Bir CBF 150 cinin Çilesi...
Reklamlar
-
Reklamlar
-
güzel bilgilendirme , eline sağlık abi
Fikirlere Kurşun İşlemez .
-
Alper41 adlı üyeden alıntı
güzel bilgilendirme , eline sağlık abi
ver coşkuyu Hondaya...bana az müsade...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
Abi iyi güzel demişsinde benim 2007 de sorun üstüne sorun çıkartıyordu, bu 2007 lerde bi hata var kesin....ybr 125 sağlam iyi ancak gitmiyor çekiş okadar düşükki ybrnin nefessiz kaldığı yerleri cbf düz yol gibi çıkıyor iki aracıda kullanan biri olarak kalitesyse ybr çekiş ve yol tutuşşsa cbf diyorum..
-
Cbf 150'cinin çilesiymiş, Cgl 125'ci ne yapsın 25,000km krank kolu boşluk yaptı,kol yok komple değişti. Karbüratör conta seti 2 ayda egsoz 2,5 ayda gettiriyor Honda servisi. Kaliteymiş.
O yağ markasını-modelini zırt pırt değiştirip fantazi ararken oluyor bu işler. En iyi yağı kullanın sürekli kullanın.
-
Cubuf günlüğü he! Hoşgeldin Pandacım napıyon, nassın?
Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
Mustafa Kemal ATATÜRK
-
Senelerin deneyimine dayanak şunu söyleyebilirimki;Honda nın şimdiye kadar ürettiği en kötü modellerden biri,CBF 150.Ancak her markada kötü modeller var.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
Yağ eksiltme sorunu ile ilgili bişeyler söyleyebilirim. Eğer motorun blok kısmında yağ akıtma sorunu varsa. Piston bitiş noktasındaki contalardan bi set daha isteyin. Eski contayı çıkartmayın. Yeni gelen contadan ( metal contadır ve 3 yapraktan oluşur genelde) 2 yaprak daha alın ve onlarıda eski contanın üstüne koyun. Motoru kapatın ve üst motor somunlarını düzgünce sert şekilde sıkın. Bu sayede motorun arasında kalan boşluklar kapanmış olacak ve yağ sızdırma sorununuz çözümlenmiş olacaktır. Benim motorumda böyle bir sorun vardı bu şekilde halledildi. Bilgilendirmek istedim.
Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.
-
Haklısın Metehan.Kendime ait ybr vardı.Tam 140 bin km kullandım.Buji piposu,ateşleme bobini ve 120 binde debriyaj balatası hariç(lastik zincir buji yi katmıyorum bir kerede km teli ve bir kez evet birkez sibop ayarı))Degişen parça yokdu ve o km de 3000 km de bir degiştirdigim yağda 100-150 gram yağ anca eksiltiyordu.Daha sonra 35 binde garantiden sıfırlanmış cbf le tanıştım.Şirket aracı.2000 kmlerde yaptıgım yag degişimlerinde 100-150 garm yag eksiltiyordu.35 binin üzerine bi 50 bin km daha yaptım ve kam mili ekzantrik zincir gergi set olarak degişti bu bir,yağ yakımı artdı bu arada.15bin km kadar sonra artık yağ yakımını takip etmem zorlaştı ve 1000 km de yağın yarısı uçuyordu,piston segman set degişti bu iki.bu hafta da debriyaj set degişti ki km 131.000 de iken.yani ben kötü motor kullanıyor olsam debriyaj bu kadar gitmezdi,yag yakımını kaçırıp motoru kitlerdim veya 4 kere sibop sesinden muzdarip tamire gittigimde ancak sonuncusunda kam bilyalarının dagılmış oldugunu tamirci farkedene kadar sibop kestirmezmiydim ?....yapılan sibop ayarlarını siz sayın artık....ikiyılda en az 1500 tl tamir ve sık degişen yağ maliyeti....Honda çok bakım isteyen ve tamirciye bagımlı bir motor degilde ney.Ybr kullanırken tamircinin yüzünü unutmuştum.Şimdi tekrar onlarla kankayım.Cbf 150 nin tek iyi yönü sele ile garanti kapsamı biraz geniş oda araç 0km iken...........Şu an tekrar yağ sorunu ile karşı karşıyayım. 4de 80 5de 100 ü geçmezsem kontrol edebiliyorum.Tek denemek istedigim yalnızca 0,25 pistonsegman bulup tabiki makul fiyata, tornacıda tatlı sert tornalattırıp kendim takdırmak istiyorum denemek için.Deneyen varmı acaba ?Set deki toleranslardan şüpheliyim.
