Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Radara Yakalandım

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    St Kanuni GT250R Satıldı Honda Cıvıc
    Öncelikle Meraba 13.11.2010 hadımköy yolunda radar yakalandım 87 km hızla girmişim bana gönderdikleri kagıtta resim bile çekilmiş .Ama merak Ettigim bişey var o yolda hız sınırı kaç ki 270tl ceza yemişim 15 gün içinde ödersem %25 indirim olucakmış dogrumu? Saygılar...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Aralık 2010
    Şehir
    Fatih
    Motosikleti
    150 ZC veya 150 MASH
    Geçmiş olsun dikkatli olun kaza olmasın.

  3. #3
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı Eren_1907 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle Meraba 13.11.2010 hadımköy yolunda radar yakalandım 87 km hızla girmişim bana gönderdikleri kagıtta resim bile çekilmiş .Ama merak Ettigim bişey var o yolda hız sınırı kaç ki 270tl ceza yemişim 15 gün içinde ödersem %25 indirim olucakmış dogrumu? Saygılar...
    Meskün mahal olduğu için max hız limiti 70km/s dolayısıyla %10 dan fazla olunca direkt olarak 270YL yazarlar. Geçmiş olsun.
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  4. #4
    huceyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX-R 1300
    bende yedim geçenlerde.226 ile.bide fotograf geldi.pahalı bi fotograf hobim var yahu.
    Orgazma Dudak Büktürür

  5. #5
    kingcüneyt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2009
    Şehir
    Gaziantep/Merkez
    Motosikleti
    ---
    Alıntı huceyn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende yedim geçenlerde.226 ile.bide fotograf geldi.pahalı bi fotograf hobim var yahu.
    226 km hızla radaramı girdiniz ? cezasını ne kadar bu kadar yüksek hızın
    Rx 115 Mavi (2004) Rx 135 King Yeşil (2002), Rx 135 King Yeşil-Siyah (2003) Ford Fiesta Flair Bordo (2000) Ford Fiesta Ghia Gri (2000) Peugeot 206 Xt Gümüş Gri (2005) Ybr Esd Siyah 125 (2012) Ford Fiesta (2006) Ford Fiesta (2009) Yamaha R6 (2013 ) Vınn Vınnn

  6. #6

    Üyelik
    25 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    St Kanuni GT250R Satıldı Honda Cıvıc
    Saolun aslında çok dikkatliyim ama o yolda hız sınırını bilmiyodum birde bişey sorucam hareketli radarlar varmı yani yolda giderken arkandan gelip çekme ihtimali varmı?

  7. #7
    reak41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2008
    Şehir
    bithia
    aynen arkadaşlar bende geçen 57 km hızla yedim 130 lira :S:S

  8. #8
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Geçmiş olsun arkadaşım maalesef motosiklet için verilen hız sınırları şehirler arası yolda dahi 70 km/sa.. %10luk bi sapma payı var radar cihazlarının o yüzden 77 km/sa kadar izin veriyorlar. Gezici radarlar eskiden vardı ancak şuan hala kullanımda olanlar var mı bilemiyorum ama olması muhtemeldir.. Kendilerini geçen aracın görülen hızı + kendi hızları şeklinde bir sistem kurulmuştur büyük ihtimalle. Geçmiş olsun. Normalde belli bir sınıra kadar 130 tl ceza kesiyolar.(arkadaşım 84km ile yakalandı şehirler arası yolda) siz ikinci kademe cezaya maruz kalmışsınız..
    33 KDC 64
    Mustafa YERLİKAYA B rh+ /İTÜ Uçak Mühendisliği-2009

  9. #9

    Üyelik
    09 Aralık 2008
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    yamaha r6
    bende yedim :D 270 sahilde rüsvet verdm kabul etmedi goruntu varmış 70 km idi hız sınırı
    ZevkLer ve RenkLer TartışıLmaz...

