concorde787 arkadaşımızın verdiği linke göz attım benim usta keseden sallamış galiba ustalar o hortum için açıklamayı yapmış.
concorde787 arkadaşımızın verdiği linke göz attım benim usta keseden sallamış galiba ustalar o hortum için açıklamayı yapmış.
O zaman benim hava filitremden yag sızıyor. Bu durum büyük bir sorun gibi geldi bana. Kullanım şekliyle ve 125cc lik bir motora iki kişi binilmesiyle bir ilgisi olabilir mi? Motorun devir göstergesini tırmanma şeritlerinde kırmızıya getirdim. Onun haricinde 8000 deviri çok da zorlamadım aslında.
kardeş makinanda her hangi bir sorun yok. merak etme . motoru n daha yeni bu olağan bir durum. sen hava filitresini temiz tut yeter . bir tavsiyem daha .hava filitresine kesinlikle hava tutup temizlemeyin yenisi ile değiştirin. çünkü basınçlı hava filitre gözeneklerini çalışamaz duruma getirmektedir..
Yahu bende şu şerit konusuna taklıdım kaldım. Şimdi 3 gidişi olan bir yolda seyrediyoruz. Hızımız 70-90 arası, güvenli olarak nereden seyretmemiz gerekiyor? Doğrusu bu mu bilmiyorum ama, ben bu şekildeki bir yolda belirttiğim hızla orta şeritin sol çizgisinin yaklaşık 1m sağından gidiyorum! 2 şerit gidişi olan yolda aynı mantıkla orta çizginin 1 metre sağından seyrediyorum. Burada bazı arkadaşlar farklı şeyler söylemiş; yolun en sağından, emniyet şeridinden v.s.???
Eksilen yağı Shell Advance 10/40w ile tamamladım. Şu an motor garajda ve kışın çok kullanmayı düşünmüyorum. 2400 Km bakımıda geldi. Bakımı yaptırıpmı kaldırayım yoksa sezonu açarken bahara doğru mu bakım yaptırayım? İki farklı marka yag oldu içinde birde yıpranmış yağ ile yeni yağı birleştirdim. Çok soru soruyorum farkındayım ama kusuruma bakmayın. Her şeyi doğru yapmaya çalışıyorum. Buda beraberinde soruları getiriyor. Hava filtresine yag bulaştı sonuçta anladığım kadarıyla. Bu hava filtresinin performansını etkilemez mi? Hava filtresi normalde kaç km de değiştirilir?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:15 ----------
turkmath kısıtlı tecrübemle şunu söyleyebilirim ki 70-90 arası gidiyorsan, bu otobanda ancak kamyon, tır v.s. hızına denk geliyor ve emin olki diger taşıtlar otomobiller ve yüksek cc li Motosiklet Sürücüsü ARKADAŞLARIMIZ bize en sağ şeridi bile çok görüyor. Bana sorarsan en mantıklısı en sağ şerit ve mümkünse onunda en sağı. Tabi Otobanda binlerce kilmoetre yapmış arkdaşlarımız buna daha doyurucu bir cevap verebilir. Ancak düzce Akçakoca arasında iki gidiş iki geliş bölünmüş yolda ben sağdan 80 km/s ile giderken solumdan 6 tane Racing geçti 3 ü peş peşe 1 i tek ve 2 si yan yana. O yan yana geçen arkadaşlarıma söyliyecek söz bulamıyorum. Beni yolun dışına itiyorlardı neredeyse. Arabaların bize yaptığı kural tanımazlığı iki tekerlerden görmek beni çok üzdü. Söyliyecek söz yok...