-
19 Aralık 2010, 15:27
#10
-
19 Aralık 2010, 15:54
#11
arkadaşlar selçuk ecza deposu eski çalışanı olarak cbf 150 den çok çektik.. bunu her konuda dile getirdim.. bazıları gülüp geçti bazıları inandı.. cbf 150 kronik yağ eksiltme sorunu olan bir motor..şuan kuryelik yapmıyorum ama arkadaşlarımla görüşüyorum ve 2007 lerde olan sorun azalmış olsada diyer modellerdede devam ediyormuş... motor ömrü 50 000 km yi geçmiyormuş ve standart servis bakımlı bir motor olmasına rağmen... 10 000 km yi bulan zincir yokmuş ki bunu kurye kullanım şekline bağlıyorum.. sorunları anlatsam ben honda taraftarı çoşar kendilerini haklı çıkarırlar... ama gerçek ortada....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
19 Aralık 2010, 16:25
#12
abi bu istanbulda okadar cbf 150 gördüm
apaçisi- kuryesi-kebabçısı-eczacısı-hususisi
ama en doğru lastik takımını sende gördüm ve yüzünede söylediğim gibi bu işi biliyorsun aga
MİCHALEN sport 18" harika duruyor resmen cbf için yapılmış bi lastik ve çok kibar bir lastik (tuzlu ama değer)
geçen gün sirkecideydim cbf150 lili bir arkadaş belli ki motoruna aldığı kamyon lastiği gibi kalın arka lastiği (kayış gibi siyah ve naylon) selesine bağlamış gidiyordu
motoruna nasıl bir eziyet yaptığını yada yapacağını söylemek isterdim ama herkesle konuşulmuyor
geçende yine bir kurye arkadaşın cbf250 sinde resmen arka tekerde 650cc enduro lastiği vardı
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
19 Aralık 2010, 17:18
#13
kışında motosiklet kullanmak zorunda olan arkadaşlarıma bendeki 2007 model (orjinal)4000 km de ybr mi tavsiye edebilirim...
ben kullanmasamda olur..büyüğü zaten depoda duruyor küçüğü de marlon brando ile örtülü garajımda...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
19 Aralık 2010, 17:31
#14
güncelll....
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:28 ----------
sametagir adlı üyeden alıntı
kışında motosiklet kullanmak zorunda olan arkadaşlarıma bendeki 2007 model (orjinal)4000 km de ybr mi tavsiye edebilirim...
ben kullanmasamda olur..büyüğü zaten depoda duruyor küçüğü de marlon brando ile örtülü garajımda...
abi ben her zaman diyorum.... 125 ss de sınıfında ybr tek....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
19 Aralık 2010, 17:37
#15
valla ben artık ps liyim ama gene olsa cbf150 derim
-
19 Aralık 2010, 17:45
#16
Yine efsane bir başlık olmuş.
Yaz bre Meto,geldiğin belli olsun
-
19 Aralık 2010, 17:54
#17
satoyama adlı üyeden alıntı
abi bu istanbulda okadar cbf 150 gördüm
apaçisi- kuryesi-kebabçısı-eczacısı-hususisi
ama en doğru lastik takımını sende gördüm ve yüzünede söylediğim gibi bu işi biliyorsun aga
MİCHALEN sport 18" harika duruyor resmen cbf için yapılmış bi lastik ve çok kibar bir lastik (tuzlu ama değer)
geçen gün sirkecideydim cbf150 lili bir arkadaş belli ki motoruna aldığı kamyon lastiği gibi kalın arka lastiği (kayış gibi siyah ve naylon) selesine bağlamış gidiyordu
motoruna nasıl bir eziyet yaptığını yada yapacağını söylemek isterdim ama herkesle konuşulmuyor
geçende yine bir kurye arkadaşın cbf250 sinde resmen arka tekerde 650cc enduro lastiği vardı
Maalesef dediğin doğru.İnsanlar yağmurda dişlerin tutacağını sanıyor.Önemli olan hamur.Geçen adamın biri tırt etti beni.Ybr ye kross motoru gibi lastik takmış.Bende ırc veya michelin alıcam dedim.Ne yapıcan onları diyo diş olmazsa kayar,yağmurda çok tutmuyor falan filan.Eğitim gerçekden şart.
-
19 Aralık 2010, 18:51
#18
Cbf'imi 2009 eylül ayında aldım... (rutiin bakımlardaki buji hava filtresi vs.. değişimleri hariç ) 20.000'de sadece zincir değişimi yapıldı, balatalar hala orjinal duruyor..! Şuan 22.000 e yaklaşmış vaziyette ve şükür hiç bir sorunumuz olmadı...
-
19 Aralık 2010, 19:09
#19
geçmiş olsun metehan abi baya sorun çıkmış parça olarak baya birşey değiştirmissin motorda hayırlısı olsun inş. bundan sonra fazla bir sıkıntın olmaz
-
19 Aralık 2010, 19:35
#20
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)