radyatör suyu hakkında...
Reklamlar
-
arkadaşlar.mersinden eskişehire geldim.ama ortalık kar kıyamet.kapalı garajın anahtarı bozulmuş.arabam dışarda.şimdi benim arabamda antifiriz yok.koymak aklıma gelmemişti.çünkü zaten mersinde gerçekten ihtiyaç duymuyordum.şimdi radyatördeki suyun donup donmadığını bilmiyorum.direk olarkta antifiriz koyamam heralde üstüne de.ben ne yapayım donduysa ya da donmadıysa:s
Orgazma Dudak Büktürür
Reklamlar
-
bu saatte açık tamirci bulabilir misin bilmem. yoksa benzin istasyonlarında şansını dene. sistemdeki su komple boşaltılacak, sonra bir kutu antifriz ve üzeri suyla tamamlanacak. ihmal etmeyin, büyük masraf açarsınız.
-
ya ben aracı çalıştırmasam bile sorun olur gibime geliyor.
çünkü genleşme olacaktır donarsa.yani kıpırdatamıyorum.acaba havaların ısınmasını mı beklesem.
Orgazma Dudak Büktürür
-
Çok tehlikeli olabilir. Hava sıfırın altına düşmedi ise (eminseniz ) çalıştırabilirsiniz. Fakat şiddetli bir buzlanmada hiç çalışmadan bile motora zarar verebilir. En azından suyu boşaltsaymışsınız keşke.
Bir arkadaşın 106 gti ında motor bloğu boydan boya çatlamıştı.(Allah göstermesin)
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
bu havalar 0 ın altına büşmes motorda donmaz kesinlikle saat 23 te 10 dk çalıştır yeter
-
Daha dün bizim arabaya antifriz eklettik.Yalnız şöyle bir durum var.Eğer arabada normal su varsa bu su, deposunda kireç,borularda da pas yapabiliyor.Üzerine antifriz ekleyince de bu antifriz bu pas ve kireci çözüyor,haliyle de bu parçalar motorda bazı yerleri tıkıyor,arabanın ısıtma siteminin çalışmasını engelliyor.
Tavsiyem bir araba ustasına götürmen ve arabanın antifriz eklenen yerine antifriz eklemesi ve eş zamanlı olarakta oradaki boşaltma vanasını açarak içerisindeki suyu boşaltması.Ta ki depoda ve borularda su boşalıp antifriz akana kadar.
Antifriz kıl şartlarında şart özellikle hissedilen sıcaklığın sıfır ve altına indiği durumlarda.Su donar ve hacmi artar,buda boruların patlamasına deponun delinmesine neden olur.
-
Bir önce önce antifirizi koymanı öneririm Bu işlemi yapmak belki bu havada biraz zor olucak ama Başına büyük dert alırsın Eğer önlemini almazsan.Bizdede vardı ısuzu kamyonet birşey olmaz nasılsa diyerek bıraktık öle motor kapak attı çok iyi hatırlıyorm 4 milyara motor yaptırmışık o zmn
Şerbeti mayhoştur beyinleri bulandırır, tutsak eder.Lisanı umumi küfürdür lakin mahyalarda yanıp söner. Mekteb-i rüştiyesinde kalburüstü bi kaç fahiş mürebbiyelikeder.Lisanları hafi...[COLOR="Red"][B][B][/B][/B][/COLOR]
-
Çözüm sanayiye veya bir mahalle tamircisine çekip bomemetre ile sıcaklık kontrolü yapmaktı(-5'a kadar şu sıcaklıkta idare eder),geç olmuş artık Koçtaş ve Tekzen var Bursa'ya çıkışta Ankara yolunun Kütahya yolu bağlantısında.
2001 model bir Clio H/b var, daha antifriz değiştirilmedi -5 'de iyi hatırlattın.
-
antifiriz konulmamış bir araca antifiriz konulacağı zaman bazı problemler açabileceği unutulmamalı. antifiriz konuldıktan sonra sistem havası alınmalı ve kaçak kontrolü yapılmalı. devirdaim su pompası antifiriz olmadığından oksit yapar ve antifiriz eklenince bu oksit çözülür. devirdaim su kaçırır. motorun ve soğutma tertibatının diğer su geçen metal kısımlarıda kendini bırakarak kaçağa neden olabilir. motorun donup donmadığınıda radyatör kapağını veya yedek su kapağını açıp kontrol et. ordaki su donmuşsa araca elleme. bir tamirci çağır. motor bloğu üzerinde su tapaları vardır. donma gerçekleşeceği durumlarda bu tapalar patlayarak motor bloğu içindeki basıncı boşaltır ve motor bloğunun zarar görmesini engeller. bazen tapaların atmadığı durumlarda motor zarar görür.
-
11 Aralık 2010, 23:20
#10
Antifiriz koyar mısınız koymaz mısınız bilmem (aslında koyman gerekli tabii) ama koyacağınız antifirizin rengi kesinlikle kırmızı olsun. Kapalı paketi nasıl anlayacam dersen pahalı olan kırmızıdır Mavi antifiriz oksitlenmeyi daha çok çözen, hatta sorunsuz soğutma sistemine sadece sudan daha fazla zarar veren asit gibi bir şey oluyor. Kırmızı antifirizi güvenle kullanabilirsiz. (son cümle reklam metni gibi oldu )
-
11 Aralık 2010, 23:30
#11
arkadaşlar bilgiler için teşekkürler.
aracımda donma olmamıştı kontrol ettim.karın altında kontrol emek zor oldu tabi.1.5 litre kadar antifriz koydum.ustamla görüştüm.artık tehlikenin kalmadığını ancak en yakın zamanda suyun tamamen boşaltılıp antifirizle değiştirmem gerektiğini söyledi.artık pazartesi komple tesisata bir baktıracam.pazartesiye kadar da kullanmıcam artık aracı.
akdeniz çocuğu olmak ne zormuş yahu.
Orgazma Dudak Büktürür
-
11 Aralık 2010, 23:40
#12
huceyn adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bilgiler için teşekkürler.
aracımda donma olmamıştı kontrol ettim.karın altında kontrol emek zor oldu tabi.1.5 litre kadar antifriz koydum.ustamla görüştüm.artık tehlikenin kalmadığını ancak en yakın zamanda suyun tamamen boşaltılıp antifirizle değiştirmem gerektiğini söyledi.artık pazartesi komple tesisata bir baktıracam.pazartesiye kadar da kullanmıcam artık aracı.
akdeniz çocuğu olmak ne zormuş yahu.
Eğer aracı fan açana kadar çalıştırmamışsanız tehlike hala devam ediyor demektir.
Mutlaka fan açılana ve sıcak su radyatöre girene kadar çalıştırın ki antifiriz motor bloğu içerisine girmiş olsun. Yoksa hiçmi hiç faydası olmayabilir.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)