Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

High Side ve Low Side Kaza Örnekleri

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    İlk videodaki düşme nedenini tam anlayamadım. Yol kuru ve kaymaya neden olacak bir etken yok gibi. Sürücünün gaz kontrolü hatası yüzünden mi oluyor bu kaza? Bu benim en korktuğum kaza şekillerinden biridir.



    İkinci videoda bariz şekilde viraja hızlı girdiği için çok fazla yatmak zorunda kaldığı anlaşılıyor. Gene bu videoda "sağlam" bir kaskın önemini görüyoruz. Kazanın son anlarına dikkat ediniz. Ben tek sağlam kazamı bu şekilde virajda yapmıştım



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    106GT! - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    16 Fireblade SP Repsol...
    Gitti güzelim melek gibi CBR ...

    Pardon ne diyoduk, ımm ilkine bişey diyemiyeceğim ama CBR uygun vitesi ayarlayamamış bence viraja girerken, sanki devirsiz vites düşmüşte teker kitlemiş gibisinden bişeyler olmuş galiba ...
    GT! ...

  3. #3

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    İlk videoda bariz arka teker yol tutuşu kaybediyor, sürücü de panikle aniden gaz kesince yüksek düşüş (high-side) kaçınılmaz oluyor. Arka teker kayınca yapılacak en doğru şey gaza müdahale etmemektir. Aniden tekrar yola tutunan motor videoda görüldüğü gibi sizi üzerinizden atar.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Eylül 2010
    1. ide fazla gaz acıyor gibi geldi

  5. #5

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Alıntı sXe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. ide fazla gaz acıyor gibi geldi
    Dİkkatli izlendiğinde kayma başlamadan hemen önce motorun dışa doğru açılmaya başladığını görebilirsiniz. Bu o esnada gaz açtığı anlamına gelebilir. Muhtemelen virajın çıkışınında erken veya fazla gaz açıp arka tekeri kaydırıyor, sonra aniden gazı kesince high-side oluyor.

    Bu arada kollar ve vucüt konumu da çok doğru görünmüyor. Virajda kolların o derece gergin olmaması gerekir ama belki de kamera açısından öyle görüyoruz.

    2. videodaki ise tipik bir low-side. Yokuş aşağı viraj alırken yol tutuş çok zayıftır. Sürücü o hızla virajı almak niyetinde ise mutlaka vücudunu içeri sarkıtmalıydı (önde giden Suzuki'nin yaptığı gibi). Bu teknik, ağırlık merkezini içeri alarak motoru daha az yatırmanıza olanak sağlar. Böylelikle lastiklerin daha iyi tutunan orta kısımlarından faydalanabilirsiniz. Ama sürücünün kalçasına bakarsanız çok az içeri sarkmış. Daha önde giden Suzuki'li ile kıyaslarsanız daha açık görülür.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:09 ----------

    1. videoyu bir defa daha izledim de. Sürücü gerçekten acemi gibi. Düşüşten önce de motoru viraj içinde stabil tutmakta zorlanıyor. Kollar ise gerçekten çok gergin. Bir iki kurtarıyor sonunda patlıyor.

  6. #6
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Aslında her iki sürücü de acemi görünüyor. Bu da demek oluyor ki başlangıç motoru için yüksek cc seçimi doğru değil, eğitim alsan bile... Adamlarda ne gazlama ustalığı var, ne de frenleme, ne de viraj falan filan. Deneyimli işi değil bu kazalar. Motosiklet üstünde duruşlarında bile bir tuhaflık var.

  7. #7

    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    Iraq Ebabil...
    Motosikleti
    Scoo AngeL...
    2.Videodaki Arkadaş Kaskının Sayesinde Kafasını Ve Motorunun Üstündeki Koruma Takozları Sayesinde Motorunu Az Bir Masrafla Olayı Kurtarmış.
    [COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
    Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]

  8. #8

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    125'likten 1000'lik makineye binince böyle olabilir.

  9. #9
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    evet hocam o bişey olmaz dienler utansın en güzel kaza örnekleri
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  10. #10
    GÖЯKEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2010
    Şehir
    İzmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    Gt250R bekliyoRR..
    Kaskın faydaları
    BYZ ARABALI ÇOCUK...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)