  10. #10
    anılyuksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Şehir
    izmit/kandıra/cebeci
    Motosikleti
    Bianchi Falcon 125 (2006) Hyosung MS3 250 (2010)
    Alıntı Özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Meskün mahal olduğu için max hız limiti 70km/s dolayısıyla %10 dan fazla olunca direkt olarak 270YL yazarlar. Geçmiş olsun.
    alakası yok %10 na kadar affedilir %25den sonrada 2 katı ceza yersin demekki limitin %25 üstü bir hızla seyirediyodun
    Bianchi Falcon 125 41 N 3103
    Hyosung MS3 250 35 AP 4831
    Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .

  11. #11
    daparadoks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Voge SR4
    Hadımköy yolu meskün mahal sayılmaz bence ama şu var ki şehir dışı yolda motosiklet için hız sınırı 90 değil 70 dir.
    Derbi Gpr 125 -> Sym Joymax -> Honda Forza 300 ABS -> Yamaha X-Max 400 ABS

  12. #12
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Alıntı anılyuksel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alakası yok %10 na kadar affedilir %25den sonrada 2 katı ceza yersin demekki limitin %25 üstü bir hızla seyirediyodun
    Evet katılıyorum.
    33 KDC 64
    Mustafa YERLİKAYA B rh+ /İTÜ Uçak Mühendisliği-2009

  13. #13
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı daparadoks adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hadımköy yolu meskün mahal sayılmaz bence ama şu var ki şehir dışı yolda motosiklet için hız sınırı 90 değil 70 dir.
    600 metre içerisinde yerleşim varsa( ahır bile olsa yerleşim var sayılır) orası meskün mahal'dir.

  14. #14
    cr4zy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2010
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    Bmw r 1200 gs
    Alıntı KuweytLi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende yedim :D 270 sahilde rüsvet verdm kabul etmedi goruntu varmış 70 km idi hız sınırı
    Arkadaşım başka bi forumda da 600 cc makineyle başlanır bi sakıncası yok demiştin. Oysa sen de küçük motorlarla başlamışsın.
    Şimdi de insanları rüşvete yönlendirmeyelim lütfen.
    SUSAMADAN ÖNCE, KUYUYU KAZ!

  15. #15
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı my91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun arkadaşım maalesef motosiklet için verilen hız sınırları şehirler arası yolda dahi 70 km/sa.. %10luk bi sapma payı var radar cihazlarının o yüzden 77 km/sa kadar izin veriyorlar. Gezici radarlar eskiden vardı ancak şuan hala kullanımda olanlar var mı bilemiyorum ama olması muhtemeldir.. Kendilerini geçen aracın görülen hızı + kendi hızları şeklinde bir sistem kurulmuştur büyük ihtimalle. Geçmiş olsun. Normalde belli bir sınıra kadar 130 tl ceza kesiyolar.(arkadaşım 84km ile yakalandı şehirler arası yolda) siz ikinci kademe cezaya maruz kalmışsınız..
    1 Eylülde hız sınırları değişti. Bu sitede de yayınlandı yeni hız sınırları. 70 Km'lik maksimum uygulama da değişti dolayısıyla. Ancak bu yeni hız sınırları daha düşük bir km'yi gösteren hız sınırı levhası olmadığı yerlerde geçerli. Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  16. #16
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Türkiye Cumhuriyet hudutları dahilinde uygulanacak, karayolu taşıtlarının hız sınırlarını belirleyen tablo aşağıdaki gibidir.
    İlgililere duyurulur.


    http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/S...Sinirlari.aspx



    Uploaded with ImageShack.us


    Ayrıca 1 Eylül 2010 tarihli resmii gazetede yayınlanmıştır.

