Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

cbr da sıkıntı var.

    REKLAM ALANI
  1. #41
    GÖЯKEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2010
    Şehir
    İzmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    Gt250R bekliyoRR..
    egsoz ne kadar ki hocam varmı bi 600-700 lira
    BYZ ARABALI ÇOCUK...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    24 Eylül 2010
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    05' CBR 125R
    sıfırı 630 liraymış. Çıkma buldum 200 tl ye. Ama ist. Da 100 e verende var. Adamla pazarlık yapmadım. Fiyatda anlaşırsak almayı düşünüyorum.

  3. #43
    GÖЯKEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2010
    Şehir
    İzmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    Gt250R bekliyoRR..
    ailenden gizli mi , alıyorsun
    BYZ ARABALI ÇOCUK...

  4. #44

    Üyelik
    24 Eylül 2010
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    05' CBR 125R
    sıkıldılar masraftan. Bende artık söylemeden yapıyorum.

  5. #45
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Azrail42 bozmiyim bozmiyim dedim ama bilader sende uctun gittin Jawa yi Japon yaptin ciktin yani.

    100 tl ye cbr in 1 saatlik servis iscilik ucretini anca karsiliyosun sen hangi 100 den bahsediyosun?Gir Honda nin sitesine buji ve hava filtresi toplam kac para bi bak bakalim orjinal?Neresi orasi mubarek ben sana 100 tl simdi yolliyim bana gonder istedigim parcalari.

    Buggin
    Once isigi hallet git bi tane beyaz ampul al bizimkiler eski tip cift girisli olanlardan.

    Geri kalanlar zaten yapilmasi gereken bakimlar, amma ve lakin hava filtresi temizlendi demissin cbr in orjinal filtresi temizlenmez belirli bi omru vardir bitince yenisi alinir yok eger ustundeki perf. hava filtresi ise bu dedigimi yok say.

    Buji NGK nin bi bujisi cr9e diye geciyor orjinali budur.

    Frende hava vardir balatalari da bi kontrol et hidrolikte problem kolay kolay olmaz.

    Torkun egzos,karburator,subab ayarindan sonra duzelir merak etme.
    Zaten oyle ahim sahim bi torkta yok ama....

    Motor yagini ve yag filtresini hemen degistir 1 km daha binme o sekilde bence.
    We are many...

  6. #46

    Üyelik
    24 Eylül 2010
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    05' CBR 125R
    şimdi değişmesi gerekenler yağ, hava ve yağ filtresi mi? Bu 3 ü ne kadar tutar? Yağ 20 tl de diğerlerini bilmiyorum.

  7. #47

    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    Iraq Ebabil...
    Motosikleti
    Scoo AngeL...
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Azrail42 bozmiyim bozmiyim dedim ama bilader sende uctun gittin Jawa yi Japon yaptin ciktin yani.

    100 tl ye cbr in 1 saatlik servis iscilik ucretini anca karsiliyosun sen hangi 100 den bahsediyosun?Gir Honda nin sitesine buji ve hava filtresi toplam kac para bi bak bakalim orjinal?Neresi orasi mubarek ben sana 100 tl simdi yolliyim bana gonder istedigim parcalari.

    Buggin
    Once isigi hallet git bi tane beyaz ampul al bizimkiler eski tip cift girisli olanlardan.

    Geri kalanlar zaten yapilmasi gereken bakimlar, amma ve lakin hava filtresi temizlendi demissin cbr in orjinal filtresi temizlenmez belirli bi omru vardir bitince yenisi alinir yok eger ustundeki perf. hava filtresi ise bu dedigimi yok say.

    Buji NGK nin bi bujisi cr9e diye geciyor orjinali budur.

    Frende hava vardir balatalari da bi kontrol et hidrolikte problem kolay kolay olmaz.

    Torkun egzos,karburator,subab ayarindan sonra duzelir merak etme.
    Zaten oyle ahim sahim bi torkta yok ama....

    Motor yagini ve yag filtresini hemen degistir 1 km daha binme o sekilde bence.
    Arkadşaım BEN JAPONU ÖRNEK VERDİM FRANSIZ İNGİLİZ VS DE OLA BİLİR EŞŞEĞE BAKARSAN ODA SENİ TAŞIR BAKMAZSAN KIPIRDATAMAZSIN

    Cbr Parçasına Gelince 100 Tl Gödner O Saydıklarımın Hepsini Alıcam Üstüne Snaa Para Üstü Bile Göndericem OKE ?
    [COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
    Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]

  8. #48
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Servis manuelde 40000 kmde hidrolik sıvıları yenilenir o zamana kadar azalırsa üzerine eklenir diye yazıyor
    Şuana kadar bikaç makinada değiştirdim sadece hidrolikleri ama cbrda frenlere aşırı yüklenileceğini ve yağın bozulacağını düşünmüyorum işin açığı..
    En fazla hava yapar veya azalır

