Suzuki dl650 & kawasaki versys 650
Reklamlar
-
arkadaslar kawasaki yi kotuleyen birkac arkadas olmus ben z1000 imi yeni sattım makinada gram sorun yoktu tabii bakımlar da onemli o kadar da sorun cıkaran parca bulunmayan makinalar degiller... ama bu iki motosiklet arasında dersen ben sadece dl yi kullandım ve torku oturusu artcılı seyahati hosuma gitti versys kullanmadım ama bu trafikte bu kadar cok DL varsa heralde bir bilinen vardır DL al pişman olmassın... bir ara bende versys e bakmıstım sexy bir alet hele o sarısı cidden mukemmel.... yani DL diyorum.... herkez goruslerini bildirmis bende birdireyim dedim!!
hayalbuysa HAYABUSA derlerdi inanmazdımmmmm!!!
Reklamlar
-
Sevgili arkadaşlar hemen bütün markaların satış sonrası hizmetlerinde bir sürü sıkıntı var (kullandığım BMW nin dahi) boşuna herhangi bir markayı kötülemeye yoğunlaşmayalım. Yetkili servislerden başka bir sürü çok başarılı ustamız var onlarada güvenmeliyiz , çağımızın mucizesi internette araştırma yaparak hem motorunuzdaki soruna hemde ucuz yedek parçaya ulaşma şansına sahipsiniz. Ah birde şu forumlarda birbirimizle atışmak yerine gerçekten tecrübelerimizi objektif olarak paylaşabilsek hayat çok daha güzel olacak.
Ebay de hemen her markanın her türlü parçası (orjinal veya yan sanayii)bulunmakta (Çin malı motorlarda biraz sorun olabiliyor TR de lanse edilen marka ile aynı ürünün Avrupadaki ismi veya modeli farklı olabiliyor dikkat etmek lazım).
-
Merhaba İlker,
Sanırım GV 250 den sonra herkez enduroya geçmeye karar veriyor. Ben de GV mi sattım ve enduro ya geçmeye karar verdim. Benim karar vermek için çok acelem yok ve inceme aşamasındayım..
İncelediğim motorları test etmeye çalışıyorum. Transalp'i denedim, Kullanımı nispeten kolay olan GV den sonra çok kolay geldi bana kullanımı. başka bir arkadaşım da da DL 650 var, onu da uygun zamanda denemek istiyorum ancak ikinci el satan birkaç yere gittiğim ve orada baktığım kadarıyla DL 650 'ye ilgim biraz azaldı.
Neyse, asıl söylemek istediğim, burada arkadaşlar çok yardımcı olmaya çalışsalar da ve hatta çok faydalı yorumlar gelse de dergilerin falan yaptığı testler çok daha bilgi verici oluyor. Benim yabancı testlerden gördüğüm kadarıyla Versys biraz daha öne çıkıyor. Yorum yapanlar genelde çok eylenceli olduğunu, kullanımının çok güzel olduğunu söylüyor.. DL 650 genelde uzun yolculuklar için tavsiye edilirken teknolojisinde ve yüzünde yıllardır bir değişiklik olmaması eleştiriliyor.
Versys in dar alandaki manevra kabiliyeti de diğer rakiplerine göre çok üstünmüş. Bunun nedeninin diğerlerine göre daha dik olan ön çatal olduğunu söylüyorlar.
Hızlanmalarda da Versys daha zevkliymiş (!) sanırım daha hızlı demek istiyorlar
Arada TDM 900 e falan da baktım ama bütçe olarak DL-650 den çok da farklı değilken tüketimi daha fazla, biraz daha da iri sanki. En güzel görünen motor olmasına rağmen touring özelliği enduro dan çok daha ağır basıyor bence.
Sonuç olarak ben kendi seçimimde (benim bütçem seninkine göre daha kısıtlı en fazla 11.000 civarında düşünüyorum, 9000 den çıktım bu fiyata) Transalp'e karar verdim gibi gözüküyor.
Transalp'in yukarıda bir arkadaşın dediği gibi "hepsinden biraz içermesi" özelliği beni ona çekti. Birde karbüratörlü olması. Çok yakıt tükettiği doğru ama transalp ve DL arasındaki fiyat farkı ile 1084 lt benzin alabilirsin. Bu kadar benzinle transalp (yakıt tüketimini 6lt/100km alsak bile) 18067km yol gider. O kadar parayı DL ye vereceğine transalp al yanında 18067 km bedavaya gelsin. Benzer bir hesap yaparsak DL 650, aradaki fiyat farkını (DL nin yakıt tüketimini 4,5 lt/100km dersek) ancak 24088 km de çıkartırsın. Bu km den sonra yapacağın km de kara geçersin.