    1 Eylül 2010 ÇARŞAMBA


    Resmî Gazete


    Sayı : 27689

    YÖNETMELİK

    İçişleri Bakanlığından:

    KARAYOLLARI TRAFİK YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK

    YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK

    MADDE 1 – 18/7/1997 tarihli ve 23053 mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Karayolları Trafik Yönetmeliğinin 11 inci maddesinin başlığı ile birinci fıkrasının (e), (g) ve (i) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “Karayolları Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri”

    “e) Trafik kazalarının oluş nedenlerine göre verileri hazırlamak ve karayollarında gerekli önleyici teknik tedbirleri almak veya aldırmak,”

    “g) Yetkili birimlerce veya trafik zabıtasınca tespit edilen trafik kaza analizi sonucu, altyapı ve yolun fiziki yapısı ile işaretlemeye dayalı kaza sebepleri göz önünde bulundurularak gerekli görülecek tedbirleri almak veya aldırmak,”

    “i) Trafik zabıtasının görev ve yetkileri saklı kalmak üzere, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 13, 14, 16, 17, 18, 47/a ve 65 inci maddeleri hükümlerine aykırı hareket edenler hakkında Cumhuriyet Başsavcılığına Sevk Tutanağı veya idari para cezasına dair tutanak düzenlemek; 47 nci maddesinin (b), (c) ve (d) bentlerinde belirtilen kural ihlallerinin tespiti halinde, durumu bir tutanakla belirlemek ve gerekli işlemin yapılması için en yakın trafik kuruluşuna teslim etmek,”

    MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 13 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “MADDE 13 – Ulaştırma Bakanlığının ilgili birimleri;

    a) Karayolları Trafik Kanunu açısından karayolu taşımasına ilişkin gerekli koordinasyonu sağlamak,

    b) Tescile bağlı araçların muayenelerini yapmak veya yaptırmak,

    c) Muayene istasyonlarını denetlemek,

    ç) Karayolları Trafik Kanununun 35 inci maddesi hükümlerine aykırı hareket edenler hakkında tutanak düzenleyerek idarî para cezası vermek,

    d) Karayolları Trafik Kanununun 35 inci maddesinde belirlenen idarî tedbirleri almak,

    e) Trafik zabıtasının görev ve yetkileri saklı kalmak üzere, araçların ağırlık ve boyut kontrollerini yapmak veya yaptırmak ve denetlemek, aykırı görülen hususlarla ilgili olarak sorumlular hakkında idarî para cezasına dair tutanak düzenlemek.

    f) Karayolları Trafik Kanunu ve diğer mevzuatla verilen hizmetleri yapmak,

    ile görevlidir.”

    MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 19 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “MADDE 19 – İlgili bütün kuruluşlar, yapımı, bakımı, işletilmesi ile görevli ve sorumlu oldukları karayollarında;

    a) Karayolu yapısını,

    b) Trafik işaretlerini,

    trafik güvenliğini sağlayacak şekilde yapmak ve bulundurmakla yükümlüdürler.”

    MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 20 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “MADDE 20 – Karayolu yapısında çeşitli kişi, kurum ve kuruluşlarca yapılacak çalışmalarda; Karayolları Trafik Kanunu hükümleri ile bu Kanuna göre çıkarılan yönetmelik hükümleri uygulanır.

    Bu çalışmalar sırasında meydana getirilen tehlikeli durum ve engeller, bütün sorumluluk bunları yaratan kişilere ait olmak üzere trafik zabıtası veya gerektiğinde genel zabıta ile iş birliği yapılmak suretiyle yolun yapımı, bakımı, işletilmesinden sorumlu kuruluşlar tarafından ortadan kaldırılır. Yapılan masraflar sorumlulara ödettirilir.”

    MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 21 inci maddesinin ikinci ve üçüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “Yaratılan tehlike ve engeller trafik zabıtası veya gerektiğinde genel zabıta ile iş birliği yapılmak suretiyle yolun yapımı, bakımı, işletilmesinden sorumlu kuruluşlar tarafından ortadan kaldırılır, bozukluk ve eksiklikler derhal giderilir. Zarar karşılıkları ve masraflar sorumlulara ödetilir.

    Işıklı trafik işaret cihazları, trafik işaret levhaları, kenar taşları, oto korkuluk ve benzeri yol ve trafik güvenliği elemanlarına zarar veren kişilerin yetkililerce tespiti halinde bu durumun, yolun yapımı, bakımı, işletilmesi ile ilgili kuruluşa bildirilmesi zorunludur.”

    MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin 22 nci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “Yönetmeliğinde belirtilen hususlara aykırı olarak dikilen, konulan ve bulundurulan ışıklar, işaretleme ve benzerleri bütün sorumluluk ve giderler mal sahibine ait olmak üzere yolun yapımı, bakımı, işletilmesi ile ilgili kuruluşça kaldırılır ve yapılan masraflar sorumlulara ödettirilir.”

    MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin 24 üncü maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “Trafik işaretlerinin bakım, onarım ve işletilmeleri dâhil temin ve tesisine, yolun yapımı, bakımı, işletilmesinden sorumlu olan kuruluşlar görevli ve yetkilidir.”

    MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 26 ncı maddesinin birinci ve üçüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “Karayollarında her iki taraftan sınır çizgisine 50 metre mesafe içinde bağlantıyı sağlayacak geçiş yolları yönünden; akaryakıt, servis, dolum ve muayene istasyonları, umuma açık park yeri ve garaj, terminal, fabrika, işhanı, çarşı, pazar yeri, eğlence yerleri, turistik yapı ve tesisler, inşaat malzemesi ocak ve harmanları, maden ve petrol tesisleri, araç bakım, onarım ve satım işyerleri ve benzeri trafik güvenliğini etkileyecek yapı ve tesisler için, o karayolunun yapımı, bakımı, işletilmesi ile ilgili kuruluştan izin alınması zorunludur.”

    “İzinsiz yapılan bu gibi tesislerin yapımı ve işletilmesi yetkililerce durdurulacağı gibi, tesislerle ilgili yönetmelikteki şartlar yerine getirilmeden işletme izni verilmez ve bağlantı yolu, her türlü gider sorumlulara ait olmak üzere yolun yapımı, bakımı, işletilmesi ile ilgili kuruluşça ortadan kaldırılır.”

    MADDE 9 – Aynı Yönetmeliğin 30 uncu maddesinin ikinci ve üçüncü fıkraları birleştirilerek aşağıdaki şekilde tek fıkra olarak değiştirilmiştir.

    “Sürücülere ait bilgilerde meydana gelebilecek değişiklikler ve araçlar üzerinde meydana gelebilecek teknik veya hukuki değişiklikler ile haciz, rehin, ihtiyati tedbir ve belge iptali gibi kısıtlayıcı şerhlerin elektronik ortamda tutulan siciller üzerine işlenilmesi ve kaldırılması işlemleri, bu değişiklik veya şerhlere karar veren yargı ve icra birimleri ile kamu kurum veya kuruluşları tarafından elektronik sistemle yapılabilir. Sürücü belgesi ve tescil işlemlerine esas teşkil edecek bilgiler, Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından ilgili kamu kurum veya kuruluşlarından elektronik sistemle temin edilebilir veya kanunlardaki istisnalar hariç olmak üzere bu amaçla sınırlı olarak paylaşılabilir. Bu fıkranın uygulanmasına ilişkin olarak Emniyet Genel Müdürlüğü ile ilgili taraflar arasında protokoller yapılır.”

    MADDE 10 – Aynı Yönetmeliğin 67 nci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve bu maddenin sonuna aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

    “Araçların cinslerine, kullanım amaç ve şekillerine göre muayene süreleri, Ulaştırma Bakanlığınca araç muayenesi ile ilgili olarak çıkarılan yönetmelikte belirtilir.”

    “Arazi vitesi olmayan otomobillerle zirai traktörler dışındaki her cins aracın fenni muayeneleri yapılırken, aracın sefer görev emri belgeleri kontrol edilir. Taşıt Sefer Görev Emri verildiği halde tatbikat çağrısına uymayan veya adresinde bulunmayan taşıtlar fenni muayene istasyonuna bildirilir; bu tür araçların muayenesi yapılmaz.”

    MADDE 11 – Aynı Yönetmeliğin 100 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “MADDE 100 – Karayolları Trafik Kanununda ve bu Yönetmelikte yazılı kayıt ve şartlar dışında ve aksine bir işaret bulunmadıkça yol durumlarına göre römorksuz araç cinsleri için saatteki asgari ve azami hız sınırları aşağıda gösterilmiştir.



    ARAÇ CİNSİ


    YERLEŞİM

    YERİ

    İÇİNDE


    YERLEŞİM YERİ DIŞINDA


    OTOYOLLARDA

    ŞEHİRLERARASI

    ÇİFT YÖNLÜ

    KARAYOLLARINDA


    BÖLÜNMÜŞ

    YOLLARDA

    Otomobil (M1), (M1G),


    50


    90


    110


    120

    Minibüs (M2),


    50


    80


    90


    100

    Otobüs (M2-M3),


    50


    80


    90


    100

    Kamyonet (N1), N1G)


    50


    80


    85


    95

    Kamyon (N2-N3),

    Çekici (N2-N3)


    50


    80


    85


    90

    Motosiklet (L3)


    50


    80


    90


    100

    Motosiklet (L4, L5, L7)


    50


    70


    80


    80

    Motorlu bisiklet (L1, L2, L6)

    Motorsuz bisiklet


    30


    45


    45


    Giremez

    Tehlikeli madde taşıyan

    araçlar ve özel yük

    taşıma izin belgesi

    veya özel izin belgesi

    ile karayoluna çıkan

    araçlarda (Belgelerinde

    aksine bir hüküm yoksa)


    30


    50


    50


    60

    Lastik tekerlekli traktörler


    20


    30


    40


    Giremez

    Arızalı bir aracı çeken araçlar


    20


    20


    30


    40

    İş makineleri


    20


    20


    20


    Yolun yapım, bakım

    veya işletilmesinden

    sorumlu kuruluştan

    izin alınmadan

    giremez



    kilometredir.

    Hız sınırlayıcı cihaz bulundurma ve kullanma zorunluluğu olan araçlarda; yol ayrımı yapılmaksızın M3 sınıfı otobüslerde hız sınırı ayarlaması 110 km/s, N3 sınıfı kamyon ve çekicilerde ise 90 km/s olacaktır. Bu araçlar şehir içi yollarda ise, diğer araçların tabi olduğu azami hız sınırlarına uymak zorundadırlar.

    Zorunlu haller dışında şehirlerarası karayolunu kullanan motorlu araçlarda araç cinsi gözetilmeksizin asgari hız sınırı 15 km/s, otoyollarda ise 40 km/s’tir.

    Tehlikeli madde taşımaya mahsus olup, boş olarak trafiğe çıkan araçlar yukarıda belirtilen kendi sınıfına giren araçlara ait hızla sürülebilirler.

    Römorklu veya yarı römorklu araçlarda (Römork takmış LTT hariç) en çok hız sınırı aynı cins römorksuz araçlara ait en çok hız sınırından saatte 10 km. daha düşüktür.

    Servis freni bozuk araçları çeken araçlar saatte 15 km.’nin üstünde bir hızla sürülemez.

    İçişleri Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığının görüşünü alarak, yerleşim yeri dışındaki şehirlerarası çift yönlü karayolları ile bölünmüş yollarda ve otoyollarda otomobiller için hız sınırını 20 km/s’e kadar artırmaya yetkilidir.

    İl ve ilçe trafik komisyonları belediye sınırları içindeki karayollarında otomobiller için hız sınırını 20 km/s’e kadar artırmaya yetkilidir. Ancak belediye sınırları içinden geçen ve Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda bulunan devlet ve il yolları için Karayolları Genel Müdürlüğünün uygun görüşünün alınması zorunludur.”

    MADDE 12 – Aynı Yönetmeliğin 128 inci maddesinin; birinci fıkrasının (c) bendi, aynı fıkranın (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile (4) numaralı alt bendinin ikinci paragrafı ve aynı fıkranın (m) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “c) Azami Uzunluklar

    - Otobüs dışındaki motorlu araçlarda 12.00 metre

    - Römorklarda 12.00 metre

    - İki dingilli otobüslerde 13.50 metre

    - İkiden çok dingilli otobüslerde 15.00 metre

    - Yarı römorklu araçlarda 16.50 metre

    - Mafsallı (Körüklü) otobüslerde 18.75 metre

    - Römorklu otobüslerde 18.75 metre

    - Römorklu kamyonlarda 18.75 metre

    - İki römorklu katarlarda 22.00 metre”

    “2) Toplam ağırlıklar

    İki dingilli motorlu araçlar ve römorklarda 18 ton

    Üç dingilli motorlu araçlarda (Tip Onayı

    Yönetmeliğindeki şartlarla) 25 (26*) ton

    Üç dingilli yarı römorklu araçlarla mafsallı otobüslerde 28 ton

    Dört dingilli motorlu araçlarda 32 ton

    Dört dingilli römorklu ve yarı römorklu araçlarda 36 ton

    Dört dingilli yarı römorklu araçlarda yarı römork dingil

    grubu ağırlığı 20 ton olan araçlarda 38 ton

    Beş veya daha çok dingilli yarı römorklu veya römorklu katarlarda 40 ton

    Kombine bir taşıma faaliyeti olarak 40 ft. Boyutunda ISO Konteyner

    taşıyan iki veya üç dingilli yarı-römorka sahip üç dingilli motorlu araçlar 44 ton

    Karayollarında yapılacak sabit veya seyyar ağırlık kontrolü esnasında, aracın azami yüklü ağırlığının en çok % 5’i kadar tartı toleransı tanınır. Ancak, ocaklardan çıkarılan ve ocak sahasının içinde tartılamayan madenlerin, paketlenmemiş veya herhangi bir şekilde seçilecek stok sahalarına depolanması, zirai ürünlerin üretildiği arazi parçasından stoklama alanlarına yapılacak seri taşıma amaçlı depolamalar sırasında, her türlü karayolu üzerinde 1 kilometreye kadar yakın mesafeli taşımalarda, taşıtların hızı 60 km/s’i geçmemek kaydı ile aracın azami yüklü ağırlığını % 15 oranında aşabilmeleri mümkündür.

    Araçların imal tarihine bakılmaksızın yukarıda belirtilen boyutlar ve ağırlıklar uygulanır.” “Ancak, bu araçlar karayolunda seyrederken azami dingil ağırlıkları ile azami yüklü ağırlık değerleri aşılamaz.”

    “m) Karayolu güzergâhları üzerinde kış hizmetleri amacı ile seyreden, yolun yapım ve bakımından sorumlu kuruma ait araçlara; hizmetin gereği beraber veya ayrı ayrı çalıştırdıkları tuz serici, ön-yan kar bıçağı, kar rotatifi ve benzeri ataşmanlarla birlikte saatte 60 km/s hızı geçmemeleri kaydıyla azami yüklü ağırlıklarının üzerinde yükleme yapılabilir.”

    MADDE 13 – Aynı Yönetmeliğin 134 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “MADDE 134 – Araçların yüklenmesinde belirlenmiş ölçü ve esaslara aykırı olarak;

    a) Taşıma sınırı üstünde yolcu taşınması,

    b) Azami yüklü ağırlığın veya izin verilen azami yüklü ağırlığın aşılması, bu ağırlıklar aşılmamış olsa bile azami dingil ağırlıkları aşılacak şekilde yüklenmesi,

    c) Yükün cinsi, şekli, yeri, nitelik ve özellikleri bakımından; karayolu yapısı ve kapasitesi ile trafik güvenliği bakımından tehlikeli olabilecek, karayolunu kullananlara ve mülklere zarar verecek tarzda yüklenmesi,

