Konuyu açan ve yorumlarıyla zenginleştiren herkese teşekkür etmek istedim. Kafamdaki yanıtını bilmediğim bir çok soruya cevap bulmuş oldum.
Giriş seviyesi bile olsa bir gün bende düzgün bir eğitime katılacağım.
Selamlar
Konuyu açan ve yorumlarıyla zenginleştiren herkese teşekkür etmek istedim. Kafamdaki yanıtını bilmediğim bir çok soruya cevap bulmuş oldum.
Giriş seviyesi bile olsa bir gün bende düzgün bir eğitime katılacağım.
Selamlar
Sevgili dostum yukarıda yazdıklarınız ile ciddi bir yanılgı içerisindesiniz.
Her konudaki eğitimlerde kişilerin öğrenme hızları ve kabiliyetleri farklılık gösterir. Eğer yeterince tecrübeniz ve yeteneğiniz var ise sadece 2 (iki) eğitimden sonra IAM veya Rospa sınavlarına girmeye hak kazanacak seviyeye gelebilirsiniz ki bu seviyeler motor eğitmenliğinden önceki binici olarak varılacak son noktalardır (bunun onlarca örneğini tanımaktayım.)
Örneğini verdiğiniz altın gümüş ve bronz ifadeleri sadece genellemeler için kullanılan seviye terimleridir .Eğer detayına girersek aslında 20 (yirmi) farklı kategori üzerinden alınan 80 ila 20 arasındaki (20 en iyi - 80 en kötü) şeklinde bir puanlama sistemi ile yapılan seviyelendirmedir ve gerçekten sürücünün motosiklet kullanmak ile ilgili tüm becerisini yansıtan ciddi bir puanlama sistemidir..
Eğitimleri birer para tuzağı olarak görmek büyük bir hatadır. Etrafımız eğitime ödemekten imtina ettiği paraların kat kat fazlasını eğitimsizliği yüzünden yaptığı lüzumsuz basit bir kaza sonucunda kırdığı grenajına yatırmak zorunda kalmış arkadaşlar ile doludur. Sizede tavsiyem hangi seviyeye ulaştığınıza bakmaksızın eğitimlerinizi tazelemenizdir.
Yani defelerca post çıkaracağız diyorsun
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:20 ----------
Sevgili dostum,
Sizin yanılgınızda IAM,Rospa vs.gibi ünvanlara takılmanızdır.
Bizler motosiklet yarışçısı falan değiliz.
Bizler normal hayatlarına devam ederken, motosikleti hobi amaçlı kullanan kişileriz.
Eğer motosiklet kullanma işinden hayatımı kazanan biri olsam,bütün kurslara sonuna kadar katılır ve alınabilecek ne kadar ünvan varsa almaya çalışırdım.
Eğitime karşı değilim ve bilhakis destekliyorum.
Ancak daha öncede bahsettiğim gibi,kişilerin ünvan peşinde koşmasını yadırgıyorum.Ve bazı kurumlarında insanların bu ünvan açlığını görerek bundan istifade etmesini yadırgıyorum.
Yukardaki ifadeler,tamamen kendi şahsi fikrim olup kimseyi hedef almamaktadır.
Ayrıca bu kurumlarda eğitmenlik yapan bir çok dostum bulunmaktadır.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
vallahi ben daha önce unvanlar tanrılaştı demiştim de bana kızanlar olmuştu. netacik35 kardeşe katılıyorum. çok haklı bence
Sevgili Dostlar,
Buyuk bir yanilgiyi duzeltmek geregi duyuyorum. IAM veya Rospa hizli yariscilarin yarisarak kazandiklari birer unvan degil trafikteki kazalari azaltmayi amac edinmis iki kurumun isimlerinin kisaltilmis halidir. Her iki kurum da sizin ne kadar hizli ve yetenekli oldugunuz ile igilenmezler ,aslolan trafikte ne kadar guvenli surus yapabildiginizdir. Amac bu egitimleri alan kisilerin kazalardan uzak kalabilmeyi ogrenmesidir. Egitim hizli olmayi degil hayatta kalmayi amaclamaktadir. Egitimin bir diger amaci ise daha hizli gitmeden bir noktadan digerine daha cabuk daha guvenli ve en onemlisi daha fazla keyif alarak varmaktir.
