High Side ve Low Side Kaza Örnekleri
Reklamlar
-
İlk videodaki düşme nedenini tam anlayamadım. Yol kuru ve kaymaya neden olacak bir etken yok gibi. Sürücünün gaz kontrolü hatası yüzünden mi oluyor bu kaza? Bu benim en korktuğum kaza şekillerinden biridir.
İkinci videoda bariz şekilde viraja hızlı girdiği için çok fazla yatmak zorunda kaldığı anlaşılıyor. Gene bu videoda "sağlam" bir kaskın önemini görüyoruz. Kazanın son anlarına dikkat ediniz. Ben tek sağlam kazamı bu şekilde virajda yapmıştım
Reklamlar
-
-
İlk videoda bariz arka teker yol tutuşu kaybediyor, sürücü de panikle aniden gaz kesince yüksek düşüş (high-side) kaçınılmaz oluyor. Arka teker kayınca yapılacak en doğru şey gaza müdahale etmemektir. Aniden tekrar yola tutunan motor videoda görüldüğü gibi sizi üzerinizden atar.
-
1. ide fazla gaz acıyor gibi geldi
-
sXe adlı üyeden alıntı
1. ide fazla gaz acıyor gibi geldi
Dİkkatli izlendiğinde kayma başlamadan hemen önce motorun dışa doğru açılmaya başladığını görebilirsiniz. Bu o esnada gaz açtığı anlamına gelebilir. Muhtemelen virajın çıkışınında erken veya fazla gaz açıp arka tekeri kaydırıyor, sonra aniden gazı kesince high-side oluyor.
Bu arada kollar ve vucüt konumu da çok doğru görünmüyor. Virajda kolların o derece gergin olmaması gerekir ama belki de kamera açısından öyle görüyoruz.
2. videodaki ise tipik bir low-side. Yokuş aşağı viraj alırken yol tutuş çok zayıftır. Sürücü o hızla virajı almak niyetinde ise mutlaka vücudunu içeri sarkıtmalıydı (önde giden Suzuki'nin yaptığı gibi). Bu teknik, ağırlık merkezini içeri alarak motoru daha az yatırmanıza olanak sağlar. Böylelikle lastiklerin daha iyi tutunan orta kısımlarından faydalanabilirsiniz. Ama sürücünün kalçasına bakarsanız çok az içeri sarkmış. Daha önde giden Suzuki'li ile kıyaslarsanız daha açık görülür.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:09 ----------
1. videoyu bir defa daha izledim de. Sürücü gerçekten acemi gibi. Düşüşten önce de motoru viraj içinde stabil tutmakta zorlanıyor. Kollar ise gerçekten çok gergin. Bir iki kurtarıyor sonunda patlıyor.
-
Aslında her iki sürücü de acemi görünüyor. Bu da demek oluyor ki başlangıç motoru için yüksek cc seçimi doğru değil, eğitim alsan bile... Adamlarda ne gazlama ustalığı var, ne de frenleme, ne de viraj falan filan. Deneyimli işi değil bu kazalar. Motosiklet üstünde duruşlarında bile bir tuhaflık var.
-
2.Videodaki Arkadaş Kaskının Sayesinde Kafasını Ve Motorunun Üstündeki Koruma Takozları Sayesinde Motorunu Az Bir Masrafla Olayı Kurtarmış.
[COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]
-
125'likten 1000'lik makineye binince böyle olabilir.
-
evet hocam o bişey olmaz dienler utansın en güzel kaza örnekleri
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
18 Aralık 2010, 22:15
#10
Kaskın faydaları
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)