Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

motor aldım bir kaç sorum olacak ..

    REKLAM ALANI
  1. #1
    kopan çocuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul-Arnavutköy
    Motosikleti
    2010 Ramzey 125 Q- 2012 YBR 125 ESD
    merhabalar ,arkadaşlar ben bundan 3 hafta önce ramzey QM 125-10V scooter aldım.adam bana yağını 1 hafta önce değiştirdim baktırmana gerek yok demişti bende tmm dedim neyse.
    1.kalkışta ve sürat alırken fazla bağırıyor veya bana öyle geliyor.
    2.yağını iyiki bu gün değiştirmişim belki bi faydası olur diye ses açısından ve içinden bir buçuk bardak yağ çıktı .yoksa daha gitseydim 1 hafta sonra motoru kucağıma alacaktım.
    3.motor kalkarken biraz geç kavrıyor sorun ne olabilir ve motor 6600 km de idi ben 7100 km yaptım.motor tahminen açılmıştır diye düşünüyorum ama motor düz yolda 80 i geçmiyor.80 e kadar rahat geliyor,iki kişi fazla zorlanmıyor.
    4. bu gün başka bir sorun çıktı motor ilerlemeye başlayınca belirli bir süratten sonra zırrııı diye bi ses geliyor arka tekerleğin ordan tam olarak nerden geldiğini kestiremedim.ve birde arka tekerlek dönerken mil ile birlikte somunda dönmesi normalmi ? çok fazla kafama takıyorum ilk motorum yardımlarınız için teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    Iraq Ebabil...
    Motosikleti
    Scoo AngeL...
    Uzmanına Denk Geldin

    Sorulara Bildiğim Kadarıyla Cevap Vereyim.

    4)O Dediğin Zııızzz Sesi Egzozun Ordan BiyerdeN Geliyordur Motoru Çalıştır Orta Ayaklığa Al Dip Gazı Ver Egzoz'un Orları Kulağınla Dinle Büyük İhtimalle Ordan Geliyor Genellikle KRONİK Olan Bi Sestir Ayrıca Evet Lastik Dönerken Mil'le SOMUN Dönmesi Gerekiyor Çünkü O Mil FREZELİ Yani Lastik Le Beraber Döner.

    1&3) Soruların Cevapları Aynı Kayış Ve Hava Ayarını Kontrol EttiR.

    2)Yağ Eksiltmemesi Lazım Tekrar Yağ Koyup Dene Bakalım
    [COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
    Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]

  3. #3
    kopan çocuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul-Arnavutköy
    Motosikleti
    2010 Ramzey 125 Q- 2012 YBR 125 ESD
    Alıntı AzRaİL42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzmanına Denk Geldin

    Sorulara Bildiğim Kadarıyla Cevap Vereyim.

    4)O Dediğin Zııızzz Sesi Egzozun Ordan BiyerdeN Geliyordur Motoru Çalıştır Orta Ayaklığa Al Dip Gazı Ver Egzoz'un Orları Kulağınla Dinle Büyük İhtimalle Ordan Geliyor Genellikle KRONİK Olan Bi Sestir Ayrıca Evet Lastik Dönerken Mil'le SOMUN Dönmesi Gerekiyor Çünkü O Mil FREZELİ Yani Lastik Le Beraber Döner.

    1&3) Soruların Cevapları Aynı Kayış Ve Hava Ayarını Kontrol EttiR.

    2)Yağ Eksiltmemesi Lazım Tekrar Yağ Koyup Dene Bakalım
    egsozdan değilde sanki o somunla jant arasında bişiler boşalmış gibi ama yarın baktıracam,ve bugün yağı değiştirirken yağı tamamen boşaldığını sandık ve sonra sağa yatır sola yatır iyice bitti sandık neyse kullanama kılavuzunda 0.9 litredir diye kapasite amam biz 0.8 koymadan doldu taştı bir sorun olurmu ve birazını boşaltalım derken temiz yağ ile birlikte siyah yağda az bişey gelmeye başladı full dolu olmasının bi zararı olurmu?

  4. #4

    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    Iraq Ebabil...
    Motosikleti
    Scoo AngeL...
    Alıntı kopan çocuk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    egsozdan değilde sanki o somunla jant arasında bişiler boşalmış gibi ama yarın baktıracam,ve bugün yağı değiştirirken yağı tamamen boşaldığını sandık ve sonra sağa yatır sola yatır iyice bitti sandık neyse kullanama kılavuzunda 0.9 litredir diye kapasite amam biz 0.8 koymadan doldu taştı bir sorun olurmu ve birazını boşaltalım derken temiz yağ ile birlikte siyah yağda az bişey gelmeye başladı full dolu olmasının bi zararı olurmu?
    Full Dolu Olmasının Bi Zararı Olmaz Devamlı Aynı Şeyi Yapmadığın Sürece 1-2 Defalık Bişey Olmaz FAZLA YAĞ MOTORU KASAR BİRAZ MOTOR HANTALLAŞIR 3-4 Gün Sonra Yağ Normal Seviyesine Döner Bi Problem Olmaz Ama DEVAMLI Yapmamak ŞartIYLA.

    Bu Arada Sana Bi Tavsiye Motorun Parçalarını Çok Fazla Söküp Takma Yalama Oluyor Dikkat Et Buna.
    [COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
    Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]

  5. #5
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Fazla yag keceleri patlatir koyma belirtilen neyse o kadar koy.

    Sen motoru en iyisi bi ustaya gotur baktirmadan motor alinmaz.
    We are many...

  6. #6
    kopan çocuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul-Arnavutköy
    Motosikleti
    2010 Ramzey 125 Q- 2012 YBR 125 ESD
    alacağım zaman baktırmıştım ya ben motoru alırken bi bilen yoktu ynımda ben bi tamirci ayarlamıştım ona baktırcaktım neyse adamla beraber giderken herif aldı başını gitti ramzey servisine oradki adam motor sıfır alındığından beri motorun periodik bakımlarını fln yapan adam ,bi sorun yok dedi bende binmiştim bir kaç defa tabi nerden bileyim motor gidiyor kakışta güç verdinmi süretli kalkıyor iyi dedik ama, abi sen bin yinede bakdedim bindi sürdü bi sorun yok dedi iyi dedik ordanda notere bu benim acemiliğime geldi zaten ama bir dahakine öyle yapmayacam,ve birde direksiyonda az bir boşluk var bu bazen belirgin bazende hiç anlaşılmıyor yavaş gideken çok sağ sol yaptığım zaman hissediyorum ama süratliyken hiç bişi yok,acaba direksiyon kilidinden olabilirmi?
    aslında bunlar incik boncuk işler bende titizizm biraz bişi oldumu sorunu çözmeden uyuyamam bu gece bakalım nolcek
    bazen oluyor motorla başıma gelmesini istemediğim ne varsa gelmiş ben ağlıyom ortalık karışmış bir uyanıyom koca bi ohh :D iyi geceler herkese

  7. #7
    TORAMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 200 ie
    Scooterlerde kayışlı aktarım olduğu için biraz geç kavrama yapabilir ama kalktıktan sonra normalleşir.

    Yağ eksiltme nedenlerini bulmak için önce yağ karter kapağının olduğu yerlere bak yağ kaçırması varmı?

    Motor yağı belirtilen miktarda ilave edilmelidir yağ çubuğu seviye göstergesinin tam ortasında olursa iyi olur. Fazla yağda az yağda motora zarar verebilir.

    Motosiklet konusunda titiz olman iyidir tabii ki kolay gelsin..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)