Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
Aslında yalpanın şekline bakarsak; yalpa hıza bağlı olarak periyodik artıyor azalıyorsa, düşük hızarda az, yüksek hızlarda fazla ise....lastik, balans, jant eğriliklerine bakılmalıdır.

Şayet dalma, periyodik değilse, özellikle gaz kesmelerde yada gaz vermelerde, virajlarda belli ediyorsa, orantısız bir yalpalama varsa, tekeağlantıları, burç veya göbek boşlukları kontrol edilmelidir.

Dalma, aslında tek bir yöne ise, yani aslında araç çekme yapıyorsa, tekerlek iz takibi, şase yamuklukları kontrol edilmelidir.

Sayın hocam motoru ustaya şasiyi değiştirmesi için verdim ama şöyle oluyor; atıyorum sabit hızla mesela 40 da 3. viteste hız değiştirmeden gittiğimde çok farkediliyor hatta motorda ata binermişim gibi gidiyorum çok hafif ileri geride yapıyor

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:47 ----------

Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
Ön tekerle arka tekerin aynı çizgide gitmesi gerek...
Bunu zinciri daha fazla veya daha az gerdireceğim diye kaçırmış olabilirsin.....
Arka maşada lastik eşit aralıklara sahip olmalı.... Eğer merkezde değilse yalpalaması kaçınılmaz....
Baktım hocam ön tekerle arka teker aynı hizada duruyor

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:49 ----------

Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
motorun scooter ise; motoru şaseye bağlayan burçları kontrol etmelisin...motorunu orta sehpaya al.arkasına geç tekeri (motorla beraber tabi)sağa sola salla.eğer bariz bir boşluk varsa burçları değiştir.
ybr,cbf gibi bir motor ise aynı işlemi yap ama bu sefer salıncak burçlarına(arka tekerin bağlandığı maşanın şaseye eklendiği hareketli yer) e bak.büyük ihtimalle sorunun burada....
pardon markasını yazmışsın atlamışım...
Hocam motorun şasisini değiştirmek üzere ustaya verdim ama dediğini yaptım bi boşluk yoktu, forumda genel kanı şasi olduğundan dolayı bi değiştireyim dedim

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:53 ----------

Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster
Ön arka teker milleri bilyalar ve ön mesnet bilyaları veya mesnetin kendisi.Aynı sorun bende de vardı.mesnet bile düzdü fakat alt mesnetin bilya yatagı kaymış (mesela sag boruya bakan kısım degiyor sola bakan kısım degmiyordu)bir taraf bilyaları eziyor bir tarafı değmiyordu.Borular ve ön takım onnumara idi fakat alt mesnet bilya yatagı aşınma izinden kendini hemen belli etti.tam 5 kez bakılmış iki kez furj takımı degişmişti.Mesnetin kendi degişene kadar bende şirket motoru olmasına rağmen yakasım gelmişti.şimdi iyi.birde mesnetde yamuk olabilir.10-15 cm lik bir cam ile ön borulardan mesnetin yamuk olup olmadıgını sökmeden anlayabilirsin.Kolay gelsin.
Hocam motoru ustaya verdim şasiyi değiştirsin diye senin bu dediklerini söylemeyi unutmuşum okuldan çıkınca gidip bi söyliyim

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:56 ----------

Alıntı McWarnaly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
Dostum tekerlekleri dikkatlice kontrol et,sona sasiyi.en ufak bi yamukluk bile buna sebep oluyor olabilir.eger cozum bulamazsan yada sorunu buldun ve masrafi cok fazla ise motoru parca parca sat.yeni bitane al derim.Yada en azindan ben olsam oyle yapardim.
Tavsiyen ve düşüncelerin için saol hocam

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:59 ----------

Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
Verebileceğim bir tavsiye yok, zaten aklıma gelenleri yazan olmuş ama şu düşüncen için tebrik ediyorum.
Eyvallah Hocam

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:03 ----------

Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
ayrıca balta yerine bir tane şerit metre al,motordaki bütün ölçüleri karşılaştırarak kontrol et.
hemen bir motosiklet şasisi görseli bulamadım ama daha sade bir görsel üzerinde basitçe izah edeyim.

bu bir gokart sasisi ama buradaki ölçüm tekniğini uygulamak genelde mümkündür.

önce en temel sase parçasından başlayarak simetrik ölçüm yapılır
örneğin A çizgisi B çizgisine eşit mi?
eşitse
C cizgisi D çizgisine eşit mi?
eşitse
F çizgisi G çizgisine eşit mi?
ölçüler bu sekilde arttırılarak kontrol edilebilir.

Emeğine sağlık hocam çok saol şasiyi verdim ustaya İnşallah düzelir