Alırken bakmadan mı alacağız yok mu bir bilen nerelerine bakacağız bu İtalyanlara, Typhoon 125 veya Runner 125 makinesi aynı.
söyle diyeyim sana..şuanki motorum dylan 16 hp olmasına rağmen bir önceki motorum yamaha bw's 7hp daha az yakıyo.. ama onuda geçtim en kötü yanı eksoz kokusu..2 zamanlı motora bindikten sonra hiçbir şekilde sosyal ortama giremiyordum buram buram yağ kokusunu duyan cüzzamlı gibi kaçardı inan bana..sosyal hayat istiyorsan iyice bi duş alıp kıyafetleride değiştirmen gerekiyor her seferinde..
ne kadar hızlı gittiğini ancak fren yapınca anlarsın..:cat:
ben de bi tane kiralik yamaha bws 100'un motorunu sisirmistim.
2 zamanli motorlarda uzun sure sabit hizda sabit gazla gidince motor sisebiliyor sanirim,
sabit hiz motora daha az yag enjekte edilmesine neden oluyor bu da motoru asiri isitiyor galiba.
Yada motor sismeden 5-10dakka once cok dik bir yokusa surmustum motoru ondan oldu
Teşekkürler, ama yardımcı olan çıkmadı hala ,egsoz,ön-arka varyatör... pahalı galiba durumlarına bakmak gerekiyor.
Gereksiz gaz verince motora fazla yağlanma yapıyor fazla yağlanma şöyle, örnek:
7000 devirde 100 km hızla gidiyoruz gaz tam açık, aynı 100 km hızı %75-80 gaz açıkkende yapar fazla gazı açınca yağlama fazla oluyor yağlama bujiyi yağlıyor buji ateşleme yapmıyor veya düzgün çakmıyor yakıtı düzgün yakmıyor boğulmuş veya şişmiş gibi çalışma ve tepki veriyor aksine hızlı giderken iki zamanlı motor dahada soğuk çalışır.
Motor devir almadan fazla gazı açmamak gerekir.
İki zamanlı motoru ilk çalıştırmadan sonra ısıtmak gerekir yüksek devire çıkan motor ısıtılmadan parçalar genişlemeden gazlanırsa bu aşınma yapar bkz.iki zamanlı motorların ömrü az olur lafı.
Şişmeden kasıt silindir genişliyorsa ki sanmam bronz krom veya başka alaşımda gömlekli silindir şişsin bu şişmeye oranla pistonda şişer zaten alüminyum ısınınca bir miktar genişler.
Arasıra giderken gazı kapamak (kompresör yapmak frensiz) yağın yanmasına ve bujinin yağlanmasının giderilmesine yardımcı olabilir.Kompresör yapmak yani gazı kısmak 4 zamanlılar gibi yüksek olmaz.
60 la giderken motor birden arkadan biri tutmus gibi yavasladi 40km hizdan durana kadar arka teker kilitlendi.
15 dakka hic calistiramadim. sonra motoru guc bela calistirdim ama 20-30km hizi hic gecemiyordu
desem heralde sismistir kesin dersiniz. Motorda geri donussuz bir deformasyon oldu eminim.
Durduk yere bahsettiğin şeyi yapmaz başka bir sorun var gibi anlattığınız duruma göre.Motorun yağı bitmişte olabilir haliyle yağlanma olmazsa kitlenme hararet yükselmesi olabilir.Tekrar çalıştırıp gittiğinizde 60 70 e çıkıyorsa sorun yok buji yağlanması olmuştur ama gitmiyorsa yağsızlıktan motor aşınmış olabilir.
Kurum bağlamıştır o kiralık Bw's, bujileri islenmiştir. Kiralık araçlara bakım bile yapmıyorlar,arızalı halinde müşteri uğraşsın dursun.
Ben cebimden tamir parasi vermedim acikcasi, sadece 1 gunum daha vardi kiraladigim o yandi.
Motor kiraladigim yer teknik arizalari musteriye odetmiyor. Motorda yeterli yag da vardi benzin alirken yag ekletmistim yag deposuna ayrica yag lambasi yanmiyordu.
20 bin km yi gecmisti motor ama, kiralik bi motor icin fazla hele bakimli degilse.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)