elverengin@gmail.com
-
21 Aralık 2010, 14:56
#14
Özer adlı üyeden alıntı
Alma çok benzin yakıyor
Yakıt...
-Tabii hayati olmasa da benim için önemli... ama ne olursa olsun yine de transalp kadar yakmadığı söyleniyor...-
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:29 ----------
jawa adlı üyeden alıntı
Olumsuz yanı arandığına göre bildiğimi yazayım.
Eskiden kle kullanmış bir arkadaş almaya kalktığımda "uzak dur, alternatör sargısı etrafındaki mıknatısları kopar, sargıları da bozar, parçasını da bulamazsın, bu arıza kroniktir" demişti. Motoru almaya kilitlendiğim için önce pek duymamıştım, sonra ilk hevesim geçip araştırmaya başlayınca bunun doğru olduğunu öğrenmiştim. Daha sonra kle kullanan başka birinin mıknatıslarının dağıldığını da kendi gözlerimle gördüm.
Yani bu motorda manyetik volan mıknatısları er yada geç kopuyor. 90'lı modellerin neredeyse tamamı böyle. Sonrakileri bilmiyorum. Bunun bir km'si var mı dersen 30,000 km den sonra beklenmeli deniyor. Manyetik volanı bulmak çok zor. Herkesin ihtiyacı var ama üretimi yok. Ebay'ı aylarca takip edersen düşer belki.Fakat o da çıkma olduğu için fazla kullanamadan parçalanma ihtimali az değil. Diğer alternatif işini iyi yapan bir usta bulup mıknatıs yapıştırtmak. Eğer böyle bir yer bulabilirsen; ki var, millet böyle yapıyor; o zaman hiç korkma. Bence madem kafaya koymuşsun, önce bu iş nerede yapılıyor onu araştır.
Geri kalan mekanik aksamla ilgili hiç şikayet duymadım. Kle çok sağlam makina, kullanıcıları da genelde çok memnun. Deneme amaçlı bir kere kullandım. Dengeli ve rüzgar koruması iyi motor diye hatırlıyorum. Hacmine aldanmamak lazım. Pek hafif ve ufak tefek de değil.Tabi bunlar motorun benim üzerimde bıraktığı hissiyatlardır, kişiden kişiye değişebilir.
"Altarnatör sargısı meselesi"
-bu mesele hakkında hiç bir bilgim yok aslında... ne olduğunu filan da bilmiyorum. bilmem gerektiğini ise biliyorum. ve arkadaşa dikkat çektiği için teşekkür ediyorum. tam istediğim tarzda bir cevap... 2004 veya üstü modellerinde bu mesele hala var mı acaba? o da ayrı bi mevzu. Çünkü bu modellerle ilgileniyorum aslında...-
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:38 ----------
erol 62 adlı üyeden alıntı
Böyle başlık olmaz, seviyesizce tartışmalara yol açacaktır
Valla hiç kusura bakmayın ama, arkadaşlar başlıktaki espriyi gayet net anlamışlar ve buna göre cevap vermişler... sorun yok yani... hem başlarda da ikazımızı yaptık: böyle bir tuncel kurtiz tonunda "mesele bütçe mütçe değil yeğeeen... koy şu kadar daha bin falanca makinaya" ekşiliğinde cümleler istemiyoruz dedik...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:49 ----------
vecihihürkuş adlı üyeden alıntı
herkesin ingilizce bildiği varsayımı da nerden çıktı anadilde yaşanan dertlere anadilde dermanlar bekleriz... hörmetler
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:52 ----------
belo adlı üyeden alıntı
2004 modelini kullandım artı yanı manyak seri ve ucuz ve sınıfının en hızlı endurosu parçasıda çok
Kötü yanı 12 lt depo olmayan benzin göstergesi dar sele 140 tan sonra ön teker havada gitme hissi orta sehpa yok takılacak yerde yok ve bu nedenle hep düşecek korkusu
Geri kalanı manyak bi alet ben hiç ta ya bakmadım bakmamda o motor kessen o para etmez
"depo göstergesi..." "ön teker havada..."
-sahiden sıkıcı bir şeymiş...-
-ön teker niye "havada gitme hissi" veriyor?-
-
21 Aralık 2010, 15:14
#15
gs500inanc adlı üyeden alıntı
bu ne uslup ben de anlamadım.. 92 model 40 binde olanını dağa taşa yola vurdum .92 model bir motorun bu kadar dayanması anormal bişey . yine de temizini modellisini almak lazım. 1 sene 10 veya 12 bin km özetle değişenler.. bu değişenleri de ilk ben değiştirdim. 40 bin yazıyordu km de 140 bin olması muhtemel olabilir şuan düşününce.o an 40 bin olduğuna inanıyordum..
marş bendiksi.. motorsal birdurum değil. olabilir
lastikler normal karşılanabilir.
depo altınca çürüme yan ayakta durduğunda köşe taraf kaportacı 80 tl ye boyasıyla hallettti.. normaldir.
senron sübap ayarı bakım olurr
44 litre çanta aldım ihtiyaç
eks gergisi ses yapıyordu. ebaydan zincir gergi aldım.. gergi bitikmiş gergi ile kurtardım..
fren baltası arka değişti.
tamir işlerinden anlarım tamirci arkadaşlarım da var ..