    Tork işine gelince açık eksoz yüzünden makina gerçek torkunu üretemiyor
    Eksoz sıkışması olmadığı için hep boşa çalışıyor
    Orjinal eksozunu takarsan eğer torkta ve hızlanmada önemli değişiklik olucak
    km'ninde etkisi vardır ama en önemlisi zaman hidrolik yağı olsun, normal motor yağı olsun metal parçalarla etkileşim içinde olduğu için dura dura özelliğini kaybediyor.bunu bilen bi ustaya sorarsan mutlaka aynısını söyleyecektir.
    2 yılda bir değişmesi gerekiyor. yanlış bilgi vermeyelim lütfen...

  9. #49

    Üyelik
    24 Eylül 2010
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    05' CBR 125R
    yahu herkes bişey diyor. Ben cidden şaşırdım napıcağımı.
    Bu yağ filtresi değişmese ne olur?

  10. #50
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı AzRaİL42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadşaım BEN JAPONU ÖRNEK VERDİM FRANSIZ İNGİLİZ VS DE OLA BİLİR EŞŞEĞE BAKARSAN ODA SENİ TAŞIR BAKMAZSAN KIPIRDATAMAZSIN

    Cbr Parçasına Gelince 100 Tl Gödner O Saydıklarımın Hepsini Alıcam Üstüne Snaa Para Üstü Bile Göndericem OKE ?
    Sen sadece dedigimi bi yap.
    Gir Honda sitesine yedek parca de siparis ver bakalim dediklerini kaca geliyor bi yaz buraya?
    Oyle muslukcudan aldigin parcalari takamazsin bu makinaya.

    Buggin
    Hocam yag filtresini degistirmezsen yag degisiminin pek bi anlami kalmaz.
    Once acil yagi degistir eski ve az yag ile motora binilmez.
    Yag filtresi oyle cok cok pahali bisey degildir yagi ve filtreyi kendin degistirebilirsin cok basit bi islem ayrica yag filtresini orjinal almak zorunda degilsin daha iyi filtreler daha ucuzada var.

    Ilk onceligin bu, yagsiz binme motora kitler.

    Yag degisiminden sonrada bi bak bakalim ne kadar yag eksiltmis?
    We are many...

  11. #51

    Üyelik
    24 Eylül 2010
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    05' CBR 125R
    300 gr yağ eksiltmiş.
    Cbr da yağ filtresi yokmuş.

  12. #52
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ah be kardeşim ikinci el en fazla 2 yaşında motor alınır 5 yaşında hiç bakımsız bi motor için masraflar normal bu masrafları yapmayıp para biriktirsen demek ki 2 yaşında bi cbr alacakmışsın yaptığın masrafları yazarsan ii olur
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  13. #53
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Alıntı buggin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    300 gr yağ eksiltmiş.
    Cbr da yağ filtresi yokmuş.
    yağ eksilttiğini nasıl anladın?

    çıkan yağı mı ölçtü usta?

    bilen bilmeyen herkes farklı bir şey söylemiş, cbr125'te yağ filtresi yoktur.

    bu arada yağ ile birlikte bujiyi'de değiştir.

    Yağ olarak 10/40 mobil tam sentetik yada ipone rs10/40 tam sentetik kullan bundan sonra.
    1lt'den fazla yağ koyma.

    her 3500 en geç 4bin km'de bir yağını değiştir.

    istanbul anes motor ile iletişime geçip sor orjinal havafiltresini banka havalesi ile satın alıp kargo ile sana yollayabilirler belki.

    motorunun son süratinin düşük olmasının nedeni debriyaj balatasında olabilir.

    20bindeki bir motorun zincir/dişli ve debriyaj balatasını kontrol etmek gerekir, anladığım kadarıyla senden önceki saihibi motora pek özen göstermemiş.

    fren balatalarınıda kontrol ettir, bitik balata ile kullanırsan diskleri ele alabilirsin.

    fren hidroliklerini bildiğim kadarıyla 4 yılın sonunda değiştirmen gerekiyor, manuelde bu şekilde yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam.

    sübap ayarlarını kurcalattırma, bu motor çin malı değil 40binden önce sübap ayarı yapılmıyor. (Honda Esengül'den aldığım bilgi böyle idi)

    bütün bunları bir sıraya koy her ay bir tanesini yaptır böylece motorun sezona hazır olur.

    Öncelikli olarak motor yağı, buji ve hava filtresini (yeni filtre mutlaka al) yaptırmanı öneririm.

    ikinci olarakta mutalaka fren balataları ile hidroliklerini kontrol ettirmelisin.

    tork ile ilgili problemin egzostan kaynaklanıyor.
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  14. #54

    Üyelik
    24 Eylül 2010
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    05' CBR 125R
    Alıntı overcloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ eksilttiğini nasıl anladın?