Ben artik herseyi ogrendim fazlasina ihtiyacim yok diyen kesinlikle yanilir. Ben sadece yilda birkacyuz km yapiyorum butun hayatim motor uzerinde gecmiyor o yuzden egitime ihtiyacim yok demek ile icki beni bozmaz hem gidecegim yol on dakikalik demek arasinda hic fark yoktur , kazalar sadece elli metre gibi bir alan icerisinde gerceklesir ve sonuclari cogu zaman oldukca uzucudur.
Yok illaki egitime para harcamak istemiyorsaniz , egitimli guruplarin duzenledigi suruslere katilip ileri surus yapabilenleri izleyip kendinizi gelistirebilirsiniz. Bu tur surusler hem bedava hemde cok eglencelidir.
Sizin yanılgınız ya da önyargınız diyeyim burada yazan kişilerin eğitime karşı oldukları gibi bir düşünceye sahip olmanız. Oysa mesajları biraz empati yaparak okursanız burada kimsenin eğitime karşı olmadığını görürsünüz. Burada genelde eleştirilen şey o dediğiniz kurumların eğitimlerine katılan ve sonuçta sertifika alan veya bu eğitimleri veren kişilerin tutumlarıdır.
Yoksa kimse ben oldum artık, eğitimde neymiş gibi dayanaksız ve saçma düşünceleri savunmak ya da yaymak peşinde değil.
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
Sevgili Ante ,
Çıkarabildiğim kadarı ile benden çok daha gençsin. İnanki epey empati yapmaya çalışıyorum ama yaklaşım o kadar negatif ki , sonuç olarak ben sadece somut mesajlara cevap veriyorum -miş , -muş lar üzerinden değil bizzat kendi tecrübelerim üzerinden fikirlerimi aktarmaya çalışıyorum ama kişiler yaşanmamış tecrübelerini kulaktan dolma varsayımlar ile süsleyip böylesine önemli bir konuda yorum yapabiliyorlar.
Bak sen bile eğitim veren kurumların menfi tutumlarından bahsetmişsin. Ben bu kişilerin çoğundan eğitim aldım şahsen tanıştım bazıları ile çok düzgün dostluklar kurdum ama senin bahsettiğin tutumu hiçbirinde göremedim.
Sorabilirmiyim hangi kurumdan ne çeşit tecrübeler yaşadın ve böyle bir sonuca vardın ???? Lütfen isimde ver ki burada eğitim almak isteyen dostlar var ise bu tür kötü niyetli kişi ve kurumlardan uzak kalsınlar. Saygılar
Okan Sinan OCAN
Sayın Okan,
Eğitim kurumlarının menfiliğinden bahsetmedim. Kişilerle kurumları karıştırmayın lütfen. şahsen şimdiye kadar aldığım eğitimlerden de kurumlardan da gayet memnunum. Ve bu memnuniyetimi şimdiye kadar yazdığım her mesajda da şahsen belirttim.
Size yazdığım mesaj ise kişisel tecrübelerden değil, sizin olaya bakış açınız nedeniyleydi. Özelde Sayın Necati beyin mesajına verdiğiniz yanıttı.
Ha benim tek rahatsızlığım var eğer bu rahatsızlık sayılır ise. Bazı eğitmenlerin kendilerini olduklarından fazla göstermek amacıyla "kısa bir sürede" "milyon km" yapmış olmak gibi özellikleri. Bunu bu şekliyle değilde hakikatten yapan, söyleyen eğitmen yok mudur? Bilemem. Var olabilir. Var ise bu sözüm onlara değildir.
Bu konuda yazacaksanız lütfen kaçırmayın "Kısa bir süre" "1 milyon km" bu iki tanım önemli.
Yaş konusuna gelince benden büyük ya da küçük olabilirsiniz. Umurumda olmaz. Ben mesaja, yazılana bakarım. Sizin için önemli ise 1966'lıyım.
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
Sevgili dostum,
Bahsi geçen kurumların motosiklet yarışçısı yetiştirmediğini elbette çok iyi biliyorum.Ben bu lafı mecazi anlamda söylemiştim.Yani konunun daha iyi anlaşılabilmesi için örnek anlamında vermiştim.
Elbetteki motosiklet konusunda eğitime belkide sizden fazla inanmaktayım.