Son olarak, DL 650 kullanan arkadaşlar kızabilir ama, DL nin önden görünüşü scooter a benziyor gibi geliyor bana. Yandan çok güzel, kabul..
Yukarıda ne kadar mantıklı yorumlar yapsak da insan bindiği motorun güzel gözükmesini de istiyor değil mi
-
Hemen tüm yorumları okudum...sonuncusu DL yi bir scooter'a dahi benzetti kendince tabi...
Aldığımdan bu yana fanatik bir DL kullanıcısı olarak; çok sık, neredeys sürekli artçım ile birlikte biniyor ve çok ama çok keyif aldığımızı yazmak isterim.
Artıları:
- uzun yol yapacağım diyene kesinlikle uygun bir motosiklet.
- oturma pozisyonu ve süspansiyonu gayet konforlu.
- sürüşü son derece keyifli. yol ve viraj tutuşu çok iyi.
- yakıtı tasarruflu son testimde 19,5lt ile de 517km yaptım.3 çanta & artçılı.
- periyodik bakımlarını kendim yapacak kadar basit.
- parçaları diğer markalara göre gayet ekonomik.
- şu anda 55600km de ve her hangi bir şikayetim yok.
Eksileri:
- off road yapmak istyene uygun bir motosilet değil.
umarım yardımcı olabilmişimdir.
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
-
hocam kafanı iyice bulandırmak istemem ama versys ve DL fiyat aralığında birde BMW R1100 ve 1150 ler bak istersen
-
Özer adlı üyeden alıntı
Hemen tüm yorumları okudum...sonuncusu DL yi bir scooter'a dahi benzetti
kendince tabi...
Önden bakınca benziyor bence ama seninde dediğim gibi benim fikrim bu. Hakkını yemiyim çok güzel motor, tek olumsuz yanı önden görüntüsü bence..
Kimseyi üzmek istemem... Sürç-ü lisan ettiysek affola...
-
Yasoe adlı üyeden alıntı
Önden bakınca benziyor bence ama seninde dediğim gibi benim fikrim bu. Hakkını yemiyim çok güzel motor, tek olumsuz yanı önden görüntüsü bence..
Kimseyi üzmek istemem... Sürç-ü lisan ettiysek affola...
Sorun değil kardeşim 10 kişi aynı noktaya bakar ama hepside farklı detaylara takılır...normaldir.
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
-
Benim de ilgilendiğim bir konu açılmış, buna çok sevindim. Ancak özellikle benim bu sitede gördüğüm kusurlar var. Zaten birçok arkadaş da buna değinmiş. "Mişli muşlu konuşmalar", örneğin kendisi başka bir marka ve model motosiklete biniyorken görüşlerini beyan etme, "motosiklet nasıldır", "aralarındaki farklar nasıldır-nedir" sorusunu sorsanız da birilerinin "onu alma beni beni"lamaları, bir topiği "kirleten", okuru yoran hususlardır. Mesela ben şimdi burada bazı arkadaşların yaptığı gibi kendi kullandığım marka ve modeli tavsiye etsem nasıl olur, "bandit al", "bandit sağlamdır", uzun yolda yormaz, artçı için de ciddi konfor sunar desem, olmaz, topik bunu istemiyor çünkü. Bunu, insanların anlaması için epey bir zaman gerekecek.
DL 650 versys'in karşılaştırılması iyi olmuş. Bu konuda tecrübeden kaynaklanan bilgilerin burada yer alması umuduyla, motor on dergisinde 4 markadan herhangi birinin daha iyi veya daha kötü konusuna değinilmediğini, daha çok sizin ne yapmayı amaçladığınız, örneğin "sert frenler yapabilme yetisi", "viraj yetisi", "seri dönüşler", vb hususlara değinildiğini belirtmek isterim. Dergi her zaman masa başında durduğu için istediğinizi sorabilirsiniz. Kazasız sürüşler..
Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)
-
tip zevk meselesi fakat motor olarak dl650'nin 2silindirli L motoru dolayısıyla tercih sebebimdir.
-
Yasoe adlı üyeden alıntı
Transalp'in yukarıda bir arkadaşın dediği gibi "hepsinden biraz içermesi" özelliği beni ona çekti. Birde karbüratörlü olması. Çok yakıt tükettiği doğru ama transalp ve DL arasındaki fiyat farkı ile 1084 lt benzin alabilirsin. Bu kadar benzinle transalp (yakıt tüketimini 6lt/100km alsak bile) 18067km yol gider. O kadar parayı DL ye vereceğine transalp al yanında 18067 km bedavaya gelsin. Benzer bir hesap yaparsak DL 650, aradaki fiyat farkını (DL nin yakıt tüketimini 4,5 lt/100km dersek) ancak 24088 km de çıkartırsın. Bu km den sonra yapacağın km de kara geçersin.