3750 ye aldım 4300 civarı maal ettim.. 10/12 bin gezdim 4 yazdım hemen satıldı sezonda. ayrıca 300 lira ya maal oldu bana ben buna zarar demem.
kazancım arttığı zaman direk 30 binde 22 binde 2006 sını 7 bin 7500 aralığında gözüm kapalı alırım.. tabi denk gelirse.. kısa öz ucuz eski makina almaaaaa.. benim kadar şanslı olmayabilirsin...
ha dersenki çok yakıyor 5 5,5 lt çok. er 6 ile fazerle kıyaslama bunlar teknoljik ama aynı tadı vermiyorlar.. bence alınır..arfika almak isterim ama. şehiriçinde çok büyük. transalp almam 7 litre yakıyor limit gezersen daha çok yakar.. çok pahalı sağlam tamam da honda parça pahalı. ayrıca arazi kabiliyeti 0.. geriye kle kalıyor çift silindir...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:00 ----------
parça var arkadaşlar z motoda her civatası var . ama pahalı. ebay den alın başka yerden alın. 2 ci el parçalardan motor toplanır sahibinden e bir bakın.. 0 parçalar bile düşmüş..
TA'ya biraz haksızlık olmuş sanki...
7 lt yaktırmak için bayağı uğraşman gerek. 7'nin üstünü beceremedim hiç, uğraşılsa olur belki...
Arazi kabiliyeti KLE'den biraz daha düşüktür ama kesinlikle sıfır değil. Düzgün lastiklerle çok ciddi şekilde toza toprağa girersin.
KLE'deki en büyük olumsuzluk bence selesinin ince olması. Bu durum arazide avantaj ama uzun yolda problem yaratabilir (KLE kullanıcılarının bundan rahatsız olduklarını biliyorum). Ayrıca yan çantalar için demir bulmakta zorluk yaşanıyor galiba. Rüzgar aldığını da söylüyorlar. Ama genelde kullanıcıları memnun. Fiyat-performans olarak bakınca aslında almak mantıklı olabilir.
-
21 Aralık 2010, 15:28
#16
emrello adlı üyeden alıntı
TA'ya biraz haksızlık olmuş sanki...
7 lt yaktırmak için bayağı uğraşman gerek. 7'nin üstünü beceremedim hiç, uğraşılsa olur belki...
Arazi kabiliyeti KLE'den biraz daha düşüktür ama kesinlikle sıfır değil. Düzgün lastiklerle çok ciddi şekilde toza toprağa girersin.
KLE'deki en büyük olumsuzluk bence selesinin ince olması. Bu durum arazide avantaj ama uzun yolda problem yaratabilir (KLE kullanıcılarının bundan rahatsız olduklarını biliyorum). Ayrıca yan çantalar için demir bulmakta zorluk yaşanıyor galiba. Rüzgar aldığını da söylüyorlar. Ama genelde kullanıcıları memnun. Fiyat-performans olarak bakınca aslında almak mantıklı olabilir.
evet emrello... bu sele ve rüzgar meselesi beni sahiden düşündürüyor... onun için (her ne kadar aynı tarz olmasalar da) bazı arkadaşlar cbf500'de bu sorunların olmadığını söyleyip bunu tercih etmenin daha mantıklı olduğunu filan söylüyor... çelişkiler yağmururun altında şemsiyesiz kalanlara selam ederim
-
21 Aralık 2010, 15:36
#17
kaan.c.kale adlı üyeden alıntı
evet emrello... bu sele ve rüzgar meselesi beni sahiden düşündürüyor... onun için (her ne kadar aynı tarz olmasalar da) bazı arkadaşlar cbf500'de bu sorunların olmadığını söyleyip bunu tercih etmenin daha mantıklı olduğunu filan söylüyor... çelişkiler yağmururun altında şemsiyesiz kalanlara selam ederim
Nerede kullanacağına göre değişir. Ben her şekilde enduroyu tercih ederdim. Ama CBF500 de güzel makine.
-
21 Aralık 2010, 15:42
#18
emrello adlı üyeden alıntı
Nerede kullanacağına göre değişir. Ben her şekilde enduroyu tercih ederdim. Ama CBF500 de güzel makine.
"niye kle500 değil?"e doğrudan olmasa da tersinden bir cevap tabii hep bunlar... mesela çanakkaleden istanbula, izmire, belki bodruma eşimle beraber gitmeyi düşünüyoruz bu yaz... peki bu mesafelerde hangisi daha sağlıklı olur sence?
-
21 Aralık 2010, 16:12
#19
İkisini de kullanmadım, ama sele itibariyle ikisi de artçılı sürüş için çok ideal değil bence. KLE'lerle Yunanistan turu yapan arkadaşlar vardı. Artçılı gitmişlerdi. İnternette aratırsan bulabilirsin sanırım.
-
21 Aralık 2010, 16:16
#20
emrello adlı üyeden alıntı
İkisini de kullanmadım, ama sele itibariyle ikisi de artçılı sürüş için çok ideal değil bence. KLE'lerle Yunanistan turu yapan arkadaşlar vardı. Artçılı gitmişlerdi. İnternette aratırsan bulabilirsin sanırım.
e yunanistana kadar gitmeyi göze almışlarsa demek ki katlanılabilir bir şey sanki bu sele meselesi... galiba durum netleşiyor... iyice kle500'e doğru meyilleniliyor...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler