Nedir Bu İkisinin Farkı,Artı Ve Eksileri,Karbondioksit salımı,abartı Muayenede Sorun Çıkartıyor Diye Biliyorum Doğru mudur?
Nedir Bu İkisinin Farkı,Artı Ve Eksileri,Karbondioksit salımı,abartı Muayenede Sorun Çıkartıyor Diye Biliyorum Doğru mudur?
Birisi Kuru gürültü birisi adı üstünde performans için yapılır sadece tüp değil borusuyla birlikte değişir burda Hp gücünde artış sağlar.
Abartı eksoz diye birşey yoktur.
Abarth diye bir marka vardır. Abartı oradan geliyor sanırım. Performans eksozları gayet başarılıydı. Bu arada sanayide bu işi hesapsız kitapsız yapan sadece ses çıkarsın göze hoş görünsün mantığı ile eksoz üreten biryığın firma nın ürünü abartı eksoz adı altında satılıyor.
Performans eksoz ise belli kriterler ve hesaplamalar yapılarak üretilip (markalılardan bahsediyorum) aracın performansına olumlu katkılar sağlama amacındaki eksozlardır. Bunlar çıkıştan itibaren komple olabilir (headers derler eksoz manifoltları dır).
Ayrıca bu eksozların karbon salınımı felan umrunda değildir.
Neden ihtiyaç duyulur .
1. sırf artizlik olsun diye
2. Maksat gürültü olsun
3. Performans ihtiyacından . Araçların orjinal eksozları euro normları standartları na uyum sağlamak kaygısı ile üretildiklerinden performansları olumsuz etkileyebilen özellikler barındırırlar (katalizör gibi)
Çok profesyonel bir açıklama olmaya bilir. Fakat kimse cevap vermemiş. Azda olsa açıklamaya çalıştım. Daha uzman bir arkadaş ta yazarsa bizde bilmediklerimizi öğreniriz.
abartı eksoz çok boş ses çıkartır arkandan küfür yersin + sı yok - si bu fakat performans egzosu hem acayüp arkadaşın dediği gibi hp gücünü arttırır + sesi hoştur ...
abartı egzoz diye bişey yoktur apaçilerin taktığı bir isimdir. acayüp arkadaşımızın dediği gibi abarth bi markadır ve büyük ihtimal abartı da burdan gelmektedir. Genelde araba egzozu, başka bi motorun egzozu monte edilerek yada egzozu delerek uzatarak vs vs yöntemlerle sağlanır.Apaçiler fazla ve iğrenç ses çıkınca daha hızlı gittiklerini sanarlar. Performans egzoz ise beygir gücü artışı sağlamak için yapılmıştır. Genelde 4 silindir motorlarda kullanılır ve fiyatları biraz tuzludur. Sesleri fazladır fakat güzeldir tabi göreceli.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
Orjinal egsoz susturucusunun performansını hiçbir sonradan takılan egsoz alamaz. Ya düşük ya orta ya da yüksek devirde çekiş bozulur. Komple egsoz sistemi de + karbüratör veya enjeksiyon sisteminde bir tune-up ile beraber işe yarar.
arkadaşlar benim suzuki gsr 600 2008 model motorum var. Performans için gittim bir sürü para verip devil egsoz aldık ve kat. iptali yapıldı ama hiç hoş olmadı
1. motorda kat. olmadığı için ciğ yakıt atıyor egsozdan ve üzerim hep benzin kokuyor
2. egsozdan çok aşırı ses çıktığı için devamlı ceza yiyorum.
İlk fırsatta tekrar motorumu orjinal sistemine çevireceğim. Bu motoru tasarlayan mühandisler en üst düzey verim ve performans için ayarlarını yapmışlar zaten çok gereksiz oluyor bu tarz şeyler. Ben şahsen kendi adıma çok pişman oldum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)