Benim karşı çıktığım konu bu eğitimlerin uzatılarak ve bir takım ünvanlar verilerek tekrar tekrar pazarlanmasıdır.Netice olarak tıp fakültesi diploması almayacağız bu kurumlardan.(mecazi anlamda kullanılmıştır)
Benim zoruma giden konu eğer verilecek bilgi ve deneyimler varsa bunun neden bir seferde veya bilemedin iki seferde verilmediğidir.Bundanda çıkardığım anlam,aynı kişiden defalarca post çıkarma anlayışıdır.Burdada milli eğitimimizde olduğu gibi olaylar gelişmektedir.Yani hoca okulda öğretmez,aynı hoca özel dersanede öğretecem diye kıçını yırtar.
Bu aradada emekli bir motosikletli ingiliz polisine,Türkiye yi geçim kapısı yapmış bir italyana paralar aktarılır ve sefa sürmeleri sağlanır.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
Necatik.
Senin ünvan diye tanimladigin sey aslinda bir seviyeyi belirtir.
Yani verilen sertifika, egitimci için, o sürucünün seviyesinin belgesidir.
Yol egitimi için bir sey soyleyemeyecegim ama pist egitiminde bu seviye göstergesi, hem egitimci, hem de egitime katilan diger sürücüler için önemlidir.
Hatta bizzat egitim alan aday için de öyle.
Mesela sen bana gelip pist yarisçisi olmak istiyorum dersen, ben sana daha önce egitim alip almadigini sorarim.
Aldiysan seviyeni sorarim.
Bunu neden sorarim.
Hayatinda ilk defa piste giren biri ust seviyedeki adamlarla tura çikarsa, ortalik kan gölüne döner de ondan.
Adim adim ögrenmen gereken bir sürü detay var.
Ustelik hayatinda ilk defa yapacagin beceri gerektiren hareketler var.
Yani uzun yazmak istemiyorum.
Buraya kadar olanlar konunun senin dedigin gibi sinekten yag çikartmak degil, hayati bir konu oldugunu anlaman için yazdim.
Istersen, daha da detaylandirabilirim.
Ama bunu istismar edenler varsa, haklisin derim.
Fakat ben Türkiye'de dönen isleri pek bilmiyorum.
Canim ülkemde her sey mümkün.
Bu nedenle siddetle itiraz da edemiyorum.
Ama isin gerçegi yazdigim gibidir.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Sevgili dostum artık tek seçenek ne İtalyan (ki ileri sürüş konusunu TR de ilk gündeme oturtan kişidir hakkını yemeyelim) ne de emekli İngiliz polisidir. 2010 baharından itibaren özbeöz Türk hocalar tarafından bu sertifika sınavları yapılmakta ve uluslararası olarak tanınmaktadır .
Elbette insanlar bu işten maddi gelir elde etmek istemektedirler ama lütfen itiraf edin zerre kadar eğitim vermeyen sürücü kurslarına sırf bürokrasi mutlu olsun diye çuvalla para verip 4 plastik kuka arasından geçen herkese ertesi gün HAYABUSA ya binip gazlayabileceği ehliyeti teslim etmek asıl vicdansızlık değilmidir.
Bugün iyi bir eğitim almanın bedeli sürücü kursuna ödediğiniz bedel ile neredeyse aynıdır (gurup eğitimlerinden bahsediyorum birebir eğitimler daha pahalı olabiliyorlar) İstanbulda Murat Denizhan gibi değerli bir hocadan günlüğü sadece 50 TL ye bir gün boyunca eğitim alabililiyorsunuz bunun neresi para tuzağı anlayamıyorum , bir depo benzin fiyatına insanlara engelden kaçmayı , doğru fren yapabilmeyi öğretiyorlar bu mudur koyundan defalarca post çıkartmak.
Sevgili dostum,
Ben günde 50 TL ye verilen birebir kurslardan bahsetmiyorum lütfen yazdıklarımı iyioku ve öyle cevapla.
Benim basettiğim 350-400 liraya verilen 3 er günlük eğitimlerdir.Ayrıca sürücü kurslarının verdiği eğitimleri saymıyorum bile.
Fakat senin bu konunun üzerine bu kadar gitmenden,seninde yakında bu işlere başlayacağını sanıyorum.Hayırlı olsun ne diyelim.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
Sürüş eğitimleri kış ayında veriliyormu?.
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
Sevgili Arkadaşlar,
yazılanları okuyarak aslında hepinize hak vermek gerekiyor, ne yalan söyliyeyim, eğitim şart olduğu kaçınılmaz bir gerçek, bunu zaten hepimiz çok iyi biliyoruz, ancak bahsi geçen olduğundan fazlası gözükme konusu da ayrı bir gerçek. bir takım belgelere sahip olduktan sonra km'ler veya tecrübe seneleri otomatikmak katlanarak gidiyor, bunu bu camia içinde eskiler kimin kim olduğunu ve nereden geldiğini daha iyi bilir muhakkak.
ancak acı bir gerçek var ki, ingilterede rospa belgesi almak sadece yetkilinin günlük maaş ücretinin bedelini vermekten öteye gitmemektedir, ülkemizde herzaman olduğu gibi ilk başlayanlar bu işlerin kaymağını yiyecek ve ilerki dönemlerde bu işinde kazancı bitip sosyal bir hak olarak önümüze üçotuz paradan gelecektir. avrupada olduğu gibi herkes aşağı yukarı adac veya benzeri eğitimin ilerisine gitmek için pist eğitimleri almak isteyecektir. ozaman bu işlerin düzeldiğini görebileceğiz. Sayın Murat hoca' nın 50 tl gibi makul bir fiyattan ders veriyor olması bir çok motosiklet sürücüsü için bulunmaz bir nimet olduğunu bugün için unutmamak gerekiyor.
ayrıca bahsi geçen ingiliz tabanlı eğitimlerin ülkemiz ve yollarımızın tutuş kalitesine göre de ufak tefek revizyonlar görmesi taraftarıyım.
tüm sevgili arkadaşların bu konu üzerinde birbirlerini üzmesini görmek hakikaten tatsız bir durum. birileri zaman ayırarak ve kurumsal olma yolunda birşeyler yapıyor olmasınıda desteklemek gerek. aksi taktirde motosikletli hayat konusunda cengaverlerimiz hiç kalmayacak. çooook eskilere dönüp apaçi motorcular etrafta olmasındansa para verip adam gibi sürücü olmaları kendi adıma tercihimdir.
sevgi ve saygılarımla
halil
let it be
Honda'nın Güvenli Sürüş 1-2-3-4 eğitimlerinin hepsini almış, diğer kurum ve kişilerin eğitimlerini çevremden kulaktan dolma da olsa az çok bilen, fırsatını bulunca da farklı yerlerden hala eğitim almayı düşünen biri olarak ben de bir kaç yorum yapayım.
Eğitim almış kişilerin burnu havada oluşundan bahsedilmiş. Doğrudur. Kız arkadaşını eldivensiz, bez ayakkabıyla arkasına alana, şortla motora binene, kask takmayana ya da trafikte denyoluk yapana ben de selam vermiyorum, hatta evet! onları kendimden küçük görüyorum. Burnum havada diyebilirsiniz belki ama benim selam verip vermememde ki kriter almış olduğu sertifikalar değildir. Hatta bu konu zerre kadar umrumda değildir. Çevremdeki eğitim almış onlarca motorcunun hiçbirinde de bahsedilen ukalalığın kalıntısını görmedim. Böyle bir yaklaşımı ilk defa şimdi, onu da bolca sertifika almış birinden değil, eğitimin fazlasının gerekli olmadığını savunan bir kişiden duyuyorum.
Bazı kurum ya da kişilerin eğitim alanları maddi kazanç olarak gördüğünden bahsedilmiş. Tahminimce "bir" kurum (ya da kişi) belki bu yolda olabilir. Ama benim eğitim aldığım kurumun sağladığı olanakları, harcadıkları zamanı ve eğitimin kalitesini düşününce verdiğimiz paraya bu eğitimin maliyetini nasıl çıkarabiliyorlar diye soruyorum ben. Ama bunun yanında ismini vermek istediğim ama vermemem gereken eğitmen "kişi" hakkında benim de ciddi şüphelerim var. Ama pire için yorgan yakmaya değmez. Eğitim her şartta iyidir. Eğitim alacağınız kişi ya da kurumu doğru seçin yeter.
Eğitimin gereksiz olduğunu söyleyen bir ton insan gördüm bu forumda. Enteresandır, gereksiz görenlerin hepsi eğitim almamış kişiler. Bir şeyin gerekli olup olmadığını söyleyebilmek için, onu tecrübe etmiş olmak gerekmez mi?
Son olarak başlığı açan arkadaşa şunu söyleyeyim. Eğitimlerde verilen şeyleri burada yazmak zor. Aslında çoğu zaten yazılmış çizilmiş şeyler. İşin asıl püf noktası bütün bu teorik bilgiyi pratiğe dökebilmekte. Örneğin, gideceğin yere bakman gerektiğini zaten biliyorsun. Ama gerçekten doğru yere bakıyormusun? Eğitim esnasında, tecrübeli motorcuların büyük çoğunun doğru noktaya bakamadıklarını göreceksin. Bu sadece bir örnek.