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...t-yatirma.html bu linkte motosikletin nasıl muhafaza edilmesi gerektiğini yazmıştım . senin motorun içinde aynı şey geçerli . şu an bulunduğum yerde havalar soğudu ,artık motora binmiyorum. iki motosikletim var ikisininde yakıtlarını tamamen boşalttım . motor yağlarına dokunmadım . nouvo dört zamanlı onun yağını ilk baharda havalar ısınınca değiştiririm. mz ye gerek yok o zaten iki zamanlı yağa deposunda iki zamnlı yağı var çalışmayınca harcamıyo senin makinana gelince sadece yakıtını geze geze bitir. hiç motor yağı değiştirmeden depoya kaldır. bahar gelince doldur benzini bas marşa biraz gezip dolaş motor ısındıktan sonrada yağını değiştir . başka bir şeye gerek yok. filitreyide kullandığın ortama göre değiştir çok tozlu yerde binersen sık değiştirmen gerekebilir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:26 ----------
mosikletler için üretilmiş özel yağlar var onlardan kullanmanı tavsiye ederim .çünkü vitesli motosiklerde yağ aynı zamanda şanzuman yağı olarak kullanılıyor. ve önemli bir unsur olan debriyaj balatası nedeni ile kullanılan yağlar otomobil yağlarından farklıdır.
O konuda bilgi edindim ve bende motor yaglari konusunda motosiklet yaginin bir ayricaligi oldugu konusunda hemfikirim. İlave etmek için izmit'ten aldigim yag 4 zamanlı sentetik shell 10w/40 motosikklet yagi. Servisin ilk yag degişiminde kullandığı yağ biraz noname gibiydi ama en azından üzerinde 4T yazıyordu ve Bir racing Resmi vardı. Bundan sonraki yağ değişmlerinde yağı kendim alıp getirmeyi düşünüyorum servise. Böylece Servisin sunduğu "dandik" ürünlere boyun eğmek zorunda kalmam en azından.
Ortada kalan bir soru yok sanırım..Ama br konunun altını ben de çizmek istedim..
Motosikleti kesinlikle araba gibi boşa vites atarak rampa aşağı sürmemek gerekli..
Tahriğini arka tekerden aldığı için eğer boşa alırsanız arka teker yüksüz ve savrulmaya çok ama çok daha açık bir hal alır ki son zürat hızla boşta giden bir motoru yeniden vitese takmak katır kutur seslerle birlikte debriyajı bitiren en büyük şeydir, yazıldığı gibi..
Ama ısrarla altını çizeceğim, boşa atarak rampa aşağı inmeyin..Güvenlik açısından çok risklidir..
Motosiklet hiçbir koşulda boşta sürülmemeli..
İzmit'ten döndüğümden beri uyku uyumadım desem yeridir. Kilometre arttıkça kafamda sorularda arttı. Ama MT sagolsun. En sonunda rahat bir uyku uyuyabileceğim sanırım. Arabadan kalma alışkanlıkları Motosikletle yansıtmamak gerektiğini bir kere daha ve çok daha iyi anladım. Cevap veren herkese çok ama çok teşekkürler.
Arabayı anlamadan sürebilirisn ama Motosikleti asla... Herkese iyi forumlar...
Bir ekleme: Şimdi gördüm, hava filtresi tahliyesinden yağ damladığını yazmışsın..Tamamiyle normal bir durumdur..Hava filtrelerinin büyük bir kısmı yağlı tiptedir..Temizlikleri de öyle araba usulü tazyikli havayla falan yapılmaz..
Önce solvent maddeye (çözücüye, gaz yağı vs.) daldırıp çıkararak kirleri akıtılır ve akabinde geri monte etmeden önce bir kez de yağa batırılıp çıkarılma suretiyle yapılır..
Şimdiye kadar kullandığım 2 Çin malı motorumda da kullanım kılavuzlarında tarif aynen bu şekildeydi..
Tahliyeden yağ atması da hem motorun yeni olmasından hem de motorun zorlanmasından dolayı meydana gelmiştir..
Mesela siz bayır aşağı motoru boşa aldığınızda tekrar düze geldiginizde ne yapıyorsunuz? yoksa motoru bu durumlarda hiç boşa almıyor musunuz?
Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/moto...#ixzz16DG9CSB3
demişsin..cevap veriyorum:ASLA...neden yapayımki bu anlamsız hareketi???
zararından başka bir getirisi yoktur bu hareketin...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
Bende şerit konusunda bir şeyler eklemek istiyorum, hıza uygun şerit seçilmeli ve o şeridin en sağından değil şeridin içindeki sol teker izinden gidilmeli...
Hıza uygun şerit seçilmeli... Ve türkiye de yollaardan edindiğim tecrübeye göre kesinlikle emniyet şeridinde gidilmemeli. Emniyet şeridinden ne zaman ne çıkacağını asla bilemezsiniz ( taş, tuğla, lastik , meyve sandığı , su bidonu , akü, kuruyemiş satıcısı, köpek ölüsü vs. bunlar benim kurban bayramı tatilinde otomobil ile yaptığım 3.000 km lik yolculukta emniyet şeridinde gördüklerim.
1)Motor freni kullanmak tecrübe ile edinilinebilinecek bir alışkanlık.Her yiğidin harcı da deildir bunu hakkını vererek kullanmak.
Motor frenini gerektiği gibi kullanmak hiçbir parçaya zarar vermez,aksine motorda biriken kurumun atılmasına yardımcı olur.Motor freninin nasıl etkili biçimde kullanılacağı hakkında birkaç bilgi vereyim;yokuş aşağı motoru kompresyona(Kompresör ne ola ki?Bazı arkadaşlar terimlerin tam manasını bilmeden kullanıyor.Lütfen dikkat edelim.Kompresör,turbo gibidir çalışma mantığı olarak.Kompresör(Supercharger) ile Turbo'nun(Turbocharger) en önemli farkı Kompresörde panellerin motora bağlı kayış,zincir veya dişli aracaılığıyla tahrik edilmesidir.Turboda ise paneller egzos gazı yardımıyla çevrilir.)düşürmek için debriyajı asıldınız bir alt vitese aldınız diyelim.Aynı zamanda hafifçe ön freni asılmalısınız.Ardından elinizi debriyajdan yavaşça çekmelisiniz.Devir çubuğu aniden değil de yavaş yavaş yükselmeli.Daha sonra duruma göre freni kullanmaya devam edebilirsiniz.Yokuş aşağı motor freniyle inerken(kompresyon hali)devir saati çok yükselmemeli,eğer elinizi frenden çekince hız artıyorsa motor freniyle birlikte ön freni de kullanmanızı tavsiye ediyorum.
Dipnot:Bu ön fren olayı değişkendir,ön freni hiç kullanmadan da yapabilirsini bu işi fakat mümkün olduğunda kullanılmasında yarar var.
Bu işlemleri yaparken oldukça hassas olmak gerekiyor eğer elinizi debriyajdan hızlı çekerseniz ya arka teker kayar,ya kilitler ya da birkaç alternatif olay sonucu yeri boylayabilirsiniz.
5)Yokuş aşağı viteste inin,bu önemli bir mevzudur.2. vitese geçmeme sebebi de o hızda dişlinin şanzıman dişlisine oranla hızlı dönmesidir,eğer ikiye atıp debriyajdan elinizi çekerseniz arka teker kilitler ya da şanzıman dişlisini kırarsınız.Bunu siz de biliyorsunuz belki ama bilmeyen veya denemek isteyen de olabilir,bu tür kişilere karşı alınmış bir önlem.Bunu arabada da deneyebilirsiniz,40-50km/h ile gidersen 1'e veya R(Geri vites)'ye geçmez.Geçse de çok zor geçer.
6)Her zaman viteste olsun motosiklet.
kompresör : maddenin ,hava fazındaki durumunu kapladığı alanı daraltarak daha düşük hacimli bir alana sıkıştırmaya yarayan sistemler bütünüdür. buna bağlı olarak : turbo,süpercharger,turbin,piston ve silindir gibi sistemler. bu görevi gördükleri için kompresör diye adlandırılmaktadır..