Selam arkadaşlar,
Yukarıdaki hesap her ne kadar doğru gibi gözükse de, satmaya kalktığınız andaki fiyatları aradaki farkı götürüyor. Her ikisi de (transalp ve dl650 için söylüyorum) ikinci eli bilinen, tutulan motorlar olduğundan, aldığınız fiyata veya üstüne satmak mümkün. Bu anlamda yakıt tüketimi farkını motorların fiyatlarıyla karşılaştırmak yanlış olacaktır.
Bir xl650 transalp kullanıcısı olarak ne kadar memnun olsam da, bütçem el verdiği sürece daha az yakan bir motosikleti her zaman tercih ederim. Bu da şu an itibarı ile ya dl650, ya da transalp xl700 olur. Olayı ABS+enjeksiyon diye özetleyeyim. Ağırlıklı olarak arazide gazlayan sürücüler genellikle karbüratörlü motorları tercih ederler. Bakımı, onarımı daha kolaydır. Dağ başında bozulan bir enjektörü kendi imkanlarınızla tamir etmek neredeyse imkansızdır. Ama enjeksiyonlu motorların da, özellikle honda, suzuki gibi kendini kanıtlamış markalarda zırt pırt bozulduğunu sanmıyorum. Daha doğrusu duymadım, görmedim.
versys & dl650 konusuna gelince.. Kendi adıma servisi, parçası, ustası daha kolay bulunan, ikinci eli tutulan motoru tercih ederdim. versys'i hiç kullanmadım, ama selefi kle500'ün aksine, enduro özelliklerini kaybetmiş gibi gözüküyor. Mutlaka kaliteli ve güzel bir motordur, fakat dl650 ile aralarında öyle ayılıp bayılacak kadar fark olduğunu sanmam.
-
dl 650 versyın yarı ivmelenmesini ancak yapar. bunu da göz önüne almak lazım
-
acun0 adlı üyeden alıntı
dl 650 versyın yarı ivmelenmesini ancak yapar. bunu da göz önüne almak lazım
Dl650 işi bilenin altında 3.5sn de 100'e çıkıyor....iyi ivmelenme arayan SS almalı
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
-
Aslında bu konu için açılmış bir başlık var :
http://www.motosiklet.net/forum/mark...-versys-2.html
Görmeyenler için yanyana fotolar :
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=260637
Yine görmeyenler için F800S in de dahil olduğu ecnebice bazı kıyaslamalar :
http://www.sportrider.com/bikes/146_..._opinions.html
Versys'in gösterge panelini estetik açıdan inanılmaz kötü bulsam da yorumları okudukça benim fikrim de bu iki model arasında Versys olurdu. Geçen otobanda önümde iki tane motorsiklet gördüm, uzaktan tanıdık gelmediler. Bi yakından bakayım dedim. Arabayla yetişene kadar canım çıktı, adam ortalama 160 civarı gidiyordu. Neyse iyice yaklaşmışken bi baktım yanındaki Yunus'muş. Motorsiklet kardeşliğinin bu kadarı deyip riske girmemek için uslu uslu yavaşladım tabii Turuncu renkti alet, çok havalıydı.. Daha sonra Park halinde de gördüm, resimlerde göründüğünden daha büyük bir alet..
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
-
Otoburkaplan adlı üyeden alıntı
Aslında bu konu için açılmış bir başlık var :
http://www.motosiklet.net/forum/mark...-versys-2.html
Görmeyenler için yanyana fotolar :
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=260637
Yine görmeyenler için F800S in de dahil olduğu ecnebice bazı kıyaslamalar :
http://www.sportrider.com/bikes/146_..._opinions.html
Versys'in gösterge panelini estetik açıdan inanılmaz kötü bulsam da yorumları okudukça benim fikrim de bu iki model arasında Versys olurdu. Geçen otobanda önümde iki tane motorsiklet gördüm, uzaktan tanıdık gelmediler. Bi yakından bakayım dedim. Arabayla yetişene kadar canım çıktı, adam ortalama 160 civarı gidiyordu. Neyse iyice yaklaşmışken bi baktım yanındaki Yunus'muş. Motorsiklet kardeşliğinin bu kadarı deyip riske girmemek için uslu uslu yavaşladım tabii
Turuncu renkti alet, çok havalıydı.. Daha sonra Park halinde de gördüm, resimlerde göründüğünden daha büyük bir alet..
