Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

600 cc den 1000 cc ye geçişş

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Aralık 2008
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    yamaha r6
    (eleştiri yapacak olanlar yorum yapmasın)
    1 ay 150 skyjet 2 ay hyosung gt250r 2 3 kadarda r6.

    motorumn modeli biraz düşük oldugu için hemde bu motorla acemiligimi atlattıgım için artık bana göre büyütme zamanı geldi diye düşünüyorum. gönlüm 2006 2007 r1 den yana. aslında hondada olabilir fireblade sizce hangisi olmalı ?
    ZevkLer ve RenkLer TartışıLmaz...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    R1 in guc bandi hosuma hic gitmemistir 1000RR daha bi iyi bu konuda.

    Ama tavsiyem 600 lukle soyle iyice bi gazla imkanin varsa bi iki piste falan cik eminim 600lukte kalmak isticeksindir daha o motorun sen 1 silindirini bile kullanmamissindir guc olarak 1000lik Turkiye sartlarinda bence gereksiz.
    We are many...

  3. #3

    Üyelik
    02 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul sancaktepe
    Motosikleti
    CBR600RR
    Al kaedesım al kım ne dıyebılıkı sadece dıkkatlı ol.
    Soyle bırsey var alacagın makına ıcın yardım ıstıyosun, ancak elestırı ıstemıyosun sencede bıraz bencılce degılmı
    Kaybedicek birşeyin yoksa asla (arkana) bakma...:cat:

  4. #4

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Acemiliğini atmış kişi alacağı motoru başkasına sormaz,.. hele hele forum sitesine hiç sormaz.

    Acemiliğini atmış adam ne istediğini ve piyasadaki motorların özelliklerini zaten kendi biliyordur.

    Ayrıca hiçbir forum sitesi size "ısmarlama cevap" sunmaz. Sadece duymak istediklerinizi bekliyorsanız burası yanlış adres.

  5. #5
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı KuweytLi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    (eleştiri yapacak olanlar yorum yapmasın)
    1 ay 150 skyjet 2 ay hyosung gt250r 2 3 kadarda r6.
    Eleştirilmek istemiyorsan konu açmamalıydın. İşi hakaret aşagılama vb. boyutlara getirmeden her üyenin eleştirme hakkı var. Forumların kuruluş amaçlarından biriside bu zaten. Aksi halde forumlar yerine bir kitap basılırdı millet ne ögrenmek istiyorsa ordan ögrenirdi. Forumların kitaplardan farkı burda karşılıklı fikir alışverişinde bulunabiliyor olmanızdır.

    Biraz fikir almanı öneririm...
    Duyarlı Olmak,
    Tarih: 14.12.2003 Saat: 19:20
    Konu: Her Turlu Duyurular


    Sevgili Arkadaşlar,

    Daha önceden de bu konu ile ilgili bir yazım olmuştu. Rahmetli Raif Ağabeyin vefaatinde içinde bulunduğum duyguların etkisiyle oldukça saldırgan bir yazı yazmıştım. O günden bugüne fikirlerim halen değişti mi, hayır.

    Motosiklet, hepimizin hayatında oldukça önemli bir yere sahip ve hatta birçoğumuzun hayatının çoğunluğunu kapsayan bir hobby. Kimimiz için artık hobby den çok bir ulaşım aracı. Ancak gördüğüm o ki, genç yaşlı demeden bir çoğumuzu da aramızdan alıp götüren ve bizlere büyük acılar bırakan bir hobby olmaya başladı. Bunda suçlu, acaba motosiklet denilen araç mı, yoksa bizler mi? Evet motosiklet tehlikeli bir araç. Ancak içinde bulunduğumuz şu ortamda yürümek de, alışveriş mağazasından alışveriş yapmakta, bankaya gitmek de tehlikeli. Diğer seçenekler de alternatifler yaratabiliyoruz. Suçu, kana susamış canilere atabiliyoruz. Ölenlere rahmet ediyor, kalanlara başsağlığı diliyoruz. Aynı motosiklette olduğu gibi. Ama motosiklet kazalarında ne hikmetse hiç motosikletlere suç bulmuyoruz. Bu aletlerin suçu yok mu? Bence var. Ama onların suç teşkil ettiği konuyu aslında bizler yaratıyoruz. Nasıl mı?

    Yeni bir motosiklet modeli çıkıyor. Çok hoş, çok güzel.