dünya üzerinde ve deniz seviyesinde ,atmosfer in insan vücuduna uyguladığı basınç kuvveti vardır. ve buna 1 atmosfer (atü) basınç diye adlandırılır. tüm canlılar bu basınç denen kuvvete bulundukları ortama göre karşı bir kuvvet uygularlar. bu insan vücudunda tansiyon denilen kalp atımında uygulanan basınç tır. eğer bu 1 atü basınç olmasa idi kalbimizin uyguladığı basınç ile vücudumuz balon gibi şişer ve patlardık. . şimdi kompresör dediğimiz olayda bu 1 atülük basıncı daha dar bir alanda (örnek lastik basıncı) sıkıştırmak için kompresör aletleri ile bu havayı sıkıştırırız. ve sıkışan hava da bir kuvvet oluşmaktadır. lastik içerisine uygularsak lastik şişer . balon içerisine uygularsak o da şişer. yani ortaya bu havayı sıkıştırma nedeni ile bir kuvvet doğar.bu kuvvet nasıl bir cismi hareket ettirmek için uygulanıyorsa , cismi durdurmak içinde uygulanmaktadır. buna motor tekniğinde kompresör e bindirme dediğimiz olay tabir buna bağlıdır . yani piston silindir hava ve yakıt karışımı emip buji yardımı ile patlatılınca nasıl bir kuvvet doğuyursa bunun tersi olarak gaz kelebeğini kapalı iken tersine bir vakum oluşmaktadır. ve vakum değeri de bir basınç türüdür. ve bu eksi basınç gücüde kütleyi (motosikleti) durdurmak yada yavaşlatmak için kullanılıyor...
@concorde: olayı ortaokul fen kitaplarında yapılan tanımlar kadar basite indirgeyerek net bir şekilde anlatmışsın. açık ve net anlatım için teşekkürler, kavram kargaşasını ortadan kaldıracaktır
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Şimdi anladım meseleyi,sen çok daha farklı birşeyden bahsediyorsun.Sormak istediğim bu değildi,kafanda bir kavram kargaşası olmuş,belli.Zaten yazımın bir kısmını(Sizin cevapladığınız)da bu kargaşa üzerine yazmıştım.Kompresör,dilimize Fransızcadan geçmiş bir kelimedir.Sözlük anlamı,
a. (ko'mpresör) 1. fiz. Bir akışkanı veya gazı, gereken basınca göre sıkıştırmaya yarayan alet, sıkmaç.(TDK)'dır.
Yani bir işi yapan alete verilen isimdir,kompresyon bu aletin oluşturduğu durumdur(Bizim bahsettiğimiz,doğru kullanımı).Benim müdahale etmek istediğim buyduAyıya dayı der hale gelmemek için
Makine Mühendisliği mezunu birisine anlatmak istediğiniz mevzu da bir o kadar komik olmuşBiri size birşeyin yanlış olduğunu söyleyince önce düşünün,sonra hareket edin.Bu adam niye bunu diyor diye.
Bir düzeltme yapmam gerekiyor.Yine bazı şeylerin yanlış öğrenilmemesi üzerine.Deniz seviyesinde insan bünyesine uygulanan dış basınç 1 atm basınç diye adlandırılır.Atü,atmosferüstü basıncı ifade eder.1atm basınçtan fazladır,adı üstünde atmosferüstü.
Ayrıca ilk yazımda konumuz motorlu araçlar olduğu için direk otomobil,kamyeonet,kamyon vs. araçlarda kullanılan kompresörden bahsetmek geldi aklıma.Yoksa yukarıda da dediğim gibi birçok şeyi kapsar.
ben EML mezunuyum . terim leri yanlış kullanmış olabilirim , düzelttiğin için teşekkür ederim.
Konudaki ilk iletimi göz önünde bulundurduğunuzu düşünerek,sizden alıntı yaptığım ilk mesajda benim iletime ters düşer şekilde tanımlama yapmanızı anlamlandıramamış olmamdan dolayı sorduğum soru üzerine verdiğiniz cevabın alaycı bir tavırla yazıldığını düşünerek eğitim seviyem hakkında bilgi verme ihtiyacı duydum.Eğer yanlış anladıysam affola...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)