aga verdiğin linklerin hepsinde Dl diğerlerinden daha iyi çıkıyor
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
dl 650 ve 1000 cc ligini 3 sene kullandım ilk motosikletlerimdi.transalp 650 liliginide meslegim icabı kullandım 3 sene her iki motor hakkında kıyaslama yaparsak. dl 650 motor gücü açısından daha seri ve daha güçlü torku iyi(2007 ve üzeri silindir başına çift buji olması hem güç hem yakıt tasarrufu sağlıyor artı abs 2006 ve aşağısında yok) uzun yol ve şehir içinde de aslında kıvrak bir makine öyle denildigi gibi veya göründügü gibi hantal bir makine degil,%80 otoyal %20 de stabze ve endro diyim, artçı için gayet idael ve rahat (hatta çanta varsa arkadaki yolcu bazen uyuyor tecrübeyle denenmiş) lastiklerin dubleks ve çelik cant olması uzun yoll için gayet güzel. honda transalp ise ilk olarak oturuş ve gidonun konumundan mıdır bilmiyorum ama bana göre daha rahat ve duba arası çalışmalarda transalp le daha dar dubaların arasından daha rahat ve kıvrak geçiyorum artı transalp in dönüş açısı vstroma göre biraz daha çok yani % 90 gidon dönüyorsa transalpte vstromda bu biraz daha düşük %75-80 gibi, vstromu biraz daha titiz kullanırken transalpte daha çok atlayıp zıplayası geliyor insanın yani daha endru oluşu yakıt vstroma göre biraz daha fazla yani aslına bakarsan paran ve gözüne hangisi daha hoş görünüyorsa ne yönde kullanacaksan onu al derim.her ikiside gerçekten türkiye şartlarında gayet güzel motorlar ama kavazaki versy hakkında bir bilgi sahibi degilim...
[U][U][COLOR="Red"][/COLOR][COLOR="Blue"]Menfaat yolunda edinilen dostluk,çile yokuşunda son bulurmuş[/COLOR][/U].[/U]
-
O zaman benden de bir yorum.V-Strom beyaz yakalı motoru.Bir motor festivali vs. olduğu vakit gidiyorum bir bakıyorum ne kadar saygıdeğer iş adamı doktor mühendis varsa karılarını da arkalarına almışlar Vstromlarıyla gelmişler.
Fazla kusursuz..Bir motor bu kadar mı nizami olur.Versys farklı ve çirkin.Tip itibariyle bana daha karizma geliyor.Ciddi ciddi fazer dan vazgeçtim bunu almayı düşünüyorum.
-
Africa Twin neden yok seçenekler arasında ?
-
strangedenial adlı üyeden alıntı
Africa Twin neden yok seçenekler arasında ?
Konu başlığına bak...bu sorunun muhatabı ancak konuyu açan kardeşimiz olabilir sor bakalım neden istemiyor Africa Twin'i
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
-
otopsici adlı üyeden alıntı
aga verdiğin linklerin hepsinde Dl diğerlerinden daha iyi çıkıyor
Dostum linklerden birisini daha önce açılmış bir başlık için, diğerini yanyana fotoğraflar için, sonuncusu da tablosal bir özet bir kıyaslama olduğu için verdim. Adamlar hepsinin öne çıkan veya rahatsız eden özelliklerini vermişler. Hangi profil sana uyuyorsa onu seçersin. Bunu sayısallaştırmak gerçekten imkansız...
Zaten tek kaynaktan çalışmak çok doğru değil.. Biraz ararsan onlarca kıyaslama ve değerlendirme bulursun Versys ve DL hakkında...Benim okuduklarıma göre Versys benim kriterlerime daha uygun gözükmekte Galiba sana da DL uymakta..
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
-
Kawasaki Versys ile ilgili pek bilgim olmadığından biraz araştırdım ve aşağıdaki Versys forumuna ulaştım...yorumun sonu şöyle diyor;
http://www.kawasakiversys.com/
Original yorum:
The Versys really is not a dual-purpose bike but rather an all pavement bike. Thanks to its ZR rated tires, alloy wheels, and exposed and low exhaust system this bike is not recommended for off road use. However, it does offer a wide selection of riding options as long as they are on pavement and the bike will not be subjected to abuse.
Türkçesi:
Gerçekte Versys bir çift amaçlı (arazi - asfalt uygunluğunu kastediyor) motosikletten ziyade düz yol motosikletidir. ZR sınıfı lastikleri, alüminyum alaşımlı jantları, ortaya serilen alçak egzoz sistemi sayesinde bu motosiklet off road kullanımına uygun değildir. Her neyse, geniş bir kullanım yelpazesi sunduğundan motosiklet buna alınmayacaktır..bunların asfalt üzerinde icra edildiği müddetçe....
bayağı bir ironi katmışlar yoruma
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)