    "İşte hayatımın motosikleti, bundan mutlaka edinmem lazım. Bu sayede hem kendi egomu tatmin eder, hemde çevreme bol bol hava atarım.."

    Yada,

    "İşte benim almam gereken, bana yakışan motor bu. Bundan başkasını alırsam, çevremdekiler ne der sonra? Klasıma yakışmaz diğerleri!"

    Yada,

    "Hayat tehlikelerle dolu zaten. Olacağı varsa olacak. O yüzden alayım anasını sattığımın motorunu. Hem bana birşey olmaz. Koca camiada beni mi bulacak kaza?"

    Gibi birçok sebepler üretiyoruz kendi kendimize. Henüz yeni motorcular (lütfen kimse alınmasın yeni motorcu dediğim için ama biraz çuvaldızı kendimize batırmanın zamanı geldi.) ki bunlardan kastım sene itibarıyla değil, km itibarıyla söylüyorum, motosikletini hemen büyütmenin yollarını arar oldular. Soruyorsun,

    - 10000 km yol yaptım. Artık motorumu büyütmenin zamanı geldi, hem diğerlerinde büyük motosikletler varken benim ki onların yanında oyuncak kaldı, diyerek savunmalarını baştan hazırlıyorlar.

    Yada,

    - 16000 km oldu, biliyorum daha erken motorumu büyütmek için ama aklım o motorda işte. Aklımda kalacağına altımda yol alsın. Hem ben hız yapmam.

    Arkadaşlar, kabullenmesek de motosikletini büyütmenin en büyük sebeplerinden biri, çevremize atacağımız "HAVA" dır. Altımızdaki motosikleti de aynı otomobilimiz gibi gösterişlisinden, en pahalı olanından, en güçlü olanından seçiyoruz. Hadi otomobilde bir şansımız var. Peki motosiklette var mı?

    Henüz yeni motosiklet sahibi olan arkadaşlarla tanışma fırsatım oluyorlar. İlk motosikletleri büyük hacime sahip motorlar oluyor.

    - 600 cc lik aldım ama gidip 1000 cc lik almadım. Biraz tecrübelenince onlardan alacağım.

    Savunmaya bak!!!! Size kısaca bir teknik açıklama yapayım.

    600 cc lik bir Racing, Motor Gücü 100-125 hp arasında. Bu gücü 11500 rpm ile 13000 rpm (Rpm = Devir/dk.) da sağlıyor. Yani, krank dakikada 11500 rpm dönüyor. Saniyede 191 defa dönüyor. Biraz düşündürücü dimi? Ve bu motorların 0-100 km/h hızlanma değerleri ise 2,4 - 2,9 saniye gibi oluyor. Şimdi bu gücü kontrol etmek sizce kolay mı?

    Peki Racing değil de Enduro'dan bahsedelim. Aşağı kalır yanı mı var? Hayır.

    650 cc lik bir Enduro, Motor gücü 45-55 hp arasında. Bu gücü 7500 rpm - 8500 rpm de sağlıyor. Yani krank dakikada 7500 devir dönüyor. Saniyede 125 kez dönüyor. Ağırlıkları ise 180 kg civarında oynuyor. Bunlarında 0-100 km hızlanma değerleri 4,5 - 6 saniyeler arasında değişiyor. Yani yukarıdakilerden çok da aşağı kalır değil. Evet bu gücü kontrol etmek, yukarıdaki bir racing ten daha kolay. Ama yeni başlayan biri için mi? Değil... Yada henüz birkaç bin km yapmış insan için mi? Yine hayır. 1000 cc likleri söylemeye gerek görmüyorum bile.

    Avrupa'da yeni başlayan bir motosiklet sürücüsü, ilk olarak 50 - 200 cc arasındaki motosikletleri en az 2 sene kullanmak zorunda. Ondan sonra yeniden sınava girip, yeterlilik sağladığı takdirde 2 sene de 200 - 400 cc arasındaki hacimli motosikletleri kullanıyorlar. Ondan sonra seneye göre motosikletlerini büyütüyorlar. Ancak her seferinde yeterlilik sınavına tabi tutuluyorlar. Eğer bu sınavlardan başarısız olurlarsa, küçük cc li motosikletleri kullanmaya devam ediyorlar. Taa ki eğitmenlerini ikna edene kadar. Ancak maalesef ki ülkemizde bizler kendi kendimize yeterlilik veriyor ve en kısa zamanda daha büyük motosikletleri almaya çalışıyoruz. Sonuç "GERİDE ACILI BİR AİLE, ARKADAŞLAR, TEHLİKELİ İMAJ"

    Sevgili arkadaşlar, 10000 -15000 - 20000 km ler tecrübe kazandırmaz. Bu km'lerle sadece kullanmış olduğunuz motosiklete adapte olursunuz. Onunla bütünleşirsiniz. Ancak yeni bir motosiklete geçtiğinizde ki bu büyük bir motosikletse, siz çok acemisinizdir. Ne motorun özelliklerini, ne karakterini bilmiyorsunuzdur. O motosiklet, sizin için POTANSİYEL BİR TEHLİKE 'dir. Şunu sakın aklınızdan çıkarmayın, ister 4 teker, ister 2 teker olsun her aracın bir karakteristik sürüş tarzı vardır. Bu aynı marka, model olsun farketmez. Şöyle deneyin, aynı model, aynı km.lerde, aynı marka bir başka arkadaşınızın motosikletini kullanın, farklı gelecektir size. Yabancılık çekeceksiniz. Hareket ederken, viraja girerken, fren yaparken çok büyük farklılıklar hissedeceksiniz. İşte o size yabancı bir motosiklet. Ve siz ona alışıncaya kadar sizin katiliniz olmaya aday. O ana kadar yapmış olduğunuz km'ler, o an için tamamen resetlenmiş olacaktır. Siz artık acemi durumunda olacaksınız. Ne zaman ki yeni motosikletinizle birkaç bin km yaparsınız, o zaman alışacaksınız. Ha burda eğer sizin yapmış olduğunuz km, eğer 10 -15000 km değil de 25-30000 km olsaydı, alışma süreciniz daha kısa olurdu. Daha fazlası olsa çok daha kısa süreler olurdu. Dikkat edin, tehlikede olduğunuz süreden bahsediyorum.

    Geçtiğimiz sene Yunanistan'dan gelen motosikletli dostlarımızla yapmış olduğumuz konuşmalarda, aynı motosikletle 100000 km ler yapanlar, bunu aşanlar vardı. Onlar bu işi gerçekten hobby amaçlı yaptıklarından altlarındaki motosikletlerin büyük yada küçük olması, onlar için birşey ifade etmiyordu. Sonuçta yine iki teker üstünde hareket ediyorlar ve hobby lerini gerçekleştiriyorlardı. Onlar bizden daha mı az tecrübelilerdi peki? Tabii ki hayır. Ama onlar bilinçli kullanıcılardı ve motosikletin onlar için tehlikelerini bertaraf etmenin yolunu biliyorlardı.

    Şimdi büyük bir motosikletin tehlikesinden biraz bahsedelim.

    Her insanın içinde adrenalin duygusunu yaşamak vardır. Bunun çeşitli yollarını arar. Elimin altında güç olsun ama ben bunu kullanmam diyen yalan söyler. Mutlaka o gücü kullanır.

    - Ya, uzun yolda araç sollarken, düşük gücü olan bir motor beni tehlikeye sokuyor. Bastım mı geçmem lazım ki tehlikeden kaçayım.

    Geçme o zaman kardeşim. Yol boşalınca geç sende. Niye riske atıyorsun ki kendini? Güç olduğu sürece risklerini de artırıyorsun. Nasıl olsa geçerim düşüncesi ile ona göre yol almaya başlıyorsun. Bunu bilinç altından yapıyorsun. Oysa gücünü bildiğin bir motosiklet olsa altında, risklerini en aza indirmeye çalışıyorsun. Yol boşsa geçiyorsun, daha düşük limitlerde gidiyorsun, daha yavaş virajlara giriyorsun. Yani tehlikeleri otomatikman minimuma indirgiyorsun. Gideceğin yere daha rahat gidiyorsun, yorulmuyorsun, etrafını görme fırsatlarını kaçırmıyorsun. Süre olarakta hızlı gidenden çok az bir farkla ulaşıyorsun gideceğin yere.

    Bir diğer nokta ise tehlike anında, tehlikeden mi kaçayım, motorun gücünü mü kontrol edeyim derken kaza zaten oluşuyor. Sadece büyük hacimli motosiklet değil sorun, ebatsal olarak daha büyük, ağırlığı daha fazla motosikletler de tecrübesiz insanlar için büyük tehlike oluşturuyor. Altınızdaki kütle ne kadar büyük olursa, kontrol etmeniz de o kadar zorlaşıyor. Bunu en kolay kaygan bir yolda hissediyorsunuz. Kendi cüsseniz ile altınızdaki kütleyi kontrol etmenin ne denli zor olduğunu daha iyi anlıyorsunuz. Yarış amaçlı üretilen motosikletlere dikkat edelim. Genelde çok hafif olurlar. Bunun sebebi sadece daha az ağırlık, birim kütleye düşen daha yüksek beygir gücü değil, kontrolü daha kolay bir kütle, daha az harcanan enerji, daha az yorgunluk vs. vs... Görüyorum ki 50 kg. olan bir bayan, 180 kg lık kütleyi kontrol etmeye çalışıyor. Sizce ne derece başarılı olabilir? Yada 70 kg olan bir adam, 240 kg lık bir kütleyi kontrol etmeye çalışıyor. Şöyle bir hesap vardı yanlış hatırlamıyorsam, bir insan, ancak kendi ağırlığı kadar olan bir kütleyi zorlanmadan kaldırabilir. Bunun üstündeki ağırlıkları, insan üstü bir çaba ile yapar. Ancak limitlerdir ve çok çabuk yorulur. (Halterciler hariç)

    Bir de diğer bir konu sele yükseklikleri. Bacak boyu 75 cm olan bir kişi, 85 cm sele yüksekliği olan motosiklet kullanıyor. Tecrübesi ise zayıf. Ayaklarını yere koyma isteği sürekli var. Yavaşlamalarda hemen ayaklar yere iniyor. Yere değecek mi? Belki parmak uçlarında. Peki o kütleyi parmak uçlarında nasıl taşıyacak? Hasbelkader taşıyor. Ama en ufacık zorlanmada motosiklet yerde. Şanslı ise ayakları altında kalmaktan kurtuluyor. Diyeceksiniz ki Cross motosikletlerinde adamların ayakları bile yere değmiyor ama bu adamlar yarışıyor. Sizde de o tecrübe olsa, sizde binin. Adamların işleri. Yada uzun yıllardır artık motosikletin üstünde olduklarından, ayaklarını yere indirme gereğini pek duymuyorlar.

    İşte arkadaşlar, yukarıda saymış olduğum bir çok sebep, motosikletleri kana susamış katillerden farklı kılmıyor. Ama bu cansız kütleler mi suçlu? Hayır. Buna sebep veren insanlar, yani yine bizler suçluyuz. Bu masum hobby amaçlı araçlarımızı, kana susamış cani yapan bizleriz, onlar değil. 1992 yılından beri bu motosiklet kullanıyorum. Toplam yapmış olduğum km, 300.000'e merdiven dayadı. Ama halen 650 cc bir motosiklet kullanıyorum. Bundan sonra alacağım da 650 cc olacak. Lütfen bu duyarlılığı sizlerde gösterin. Gösterin ki, artık bu mail guruplarında kaza haberleri, kaza sonucu ölüm haberleri olmasın.

    Biliyorum yazı çok uzun oldu. Belki çok ukalaca bir yazı oldu. Ama eminim ki bir çoğunuz okuduğunda bana hak verecektir.

    KONTROL EDEBİLDİĞİN GÜÇ HER ZAMAN GÜLDÜRÜR, KONTROL EDEMEDİĞİN GÜÇ İSE BİRGÜN ÖLDÜRÜR.

    ÖLMEK İÇİN DEĞİL, ÖLENE KADAR MOTOSİKLETE BİNMEYİ DENEYİN.

    Vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim.

    Sevgiler

    Zafer Yangın
    Suzuki XF650 Freewind
    İstanbul
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yazıyı okumadan önce kafanızda motosikletle ilgili tüm bilgileri ve yaşadıklarınızı unutun. Hatta hayatınızda motora bile binmemiş farzedin kendinizi... Yazının sonunda yazılanlarla aynı düşünceye sahip değilseniz, sizden ricam “polemik olsun diye veya tartışmak için” karşıt görüş yazmayın. Farklı görüşünüz ve paylaşacak deneyiminiz varsa paylaşın ama sağlıklı bir beyinin burada yazılanların tersine birşeyi düşünmeyeceğini bekliyorum...


    İlk motorum 600cc bir supersport ve hala hayattayım düşüncesi

    Bu tip bir düşünce çok tehlikelidir. Kim ne derse desin, 600cc ve üzeri bir motosiklet başlangıç motoru olarak uygun değildir. Bunu dünya üzerindeki bütün deneyimli insanlar, eğitmenler ve bu işin içinde olan insanlar söylüyor. Haa, “ben yaptım oldu” deyip kafanızın dikine giderseniz birgün, biryerlerde patlarsınız. Neden mi? Çünkü 600cc ve 1000cc kategorisindeki yarış motorları hatayı affetmez. Zaten motor en ufak hatanızı kollayan, ilk fırsatta sizi üzerinden atmaya çalışan bir alettir. Yarış motorları diğer motorlardan çok farklı davranışa sahiptir. Ortalama olarak 160-180 kg olup, 120-200 hp arası güce sahip bu motorlar, 2-3 saniye gibi çok kısa sürelerde çok yüksek süratlere çıkabilirler. Bu motorlara yüksek süratlerde hakim olmak ciddi derecede zordur. Motora hakimiyet belli teknikler gerektirir. Yüksek süratlerde motoru yavaşlatmak ve durdurmak zordur. Bu tip motorları kullanmak için “İleri Sürüş Teknikleri” eğitimi almak faydalı olacaktır. Bugün MotoGP gibi bir yarışta bile profesyonel kullanıcıların motorlarla ne tip kazalar geçirdiğini görüyorsunuz. Pist ve trafik çok farklı ortamlardır. Pistte yapılan hatada en kötü ihtimalle biryerleriniz kırılabilir ancak aynı şekilde trafikte kaza geçirdiğinizde bunun ölümle sonuçlanması olasıdır. 600cc motora binip, hala hayattayım diyenler birgün öyle bir durum içerisinde kalabilirler ki, bu hayatlarına malolabilir. Aynı durumda deneyimli ve eğitimli bir kullanıcı zor da olsa bazı teknikleri uygulaması sayesinde içinde bulunan durumdan sıyrılabilecektir. Düz yolda motor kullanmak ve başına birşey gelmemesi motoru çok iyi kullanıyor anlamına gelmiyor. Çekirge bir sıçrar, iki sıçrar, üçüncüde ne olduğunu biliyoruz...

    Kimseye motor hayatına 100cc scooter ile başlanmalı demiyorum ama herkes cüssesine, kapasitesine uygun bir motorla başlaması, o motora iyice alıştıktan ve çok iyi şekilde hakim olduktan sonra değiştirmeyi düşünmeli diyorum. Yurtdışında birçok ülkede ehliyeti yeni alan kişiler kanuni olarak 2 sene boyunca 100-150cc den büyük motor kullanamıyorlar. 2 senenin sonunda da yapılan bir sınavdan geçtikten sonra motor hacmini büyütebiliyorlar, o da direk olarak 1000cc olamıyor. Kısacası dünyada büyük hacimli motorla başlanmaması için kanuni yollara da başvuruluyor. Umarım bu uygulama Türkiye’ye de gelir çünkü forumda okuduğum yazılardan anladığım kadarıyla bilinçsiz kullanıcı sayısı çok fazla.

    Deneyim ve eğitimi hiçe sayan zihniyet

    Motosiklette olmazsa olmaz iki şeyden biri deneyim, diğeri eğitimdir. Çok uzun süreler motosiklet kullanan biri zaman içerisinde yaşadığı olaylardan deneyim kazanır ve yapmış olduğu hataları tekrar etmemeye çalışır. Motosiklette deneyim çok önemlidir, ölmemenizi sağlar. Bunun yanında eğitim, deneyimi destekleyen bir kavramdır. Ciddi bir kuruluştan alınan eğitimin faydası çok büyüktür. Uzun süreler motor kullanan biri bile eğitim aldıktan sonra bir konu hakkında “meğer bunca senedir bunu yanlış biliyormuşum” diyebilir. Sonuçta eğitimde alınan bilgiler motor konusunda uzman ve profesyonel kişilerin ortaya koyduğu bilgilerdir. Bunları hiçe sayan sadece kendini kandırır ve hiçbir zaman kendini geliştiremez, olduğu yerde sayar. Çok şey bildiğini sanar ama aslında hiçbir şey bilmiyordur.

    Beceri ve kabiliyet

    Tabi ki her konuda olduğu gibi motosiklet kullanma konusunda da her insanın becerisi birbirinden farklıdır. Biri 2-3 ayda motora çok iyi hakim olabiliyorken, diğeri aynı sürede trafiğe bile çıkamayabilir. Ancak motora çok kısa sürede hakim olabilmeniz, motoru çok iyi kullandığınız anlamına gelmez. Motoru çok iyi kullanıyor olmak için deneyim sahibi olmak gerekir ki bu da zamanla olacak birşeydir. Bazı arkadaşların ben 2 aydır motor kullanıyorum, 40 yıldır sürenlere taş çıkartırım demesi sizce ne kadar anlamlıdır?