    çıkan yağı mı ölçtü usta?

    bilen bilmeyen herkes farklı bir şey söylemiş, cbr125'te yağ filtresi yoktur.

    bu arada yağ ile birlikte bujiyi'de değiştir.

    Yağ olarak 10/40 mobil tam sentetik yada ipone rs10/40 tam sentetik kullan bundan sonra.
    1lt'den fazla yağ koyma.

    her 3500 en geç 4bin km'de bir yağını değiştir.

    istanbul anes motor ile iletişime geçip sor orjinal havafiltresini banka havalesi ile satın alıp kargo ile sana yollayabilirler belki.

    motorunun son süratinin düşük olmasının nedeni debriyaj balatasında olabilir.

    20bindeki bir motorun zincir/dişli ve debriyaj balatasını kontrol etmek gerekir, anladığım kadarıyla senden önceki saihibi motora pek özen göstermemiş.

    fren balatalarınıda kontrol ettir, bitik balata ile kullanırsan diskleri ele alabilirsin.

    fren hidroliklerini bildiğim kadarıyla 4 yılın sonunda değiştirmen gerekiyor, manuelde bu şekilde yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam.

    sübap ayarlarını kurcalattırma, bu motor çin malı değil 40binden önce sübap ayarı yapılmıyor. (Honda Esengül'den aldığım bilgi böyle idi)

    bütün bunları bir sıraya koy her ay bir tanesini yaptır böylece motorun sezona hazır olur.

    Öncelikli olarak motor yağı, buji ve hava filtresini (yeni filtre mutlaka al) yaptırmanı öneririm.

    ikinci olarakta mutalaka fren balataları ile hidroliklerini kontrol ettirmelisin.

    tork ile ilgili problemin egzostan kaynaklanıyor.
    çıkan yağ 700 ml. ordan anladım.
    usta bana filtre yok dedi ama burdaki arkadaşlardan bazıları var diyo.
    yağı shell 15w 50 yağ koydum. usta koydu daha doğrusu. 10w 40 dedim ben ama usta buda olur dedi.
    3. viteste sıkıntı var yağ değişince geçer dediler ama yine geçmedi 2 veya 3. denememde geçiyo.
    zinciri gerdirdim yağladım şuan zincir normal.
    egzozu değiştirdiktn sonra usta sübab ayarı yaparız dedi.
    bujiyide en yakın zamanda değiştircem.
    hava filtresinide 1 kaç ay sonra değiştirebilirim.

  15. #55

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Yanlış bilmiyorsam cbr125'te de yağ filtresi yok, yağ süzgeci var
    Kolay sökülebilen bir yerde değil debriyaj balatalarını sökmek için yan kapağı açtığın zaman alt kısımda gözükür.

    Bir çok küçük cc motosiklette aynı yerde olur genelde.
    Alttaki resimler CBF150'nin yağ süzgecini gösteriyor.

    (Fotolar BİROL'dan alıntıdır.)


    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  16. #56

    Üyelik
    24 Eylül 2010
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    05' CBR 125R
    değiştirmeye gerek yok heralde o süzgeci.

  17. #57
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    overcloud sen cbr 125te fan yok diyen adamdin sen mi bilen kesildin.

    AydoganX Hocam o filtrenin hali ne oyle musluk suyu mu varmis icinde.

    buggin O filtrenin amaci yagdaki biriken tortu yada baska yabanci maddeleri engellemektir ve bence degistir riske girme zaten kac paralik parca.
    AydoganX in verdigi fotograftaki yerde cbr 125inkide, asagida tapanin oralarda.

    Vitesin tam olarak ne yaptigini bi yaz bakalim vites kolu denediginde hic mi kipirdamiyor yoksa azcik gecer gibi yapip atmiyor mu?Belki burclardan,hilalden yada mekanizmada bi sikinti var.

    Yag oyle ahim sahim gitmemis buyuk ihtimalle biraz uzun olmus degistirme araligi o kadar.2000 km sonra bi daha degistir ve azalmayi gozlemle.

    Overcloud demiski 40 binde subab ayari olur ama sendeki egzos bu motor icin degil subab ayarini bozar zamanla ustanin dedigi gibi yeni egzostan sonra subab ayari yap.

    Son bi sey,
    simdi git motorun yanina on lastigi bi duvara daya on frenide sik
    arka lastik patinaja sarmasin agirligini tam ver motora
    3. vitese tak normal kalkarmis gibi debriyaji birak gaz ver
    buraya tam olarak ne oldugunu yaz bunu yapinca
    motor hemen istop mu ediyo yoksa devirleniyor mu kavrama noktasini gectikren sonra.