Geç başladığım motor hayatımda kısa sürede şunu öğrendim:
Bütçenizin yettiği her eğitimi alın. Bütçeniz sınırlıysa, ücretsiz verilen tüm eğitim imkanlarından sonuna kadar yararlanın. Eğitim videolarını izleyin, kitaplar okuyun, adam gibi süren insanları izleyin, fikir alın. Bir yerde yeni şeyler öğrenme fırsatı görüyorsanız sakın sırtınızı dönmeyin.
Arkadaşınız sahip olduğu kırıklarla, pert ettiği motorlarla övünüyorsa, onun yanında sürmeyin. Tüm bunlar tecrübe göstergesi değildir. Motor kullanmak düşe kalka öğrenilen bir aktivite değildir.
Bu işte en küçük bir ipucu bile gün geliyor hayat kurtarıyor. Ben ki sınırlı tecrübemle bile bunu defalarca yaşadım. Motor kullanmak araba kullanmak gibi değil. Beynin hesaplamaları ve vücudun tepkileri doğru zamanda ve doğru biçimde olmak zorunda. Bunu da geliştirmenin en doğru ve en hızlı yolu eğitim.
Bir kurumun veya kişinin tutumlarının yanlış olduğunu düşünüyorsanız, oradan eğitim almak zorunda değilsiniz. Özellikle İstanbul'da bu işi makul fiyatlara ve düzgün şekilde yapan bir sürü kişi ve kurum var.
Ağır metal insanı...
Bu işler derken sanki "dolandırıcılık" , "kalpazanlık" gibi birşeylerden bahsediyor gibisin motosiklet eğitmenliği yapmak ayıp birşey de benmi bilmiyorum yoksa.
Diğer kehanetine gelirsek , ben keyif almak için 20 yılı aşkın süredir motora biniyorum karnımı doyuran ve motosiklet ile uzaktan yakından alakası olmayan sevdiğim bir işim de var.
Ömrüm oldukça motosiklet eğitimini ve eğitmenlerini destekleyeceğim çünki o kadar çok insanın motosiklet üzerinde zarar gördüğünü hatta öldüğünü gördümki bunu engellemek adına hertürlü çalışmayı ve kişiyi gözüm kapalı desteklerim.
Fiyatını çok fahiş bulduğun 3 günlük paket eğitimler bence her motorcu için olmazsa olmaz eğitimlerdir , amele pazarından kiralayacağın vasıfsız düz işçinin bile günlük yevmiyesi 80-100 TL arasında iken profesyonel 2 (iki) eğitmenin (paket eğitimler en az 2 eğitmen ile verilirler) 3 günlük emeğinin karşılığı olarak ödediğin para gayet makuldür , kaldıki zikrettiğin rakamın çok altında paket eğitim imkanları her geçen gün artmaktadır.
Artık sevgili dostum falan demiyeceğim sana,
Seni bir kaç gündür form sayfalarında görüyorum ve kavga çıkarmaya zemin arıyorsun.İlgi çekmek,reklam yapmak istiyorsun.Her yazılanı saptırıp olayı başka yerlere sürüklüyorsun.Bundan böyle senin yazılarına cevap verme tenezzülünde bulunmayacağım.hayatta başarılar dilerim.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
Sevgili Dostum ,
Sağolasın haftaya sayende kocaman bir gülümseme ile başladım.
Sadece doğru bildiğini söylemek kavga çıkartmaya çalışmak değildir ama niyeti iyi olmayanları çok kızdırdığı bir gerçektir. Bu tür forumlarda reklam ücrete tabidir aman yöneticileri uyandırma yoksa yüklü bir fatura yollayıveririler bana
Sen küstün diye ben doğru bildiklerim söylemekten vazgeçmeyeceğim. Gün olurda birgün ülkemin güzel yollarından birinde bir çay molasında karşılaşır ve tanışırsak yukarıda yazdıklarından utanacağın konusunda da sana teminat verebilirim.
Saygılar
Honda Motosiklet eğitim merkezinin kurs kayıtları 23 Kasım 09:00'da açılacakmış. Katılmak isteyenler yazdığım tarihte hondanın web sitesinden kayıt yaptırabilirler.
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)