    Herkese iyi sürüşler, kazasız günler diliyorum...

  6. #6

    Üyelik
    09 Aralık 2008
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    yamaha r6
    eleştri yapılmasını istemiyorum yine olay olacagı belliydi açtıgım başlıgın. öneri istiyorum.

    600 le uzun yol yaptım.
    ZevkLer ve RenkLer TartışıLmaz...

  7. #7
    txxxr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2010
    Şehir
    motorunun yanı
    Motosikleti
    ???????
    vatandaş laklak peşinde
    öyle 3 aşşağı 5 yukarı değil...1 aşşağı 2,3,4,5,6 yukarı...

  8. #8
    djbm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2010
    Motosikleti
    Eğer Olursa Yamaha YZF R125
    Alıntı KuweytLi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eleştri yapılmasını istemiyorum yine olay olacagı belliydi açtıgım başlıgın. öneri istiyorum.

    600 le uzun yol yaptım.
    Benim henüz bir motorum yok,henüz motora hiç binmedim ama yaklaşık 6aydır bu forumu takip ediyorum ve senin gibi düşünen birçok kişiye karşı verilen cevaplarıda okudum.Forumda bir arkadaşımız bn 3yıl 250cc kullandım artık 600cc ye gecme zamanım geldi diyordu ve çoğu kiş buna karşı çıkmıştı.Sen 2 yıl değil bir motoru en fazla 3ay kullanmışsın belki de kabiliyetin var ancak 1000RR yi alıp da türkiyede ne yapıcaksın.Sonun n'olucak.Sana sonunu söyliyeyim.Bir gün ya yarışırken ya da yolda giderken ya bir arabadan dolayı veya herhangi birşeyden dolayı tehlikeden kacmaya çalışıcaksın.Ancak 1000'lik bir motor istediğine göre yavaş sürmeyi sevmiyorsun.Ve bu kadar insanın seni uyarmasına rağmen hâlâ bu şekidle cevaplar veriyorsun.Burda kimse senin baban veya abin değil ama seni korumak seni bilinçlendirmek için seni uyarıyor ama ben bildiğimi okurum diyorsun.Peki böyle devam et.O gün "tehlikeden" kaçmaya çalışırken hızından dolayı veya altındaki gücü kontrol edemiyeceğinden dolayı düşücek ve alınma ama "yeri öpüceksin".Eğer şanslıysan hastanenin önünde ailen-arkadaşların-akrabaların seni bekleyecekler,Dua edecekler.Ama doktorun 2 kelimesinden sonra(Başınız Sağolsun) hepsi ağlamaya başlayacaklar.Annen,baban perişan olucak arkadaşların haftalarca aylarca uyuyamayacak. Bunların yaşanmasını çok mu istiyorsun?Altında R6 var zaten 1000lik bir makineyi alıpta kendini öldürmek için neden bu kadar isteklisin?Eğer R6'yı son hızına kadar basıyorum bana yetmiyo illaki 300ü aşıp asfalttan kazınmak istiyorum diyorsan paranı koy cebine git al istediğin makineyi.Madem kimseden eleştirilmek istemiyorsun soruda sorma bence.Lütfen yazdıklarımdan dolayı kimse alınganlık yapmasın ben arkadaşın bu kadar aceleciğine yanıyorum.Buyur git al.Her yola çıkışında ailene mektup bırakmayıda unutma Böyle gidersen daha çok başını taşlara vurursun

  9. #9

    Üyelik
    09 Aralık 2008
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    yamaha r6
    Alıntı djbm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim henüz bir motorum yok,henüz motora hiç binmedim ama yaklaşık 6aydır bu forumu takip ediyorum ve senin gibi düşünen birçok kişiye karşı verilen cevaplarıda okudum.Forumda bir arkadaşımız bn 3yıl 250cc kullandım artık 600cc ye gecme zamanım geldi diyordu ve çoğu kiş buna karşı çıkmıştı.Sen 2 yıl değil bir motoru en fazla 3ay kullanmışsın belki de kabiliyetin var ancak 1000RR yi alıp da türkiyede ne yapıcaksın.Sonun n'olucak.Sana sonunu söyliyeyim.Bir gün ya yarışırken ya da yolda giderken ya bir arabadan dolayı veya herhangi birşeyden dolayı tehlikeden kacmaya çalışıcaksın.Ancak 1000'lik bir motor istediğine göre yavaş sürmeyi sevmiyorsun.Ve bu kadar insanın seni uyarmasına rağmen hâlâ bu şekidle cevaplar veriyorsun.Burda kimse senin baban veya abin değil ama seni korumak seni bilinçlendirmek için seni uyarıyor ama ben bildiğimi okurum diyorsun.Peki böyle devam et.O gün "tehlikeden" kaçmaya çalışırken hızından dolayı veya altındaki gücü kontrol edemiyeceğinden dolayı düşücek ve alınma ama "yeri öpüceksin".Eğer şanslıysan hastanenin önünde ailen-arkadaşların-akrabaların seni bekleyecekler,Dua edecekler.Ama doktorun 2 kelimesinden sonra(Başınız Sağolsun) hepsi ağlamaya başlayacaklar.Annen,baban perişan olucak arkadaşların haftalarca aylarca uyuyamayacak. Bunların yaşanmasını çok mu istiyorsun?Altında R6 var zaten 1000lik bir makineyi alıpta kendini öldürmek için neden bu kadar isteklisin?Eğer R6'yı son hızına kadar basıyorum bana yetmiyo illaki 300ü aşıp asfalttan kazınmak istiyorum diyorsan paranı koy cebine git al istediğin makineyi.Madem kimseden eleştirilmek istemiyorsun soruda sorma bence.Lütfen yazdıklarımdan dolayı kimse alınganlık yapmasın ben arkadaşın bu kadar aceleciğine yanıyorum.Buyur git al.Her yola çıkışında ailene mektup bırakmayıda unutma Böyle gidersen daha çok başını taşlara vurursun
    ben bilinçli bir kullancıym kendime fazla güveniyorum bndan kaynaklanıyor olabilir. yada benm saglık sorunlarm var zaten ölümü pek umursamıyorum zaten
    1000 lige geçmesemde motordan tamamiyle vazgeçecem spor bi araba olacak ama gönlüm hep motor diyor.
    ZevkLer ve RenkLer TartışıLmaz...

  10. #10
    ferrari_gani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2005
    Şehir
    istanbul/bakırköy
    Motosikleti
    4x4 ruhlu karakaçan enduro&touring&race GETZZZ
    mersine hiç gitmedim, trafiğinin nasıl olduğunu da bilmiyorum.

    r6 kullandım, 100 rr da kullandım ama r1 kullanmadım. 1000 rr cidden iyi giden bi alet. eğer amaç top speed değilse r6 da ondan aşağı kalır yanı yok. yok eğer amaç hava ise, motordan çok iyi anlamayan hiç kimse r6 ile 1000 lik arasındaki farkı anlayamaz. eğer olay ses ise ki 1000 liğin sesi de ayrı bi güzeldir, r6 ya takılacak güzel bi egzoz ile istediğin sesi elde edersin. yok ben pistte yarışıyorum diosan, r6 ile yapacağın derece 1000 lik ile yapacağın dereceden daha iyi olacağına garanti veriyorum benim tanıdığım ve pistte yarışan herkesin ortak fikri 1000 lik güzel ama 600 lük daha zevkli. sen önce r6 yı yuttuğundan emin ol, ozaman değiştirmek istemeyeceksin bile.

    yok illa ben değiştirecem diosan da ben 1000 rr ı tercih ederdim r1 yerine.
    dünyada her erkeğe 4 kadın düşüyor. benim hakkımı her kim yiyosa haram zıkkım olsun elinde patlasın

  11. #11

    Üyelik
    24 Aralık 2008
    Şehir
    Mordor(orta dünya)
    Motosikleti
    ZX6-R
    dostum 2 3 ay kullandığın 600lükten ne olur? ben 2 senedir kullanıyorum 20bin yaptım sürekli sürüşme yeni katkıları oluyor bu devede kulak he bide sürmek var SÜRMEK var artık nasıl kullandığını bilemem

  12. #12
    djbm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2010
    Motosikleti
    Eğer Olursa Yamaha YZF R125
    Alıntı ferrari_gani adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mersine hiç gitmedim, trafiğinin nasıl olduğunu da bilmiyorum.

    r6 kullandım, 100 rr da kullandım ama r1 kullanmadım. 1000 rr cidden iyi giden bi alet. eğer amaç top speed değilse r6 da ondan aşağı kalır yanı yok. yok eğer amaç hava ise, motordan çok iyi anlamayan hiç kimse r6 ile 1000 lik arasındaki farkı anlayamaz. eğer olay ses ise ki 1000 liğin sesi de ayrı bi güzeldir, r6 ya takılacak güzel bi egzoz ile istediğin sesi elde edersin. yok ben pistte yarışıyorum diosan, r6 ile yapacağın derece 1000 lik ile yapacağın dereceden daha iyi olacağına garanti veriyorum benim tanıdığım ve pistte yarışan herkesin ortak fikri 1000 lik güzel ama 600 lük daha zevkli. sen önce r6 yı yuttuğundan emin ol, ozaman değiştirmek istemeyeceksin bile.

    yok illa ben değiştirecem diosan da ben 1000 rr ı tercih ederdim r1 yerine.
    Katılıyorum.Yani yarışçı değilsin altın r6 var daha ilerisine gerek yok diye düşünüyorum.Yine de sen bilirsin

  13. #13

    Üyelik
    12 Ağustos 2010
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    -
    Dostum şuan bnmde motorum yok ve bende 250likten yüksek güçte motor kullanmadım ama sana tavsiyem 600lükle devam et yoluna eminim 1000lik alınca performansını sonuna kadar kullanamıcaksın yani 600lükten bir farkı kalmıcak. tabi para senin motor snn istediğini yaparsın ama benm tavsiyem 600lükle yoluna devam et...

  14. #14
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    1000 lik o kadar cazip degil .. 1100 1200 yada 1300 düşünebilirsin.. bunları dememdeki sebep al öl die diil .. agır yere saglam basan makina al.. paraşüt olma die .. madem tecrübelisin madem eleştiri kabul etmiyosun .. al sana "ÖNERİ"

    agır ve güçlü makina kullan rüsgarda savrulma yere saglam bas kendini tatmin et.. cesaretin varmı aşka ?
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  15. #15

    Üyelik
    09 Aralık 2008
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    yamaha r6
    aslında 1000 ligi istememim sebebi daha agır daha kolay hakimiyet saglıyabilirm diye istiyordum ve özellikle sesi için. bu arada r6da tek teker yapıyorum. ve motorun üstünede çıkıyorum bazende arka tekeri kaldırıyorum. ya ben fazla yetenekliyim. yada bu iş çok büyütülüyor. ben mersindeyim istiyen herkes burada misafirim olabilir
    ZevkLer ve RenkLer TartışıLmaz...

  16. #16
    Alper41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2009
    Şehir
    Motoru Karamürselde Kendisi İstanbulda
    Motosikleti
    Kawasaki EN500
    6 ayda R1 be vay anasını satayım , demekki uzmanlığın km ile süreyle falan alakası yokmuş , kendini güvendinmi her makineyi kullanırmışsın , ama illede tavsiye vereceksem hayabusa derim jesse nin dedigi gibi sağlam ve ağır makine yere iyi basıyor .
    Fikirlere Kurşun İşlemez .

  17. #17
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    bilinçli kullanıcı farklı oluyor işte

  18. #18
    djbm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2010
    Motosikleti
    Eğer Olursa Yamaha YZF R125
    Alıntı BAIIHAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilinçli kullanıcı farklı oluyor işte
    Evet =)
    Hız İçin Değil,Zevk İçin Sürmek Önemli Olan

  19. #19
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    müdür 1000 lik agırmıymış.. ya sen agır makina sürmedin ... yada 1000 cc yi gözünde çok büyütmüşsün.. gel beni dinle alacaksan saglam makina al.. agır olsun 230 240 kg arası güçlü olsun heran tehlikeden kaçabilesin .. gazı çektgin zaman o kaburka kafesindeki pıt pıt atan şey şöyle bi titresin .. delikanlı gibi tapagaz çektiginde motosiklet yavaşlamaya başlıyosa korkma. muhtemelen elin o rüzgara ve güce alışık diildir salıvermişsindir gazı ..

    yannsııııııınnnnnnnnnnnnnn .....
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  20. #20
    Alper41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2009
    Şehir
    Motoru Karamürselde Kendisi İstanbulda
    Motosikleti
    Kawasaki EN500
    Alıntı BAIIHAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilinçli kullanıcı farklı oluyor işte
    çok doğru
    Fikirlere Kurşun İşlemez .


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)