    ç) Tehlikeli ve zararlı maddelerin şartlarına uyulmadan, gerekli izin ve önlemler alınmadan taşınması,

    d) Ağırlık ve boyutları bakımından taşınması özel izne bağlı olan eşyanın izin alınmadan yüklenmesi, taşınması ve taşıttırılması,





    e) Gabari dışı yük yüklenmesi, taşınan yük üzerinde veya araç dışına yolcu veya hizmetli bindirilmesi,

    f) Yükün karayoluna değecek, düşecek, dökülecek, saçılacak, sızacak, akacak, kayacak, gürültü çıkaracak şekilde yüklenmesi,

    g) Yükün, her çeşit yolda ve yolun her eğiminde dengeyi bozacak, yoldaki bir şeye takılacak ve sivri çıkıntılar hasıl edecek şekilde yüklenmesi,

    ğ) Yükün, sürücünün görüşüne engel olacak, aracın sürme güvenliğini bozacak ve tescil plakaları, ayırım işaretleri, dur ve dönüş ışıkları ile yansıtıcıları örtecek şekilde yüklenmesi,

    h) Yükün, aracın boyunu önden 1 metre, arkadan 2 metre aşacak, kasanın sağ ve sol yanından taşacak şekilde yüklenmesi,

    ı) Çeken ve çekilen araçlarla ilgili şartlar ve tedbirler yerine getirilmeden araçların çekilmesi,

    yasaktır.

    Yukarıda sayılan yasaklara uymayan araç sürücüleri hakkında cezai işlem yapılmakla birlikte, bütün sorumluluk ve giderler araç işletenine ait olmak üzere fazla yolcular en yakın yerleşim biriminde indirilir.

    Azami yüklü ağırlığın % 20'den fazla aşılması halinde fazla yük, Karayolları Trafik Kanununun 65 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine uygun hale getirilmeden aracın yola devam etmesine izin verilmez.

    Yukarıdaki diğer yasaklara uymadığı tesbit edilen araçlar ise, gerekli şartlar sağlanıncaya kadar trafikten men edilir. Bunlardan trafik güvenliğine ve karayolu yapısına tehlike yaratmayacak durumda olanlara en yakın yerleşim birimlerinde gerekli önlemleri almaları için izin verilir.

    Uluslararası yük taşımacılığına ilişkin konularda ikili ve/veya çok taraflı anlaşma hükümleri saklıdır.

    Milletlerarası taşımalarda yabancı plakalı araçların birinci fıkraya uymayan işleten ve gönderenlerine verilen idari para cezaları tahsil olunmadan anılan araçların yola devam etmelerine izin verilmez.

    Sürekli veya süreksiz olarak yük naklettiren kamu kurum ve kuruluşları ve gerçek ve tüzel kişilere ait işletmeler, yük nakli yaptırdıkları araçların azami yüklü ağırlıklarını dikkate alarak yükleme yapmak zorundadırlar.

    İşleten ile gönderenin aynı olması halinde Karayolları Trafik Kanununun 65 inci maddesinin birinci fıkrasına uymayan işleten ve gönderen için uygulanacak idari para cezalarının toplamı uygulanır.

    Gönderenin birden fazla olması veya tespit edilememesi halinde Karayolları Trafik Kanununun 65 inci maddesinin birinci fıkrasına uymayan işleten ve gönderen için uygulanacak idari para cezalarının toplamı işletene uygulanır.”

    MADDE 14 – Aynı Yönetmeliğin “Ek:35 Ceza Puanı Cetveli”nde yer alan Karayolları Trafik Kanununun “82/1-b” maddesinde öngörülen ceza puanı cetvelden çıkarılmış, Karayolları Trafik Kanununun “65 inci maddesine” ilişkin olarak cetvelde yer alan “Trafik Kural İhlalinin Konusu” ile “Ceza puanları” aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.