    Aklima geldi fren balatasinada bi bak, diskin ustundeki kaliperin diske dokunan bi kismi var balata orda fotografini cekip koyabilirsen degistir yada degistirme diyebilirim.
    We are many...

  18. #58

    Üyelik
    24 Eylül 2010
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    05' CBR 125R
    3. Vites hariç her vitese geçerken tık diye bi ses geliyo ve geçtiğini anlıyorum ama 3. Viteste debriyaja basıyorum 5-6 milim yukarı çıkıyo ama sonra hç hareket etmiyo. Bırakıyorum debriyajı tekrar basıp denediğimde geçiyo. Debriyajı bırakmadan denediğimde geçmiyo.

    Frene basıp aynı anda gaz veremiyorum. Yani orantılı veremiyorum. Çok çevriliyo yanlışlıkla.(yoksa teker yakcam)
    Cahilliğimi mazur gör ama kaliperin ne olduğunu bilmiyorum. Ama yarın her yerinin resmini çeker koyarım. Onu da değistirmek zorunda kalmam umarım.

  19. #59

    Üyelik
    19 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha R1
    birçok arkadaş kilometreye takılmış. benim garajımda 28 binde cbr 125 duruyor. motorun hiçbir yerinde en ufak problemi yok. kullandığım hyosung gt250r de aldığımda 29 bindeydi. onun da bir sorunu yok. çin malı bir motoru 100 bin kulllanan arkadaş tanıyorum. uzun zaman bu işi meslek olarak yapmış biri olarak emin bir şekilde şunu diyeyim: mesele nasıl kullanıldığı.. şimdi gelelim sorunlara. buggin kardeşim muhtemelen kontağı açınca gelen o acayip ses akünün voltajı yetersiz olduğu için marş rolesinden geliyor. şaşe yapma meselesini tam anlamadım ama bu bir tahmin. 110 kmyi geçmemesi çok da anormal değil. sağlıklı bir cbr 125 zaten 110-120 km hız yapar. düz yolda 140 gördüm diyen bir sürü arkadşa var. üzgünüm ama doğruyu söylemiyorlar. bu motorun kapasitesi bu. motor bir miktar ısındıktan sonra ivmelenmesi artar ve 120 belki 125 km görür. oda belki.. bir arkadaş söylemiş muhtemelen hava filtren de tıkalı olabilir. bir de bu motrun egzostunu neden değiştirip dururlar anlamam. odun gibi bir ses insanlara çok hoş geliyor galiba. benim nazarımda en güzel ses orijinal sesidir.

    motorun sağlıklı olduğunu anlamak için:

    1 rölantide düzgün çalışıyor mu
    2 motor bloğundan şakır şakır bariz sesler geliyor mu
    3 gaz verinde hemen tepkime yapıyor mu (soğukken yapmayabilir normal)
    4 hararet hangi düzeylerde seyrediyor
    5 rölantide çalışırken karter tarafından takır takır ses geliyor mu

    eğer bunlar yoksa o motor sağlıklıdır. zincir ve dişlilere bak. eğer zincir dişlilerin üstüne oturmuyor, bazı yerlerde kalkıyorsa değiştirmen gerekecek. zincir ve dişli alırken orijinal takıntısı çok yapmana gerek yok.örneğin güzel bir kmç zincir taş gibi kilometrelerce götürür, fiyatı da makuldür. keza dişliler de öyle

  20. #60
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    buggin

    3.Viteste ne kadar gaz verirsen ver motor teker yakmaz merak etme korkma zaten motor ya istop eder yada devirlenir teker donmez.Ama dedigim gibi en az 3. viteste iken yapman gerek bu dedigimi 1 de degil yoksa dedigin gibi patinaja sarar.

    Kaliper diskin ustunde duran mekanizma on frenden cikan kabloyu takip et onun gittigi parca (bkz:
    http://www.google.com/images?hl=en&r...w=1600&bih=785)

    O parca nin diske deyen kisimlari var fren yapmani saglayan seyler, diske deyen kisim balata oluyor.
    Bana cekebilirsen on ve arka resimlerini koy.Ondekini cekmek biraz zor ama arka kolay zaten motora arkadan bakinca bile anlasilir normalde.

    3. vitese tek seferde gecmemesi ise ya vitesi atmani saglayan mekanizmada bi problem var yada dislilerde ama buyuk ihtimal mekanizmadaki bi parca.

    Debriyaja basmadan atmayi dener misin bide?
    Bilmiyorsan debriyajsiz vites atmak icin devirlendirmen gerek makinayi 2.vites 10.000 devirde aticaksin vitesi gazi kapat normal debriyajla atar gibi at vitesi ama tek fark debriyaji cekme tabi bide bunu hizli yapman gerek biraz.

    Bu durumda da atmazsa 100% vites mekanizmasi derim.
    We are many...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)