    KANUN

    MADDESİ


    TRAFİK KURAL İHLALİNİN KONUSU


    CEZA

    PUANI

    (5-10-15 )

    65/1-a


    Taşıma sınırı üstünde yolcu almak,


    10

    65/1-d


    Karayolu yapısı ve kapasitesi ile trafik güvenliği bakımından tehlikeli olabilecek tarzda yükleme yapmak


    15

    65/1-e


    Tehlikeli ve zararlı maddeleri, gerekli izin ve tedbirleri alınmadan taşımak


    15

    65/1-f


    Ağırlık ve boyutları bakımından taşınması özel izne bağlı olan eşyanın izin alınmadan yüklemek, taşımak ve taşıttırmak,


    15

    65/1-h


    Yükü, karayoluna değecek, düşecek, dökülecek, saçılacak, sızacak, akacak, kayacak, gürültü çıkaracak şekilde yüklemek


    15

    65/1-i


    Yükü, her çeşit yolda ve yolun her eğiminde dengeyi bozacak, yoldaki bir şeye takılacak ve sivri çıkıntılar hasıl edecek şekilde yüklemek,


    15

    65/1-j


    Sürücünün görüşüne engel olacak, aracın sürme güvenliğini bozacak ve tescil plakaları, ayırım işaretleri, dur ve dönüş ışıkları ile yansıtıcıları örtecek şekilde yükleme yapmak


    15

    65/1-k


    Çeken ve çekilen araçlarla ilgili şartlar ve tedbirler yerine getirilmeden araçları çekmek


    15



    MADDE 15 – Aynı Yönetmeliğin 11 inci maddesinin birinci fıkrasının (h) ve (j) bentleri ile 67 nci maddesinin beşinci fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.

    MADDE 16 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

    MADDE 17 – Bu Yönetmelik hükümlerini İçişleri, Bayındırlık ve İskân ve Ulaştırma Bakanları yürütür.

  17. #17
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    kuweytli amacın nedir ? Sürekli kötü örnek olarak ortalıkta dolanmanın mantığını sorabilir miyim? 270 le sahilde yakalanmanı marifetmiş gibi anlatman yetmiyor gibi birde rüşvet verdim kabul etmediler demişsin ! İyikide kabul etmemişler belki bir faydası olur sana
    Motosikletli Kaplumbağa...

  18. #18
    kingcüneyt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2009
    Şehir
    Gaziantep/Merkez
    Motosikleti
    ---
    Alıntı KuweytLi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende yedim :D 270 sahilde rüsvet verdm kabul etmedi goruntu varmış 70 km idi hız sınırı
    vay be sendeki gelişimi görmek güzel r6 ile 270
    Rx 115 Mavi (2004) Rx 135 King Yeşil (2002), Rx 135 King Yeşil-Siyah (2003) Ford Fiesta Flair Bordo (2000) Ford Fiesta Ghia Gri (2000) Peugeot 206 Xt Gümüş Gri (2005) Ybr Esd Siyah 125 (2012) Ford Fiesta (2006) Ford Fiesta (2009) Yamaha R6 (2013 ) Vınn Vınnn

  19. #19
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 Eylülde hız sınırları değişti. Bu sitede de yayınlandı yeni hız sınırları. 70 Km'lik maksimum uygulama da değişti dolayısıyla. Ancak bu yeni hız sınırları daha düşük bir km'yi gösteren hız sınırı levhası olmadığı yerlerde geçerli. Selamlar.
    Düzeltmeniz için teşekkürler, ben o değişiklikte motosiklet için bir düzenleme yapıldığını bilmiyordum.
    33 KDC 64
    Mustafa YERLİKAYA B rh+ /İTÜ Uçak Mühendisliği-2009

  20. #20
    MkD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Motosikleti
    92 301 98 vstar
    teselli ikramiyesi bunlar
    asıl bedelini daha ödememişsiniz
    ne diyelim allah ödetmesin


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)